Prasówka

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

PKP zmienia dworce w luksusowe centra handlowe

Post autor: darek600141 »

PKP chce, by dworce kolejowe wreszcie przestały kojarzyć się z brudem i nieprzyjemnym zapachem. Dworce miałyby zacząć przypominać luksusowe centra handlowe. Na początek muszą z nich zniknąć wszystkie stoiska, które mogą wywoływać negatywne skojarzenia.
Na pierwszy ogień pójdą automaty do gier. Jak dowiedział się "Dziennik", PKP już wysłało do wszystkich ich dzierżawców odpowiednie pisma.

- Muszą je usunąć, w przeciwnym razie będziemy im wypowiadać umowy dzierżawy - mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP. - Chcemy, żeby dworce wyglądały jak luksusowe centra handlowe.

Kolejnym celem PKP będą budki z kebabami i zapiekankami.

- Punkty gastronomiczne powinny mieć miejsce, gdzie można spokojnie zjeść. Powinny zachęcać, a nie odstraszać brudem i podejrzaną klientelą - twierdzi rzecznik PKP.


http://ww3.wm.pl/PKP-zmienia-dworce-w-l ... lowe,63369
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

A ja bym zaczął od wyrzucenia meneli i posprzątania - automaty i budki z fastfoodem nie są aż tak dokuczliwe (prawdę mówiąc to wolę zjeść zapieknakę z budki niż zapłacić 10 zł za kanapkę w czymś ekskluzywnym).
Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

GP: Zwolnią tysiące kolejarzy

Post autor: darek600141 »

Przegląd prasy: PKP Cargo ma poważne kłopoty finansowe. Z tego powodu firma zamierza pozbyć się 7,3 tys. swoich pracowników – donosi „Gazeta Prawna”.

Władze PKP Cargo potwierdzają, że obecnie zamierzają zwolnić ok. 15 proc. pracowników zespołów naprawczych i ok. 20 proc. maszynistów. Według dziennikarzy gazety docelowa liczba zwolnień kolejarzy może sięgnąć 9,5 tys. Rozmowy na temat redukcji zatrudnienia w firmie cały czas trwają …

"Gazeta Prawna" szacuje, że PKP Cargo mogła przynieść w ubiegłym roku straty sięgające 300 mln zł. Firma oficjalnych danych na razie nie podaje, bo czeka na zakończenie audytu …



http://praca.wm.pl/GP:-Zwolnia-tysiace-kolejarzy,63459
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Dworzec PKP w Tczewie sparaliżowany

Post autor: Kolins »

Wstrzymano ruch pociągów, nie można też przebywać na terenie dworca. Wszystko z powodu pakunku, jaki znaleziono na jednym z peronów pod wiatą. Na miejscu są już policja, straż pożarna i fachowcy, którzy zajmą się znaleziskiem. Dworzec będzie nieczynny jeszcze co namjmniej ok. godziny.

Tak podano tu:
http://wejherowo.naszemiasto.pl/wydarzenia/957721.html
Kolins
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

Elbląg-Braniewo: szansa na reaktywację?
– W moim przekonaniu reaktywacja połączenia na linii Braniewo-Frombork-Elblag jest możliwa – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Grzegorz Nowaczyk, członek zarządu województwa warmińsko-mazurskiego, odpowiedzialny za infrastrukturę.

Przewozy pasażerskie na linii Elbląg-Braniewo zostały zawieszone 1 kwietnia 2006 r. W ostatnim okresie funkcjonowania oferta była skrajnie niesatysfakcjonująca podróżnych - pomiędzy Elblągiem i Braniewem kursowała jedna para pociągów w środku dnia. „Wygaszanie popytu”, poprzez sukcesywne likwidowanie kolejnych pociągów, następowało od lat 90.

