Strona 1 z 1

Linia 256

: 12 gru 2007, 22:47
autor: Łukasz Jamroz
Witam

Poszukuje informacji na temat układów torowych stacji na linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański. Chodzi o lata zarówno 80-te, przed remontem (modernizacją peronów?) jak i lata późniejsze (co zlikwidowano, gdzie i kiedy). Ciekawi mnie też kiedy przebudowano układ torowy Nowego Stawu (zdaje się że tor normalny wjeżdża na teren byłej cukrowni przez bramę dawniej dla toru wąskiego). Posiadam książkę pana Pokropińskiego w której to zawarto schematy Nowego Stawu jak i Nowego Dworu, jednak znacząco różnią się one od tego jak było naprawdę, tak więc ich przydatność jest znikoma.

Przy okazji chciałbym się przywitać jako że to mój pierwszy post na tym forum.

Pozdrawiam

: 13 gru 2007, 17:21
autor: feyg
Może to nie jest to czego oczekiwałeś ale na razie tym mogę służyć:
Obrazek
i kilka ujęć dworca w Nowym Dworze Gdańskim z połowy lat 80-tych:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Żródło:

: 14 gru 2007, 12:42
autor: KSICHU
Przy okazji kolejny dworzec barakowy do kolekcji :smile:

Pozdrawiam

Krzysztof Werner

: 20 gru 2007, 21:57
autor: KAC
Witam wszystkich Forumowiczów!

Ostatnia przebudowa układu torowego (likwidacja trzeciego toru) nastąpiła w maju 2000 roku. Co do zmiany układu bocznicy, postaram sie poszukać niezbędnych informacji.

A propos planów stacji, niebawem takie stworzę i wrzucę na forum. Odrobina cierpliwości. :grin:

: 23 gru 2007, 19:47
autor: Łukasz Jamroz
Dziękuje za zainteresowanie, będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie schematy.
Ta przebudowa to oczywiście w Nowym Stawie, tak?

: 24 gru 2007, 13:43
autor: KAC
Oczywiście, miałem na myśli Nowy Staw. Prawdopodobnie wtedy też uproszczono układ torów w Nowym Dworze. W 1998 roku były tam 3 - 4 tory, obecnie został tylko tor mijankowy i tor do ładowni..

Re: Linia 256

: 20 maja 2011, 13:26
autor: Boczniak
Łukasz Jamroz pisze:Witam

Poszukuje informacji na temat układów torowych stacji na linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański. C
Pytanie w temacie tej linii: Dlaczego linię 256 wyprowadzono ze stacji Szymankowo a nie Malbork (Kałdowo)? Jest to przecież o wiele bliżej. I jeśli już z kierunku Tczewa to dlaczego nie powstała stacja Stogi Malborskie - również bliżej, a właśnie Szymankowo.

: 22 maja 2011, 00:42
autor: 2xM
Zapewne dlatego, że w chwili budowy linii do Nowego Dworu, Szymankowo było już stacją, a nic innego między Malborkiem i Tczewem nie było (przystanki w Kałdowie i Lisewie powstały później). Odgałęzienie linii w innym miejscu wymagałoby stworzenia i utrzymywania nowego posterunku odgałęźnego, który dodatkowo komplikowałby prowadzenie ruchu na Ostbahnie. Budowa nowej stacji (Stogi Malborskie) 4 km od istniejącej byłaby bez sensu.
Gdyby linia miała (zdecydowanie) większe znaczenie, powstałaby odpowiednia łącznica, posterunki itd. pozwalające na bezpośredni przejazd z/w kierunku Malborka. Skoro jednak było to połączenie stricte lokalne...

: 15 paź 2011, 14:24
autor: pomorzanin
Dziś na stacji w Nowym Stawie zauważyłem ekipę drogowców - na odcinku ok. 100 m rozkręcono szyny na torze głównym, koparka wybiera warstwę tłucznia, okoszono międzytorze. Biorąc pod uwagę stan techniczny linii wspomniany fragment torów nie był w najgorszym stanie. Wiecie może dlaczego rozpoczęto prace?

: 15 paź 2011, 14:29
autor: Leszek Lewiński
pomorzanin pisze:...wspomniany fragment torów nie był w najgorszym stanie...
A jednak był.
pomorzanin pisze:Wiecie może dlaczego rozpoczęto prace?
Czasem i na tej linii trzeba co nieco zrobić.
W końcu tam też jeżdżą pociągi.
Rzadko, ale jeżdżą...

: 15 paź 2011, 14:46
autor: pomorzanin
Liczyłem na odpowiedź z Pańskiej strony. Czy prace obejmują jedynie Nowy Staw, czy może inne, szczególnie wyeksploatowane miejsca na linii?

: 15 paź 2011, 18:20
autor: Leszek Lewiński
pomorzanin pisze:...czy może inne, szczególnie wyeksploatowane miejsca na linii?
Dokładnie tak.