Prasówka
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- darek600141
- Pospieszny
- Posty: 160
- Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
"Wizytówka, jedyny taki". Dworzec kolejowy w Elblą
W piątek (30.12), po prawie dwuletnim remoncie, otwarty został elbląski dworzec PKP. — Teraz śmiało może być wizytówką miasta. Na pewno jest jedyny w swoim rodzaju — jednoznacznie stwierdzili wczoraj mieszkańcy Elbląga i podróżni.
Modernizacja budynku dworca PKP w Elblągu rozpoczęła się w 2010 r. i trwała 21 miesięcy. Na jej efekty, chociaż długo, warto było poczekać. W piątek (30.12) uroczyście został na powrót oddany do eksploatacji.
Odnowione wnętrza oglądało kilkadziesiąt osób: mieszkańcy Elbląga, podróżni, przedstawiciele PKP i lokalnych władz. Spodobały się prawie wszystkim.
Ściany i sufit zdobi fototapeta zaprojektowana przez Joannę Grodziewicz z Fromborka.
— Efekt jest naprawdę niesamowity. Sam dworzec jest teraz o wiele przyjemniejszy niż przed remontem — mówi pani Małgorzata z Gronowa Elbląskiego. — Codziennie dojeżdżam do pracy pociągiem, więc jestem tu stałym gościem. Cieszę się, że dworzec wreszcie został otwarty.
— Dość długo na to czekaliśmy, ale było warto — dodaje Anna Przybysz ze Starego Pola.
Prace modernizacyjne objęły jednak nie tylko artystyczną aranżację wnętrza.
— Budynek zyskał nową elewację, okna, instalację techniczne. Zmodernizowano poczekalnię, hol, kasy, toalety — wylicza Barbara Leszczyńska z zespołu prasowego PKP SA. — Na dworcu pojawił się również monitoring. Zmieniło się także jego najbliższe otoczenie, w tym pierwszy peron, gdzie spod warstw asfaltu wydobyto i wyeksponowano zabytkową kostkę brukową z granitu.
— Kilka lat temu miasto uporządkowało plac dworcowy i ulice w okolicy dworca — mówił Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga. — Cieszymy się, że PKP nie zostały w tyle i teraz możemy się poszczycić taką wizytówką miasta.
Wizytówką, za bagatela 5,5 miliona złotych. Tyle bowiem kosztowała modernizacja budynku. Pieniądze na ten cel wyłożyło z kasy PKP SA i budżetu państwa.
http://elblag.wm.pl/84117,quotWizytowka ... warty.html
Modernizacja budynku dworca PKP w Elblągu rozpoczęła się w 2010 r. i trwała 21 miesięcy. Na jej efekty, chociaż długo, warto było poczekać. W piątek (30.12) uroczyście został na powrót oddany do eksploatacji.
Odnowione wnętrza oglądało kilkadziesiąt osób: mieszkańcy Elbląga, podróżni, przedstawiciele PKP i lokalnych władz. Spodobały się prawie wszystkim.
Ściany i sufit zdobi fototapeta zaprojektowana przez Joannę Grodziewicz z Fromborka.
— Efekt jest naprawdę niesamowity. Sam dworzec jest teraz o wiele przyjemniejszy niż przed remontem — mówi pani Małgorzata z Gronowa Elbląskiego. — Codziennie dojeżdżam do pracy pociągiem, więc jestem tu stałym gościem. Cieszę się, że dworzec wreszcie został otwarty.
— Dość długo na to czekaliśmy, ale było warto — dodaje Anna Przybysz ze Starego Pola.
Prace modernizacyjne objęły jednak nie tylko artystyczną aranżację wnętrza.
— Budynek zyskał nową elewację, okna, instalację techniczne. Zmodernizowano poczekalnię, hol, kasy, toalety — wylicza Barbara Leszczyńska z zespołu prasowego PKP SA. — Na dworcu pojawił się również monitoring. Zmieniło się także jego najbliższe otoczenie, w tym pierwszy peron, gdzie spod warstw asfaltu wydobyto i wyeksponowano zabytkową kostkę brukową z granitu.