Linia Elbląg-Braniewo ma ogromne walory turystyczne. Nie tylko ze względu na to, że przechodzi przez kurorty (Frombork, Tolkmicko, Kadyny), ale także dlatego, iż uznawana jest za jeden z najpiękniejszych szlaków kolejowych w Polsce. Miejscami jest poprowadzona nad samym brzegiem Zalewu Wiślanego.

– Mamy tu trzy sprawy – linia kolejowa, otwarcie przewozów i infrastruktura dworcowa. Zarządcą tej linii jest teraz spółka PKP PLK. Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego zwrócił się w tej sprawie do Komunalnego Związku Gmin Nadzalewowych z pomysłem, by powołał spółkę zarządzającą tą trasą. Chętnie wspomożemy działanie takiej spółki, pomożemy w pozyskaniu środków na uporządkowanie spraw własnościowych, wykonanie wszelkiej potrzebnej dokumentacji, wreszcie w dofinansowaniu odrestaurowania tej linii Co do dworców – jest już projekt ustawy, która ma umożliwić samorządom ich przejmowanie. W moim przekonaniu reaktywacja połączenia na linii Braniewo-Frombork-Elblag jest więc możliwa – deklaruje Grzegorz Nowaczyk.

Linia Elbląg-Braniewo, czyli tzw. Kolej Nadzalewowa, budowana w latach 1897-1899, jest przejezdna, ale jest w złym stanie technicznym. Jej remont to koszt 1-1,5 mln zł za kilometr.



* * *


Grzegorz Nowaczyk odniósł się także do informacji, którą zamieściliśmy wczoraj na portalu „Rynku Kolejowego”, że województwo kupuje trzy szynobusy, które będą kursować w przyszłości m.in. z Olsztyna do lotniska w Szymanach.

– Na razie kupujemy 3 szynobusy. O tym, na jakich trasach szynobusy będą najbardziej potrzebne, zdecyduje spółka PKP Przewozy Regionalne, bo ich zakup ma przede wszystkim uzasadnienie ekonomiczne. Przejazd 1 km trasy szynobusem kosztuje 17 zł, a przejazd 1 km taborem tradycyjnym kosztuje 33,81 zł. W tej chwili trwają prace nad studium wykonalności modernizacji trasy do Szyman. Zarząd województwa postawił warunek: przejazd na trasie Olsztyn-Szymany nie może trwać dłużej niż 35 minut. Zmodernizowana trasa ruszy jak tylko zacznie działać lotnisko, mamy nadzieję, że będzie to już w 2011 r. – zakończył Grzegorz Nowaczyk.

www.rynek-kolejowy.pl
ET22-1008
Towarowy
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2009, 23:36
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: ET22-1008 »

Nie dajcie się nabić w butelkę. Szynobusy mogą jeździć za 8 zł za pockilometr. Przykład z Podlasia. Konkurencja (PCC Ariva) na PKP PR dobrze działa. Zresztą i tak to jest cena taka skoro PKP PR układają rozkład pod siebie. Nie dziwie czemu chcą 33 zł.
Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Nowe szynobusy dla Warmii i Mazur na lata 2007-2013

Post autor: darek600141 »

Zarząd województwa warmińsko-mazurskiego, już jako współwłaściciel spółki PKP Przewozy Regionalne zdecydował o zakupie trzech przegubowych szynobusów. Jest to związane z planami otwarcia linii do lotniska w Szymanach.

– Jeden z szynobusów zacznie jeździć w tym roku, dwa kolejne w 2010 r. Wartość inwestycji wynosi 27 mln zł, środki pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia Mazury na lata 2007-2013. Projekt jest komplementarny z modernizacją linii do Szyman i budową lotniska – mówi Jacek Protas, marszałek województwa warmińsko-mazurskiego.

