Czy kolej wróci do Golubia- Dobrzynia ?!?.

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Czy kolej wróci do Golubia- Dobrzynia ?!?.

Post autor: flugzeug30 »

Coś wiadomo już o tym, czy władze Golubia dostały zgodę na puszczenie do nich szynobusów z Brodnicy ?!?
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Re: Czy kolej wróci do Golubia- Dobrzynia ?!?.

Post autor: maczy »

flugzeug30 pisze:Coś wiadomo już o tym, czy władze Golubia dostały zgodę na puszczenie do nich szynobusów z Brodnicy ?!?
Chciałbym, aby było inaczej, ale na razie możemy o tym myśleć jedynie w sferze marzeń. Odcinek linii Brodnica - Bydgoszcz Wschód od stacji początkowej do Golubia-Dobrzynia jest na 100% nieprzejezdny i znajduje się na stanie PKP Nieruchomości, więc...

...możemy mieć nadzieję?
Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

Rozjazdy na stacji Golub-Dobrzyń od strony Brodnicy,mają pokradzione wszystkie elementy jakie się dało odkręcić i sprzedać na złom., nastawnie są wybebeszone, dworzec w którym była jakaś hurtownia też jest opuszczony.
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

Zbigniew Łęgowski pisze:Rozjazdy na stacji Golub-Dobrzyń od strony Brodnicy,mają pokradzione wszystkie elementy jakie się dało odkręcić i sprzedać na złom., nastawnie są wybebeszone, dworzec w którym była jakaś hurtownia też jest opuszczony.
Powspominajmy zatem stare, dobre czasy:

http://tiny.pl/pwht

(co, prawda, w sygnaturze autor pomylił się co do roku, ale możemy spokojnie założyć, że obrazki wtedy takie były tym bardziej normą)

A przy okazji - na pl.misc.kolej mignęła mi gdzieś z miesiąc temu informacja o przetargu na fizyczną likwidację kilku(nastu?) budynków służących niegdyś za posterunki ruchu i strażnice przejazdowe w kuj-pomie. Na tej liście był też GD...
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Czyli szanse na powrót nawet szynobusów do GD są niewielkie.
Awatar użytkownika
phaedra
Osobowy
Posty: 64
Rejestracja: 27 mar 2007, 19:55
Lokalizacja: Toruń

Post autor: phaedra »

Poczekaj, może jak prywatna kolej się rozwinie, wtedy będzie szansa. :wink:
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

flugzeug30 pisze:Czyli szanse na powrót nawet szynobusów do GD są niewielkie.
Tego wykluczyć się nie da. Ale wydawało mi się, że mówiłeś na początku o puszczeniu szynobusów do GD z Brodnicy, a to jest akurat najmniej realne :neutral: .
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Rozumiem...w związku z rozebraniem przez PLK odpowiednich grup torów na stacji w Brodnicy, szanse wznowienia ruchu stamtąd do GD, a także do NML, są bardzo małe.

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial ... toid=13120 i podobne.

Jeżeli coś do GD miałoby jednak kiedyś jeździć, to w tym układzie, tylko od strony Kowalewa Pom.
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

flugzeug30 pisze:Rozumiem...w związku z rozebraniem przez PLK odpowiednich grup torów na stacji w Brodnicy, szanse wznowienia ruchu stamtąd do GD, a także do NML, są bardzo małe.
Z punktu widzenia technicznego nie widzę wzrokowo przeszkód w możliwości wyjazdu z Brodnicy w kierunku Kowalewa. Układ torowy głowicy na to raczej jeszcze pozwala. Schody jednak zaczynają się mniej więcej od miejsca, w którym oba tory (prawy na Grudziądz) rozwidlają się. Tamtędy się raczej dojechać na dziś dzień do Golubia nie da. PLK zresztą pozbyła się tego odcinka, oddając go we władanie PKP Nieruchomościom.

