Strona 1 z 2

"Bory Tucholskie"

: 23 cze 2007, 20:45
autor: KSICHU
Jak szanownym forumowiczom zapewne wiadomo od dzisiaj rozpoczął kursowanie sezonowy pociąg pospieszny P18514/P18515 relacji Warszawa Zachodnia - Kołobrzeg oraz z powrotem o wdzięcznej nazwie "Bory Tucholskie". Poniżej kilka fotek z pierwszego przejazdu pociągu przez Chojnice, nadmieniając że pociąg z Warszawy dojechał do stacji 7 minut przed czasem, a pociąg z Kołobrzegu minutę przed czasem. Oba pociągi minęły się w okolicach pobliskiego Człuchowa.

Pozdrawiam

Krzysztof Werner

: 24 cze 2007, 10:45
autor: Bernard
Naprawdę fajnie wyglada ten pociąg. trzeba będzie się nim przejechać. Jak wyglądąło zapełnienie??

: 24 cze 2007, 15:04
autor: Frost
Frekwencja całkiem spora - w Szczecinku kształtowała się w granicach 75-80%. Najgorzej było w klasie pierwszej, gdyż doliczyłem się w niej tylko... jednego pasażera.

: 24 cze 2007, 15:49
autor: KSICHU
Frekwencja w Chojnicach w granicach 55-60 %, oczywiście w klasie 2.

Pozdrawiam

Krzysztof Werner

: 24 cze 2007, 20:59
autor: phaedra
Czy tylko w sezonie letnim "Bory Tucholskie" będą kursować ?

: 24 cze 2007, 23:31
autor: Frost
Tak.

: 25 cze 2007, 23:05
autor: daniel
Miełem okazję jechać wczoraj Borami ze Szczecinka do Działdowa. Muszę przyznać, że jestm mile zaskoczony tym pociągiem. Myślałem, że jako pociąg sezonowy, kursujący w dodatku na znacznej części trasy liniami drugorzędnymi, zestawiony będzie z niezbyt ciekawych wagonów, nie wykluczając bonanz. A okazało się, że tu 4* 2 kl i 1*1 kl- wszystkie ze stacji Łódź Fabryczna - zmodernizowane wagony przedziałowe, z dową, ręcznikami i mydełkiem w WC, co ostanio trudno spotkać np w Śniardwach. Zarówno z Kołobrzegu do Szczecinka, jak i z Działdowa do W-wy skład prowadziła ET22., Szczecinek - Działdowo SU45.
Ciekawy tylko jestem, jaki obieg ma ta SU45, gdyż wydawało mi się, że po przyprowadzeniu pociągu do Działdowa odjechała luzem w stronę Brodnicy. Czy jest to konieczne? Czy nie może przez noc stac w Działdowie i rano zabrać się z powrotem z Borami?

: 26 cze 2007, 22:12
autor: kuba_mk
daniel pisze: Ciekawy tylko jestem, jaki obieg ma ta SU45, gdyż wydawało mi się, że po przyprowadzeniu pociągu do Działdowa odjechała luzem w stronę Brodnicy. Czy jest to konieczne? Czy nie może przez noc stac w Działdowie i rano zabrać się z powrotem z Borami?
Jest dokładnie tak jak mówisz. Oficjalny powód to brak noclegowni dla drużyn trakcyjnych. Podobny podsył był jeszcze za starych dobrych czasów (czyli planowego ruchu regonalnego) na linii Działdowo - Brodnica. Po przyprodadzeniu ostatniego pociągu z Laskowic lokomotywa wracała luzem do Grudziądza, a w Działdowie zostawały tylko wagony. Rano na pierwszy osobowy z Działdowa grzała z powrotem. Tak w ramach oszczędności...

: 28 cze 2007, 20:47
autor: daniel
Po przyprodadzeniu ostatniego pociągu z Laskowic lokomotywa wracała luzem do Grudziądza, a w Działdowie zostawały tylko wagony. Rano na pierwszy osobowy z Działdowa grzała z powrotem. Tak w ramach oszczędności...
nie ma co się potem dziwić, że utrzymanie połączeń na tej linii jest nierentowne. A czy nie mogłoby być tak,że lokomotywa ta, jak już wraca do Grudziądza to chociaż z jednym wagonem. Chyba koszt przejazdu z jednym wagonem nie byłby dużo większy niż samej lokomotywy? czy może przejazd samej lokomotywy jest ilnaczej liczony przez PLK niż całego pociagu?

: 30 cze 2007, 11:48
autor: kuba_mk
daniel pisze: A czy nie mogłoby być tak,że lokomotywa ta, jak już wraca do Grudziądza to chociaż z jednym wagonem. Chyba koszt przejazdu z jednym wagonem nie byłby dużo większy
Podejrzewam, że by mogło. Niejednokrotnie takie rozwiązanie było kolei sugerowane, niestety bez efektu. Wieczorne połączenie z Działdowa do Brodnicy nie byłoby chyba takie głupie, zwarzywszy zwłaszcza na fakt, że ostatni pociąg w tym kierunku odjeżdżał zwykle około godziny 16. Koszty pewnie byłyby nieco większe, chociaż niekoniecznie. Czytałem gdzieś, że koszty przejazdów technicznych (np. luzem) są większe niż z pociągami, jeśli chodzi o dostęp do infrastruktury oczywiście (pewności brak, więc niech specjaliści zweryfikują). W każdym razie oferta przewozowa na pewno by na tym nie ucierpiała...

: 06 sie 2007, 14:34
autor: Bodek
Poniżej fotka "Borów" pędzących przez Bory Tucholskie dnia 18 lipca br. na szlaku Tuchola - Cekcyn, a właściwie Wierzchucin, bo stację w Cekcynie zamknięto jakieś 3 lata temu.
Na czele SU45-170 z CM Bydgoszcz

PS. Nie wiem co się dzieje, że zdjęcie się tak ciężko otwiera i często jako nieostre, mimo że w oryginale jest żyleta.

: 19 wrz 2007, 14:59
autor: daniel
Warto powspominać :smile: oto kilka fotek Borów tucholskich zrobionych podczas mojej przejażdżki ze Szczecinka do Działdowa w drugim dniu ich kursowania.

: 20 wrz 2007, 12:12
autor: kuba_mk
daniel pisze:Warto powspominać :smile:

Oj pewnie, że warto. Dorzucam więc i ja coś od siebie...

: 07 lis 2007, 16:08
autor: Bracki 79
Witam wszystkich

Czy ma ktoś moze informacje co do kursowania "Borów Tucholskich" w rozkładzie 2007/2008 ?

Pozdrawiam

: 08 lis 2007, 13:32
autor: KSICHU