— Kilka lat temu miasto uporządkowało plac dworcowy i ulice w okolicy dworca — mówił Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga. — Cieszymy się, że PKP nie zostały w tyle i teraz możemy się poszczycić taką wizytówką miasta.
Wizytówką, za bagatela 5,5 miliona złotych. Tyle bowiem kosztowała modernizacja budynku. Pieniądze na ten cel wyłożyło z kasy PKP SA i budżetu państwa.
http://elblag.wm.pl/84117,quotWizytowka ... warty.html
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
- darek600141
- Pospieszny
- Posty: 160
- Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Będzie połączenie Kaliningradu z Braniewem
Podczas trwających w Obwodzie Kaliningradzkim Dni Warmii i Mazur odbędzie się panel kolejowy, podczas którego przedstawiciele Przewozów Regionalnych i ich rosyjskiego odpowiednika podpiszą protokół uzgodnień dotyczący uruchomienia nowego połączenia polsko-rosyjskiego.
Dziś, 27 kwietnia zostanie podpisany protokół uzgodnień, w którym spółka Przewozy Regionalne oraz jej rosyjski odpowiednik zobowiążą się do przygotowania dokumentów określających warunki brzegowe wykonania kolejowego transportu pasażerskiego z Kaliningradu do Braniewa oraz innych stacji w naszym województwie. Ma to usprawnić między innymi ruch turystyczny pomiędzy Polską i Rosją.
Do Kaliningradu pojechali także przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego. Okazją do nawiązania kontaktów handlowych z rosyjskimi partnerami będzie rozpoczęta o godz. 10 polskiego czasu konferencja gospodarcza „Produkcja spożywcza jako baza wymiany handlowej pomiędzy Obwodem Kaliningradzkim a Województwem Warmińsko-Mazurskim”. Spotkanie jest współorganizowane przez niedawno powstałe przy samorządzie województwa Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów oraz ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
Dni Warmii i Mazur w Obwodzie potrwają do soboty. Jutrzejsze wydarzenia będą odbywać się w Czerniachowsku.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... iewem.html
Dziś, 27 kwietnia zostanie podpisany protokół uzgodnień, w którym spółka Przewozy Regionalne oraz jej rosyjski odpowiednik zobowiążą się do przygotowania dokumentów określających warunki brzegowe wykonania kolejowego transportu pasażerskiego z Kaliningradu do Braniewa oraz innych stacji w naszym województwie. Ma to usprawnić między innymi ruch turystyczny pomiędzy Polską i Rosją.
Do Kaliningradu pojechali także przedsiębiorcy z województwa warmińsko-mazurskiego. Okazją do nawiązania kontaktów handlowych z rosyjskimi partnerami będzie rozpoczęta o godz. 10 polskiego czasu konferencja gospodarcza „Produkcja spożywcza jako baza wymiany handlowej pomiędzy Obwodem Kaliningradzkim a Województwem Warmińsko-Mazurskim”. Spotkanie jest współorganizowane przez niedawno powstałe przy samorządzie województwa Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów oraz ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Warmińsko-Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.
Dni Warmii i Mazur w Obwodzie potrwają do soboty. Jutrzejsze wydarzenia będą odbywać się w Czerniachowsku.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... iewem.html
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
-
- Towarowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 01 sty 2011, 17:46
Linia ostrołęka-małkinia
Otwarcie linii Ostrołęka - Małkinia w sierpniu
Już w sierpniu pierwsze pociągi towarowe, po piętnastu latach zawieszenia, pojadą linią kolejową Ostrołęka – Małkinia. Będą to pociągi dowożące węgiel do ostrołęckich elektrowni – podaje serwis nowaostroleka.pl.
Na linii Ostrołęka – Małkinia wymieniane są tury, na niektórych odcinkach – niemal całkowicie. Po uruchomieniu linii wyremontowany zostanie odcinek o Tłuszcza.
