Łomża - czy to już koniec?
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Lista jest obszerna, ale tak na prawdę to jedynie dwóch przedsiębiorców byłoby zainteresowanych przewozami. Z czego jeden to nawet nie wiem czy tak do końca. Niby jest za, ale...Stellwerk pisze:No własnie.Referee pisze:jedzie taki pociąg z 40 wagonami, z czego 10 do Sokół (czyli te 500 ton netto). Zostawia je tam i jedzie dalej. Będzie trudno o to.
Według oficjalnej strony gminyNo więc co miałoby byc w tych 10 wagonach, i jak często?wiodące zakłady produkcyjne i usługowe to: Gminna Spółdzielnia "Samopomoc Chłopska", Spółdzielnia Kółek Rolniczych, Bank Spółdzielczy, Przedsiębiorstwo Przetwórstwa Mięsnego "Smakowita" w Sokołach, Stacja Doświadczalna Oceny Odmian w Krzyżewie i Niepubliczny Zakład Pielęgnacyjne - Opiekuńczy
Owszem nawozy. Problem jest inny. Z tego co wiem, producent nie sprzeda jednorazowo takiej ilości nawozu by zapewnić minimalne przewoźne jakie ustaliło PKP C. Jest to rozbijane na mniejsze partie miesięczne. Gdyby nabywca brał cały czas duże ilości, a nie jednorazowo to pewnie by to jeździło. Nie bierze, bo rynek ma określoną chłonność.helmutt1 pisze:Pewnie nawozy. Ale one schodzą przeważnie tylko wiosną i jesienią.
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
- Lokalizacja: Łomża
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
- Lokalizacja: Łomża
To prawda. Spółka CargoTor jest zarządcą infrastruktury kolejowej (bocznic, ramp, placów ładunkowych), w tym również w Łomży.
A tu ciekawostka: http://www.cargotor.com/uploads/DANE_DL ... /Lomza.pdf
A tu ciekawostka: http://www.cargotor.com/uploads/DANE_DL ... /Lomza.pdf
http://www.rynek-kolejowy.pl/59645/trwaja_przygotowania_do_remontu_tras_objazdowych_dla_rail_baltiki.html
Coś zaczyna się dziać w temacie. Jak z tego artykułu wynika to jeszcze daleka droga, ale linia 36 zwyczajnie skorzysta na zamknięciu Rail baltiki i "rykoszetem" zostanie zrewitalizowana.
Pewnie najwięcej skorzystają na tym przewozy towarowe. Szczerze mówiąc wątpię w powodzenie ruchu dalekobieżnego przez Ostrołękę, bo tutaj blokadę stanowi linia 29. Choć będzie podniesiona szybkość do 80 z Pasiek do Gierwat (brawo!) to jednak wciąż marne pocieszenie w perspektywie 60-tki na Wyszków-Przetycz, 50-tki (i katastrofalnego stanu toru) na Przetycz-Pasieki, oraz całkiem sporego ruchu regionalnego, który wystarczająco wykorzystuje dostępne przebiegi. No i zostaje jeszcze jedna ważna rzecz - konieczność zmiany trakcji w Ostrołęce co raczej nie jest argumentem przemawiającym "za".
Wobec tego biorąc pod uwagę ewentualność braku kolejnych prac torowych na linii 29 po których możliwe by było podniesienie Vmax do 80 a nawet 100 na całej długości linii (nie znam planów i zamiarów) - może się okazać, że sprawdzony sposób z KKS-em do Białegostoku będzie lepszy.
Coś zaczyna się dziać w temacie. Jak z tego artykułu wynika to jeszcze daleka droga, ale linia 36 zwyczajnie skorzysta na zamknięciu Rail baltiki i "rykoszetem" zostanie zrewitalizowana.