W RPO na modernizację linii Olsztyn-Szczytno-Szymany zapisane jest 31 mln zł, a na rozbudowę lotniska - 37 mln zł. W planach jest też modernizacja szosy do lotniska. Port lotniczy w Szymanach jest nieczynny od 2004 r. (od połowy lat 90., lądowały tam regularne samoloty pasażerskie; wcześniej było to lotnisko wyłącznie wojskowe). W połowie listopadzie 2008 r. została podpisana umowa o wejściu do spółki Porty Lotnicze „Mazury – Szczytno” Sp. z o.o. firmy European Buisness Partners, posiadającej w chwili obecnej 60 procent udziałów.
Po modernizacji linii, czas przejazdu z Olsztyna do Szyman ma wynieść 40-45 min.

Pierwszy autobus szynowy pojawił się na Warmii i Mazurach w luteym 2004 r. Został kupiony ze środków samorządu województwa, rozpoczynając regularną komunikację na trasie Elbląg-Braniewo-Olsztyn-Ełk. Obecnie linia Braniewo-Elbląg jest nieczynna.

W tej chwili po torach w województwie warmińsko-mazurskim jeździ pięć szynobusów, m.in. do Braniewa, Piszu i Olecka.


http://www.rynek-kolejowy.pl/10721/Nowe ... BMazur.htm
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Kolins »

http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751 ... otywy.html podaje:

Lokomotywy Traxx, produkowane przez Bombardiera, mogą w Polsce ciągnąć pociągi pasażerskie i towarowe - właśnie dostały bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji.

Elementy tej lokomotywy produkowane są m.in. we wrocławskim zakładzie Bombardiera, czyli w dawnym Pafawagu. Powstają tam nadwozia, ramy wózków i inne podzespoły.

Traxx to rodzina lokomotyw, w skład której wchodzą jedno- i wielosystemowe pojazdy elektryczne oraz spalinowe. Bombardier sprzedał ich już ponad 1400 na całym świecie. Poza Wrocławiem produkowane są w Kassel (Niemcy) i Vado Ligule (Włochy). W Polsce miały do tej pory tylko terminową homologację.
Kolins
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Debata o kolei w redakcji Dziennika Bałtyckiego

Post autor: Kolins »

http://wejherowo.naszemiasto.pl/wydarzenia/959769.html podają:

"Koniec monopolu PKP. Czy wprowadzenie konkurencji na pomorskich torach pozwoli na reaktywację zamkniętych linii?". Pod takim hasłem w przyszły czwartek, 19 lutego, odbędzie się w gdańskiej redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" debata o przyszłości kolei w naszym regionie.

Zdecydowaliśmy się na zorganizowanie dyskusji właśnie teraz, gdyż sytuacja w kolejowych przewozach pasażerskich, nie tylko zresztą na Pomorzu, już dawno nie była tak dynamiczna. Pod koniec 2008 r. samorządy stały się właścicielami spółki PKP Przewozy Regionalne, do której województwa rokrocznie dokładają po kilkadziesiąt milionów złotych. Większą rolę niż dawniej pełni spółka PKP Intercity, która przejęła od PKP PR pociągi pospieszne. Na Pomorzu na przejęcie przez samorząd czeka też SKM, a na dodatek władze województwa wprowadzają do gry na rynku kolejowym nowego gracza.

1 marca przewozy na linii Malbork - Kwidzyn - Grudziądz rozpocznie prywatny przewoźnik PCC Rail/Arriva.




Udział w debacie potwierdzili już Stanisław Lamczyk, poseł, Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. pomorskiego, Antoni Szczyt, nowy dyrektor Departamentu Infrastruktury w Pomorskim Urzędzie Marszałkowskim, Stanisław Kądziela, szef Pomorskiego Zakładu PKP Przewozów Regionalnych, Andrzej Osipów, prezes SKM, Damian Grabowski, wiceprezes i dyrektor handlowy Arriva PCC, Marcin Wołek z Uniwersytetu Gdańskiego, Piotr Skiba, gdański radny, Leszek Lewiński, wiceszef Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni oraz Bartłomiej Buczek, dyrektor Zakładu Północnego PKP Intercity.
- Ta debata to świetny pomysł w idealnym czasie - przyznaje Marcin Wołek.