Prace modernizacyjne rozpoczęły się po ty, jak konsorcjum Energa rozpoczęło budowę w Ostrołęce kolejnego bloku energetycznego. Wiąże się to bowiem z koniecznością zapewnienia dużo większych dostaw węgla.
http://www.rynek-kolejowy.pl/33263/Otwa ... erpniu.htm
Już w sierpniu pierwsze pociągi towarowe, po piętnastu latach zawieszenia, pojadą linią kolejową Ostrołęka – Małkinia. Będą to pociągi dowożące węgiel do ostrołęckich elektrowni – podaje serwis nowaostroleka.pl.
Na linii Ostrołęka – Małkinia wymieniane są tury, na niektórych odcinkach – niemal całkowicie. Po uruchomieniu linii wyremontowany zostanie odcinek o Tłuszcza.
Prace modernizacyjne rozpoczęły się po ty, jak konsorcjum Energa rozpoczęło budowę w Ostrołęce kolejnego bloku energetycznego. Wiąże się to bowiem z koniecznością zapewnienia dużo większych dostaw węgla.
http://www.rynek-kolejowy.pl/33263/Otwa ... erpniu.htm
Dwóch mężczyzn i kobieta demontowali tory kolejowe
Grupa wyposażona w butle z gazem, palnik oraz narzędzia do demontażu szyn przyjechała na miejsce samochodem dostawczym.
- Policjanci z wydziału dw. z przestępczością przeciwko mieniu ze Szczytna zostali poinformowani, że na terenie gminy Wielbark ktoś kradnie z nieczynnego torowiska tory kolejowe - relacjonuje rzecznik Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie.
Podejrzani, którzy przyjechali samochodem dostawczym, wyposażeni byli w butle z gazem, palnik oraz narzędzia do demontażu szyn kolejowych. Na widok funkcjonariuszy zaczęli uciekać. Po krótkim pościgu funkcjonariusze zatrzymali jednego ze sprawców, 59-letniego Stanisława S.
Jego kompanami byli 19-letni Marcin S. oraz 26-letnia Monika R., których policjanci ujęli następnego dnia. - W trakcie zbierania materiału dowodowego okazało się, że w lipcu sprawcy tej kradzieży kilkukrotnie demontowali nieczynne torowisko na trasie Wielbark-Nidzica - dodaje rzecznik policji. W sumie Zakład Linii Kolejowych wycenił straty na około 53 tysięcy złotych.
Cała trójka otrzymała już zarzuty. Śledczy ustalili już także, kto kupił skradzione elementy torowiska. Oni również otrzymają zarzuty.
Kodeks karny zarówno za kradzież, jak i paserstwo, przewiduje karę do 5 lat pozbawienia wolności.
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,4872 ... z23cPYH8XR
- Policjanci z wydziału dw. z przestępczością przeciwko mieniu ze Szczytna zostali poinformowani, że na terenie gminy Wielbark ktoś kradnie z nieczynnego torowiska tory kolejowe - relacjonuje rzecznik Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie.
Podejrzani, którzy przyjechali samochodem dostawczym, wyposażeni byli w butle z gazem, palnik oraz narzędzia do demontażu szyn kolejowych. Na widok funkcjonariuszy zaczęli uciekać. Po krótkim pościgu funkcjonariusze zatrzymali jednego ze sprawców, 59-letniego Stanisława S.
Jego kompanami byli 19-letni Marcin S. oraz 26-letnia Monika R., których policjanci ujęli następnego dnia. - W trakcie zbierania materiału dowodowego okazało się, że w lipcu sprawcy tej kradzieży kilkukrotnie demontowali nieczynne torowisko na trasie Wielbark-Nidzica - dodaje rzecznik policji. W sumie Zakład Linii Kolejowych wycenił straty na około 53 tysięcy złotych.
Cała trójka otrzymała już zarzuty. Śledczy ustalili już także, kto kupił skradzione elementy torowiska. Oni również otrzymają zarzuty.
