typografia parowozowa PKP
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Osobowy
- Posty: 74
- Rejestracja: 31 lip 2007, 12:03
-, - nr "72" , -kolejny "aktor"z filmu Andrzeja Munka pt."Kolejarskie słowo", - za sprawą ignorancji chronologii ikonograficznej jest ten numer sfilmowany - "ignorancji.."- przypominam ,że zetempowcy na początku tej kwestii prowadzą a właściwie prowadzić mają trumana z numerem "70", który póżniej okazuje się być numerem "72"- dobra nasza
wg listy CTL-a Ty246-72
BALDWIN 73455 1947
BALDWIN 73455 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
OŚWIĘCIM
21.09.76. ŁAZY
- kasacja w 76 - hmm...
wg listy CTL-a Ty246-72
BALDWIN 73455 1947
BALDWIN 73455 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
OŚWIĘCIM
21.09.76. ŁAZY
- kasacja w 76 - hmm...
-,-,-,-numer "76" fotoreprodukcja z monografii pt."Węzeł kolejowy Tarnowskie Góry 1857-2007" P.Nadolskiego , K.Soidy, H.Dąbrowskiego,E.Wieczorka
wg listy CTL-a
Ty246-76
BALDWIN 73459 1947
BALDWIN 73459 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
TARNOWSKIE GÓRY
ŁAZY
+11.03.80.
foto Z.Koloch w opisie są podane dwie wersje dat 1973 i 1979 - mnie wydaje się ,że na zdjęciu ten truman raczej jest sfotografowany pod koniec służby a więc w roku 1979 - -ciekawe ,że data skreślenia w tym przypadku jest aż pod koniec 1980 !! roku
- info ( Kolega Jarząbek) ten numer i "20" pracował/y jako grzejki w Dęblinie w szkole pilotów
wg listy CTL-a
Ty246-76
BALDWIN 73459 1947
BALDWIN 73459 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
TARNOWSKIE GÓRY
ŁAZY
+11.03.80.
foto Z.Koloch w opisie są podane dwie wersje dat 1973 i 1979 - mnie wydaje się ,że na zdjęciu ten truman raczej jest sfotografowany pod koniec służby a więc w roku 1979 - -ciekawe ,że data skreślenia w tym przypadku jest aż pod koniec 1980 !! roku
- info ( Kolega Jarząbek) ten numer i "20" pracował/y jako grzejki w Dęblinie w szkole pilotów
Tak się składa, że ostatnio często porusza się na forum sprawę dat kasacji Ty246 wyrażając zdziwienie że w danych latach były kasowane.
Pamiętam, że w roku 1978 w T.Górach można było jeszcze powozić się Trumanem, W przypadku defektu ST44 gdy w pobliżu znajdował się truman zawsze pomógł i "dociągnął" pociąg do stacji przeznaczenia. Potem dwa lata nie byłem w TG i po powrocie do TG po Ty246 pozostało echo i parę zimnych sztuk odstawionych na bocznym torze.
Rozmawaiałem kiedyś o Ty246 z maszynistami instruktorami - pamiętającymi te czasy - którzy potwierdzali fakty, że na południe trafiły lokomotywy wyeksploatowane wieloletnią pracą na magistrali i niezbyt starannymi naprawami okresowymi. Były po prostu w ogólnie złym stanie technicznym.
A poza tym doszła sprawa polityczna gdyż do wschodniej granicy "podjeżdżały" kolejne nowe lokomotywy spalinowe M62, i szukano byle pretekstu aby pozbyć się parowozów.
O tym jak pracowały Ty246 po rozpoczęciu eksploatacji na magistrali niech świadczy te parę skanów stron Formularza Ty246-10 z losowo wybranych lat mówiących o miesięcznych przebiegach:
Ty246-10 1948
Ty246-10 1950
Ty246-10 1955
Ty246-10 1960
Ty246-10 1961
Pamiętam, że w roku 1978 w T.Górach można było jeszcze powozić się Trumanem, W przypadku defektu ST44 gdy w pobliżu znajdował się truman zawsze pomógł i "dociągnął" pociąg do stacji przeznaczenia. Potem dwa lata nie byłem w TG i po powrocie do TG po Ty246 pozostało echo i parę zimnych sztuk odstawionych na bocznym torze.
Rozmawaiałem kiedyś o Ty246 z maszynistami instruktorami - pamiętającymi te czasy - którzy potwierdzali fakty, że na południe trafiły lokomotywy wyeksploatowane wieloletnią pracą na magistrali i niezbyt starannymi naprawami okresowymi. Były po prostu w ogólnie złym stanie technicznym.
A poza tym doszła sprawa polityczna gdyż do wschodniej granicy "podjeżdżały" kolejne nowe lokomotywy spalinowe M62, i szukano byle pretekstu aby pozbyć się parowozów.
O tym jak pracowały Ty246 po rozpoczęciu eksploatacji na magistrali niech świadczy te parę skanów stron Formularza Ty246-10 z losowo wybranych lat mówiących o miesięcznych przebiegach:
Ty246-10 1948
Ty246-10 1950
Ty246-10 1955
Ty246-10 1960
Ty246-10 1961
spp...iE3k.