Postaramy się znaleźć odpowiedź , czy pojawienie się konkurencji podniesie jakość usług i obniży koszty. Zapytamy m.in. o plany remontów torów i dworców, a także o to, jaka kolej - państwowa, samorządowa czy prywatna - jest najlepsza. Spytamy, czy pasażerowie mają się w najbliższym czasie przygotowywać na radykalne zmiany w rozkładzie. Sprawdzimy, jak przebiegają przygotowania do budowy Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej.

W dyskusji nie może zabraknąć głosu pasażerów. Propozycje pytań na debatę prosimy przysyłać na adres p.rydzynski@prasa.gda.pl. Można też dzwonić pod nr 058 3003 367.
Kolins
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Perony SKM wypięknieją

Post autor: Kolins »

http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/960350.html podają:

Trzy remonty w tym roku, trzy w latach kolejnych, poprzedzających gdańskie finały Euro 2012. Takie są plany SKM.


Gdańsk Zaspa, Oliwa, Sopot Kamienny Potok, Gdynia Redłowo, Gdynia Główna. Oto lista już wyremontowanych peronów przystanków trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Ostatnią dopisano Gdynię Gł., gdzie remont zakończył się we wrześniu ub.r., oraz Oliwę odnowioną już na początku tego roku.

O ile w przypadku peronu w Gdyni położenie kostki polbrukowej w miejsce dziurawego asfaltu, budowa wiaty czy instalacja porządnego oświetlenia spotkały się z uznaniem pasażerów, o tyle remont peronu w Oliwie nie wzbudził już takiego entuzjazmu. Przez media przetoczyła się fala krytyki za "zatracenie" zabytkowego charakteru peronu. Zarzuty dotyczyły przede wszystkim "odświeżenia" wiaty i ułożenia polbruku zamiast zabytkowej kostki. Władze SKM tłumaczyły, że na wszystkie działania mają zgodę od konserwatora zabytków.

Większość peronów SKM, które czekają na remont, zyska identyczny wygląd jak Oliwa i Gdynia Gł. Jedynie przystankom, od których rozpoczną się prace - czyli w Sopocie i Sopocie Wyścigach - nadany zostanie zabytkowy charakter.

Stojąca na peronie SKM w Sopocie zabytkowa wiata zostanie minimalnie przesunięta i wydłużona. Pomalowana zostanie na nowy kolor. Na stronie www.skm.pkp.pl można obejrzeć trzy proponowane barwy - bursztyn, jasny brąz i "stare złoto" - oraz oddać głos w specjalnej ankiecie. Jej wyniki szefowie SKM mają brać poważnie pod uwagę.

Na sopockim peronie, w przeciwieństwie do Oliwy, ma być położona kostka granitowa.
- Bardzo podobną stylistykę zyska peron na przystanku Sopot Wyścigi, gdzie wiata wybudowana będzie od zera - mówi Leopold Naskręt z Wydziału Marketingu i Umów SKM. - W tym przypadku także zapytamy o głos pasażerów.

Pierwotnie planowano "przenieść" na peron Wyścigi wiatę stojącą obecnie na peronie dalekobieżnym na stacji Sopot. Ostatecznie odstąpiono jednak od tego planu.

Oba sopockie perony SKM mają być remontowane równolegle. Początek prac - już we wrześniu tego roku.
Na rok 2009 zaplanowano też finisz rozpoczętego w 2008 r. remontu peronu przystanku Gdańsk Politechnika. Zamontowana tam zostanie winda, wyremontowany będzie tunel prowadzący do peronu.

Według pierwotnych planów, koniec remontu peronu na Politechnice miał nastąpić przed Euro 2012, ale później niż w 2009 r. - Przyspieszenie ma związek z uruchomieniem przez ZTM Gdańsk linii autobusowej spod SKM Politechnika do szpitali - tłumaczy Andrzej Osipów, prezes SKM.