Kodeks karny zarówno za kradzież, jak i paserstwo, przewiduje karę do 5 lat pozbawienia wolności.
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,4872 ... z23cPYH8XR
Oddział Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A. w Gdańsku ogłosił przetarg na wykonanie remontu budynku dworca w Olecku przy ul. Wojska Polskiego 16.
http://olecko.wm.pl/122744,Dworzec-w-Ol ... montu.html
http://olecko.wm.pl/122744,Dworzec-w-Ol ... montu.html
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
- darek600141
- Pospieszny
- Posty: 160
- Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Bezpośrednim pociągiem z Ełku do Warszawy w mniej niż 3 godz
Przy okazji prezentacji zmodernizowanego elektrycznego taboru samorządowcy ełccy i województwa podlaskiego z entuzjazmem mówili o bezpośrednim połączeniu Ełk-Warszawa. Uruchomienie tej linii byłoby świetną wiadomością dla podróżnych, którzy dziś jadą z Ełku do stolicy ponad pięć godzin i muszą się przesiadać w Białymstoku.
— Wyszliśmy z tą inicjatywą m.in. do władz Ełku, starostwa ełckiego i do władz wszystkich miejscowości znajdujących się na trasie tego połączenia Białystok-Ełk — mówi Elżbieta Załuska, dyrektor Podlaskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Białymstoku. — Byłby to pociąg InerRegio Przewozów Regionalnych. Na podstawie biletu InterRegio podróżny mógłby bezpłatnie przez godzinę poruszać się po Warszawie, np. z Dworca Centralnego odchodzą pociągi na Lotnisko Chopina w Warszawie, na Modlin, więc bez problemu podróżny przesiadłby się na kolej SKM Koleje Mazowieckie i dotarłby szybko na lotnisko.
Do uruchomienia takiego połączenia potrzebna jest dobra wola samorządów i środki finansowe.
— Chcielibyśmy, by od 1 stycznia 2013 r. taki pociąg zaczął kursować bezpośrednio z Ełku do Warszawy przez Białystok — dodaje Elżbieta Załuska. — Warunkiem są środki na uruchomienie takiego połączenia. Wszystkie samorządy na trasie przejazdu tego pociągu musiałyby się dołożyć. Koszt: średnio do kilometra jazdy pociągu samorządy będą musiały dopłacić ok 15-16 zł.
Zapytaliśmy prezydenta Ełku czy w naszym województwie znajdą się na to fundusze.
— Miesiąc temu zwróciłem się do marszałka województwa warmińsko-mazurskiego z wnioskiem o to, by spróbował dofinansować część połączenia miedzy Grajewem a Ełkiem, bo tam przebiega granica województwa — mówi Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku. — Otrzymałem odpowiedź z wyliczonymi kosztami, że samorząd województwa nie ma na to środków. Przyjąłem to ze smutkiem, będę jeszcze z nim o tym rozmawiał. Koszt wyliczony przez nich to 400tys. zł., a dowiedziałem się, że rzeczywisty roczny koszt połączenia Ełk-Grajewo to 165ty. zł, a więc zdecydowanie ponad połowę mniej. Samorząd ełcki nie może tego finansować, jedynie może trochę dołożyć, bo nie możemy pozwolić na to, że większy samorząd będzie obciążać mniejszy takimi kosztami, zwłaszcza, że Ełk dostaje już mnie pieniędzy od państwa.
Samorząd ełcki i Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych planują uruchomić połączenie od 1 stycznia 2013 r. najpierw na pół roku, by sprawdzić m.in. jak wiele osób będzie z niego korzystać.
http://elk.wm.pl/123778,Z-Elku-do-Warsz ... ztyna.html
— Wyszliśmy z tą inicjatywą m.in. do władz Ełku, starostwa ełckiego i do władz wszystkich miejscowości znajdujących się na trasie tego połączenia Białystok-Ełk — mówi Elżbieta Załuska, dyrektor Podlaskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Białymstoku. — Byłby to pociąg InerRegio Przewozów Regionalnych. Na podstawie biletu InterRegio podróżny mógłby bezpłatnie przez godzinę poruszać się po Warszawie, np. z Dworca Centralnego odchodzą pociągi na Lotnisko Chopina w Warszawie, na Modlin, więc bez problemu podróżny przesiadłby się na kolej SKM Koleje Mazowieckie i dotarłby szybko na lotnisko.
