Modernizacja na lini Warszawa-Gdynia
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Towos
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 mar 2008, 19:59
- Lokalizacja: Susz
- Kontakt:
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Rzec można, że to 2 minuty 7 sekund historii najnowszej.
Tak, tak... Te ujęcia to już historia.
Obecnie tor, po którym podróż odbywał ów operator kamery nie istnieje. Nawierzchnia została zdjęta. Trwają prace przy kształtowaniu podtorza. Za to po torze widocznym z lewej strony odbywa się już normalny ruch pociągów, a w miejscu, gdzie widać rozścieloną warstwę podsypki tłuczniowej leżą już tory i rozjazdy.
Przed stacją Gdynia Gł. jest teraz ciekawe przełączenie torów. Tor nr 2 "wchodzi" w tor kościerski. Chyba warto utrwalić dla potomnych także tę nietypową sytuację.
Tak, tak... Te ujęcia to już historia.
Obecnie tor, po którym podróż odbywał ów operator kamery nie istnieje. Nawierzchnia została zdjęta. Trwają prace przy kształtowaniu podtorza. Za to po torze widocznym z lewej strony odbywa się już normalny ruch pociągów, a w miejscu, gdzie widać rozścieloną warstwę podsypki tłuczniowej leżą już tory i rozjazdy.
Przed stacją Gdynia Gł. jest teraz ciekawe przełączenie torów. Tor nr 2 "wchodzi" w tor kościerski. Chyba warto utrwalić dla potomnych także tę nietypową sytuację.
L.L.
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Mogę prosić o precyzyjniejsze wyjaśnienie? Przez ostatni miesiąc (do ostatniego piątku) trwał montaż rozjazdów w torach nr 1 i 101 co dało w rezultacie trzy przejścia(półtrapezy) między nimi. Ruch do/z Wielkiego Kacka odbywał się po torze 102, do/z Orłowa po torze 2. Nie zauważyłem by przez ten okres jakiekolwiek prace były prowadzone w torze nr 2 lub 102 - w przypadku tego pierwszego mogło by się to zresztą chyba odbywać tylko w nocy.Leszek Lewiński pisze:Przed stacją Gdynia Gł. jest teraz ciekawe przełączenie torów. Tor nr 2 "wchodzi" w tor kościerski. Chyba warto utrwalić dla potomnych także tę nietypową sytuację.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Napisałem powyżej:badworm pisze:Mogę prosić o precyzyjniejsze wyjaśnienie?
Dodam, że "wchodzi" on w tor nr 102.Przed stacją Gdynia Gł. jest teraz ciekawe przełączenie torów. Tor nr 2 "wchodzi" w tor kościerski.
Prace w torze nr 2 rozpoczęto po otwarciu do ruchu toru nr 1. Wykonywano je w biały dzień.
L.L.
Obejrzałem sobie aktualny przebieg torów 102 i 2 z okna pociągu i wszystko stało się jasne - przyznam, że takiego rozwiązania problemu nieczynnego toru nr 2 się nie spodziewałem. Słyszałem o planach umieszczenia rozjazdu między tymi torami za przejściem podziemnym koło siedziby Prokomu(w kierunku Orłowa, tak by ze 102 można było na 2 zjechać) ale to, co zobaczyłem mnie zupełnie zaskoczyło
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Czy od lipca w Gdyni wszystko stanęło i nic się nie dzieje?
Byłem w Gdyni na przełomie lipca i sierpnia i roboty postępowały "pełna parą", więc może ktoś by coś niecoś skrobnął, co się od tego czasu zmieniło.
Na jakim etapie jest obecnie przebudowa głowicy południowej itp? Może jakieś foty...
W lipcu nieco się zdziwiłem, że zamiast pierwotnie planowanych rozjazdów o promieniu R=1200 m zabudowywane są głównie pięćsetki. Poza tym nie zauważyłem żadnych przymiarek do połączenia torów dalekobieżnych z linią 250.
Mam nadzieję, że to moje przeoczenie...
Byłem w Gdyni na przełomie lipca i sierpnia i roboty postępowały "pełna parą", więc może ktoś by coś niecoś skrobnął, co się od tego czasu zmieniło.
Na jakim etapie jest obecnie przebudowa głowicy południowej itp? Może jakieś foty...
W lipcu nieco się zdziwiłem, że zamiast pierwotnie planowanych rozjazdów o promieniu R=1200 m zabudowywane są głównie pięćsetki. Poza tym nie zauważyłem żadnych przymiarek do połączenia torów dalekobieżnych z linią 250.
Mam nadzieję, że to moje przeoczenie...
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
No Bodek (w Gdyni), no foto (na forum)...Bodek pisze:Może jakieś foty...
A tak poważnie, to roboty trwają. Jeszcze trochę i gotowy będzie tor 102.
Teraz trwa taka "widowiskowa" faza, bo dobrze widoczna z peronu SKM. Po otwarciu toru nr 102 "domknięty" zostanie tor nr 101 i wraz z torem nr 1 (zamkniętym już aż od Orłowa) utworzy się całkiem spory plac budowy.
L.L.
Czekają Was trudne chwile zarówno po stronie pasażerów (utrudnienia w ruchu pociągów, spóźnienia) jak i kadry PKP, która bierze udział w procesie budowlanym (nadzory, odbiory robót...). Przerabiałem to przez niemal 4 lata na E30
W każdym razie to niezła "szkoła jazdy" i doświadczenie, jakie praktycznie można zdobyć...
W każdym razie to niezła "szkoła jazdy" i doświadczenie, jakie praktycznie można zdobyć...
Jacek Jaco Chiżyński
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Do kiedy jest planowane zamknięcie toru nr 1 i związane z tym objazdy łącznicą 723 (Gdynia Chylonia-Gdynia Port GPF) pociągów towarowych?Leszek Lewiński pisze:A tak poważnie, to roboty trwają. Jeszcze trochę i gotowy będzie tor 102.
Teraz trwa taka "widowiskowa" faza, bo dobrze widoczna z peronu SKM. Po otwarciu toru nr 102 "domknięty" zostanie tor nr 101 i wraz z torem nr 1 (zamkniętym już aż od Orłowa) utworzy się całkiem spory plac budowy.