Chodzi o "setkę" - linię midibusową kursującą od SKM Politechnika do Akademii Medycznej i Szpitala Zakaźnego, o której reaktywację skutecznie walczyliśmy na łamach "Polski Dziennika Bałtyckiego". "Setka" rozpocznie kursowanie za 2-3 miesiące.

W 2010 r. na pewno remontowany będzie przystanek Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana oraz najprawdopodobniej Gdańsk Żabianka. Na remoncie Żabianki w tym właśnie czasie bardzo zależy władzom Gdańska, bo na początek 2010 r. planowane jest otwarcie hali widowiskowo-sportowej na granicy Gdańska i Sopotu.

Gdyby remont peronu na Żabiance przeprowadzono w 2010 r., w 2011 r. wyremontowany zostałby peron SKM na stacji Gdańsk Wrzeszcz. Po Euro 2012 przyjdzie natomiast czas na remont peronu w Orłowie oraz przystanków położonych za Gdynią Gł., w kierunku Rumi. Przebudowane zostaną perony w Gdańsku Gł. i prawdopodobnie na Zaspie. Szczegóły techniczne poznamy zapewne za kilka miesięcy.

Peron Kiedy Zakres prac
Sopot 2009 Remont, niewielkie przesunięcie i wydłużenie wiaty, remont tuneli, położenie kostki granitowej
Sopot Wyścigi 2009 Budowa wiaty (na wzór tej na peronie w Sopocie), remont zejścia na peron, budowa windy
Gdańsk Politechnika 2009 Budowa windy, remont tunelu
Gdynia Wzgórze 2010 Kapitalny remont peronu - ma on zyskać identyczny wygląd co św. Maksymiliana perony SKM w Gdyni Gł. i w Gdańsku Oliwie
Gdańsk Żabianka 2010 Jw.
Gdańsk Wrzeszcz 2011 Jw. Wszystkie perony będą dostępne dla niepełnosprawnych
Gdańsk Śródmieście przed 2012 Budowa nowego przystanku, pod al. Armii Krajowej . W lipcu będzie studium projektu "Rozwój SKM", w jego ramach powstanie Gd. Śródmieście. Wówczas dowiemy się, jak przystanek będzie wyglądać, ile powstanie peronów i torów odstawczych
Gdańsk Gł. przed 2012 W związku z wydłużeniem linii do Śródmieścia i koniecznością budowy przy stacji Gdańsk Gł. nowego toru, przebudowany zostanie peron 3 - dojście będzie możliwe tylko przez przejście podziemne, powstanie też (najprawdopodobniej) winda
Gdańsk Zaspa przed 2013 Przebudowa Zaspy może (choć nie musi) być związana z Koleją Metropolitalną. Studium, które będzie gotowe w kwietniu, być może orzeknie, że obecny peron zastąpią dwa, położone po zewnętrznej stronie torów
Kolins
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Kolej Metropolitalna nie dla kibiców Euro 2012

Post autor: Kolins »

http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35 ... _2012.html podają:

Linia Kolei Metropolitalnej pobiegnie pod nowym terminalem lotniska w Rębiechowie. Dzięki temu budowa ma trwać krócej. Ale i tak nie zdążymy na Euro 2012

Od września niemieckie konsorcjum IVV przygotowuje studium wykonalności Kolei Metropolitalnej - czyli nowej linii SKM z Wrzeszcza do Gdyni przez lotnisko w Rębiechowie. Mają z niej korzystać również pociągi regionalne jadące na Kaszuby. Dokument określi dokładną trasę linii, lokalizację przystanków i liczbę torów.

Zarys nowej trasy był znany od dłuższego czasu - od Wrzeszcza do Karczemek linia miała biec "po śladach" dawnej kolei do Starej Piły. Połączenie Gdyni i lotniska miało powstać przy wykorzystaniu istniejącej linii do Kościerzyny (na odcinku do Osowej) i bocznicy kolejowej, biegnącej przez Klukowo do portu lotniczego.