Do uruchomienia takiego połączenia potrzebna jest dobra wola samorządów i środki finansowe.
— Chcielibyśmy, by od 1 stycznia 2013 r. taki pociąg zaczął kursować bezpośrednio z Ełku do Warszawy przez Białystok — dodaje Elżbieta Załuska. — Warunkiem są środki na uruchomienie takiego połączenia. Wszystkie samorządy na trasie przejazdu tego pociągu musiałyby się dołożyć. Koszt: średnio do kilometra jazdy pociągu samorządy będą musiały dopłacić ok 15-16 zł.
Zapytaliśmy prezydenta Ełku czy w naszym województwie znajdą się na to fundusze.
— Miesiąc temu zwróciłem się do marszałka województwa warmińsko-mazurskiego z wnioskiem o to, by spróbował dofinansować część połączenia miedzy Grajewem a Ełkiem, bo tam przebiega granica województwa — mówi Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku. — Otrzymałem odpowiedź z wyliczonymi kosztami, że samorząd województwa nie ma na to środków. Przyjąłem to ze smutkiem, będę jeszcze z nim o tym rozmawiał. Koszt wyliczony przez nich to 400tys. zł., a dowiedziałem się, że rzeczywisty roczny koszt połączenia Ełk-Grajewo to 165ty. zł, a więc zdecydowanie ponad połowę mniej. Samorząd ełcki nie może tego finansować, jedynie może trochę dołożyć, bo nie możemy pozwolić na to, że większy samorząd będzie obciążać mniejszy takimi kosztami, zwłaszcza, że Ełk dostaje już mnie pieniędzy od państwa.
Samorząd ełcki i Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych planują uruchomić połączenie od 1 stycznia 2013 r. najpierw na pół roku, by sprawdzić m.in. jak wiele osób będzie z niego korzystać.
http://elk.wm.pl/123778,Z-Elku-do-Warsz ... ztyna.html
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
http://www.rynek-kolejowy.pl/35558/Ryte ... dziala.htm
Na temat jak duża powinna być czynna sieć linii kolejowych w zarządzie PKP PLK.
Na temat jak duża powinna być czynna sieć linii kolejowych w zarządzie PKP PLK.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- darek600141
- Pospieszny
- Posty: 160
- Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Działdowo Włoszczową północy?
Już niebawem rozstrzygnie się sprawa przystanku dla szybkiej kolei w naszym województwie. Zamówione prze PKP Intercity szybkie składy Pendolino zatrzymają się w Działdowie (lub Iławie).
Z 20 szybkich pociągów Pendolino, które zamówiło PKP, pierwszy ma trafić na polskie tory w przyszłym roku. Ma to również nie małe znaczenie dla Olsztyna i całego regionu. Dzięki nowoczesnym pociągom podróżni mogliby dojechać m.in. z Warszawy do Trójmiasta już w ok. dwie i pół godziny. Jest to efektem prac modernizacyjnych na całej linii Warszawa – Gdynia.
Jeśli Bielik - bo taką nazwę otrzymał Polski Pendolino zatrzyma się w Działdowie to również z Olsztyna dojechać będzie można koleją w dwie godziny.