Kuriozalnie, stojący kształtowy semafor WJAZDOWY od Kowalewa nie został po dziś dzień unieważniony, ani - na szczęście - wycięty. Takiego szczęścia nie miał nawet jego stojący tuż obok brat bliźniak wjazdowy od Grudziądza - nie istnieje od niemal roku.
Jeżeli coś do GD miałoby jednak kiedyś jeździć, to w tym układzie, tylko od strony Kowalewa Pom.
Żeby uczciwie podejść do sprawy, to tak naprawdę należałoby zaliczyć kiedyś z buta odcinek Kowalewo - Brodnica (ale - uwaga - zakrzaczenie zaobserwowane w okolicach Brodnicy utrudnia już znalezienie szyn) i wtedy można z całą pewnością stwierdzić, czy się da, czy nie, a jeśli to drugie, to jaki zakres prac przywróciłby przejezdność. Sytuacja wszak ma się tam prawo zmieniać z dnia na dzień (inna sprawa, że raczej nie na lepsze). Spróbuję się cieplejszą porą tam wybrać - może jakoś w marcu;)
Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

maczy pisze:(co, prawda, w sygnaturze autor pomylił się co do roku, ale możemy spokojnie założyć, że obrazki wtedy takie były tym bardziej normą)
Autor absolutnie się nie pomylił! Zdjęcie przedstawia wjazd do G-D,pociągu pożegnalnego na linii Chełmża- Brodnica. Data jest jak najbardziej prawidłowa. Wiem, bo jechałem tym pociągiem. Zdjęcie Sławka K. jak zwykle-pierwsza klasa. Semafor wjazdowy wyprodukowany w 1941r. w Maschinenbau und Bahnbedarf A.G. Berlin. :smile:
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

Zbigniew Łęgowski pisze:Autor absolutnie się nie pomylił! Zdjęcie przedstawia wjazd do G-D,pociągu pożegnalnego na linii Chełmża- Brodnica. Data jest jak najbardziej prawidłowa. Wiem, bo jechałem tym pociągiem. Zdjęcie Sławka K. jak zwykle-pierwsza klasa. Semafor wjazdowy wyprodukowany w 1941r. w Maschinenbau und Bahnbedarf A.G. Berlin. :smile:
Bardzo cenne informacje do do semafora;).

Natomiast jeśli chodzi o datę w sygnaturze, to Sławek ją w międzyczasie poprawił, więc teraz oczywiście moje poprzednie słowa tracą rację bytu.
kasia_gd
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:03

Post autor: kasia_gd »

Ja chciałabym zapytać, czy ma ktoś z Was (z Państwa) jakieś informacje, wiadomości na temat tej właśnie "golubskiej kolei"? Piszę pracę konkursową o tym właśnie "obiekcie" i poszukuję jakichkolwiek, nawet szczątkowych informacji na ten temat... Chociażby o tym właśnie, czy są planowane tutaj jakieś zmiany, "odnowienia"??? Byłabym niezmiernie wdzięczna za jakąkolwiek pomoc :smile: ! Mój adres mailowy to gd_kasiorek@wp.pl! Pozdrawiam :smile:
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Piszę pracę konkursową o tym właśnie "obiekcie" i poszukuję jakichkolwiek, nawet szczątkowych informacji
No, to [...], nieźle... :twisted:
Czy można zatem zapytać o motywy udziału a zwłaszcza o kryteria wyboru konkursów, w których Pani startuje? A nie lepiej było wystartować w konkursie Miss GD? :twisted:
Freien Strecken für freien Menschen!
kasia_gd
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:03

Post autor: kasia_gd »

Bardzo śmieszne, a ja mam naprawdę problem :)! Może i byłoby lepiej, ale... są sprawy ważniejsze :D:D:D! A to konkurs na temat dawnej architektury przemysłowej, wybrałam "naszą kolej", fajna sprawa ;)! Liczę na wsparcie i jakąkolwiek pomoc, a nie... :)!
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Pewne informacje o linii zawarte są w opracowaniu 75 lat Północnej DOKP.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
ODPOWIEDZ