W związku z tym, że dużo mówimy o końcu służby serii Ty246 na PKP przedstawiam zestawienie parowozów które po skreśleniu z ewidencji PKP pracowały dalej w przemyśle jako kotły stałe. Mam świadomość, że lista zawiera ewentualne błędy, dlatego proszę o sprostowania i uzupełnienia. Nie za bardzo pasuje mi ilość parowozów na LHS ( w załączniku archiwalne pismo) podobno pracowały przy podgrzewaniu płynnej siarki
- nie znam tych technologii proszę o sprostowanie.
Dodatkowo kiedyś podawano, że Ty246-4 i 97 z MOSTOSTALU ZABRZE trafiły na złom do Pruszkowa gdzie podobno było kiedyś złomowisko Hutu Warszawa (08/09.1987r.)
Inna wersja zdarzeń podaje, że były złomowane w ZPZ HERBY.
Ty246-2,3 KOCIOŁ STAŁY: KZRiŁ ZIELONKA
Ty246-4,97 KOCIOŁ STAŁY: MOSTOSTAL ZABRZE
Ty246-5 KOCIOŁ STAŁY: FABRYKA DYWANÓW BIAŁYSTOK, LHS
Ty246-6,17 KOCIOŁ STAŁY: ZPB CEBA CZĘSTOCHOWA
Ty246-7 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY DROBIARSKIE DĘBICA
Ty246-8,45 KOCIOŁ STAŁY: LHS WOLA BARANOWSKA
Ty246-9 KOCIOŁ STAŁY: ZPOW PIŃCZÓW, ZPOW TOLKMICKO
Ty246-11 KOCIOŁ STAŁY: BROWAR BIAŁYSTOK
Ty246-20,76 KOCIOŁ STAŁY: WOSWL DĘBLIN
Ty246-21 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY MLECZARSKIE CIECHANÓW, własność REJON ENERGETYCZNY CIECHANÓW
Ty246-22 STOMIL WOLBROM – EKSPONAT KARSZNICE
Ty246-5,24,25,47,56,57,62,66,82,89,96 KOCIOŁ STAŁY LHS
Ty246-26,88 KOCIOŁ STAŁY: STOMIL ROGOWIEC, IZOLACJA ZDUŃSKA WOLA.
Ty246-46,51 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY CELULOZOWE WŁOCŁAWEK.
Ty246-49 KOCIOŁ STAŁY: KOTŁOWNIA RADOM.
Ty246-61 KOCIOŁ STAŁY: KWB KONIN w KLUCZEWIE.
Ty246-64 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY PRODUKCJI ELEMENTÓW BUDOWLANYCH WARSBET WARSZAWA
Ty246-65 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY PIWOWARSKIE BIAŁYSTOK.
Ty246-69 KOCIOŁ STAŁY: SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA w SWARZĘDZU.
Ty246-77 KOCIOŁ STAŁY: LHS KRASNOBRÓD koło ZAMOŚCIA.
Ty246-80 KOCIOŁ STAŁY: WGW OLSZTYN.
Ty246-87 KOCIOŁ STAŁY: SPÓŁDZIELNIA PRACY WARSZAWA.
Ty246-95 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY PIWOWARSKIE BIAŁYSTOK.
Ty246-100 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY PIWOWARSKIE OLSZTYN.
- nie znam tych technologii proszę o sprostowanie.
Dodatkowo kiedyś podawano, że Ty246-4 i 97 z MOSTOSTALU ZABRZE trafiły na złom do Pruszkowa gdzie podobno było kiedyś złomowisko Hutu Warszawa (08/09.1987r.)
Inna wersja zdarzeń podaje, że były złomowane w ZPZ HERBY.
Ty246-2,3 KOCIOŁ STAŁY: KZRiŁ ZIELONKA
Ty246-4,97 KOCIOŁ STAŁY: MOSTOSTAL ZABRZE
Ty246-5 KOCIOŁ STAŁY: FABRYKA DYWANÓW BIAŁYSTOK, LHS
Ty246-6,17 KOCIOŁ STAŁY: ZPB CEBA CZĘSTOCHOWA
Ty246-7 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY DROBIARSKIE DĘBICA
Ty246-8,45 KOCIOŁ STAŁY: LHS WOLA BARANOWSKA
Ty246-9 KOCIOŁ STAŁY: ZPOW PIŃCZÓW, ZPOW TOLKMICKO
Ty246-11 KOCIOŁ STAŁY: BROWAR BIAŁYSTOK
Ty246-20,76 KOCIOŁ STAŁY: WOSWL DĘBLIN
Ty246-21 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY MLECZARSKIE CIECHANÓW, własność REJON ENERGETYCZNY CIECHANÓW
Ty246-22 STOMIL WOLBROM – EKSPONAT KARSZNICE
Ty246-5,24,25,47,56,57,62,66,82,89,96 KOCIOŁ STAŁY LHS
Ty246-26,88 KOCIOŁ STAŁY: STOMIL ROGOWIEC, IZOLACJA ZDUŃSKA WOLA.