Jak pokazuje przykład Włoszczowej, która stała się przystankiem dla szybkich pociągów na Centralnej Magistrali Kolejowej, dla miasta może stać się to dużym impulsem a ilość pasażerów może przerosnąć wstępne szacunki.
http://gazetaolsztynska.pl/127683,Dzial ... lnocy.html
Z 20 szybkich pociągów Pendolino, które zamówiło PKP, pierwszy ma trafić na polskie tory w przyszłym roku. Ma to również nie małe znaczenie dla Olsztyna i całego regionu. Dzięki nowoczesnym pociągom podróżni mogliby dojechać m.in. z Warszawy do Trójmiasta już w ok. dwie i pół godziny. Jest to efektem prac modernizacyjnych na całej linii Warszawa – Gdynia.
Jeśli Bielik - bo taką nazwę otrzymał Polski Pendolino zatrzyma się w Działdowie to również z Olsztyna dojechać będzie można koleją w dwie godziny.
Jak pokazuje przykład Włoszczowej, która stała się przystankiem dla szybkich pociągów na Centralnej Magistrali Kolejowej, dla miasta może stać się to dużym impulsem a ilość pasażerów może przerosnąć wstępne szacunki.
http://gazetaolsztynska.pl/127683,Dzial ... lnocy.html
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
- darek600141
- Pospieszny
- Posty: 160
- Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Supernowoczesne elfy na torach w regionie
Kończy się budowa pierwszego od lat nowoczesnego pociągu dla naszych Przewozów Regionalnych. Elf przyjedzie do Olsztyna za dwa tygodnie i przez pół roku będzie jeździł po całym regionie, żeby zaprezentować się podróżnym. Jego bracia co prawda jeżdżą już po Polsce, ale nasz będzie wyjątkowy.
Po roku od podpisania kontraktu na budowę elfa, czyli elektrycznego zespołu trakcyjnego, jak fachowo nazywają go kolejarze, pojazd jest niemal gotowy. W fabryce Pesa w Bydgoszczy trwają już ostatnie prace. 22 listopada pociąg pojedzie w pierwszą oficjalną podróż. Na razie z oficjelami, wkrótce potem zaczną korzystać z niego podróżni.
W porównaniu do dotychczas używanych przez nasze Przewozy Regionalne ETZ-tów nowy pojazd to zupełnie inna jakość. Ma nowoczesne opływowe kształty, będzie osiągać prędkość do 160 km/h. To jeden z najbezpieczniejszych pociągów na świecie. W elfie znajdą się 162 miejsca siedzące i tyle samo stojących. Wygodę podróżującym zapewni komfortowe wnętrze i klimatyzacja.
Przez pół roku nowym pociągiem będzie można przejechać na trasach do Gdańska, Iławy, Działdowa czy Korsz. Później pociąg może być wykorzystywany na najbardziej zatłoczonych trasach.
http://gazetaolsztynska.pl/130106,Super ... ionie.html
Po roku od podpisania kontraktu na budowę elfa, czyli elektrycznego zespołu trakcyjnego, jak fachowo nazywają go kolejarze, pojazd jest niemal gotowy. W fabryce Pesa w Bydgoszczy trwają już ostatnie prace. 22 listopada pociąg pojedzie w pierwszą oficjalną podróż. Na razie z oficjelami, wkrótce potem zaczną korzystać z niego podróżni.
W porównaniu do dotychczas używanych przez nasze Przewozy Regionalne ETZ-tów nowy pojazd to zupełnie inna jakość. Ma nowoczesne opływowe kształty, będzie osiągać prędkość do 160 km/h. To jeden z najbezpieczniejszych pociągów na świecie. W elfie znajdą się 162 miejsca siedzące i tyle samo stojących. Wygodę podróżującym zapewni komfortowe wnętrze i klimatyzacja.
Przez pół roku nowym pociągiem będzie można przejechać na trasach do Gdańska, Iławy, Działdowa czy Korsz. Później pociąg może być wykorzystywany na najbardziej zatłoczonych trasach.
http://gazetaolsztynska.pl/130106,Super ... ionie.html
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Re: Supernowoczesne elfy na torach w regionie
A na czym ta wyjątkowość ma polegać?darek600141 pisze:. Elf przyjedzie do Olsztyna za dwa tygodnie [...] nasz będzie wyjątkowy.