Zagadką był natomiast odcinek z Karczemek przez Matarnię do lotniska. Dylematów było sporo - z jednej strony rozrastające się lotnisko, z drugiej zabudowania Klukowa, a z trzeciej - Ikea, która - w zamian za "podciągnięcie" trasy blisko swojego sklepu - zaproponowała swój udział finansowy w projekcie.

Problem udało się rozwiązać kosztem bocznicy kolejowej w Klukowie. - Zamiast przez Klukowo, linia pobiegnie prosto do terminalu, gdzie powstanie podziemny przystanek - mówi Paweł Wróblewski, nadzorujący w Urzędzie Marszałkowskim przygotowania do budowy Kolei Metropolitalnej. - Potem tory zostaną wytyczone dalej na zachód, w kierunku Banina, gdzie połączą się z linią Gdynia-Kościerzyna. Tam pociągi SKM skręcałyby na północ, w kierunku Osowej, Karwin i centrum Gdyni, a regionalne na południe - do Żukowa, Kartuz i Kościerzyny.

Taki przebieg linii ma jedną wadę - nie będzie przystanku SKM w Owczarni. Zalet jest o wiele więcej - SKM będzie dojeżdżać do miejscowości Nowy Świat, Banino i Rębiechowo, a pociągi regionalne z Gdańska na Kaszuby będą zatrzymywały się bezpośrednio przy terminalu. Ponadto, w tym wariancie trasa jest krótsza.

Studium ma być gotowe w kwietniu. Potem zostanie ogłoszony przetarg na projekt budowlany. Początek budowy zaplanowano na 2010 r., do Euro 2012 gotowy ma być odcinek Gdynia Główna - Port Lotniczy. Fragment z lotniska do Wrzeszcza zostanie oddany do użytku rok później. Łączny koszt szacowany jest na ok. 600 mln zł. Połowę zagwarantowała już Unia Europejska.

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
Kolins
Awatar użytkownika
daniel
Pospieszny
Posty: 104
Rejestracja: 15 kwie 2006, 20:46
Lokalizacja: Iława/Poznań

Post autor: daniel »

Fotograficzne wspomnienie z torowiskiem w tle - takie działania artystyczne zaproponowano w Nowym Mieście Lubawskim.

Historia biegnie szybko. Od zawieszenia, potem praktycznie likwidacji trasy kolejowej Iława - Nowe Miasto Lubawskie - Kurzętnik - Tama Brodzka minęło już blisko osiem lat. Działania władz samorządowych, aby przywrócić ruch pociągów osobowych - jak dotychczas - nie przyniosły żadnych efektów. Dziś mamy zatem plenery artystyczne. Jeden z nich poświęcony był poszukiwaniom reliktów kolei w Nowym Mieście Lubawskim. Pod takim hasłem odbył się plener fotograficzny, który zorganizowało Koło Foto Ami-Press 77 działające w Miejskim Centrum Kultury.

Na celownikach aparatów fotograficznych znalazły się stare urządzenia, które pozostały po zlikwidowanej linii kolejowej . Zdjęcia wykonane przez uczestników "sentymentalnej podróży" po starym torowisku znajdą się na wystawie, którą zobaczyć będzie można pod koniec lutego w Miejskim Centrum Kultury.

Okazuje się, że to jedyna, pożyteczna inicjatywa związana z tą trasą kolejową. Znamy też inne działania, ale o charakterze przestępczym. Trasą zdążyli zaopiekować się również złomiarze. Ich "twórczość" najbardziej widoczna jest między Kaługą a Szramowem, niewielkimi stacyjkami, gdzie wysiadało się jadąc na grzyby, nad jeziora Pojezierza Brodnickiego.