Pewnie najwięcej skorzystają na tym przewozy towarowe. Szczerze mówiąc wątpię w powodzenie ruchu dalekobieżnego przez Ostrołękę, bo tutaj blokadę stanowi linia 29. Choć będzie podniesiona szybkość do 80 z Pasiek do Gierwat (brawo!) to jednak wciąż marne pocieszenie w perspektywie 60-tki na Wyszków-Przetycz, 50-tki (i katastrofalnego stanu toru) na Przetycz-Pasieki, oraz całkiem sporego ruchu regionalnego, który wystarczająco wykorzystuje dostępne przebiegi. No i zostaje jeszcze jedna ważna rzecz - konieczność zmiany trakcji w Ostrołęce co raczej nie jest argumentem przemawiającym "za".
Wobec tego biorąc pod uwagę ewentualność braku kolejnych prac torowych na linii 29 po których możliwe by było podniesienie Vmax do 80 a nawet 100 na całej długości linii (nie znam planów i zamiarów) - może się okazać, że sprawdzony sposób z KKS-em do Białegostoku będzie lepszy.
Niedawno Wyd. Eurosprinter wydało książkę "Koleje wąskotorowe na Kurpiach". Kosztuje 80zł, ale zdecydowanie warto. Mnóstwo materiału, układy stacyjne Łomży Wąsk i Łomży. Pozycja warta zainteresowania.
https://www.eurosprinter.com.pl/koleje- ... piach.html
https://www.eurosprinter.com.pl/koleje- ... piach.html
- Kruglanken
- Towos
- Posty: 37
- Rejestracja: 23 sie 2005, 12:21
- Lokalizacja: Łomża
- Kontakt:
Witam
Zapraszam do polubienia i odwiedzania strony na facebooku o Linii kolejowej nr 49 Śniadowo - Łomża.
LINK: https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Pozdrawiam
Zapraszam do polubienia i odwiedzania strony na facebooku o Linii kolejowej nr 49 Śniadowo - Łomża.
LINK: https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Pozdrawiam
Zapraszam na:
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
Linia kolejowa nr 49 Śniadowo - Łomża https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 542631626/
Linia kolejowa nr 36 Ostrołęka - Łapy https://www.facebook.com/Linia-kolejowa ... 365607796/
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
- Lokalizacja: Łomża
Również polecam tę książkę. Kosztuje 80 zł ale naprawdę warto.Referee pisze:Niedawno Wyd. Eurosprinter wydało książkę "Koleje wąskotorowe na Kurpiach". Kosztuje 80zł, ale zdecydowanie warto. Mnóstwo materiału, układy stacyjne Łomży Wąsk i Łomży. Pozycja warta zainteresowania.
https://www.eurosprinter.com.pl/koleje- ... piach.html
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 24 gru 2007, 21:53
- Lokalizacja: Łomża
Zmiana w Wykazie Ostrzeżeń Stałych dla linii 36 i 49. (nr 19)
http://www.lotos.pl/417/grupa_kapitalow ... k_warszawa
Do tej pory było wpisane dopuszczenie wjazdu na wymienione linie kolejowe tylko lokomotyw SM42. Teraz dopuszczono wszystkie lokomotywy Bo Bo.
Pewnie w praktyce nic to nie zmieni, bo i tak jedynymi lokomotywami tego typu w okolicy są Cargowskie stonki ale przynajmniej teoretycznie będą mogły kursować też pociągi prowadzone np. przez Gamy z Pesy (o ile się dobrze orientuje).
http://www.lotos.pl/417/grupa_kapitalow ... k_warszawa
Do tej pory było wpisane dopuszczenie wjazdu na wymienione linie kolejowe tylko lokomotyw SM42. Teraz dopuszczono wszystkie lokomotywy Bo Bo.
Pewnie w praktyce nic to nie zmieni, bo i tak jedynymi lokomotywami tego typu w okolicy są Cargowskie stonki ale przynajmniej teoretycznie będą mogły kursować też pociągi prowadzone np. przez Gamy z Pesy (o ile się dobrze orientuje).