Ty246-46,51 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY CELULOZOWE WŁOCŁAWEK.
Ty246-49 KOCIOŁ STAŁY: KOTŁOWNIA RADOM.
Ty246-61 KOCIOŁ STAŁY: KWB KONIN w KLUCZEWIE.
Ty246-64 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY PRODUKCJI ELEMENTÓW BUDOWLANYCH WARSBET WARSZAWA
Ty246-65 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY PIWOWARSKIE BIAŁYSTOK.
Ty246-69 KOCIOŁ STAŁY: SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA w SWARZĘDZU.
Ty246-77 KOCIOŁ STAŁY: LHS KRASNOBRÓD koło ZAMOŚCIA.
Ty246-80 KOCIOŁ STAŁY: WGW OLSZTYN.
Ty246-87 KOCIOŁ STAŁY: SPÓŁDZIELNIA PRACY WARSZAWA.
Ty246-95 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY PIWOWARSKIE BIAŁYSTOK.
Ty246-100 KOCIOŁ STAŁY: ZAKŁADY PIWOWARSKIE OLSZTYN.
spp...iE3k.
- numer "74" sfotografowany w Inowrocławiu przez Tadeusza Suchorolskiego, truman z tym numerem był trochę obfotografowany z okazji różnych okoliczności, w tym wątku tylko grubo wcześniej było trochę już o tym , na zdjęciu widnieje na dymnicy pięciokątna tabliczka firmowa Baldwina - być może to oryginalny jeszcze kocioł , lecz ten parowóz kończył służbę z kotłem z wytwórni w Limie zamienionym podczas ostatniej głównej naprawy
wg listy CTL-a Ty246-74
BALDWIN 73457 1947
BALDWIN 73457 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
INOWROCŁAW
nie jest podana data skreślenia , ale na swojej fotografii - pocztówce przedstawiającej ostatnią jazdę Ty246-74 Roman Witkowski opisał datą wrzesień 1979 więc można przyjąć ,że data skreślenia to 1979
reprodukcja z zeszytu "Kmid"
-spptkw2- dziękuję za wspaniałe materiały do tematu , wreszcie jest lista grzejek ,- apropo grzejek , - widziałem na własne oczy kocioł , niestety nie pamiętam czy był z budką , również nie widziałem podwozia (odleglość spora i w miejscu były sporej wielkości chaszcze ) trumana , może był na swoich "nogach" a może stał ten kocioł na platformie kolejowej - tego nie widziałem ,- na terenie jeszcze ostatkiem sił funkcjonującego ZNTK Wrocław , połowa lat 80 tych , zakład jeszcze wtedy dość solidnie niedostępny dla takiego kogoś jak ja ale po jakimś czasie jak niestety już po tym trumanie ślad zaginął próbowałem się czegoś dowiedzieć będąc kiedy indziej na terenie zetenteku ale na próżno , nik nic nie widział , nie wiedział itd...według mojej teorii ów parowóz a właściwie rzecz najważniejsza - jego kocioł mógł być sprowadzony na podmianę do kotłowni zakładowej , której piecami były do samego końca istnienia zakładu kotły z różnych parowozów montowane po trzy sztuki - ale likwidacja ZNTK już czychała u bram zakładu..
wg listy CTL-a Ty246-74
BALDWIN 73457 1947
BALDWIN 73457 1947
.48. PKP
.48. KARSZNICE
INOWROCŁAW
nie jest podana data skreślenia , ale na swojej fotografii - pocztówce przedstawiającej ostatnią jazdę Ty246-74 Roman Witkowski opisał datą wrzesień 1979 więc można przyjąć ,że data skreślenia to 1979
reprodukcja z zeszytu "Kmid"
-spptkw2- dziękuję za wspaniałe materiały do tematu , wreszcie jest lista grzejek ,- apropo grzejek , - widziałem na własne oczy kocioł , niestety nie pamiętam czy był z budką , również nie widziałem podwozia (odleglość spora i w miejscu były sporej wielkości chaszcze ) trumana , może był na swoich "nogach" a może stał ten kocioł na platformie kolejowej - tego nie widziałem ,- na terenie jeszcze ostatkiem sił funkcjonującego ZNTK Wrocław , połowa lat 80 tych , zakład jeszcze wtedy dość solidnie niedostępny dla takiego kogoś jak ja ale po jakimś czasie jak niestety już po tym trumanie ślad zaginął próbowałem się czegoś dowiedzieć będąc kiedy indziej na terenie zetenteku ale na próżno , nik nic nie widział , nie wiedział itd...według mojej teorii ów parowóz a właściwie rzecz najważniejsza - jego kocioł mógł być sprowadzony na podmianę do kotłowni zakładowej , której piecami były do samego końca istnienia zakładu kotły z różnych parowozów montowane po trzy sztuki - ale likwidacja ZNTK już czychała u bram zakładu..