Źródło: Gazeta Pomorska

http://www.kpinfo.pl/news.php?readmore=7363
XxX
Pospieszny
Posty: 166
Rejestracja: 19 lip 2005, 13:01
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: XxX »

Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Są warianty przebiegu Kolei Metropolitalnej

Post autor: Kolins »

http://tiny.pl/v3f5

Konsorcjum IVV, przygotowujące studium wykonalności Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej, zakończyło prace nad wytyczeniem przebiegu trasy. Przygotowano kilka wariantów do wyboru dla inwestora, czyli pomorskich samorządów. Teraz IVV ma oszacować cenę poszczególnych opcji.

Kolej Metropolitalna - jeszcze dwa lata temu marzenie kilku zapaleńców, naukowców z Uniwersytetu Gdańskiego - jest coraz bliższa realizacji. Niemieckie konsorcjum IVV, które wspólnie z Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa za 1,5 mln złotych przygotowuje studium wykonalności inwestycji, przedstawiło warianty przebiegu trasy. Prezentacja odbyła się podczas poniedziałkowego spotkania tzw. komitetu sterującego, czyli wszystkich stron zainteresowanych budową linii. Nie chodzi tylko o kolej czy samorządy - na takich spotkaniach pojawiają się także deweloperzy i inwestorzy posiadających działki w rejonie przyszłych przystanków, pracownicy lotniska w Rębiechowie, a nawet przedstawiciele sklepu IKEA, który chce w zamian za wybudowanie przystanku w swojej okolicy partcypować w kosztach budowy. Warianty obejmują zarówno różne propozycje przebiegu trasy, jak i rozwiązania techniczne zastosowane na nowej linii.

Dla cerów porównawczych przewidziano np. tzw. wariant zerowy, czyli zakładający brak jakichkolwiek działań inwestycyjnych. Jest też wariant tramwajowo-kolejowy, zgodny z dotychczasowymi planami Gdańska, wg których z Wrzeszcza na lotnisko mielibyśmy jechać tramwajem, a dalej przez Osową do Gdyni pociągiem SKM. Jednak najważniejsze są dwa warianty czysto kolejowe - pierwszy to trasa od istniejącej stacji w Kiełpinku przez Matarnię, Klukowo do podziemnej stacji koło nowego terminalu na lotnisku (mniej więcej wzdłuż ul. Słowackiego) i dalej prosto za zachód do istniejącej linii Gdynia-Kościerzyna. Połączenie obu tras nastąpiłoby w rejonie wsi Barniewice, gdzie pociągi regionalne z Gdańska na Kaszuby skręcałyby w kierunku Żukowa, a kolejki SKM na północ, do Osowej i dalej do Gdyni. Inny wariant zakłada wykorzystanie istniejącej bocznicy lotniskowej, która od Klukowa biegnie przez Owczarnię do Osowej oraz budowę stacji czołowej na lotnisku, na której pociągi musiałyby zmieniać kierunek jazdy. W tym wypadku pociągi regionalne korzystałyby z linii przez Kokoszki i Starą Piłę. Każdy z wariantów przygotowano w wersji dwutorowej zelektryfikowanej, jak i jednotorowej bez elektryfikacji.
Kolins
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

SKM ma miliony na inwestycje

Post autor: Kolins »

http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/962975.html podali:

Przedłużenie linii Szybkiej Kolei Miejskiej o blisko dwa kilometry, budowa nowego przystanku SKM Gdańsk Śródmieście, remont ponad 20 pociągów i sześciu peronów.

Wszystko to zawiera się w projekcie "Rozwój SKM", który ma zostać zrealizowany przed Euro 2012 i będzie kosztować 262 mln zł. Połowa pochodzić będzie z Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Szefowie SKM mają już w ręku umowę gwarantującą otrzymanie unijnych 131 mln zł.

- Podpisaliśmy tzw. preumowę z Centrum Unijnych Transportowych - potwierdza Leopold Naskręt z Wydziału Marketingu i Umów SKM.
Kolins
ODPOWIEDZ