Z kształtowych na świetlne

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

bastard pisze:Dziwne,że maczy nic nie znalazł - w wiadomości z dnia 2013-01-10 godz 18:52 podałem stacje, gdzie w najbliższych latach są planowane roboty związane z wymianą semaforów kształtowych na świetlne na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Lubimy się czepiać? Nawiązałem do pytania o Warmię i Mazury (TranizN) - być może Ryjewo jest bardziej Pomorzem niż Warmią, ale nazwa jednej z firm w nieodległym (12 km na południe) Kwidzynie zaczyna się od "Warmińskie...", więc jeśli popełniłem okropną gafę, to proszę Admina o usunięcie postu/-ów odnośnie stacji Ryjewo w tym wątku.
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

Może to nie jest post na temat ale maczy ma rację ,jeśli chodzi o Kwidzyn to faktycznie są tam Warmińskie zakłady przetwórstwa owocowo warzywnego kilkanaście lat temu Łasin był filią tych że zakładów .Natomiast jeśli chodzi o Warmię to właściwie możemy zaliczyć dopiero Samborowo nawet Iława nie jest na Warmii a najbardziej wkurzają mnie takie teksty podawane często w mediach że Iława leży na Mazurach ale cóź na to poradzić?
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Młynary - likwidacja semaforów kształtowych

Post autor: bastard »

Do końca czerwca b.r. będą zmodernizowane urządzenia srk na stacji Młynary – między innymi zostaną zlikwidowane semafory kształtowe i zastąpione świetlnymi. To ostatnia okazja aby uwiecznić obecne semafory.
Poniżej parę zdjęć z 2013 roku pokazujące jeszcze istniejące semafory kształtowe.
Na zdjęciach nr 1 i 6 są widoczne semafory odnoszące się do rozebranej już linii szerokotorowej 217.
Załączniki
6 - semafory wjazdowe od strony Chruściela.JPG
5 - semafory wyjazdowe z torów 1 i 3 do Chruściela.JPG
4 - semafor wyjazdowy z toru nr 3 do Chruściela.JPG
3 - semafory wyjazdowe z torów 1 i 3 do Bogaczewa.JPG
2 - semafor wyjazdowy z toru nr 3 do Bogaczewa.JPG
1 - semafory wjazdowe od strony Bogaczewa.JPG
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Czy decyzja o wymianie semaforów kształtowych na świetlne na stacji Młynary była spowodowana wynikiem kontroli linii 204 przez UTK? Obiło mi się o uszy, iż UTK miał zastrzeżenia co do nadużywania sygnałów zastępczych na tejże linii a jak wiadomo od kilku lat na stacji Młynary wjazd i wyjazd na północnej głowicy odbywał się właśnie na Sz z powodu barku obsługi tego okręgu nastawczego. Czy mam rozumieć, że wraz z zamontowaniem semaforów świetlnych na północnej głowicy pojawią się elektryczne napędy zwrotnicowe sterowane z obecnej nastawni dysponującej? Zapewne na południowej głowicy napędy pozostaną mechaniczne scentralizowane no i co za tym idzie zależności także będą w dalszym ciągu nastawiane mechanicznie?
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Stellwerk

Post autor: Stellwerk »

TrainzN pisze: z powodu barku obsługi
Domyślam się, że chodzi o barek samoobsługowy :mrgreen: :mrgreen:
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

Nie... :mrgreen: Chodzi o to, że PLK nawet nie potrafi prowadzić płynnie ruchu na sieci. Trzeba było czekać na reakcję UTK, żeby PLK podjęła w końcu działania zmierzająca do tego, aby pociągi w Młynarach nie musiały zwalniać 40 km/h przez Sz bo 'peelce' zachciało się długi czas temu okręg nastawczy zlikwidować i taki burdel zostawić na ładnych parę lat.

BTW: http://utk.gov.pl/pl/aktualnosci/3585,K ... epraw.html

"Naruszenie przepisów przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. polegało na braku obsady stanowiska nastawniczego na posterunku technicznym „Mn-1” stacji Młynary począwszy od dnia 16 kwietnia 2004 roku, nieużywania blokady stacyjnej na stacji Młynary, nieużywania blokady liniowej na szlakach Młynary – Chruściel i Chruściel – Młynary, co skutkowało brakiem prowadzenia ruchu pociągów, w oparciu o sygnały zezwalające, przy wyjazdach ze stacji Młynary oraz Chruściel".
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

TrainzN napisał/a:
Chodzi o to, że PLK nawet nie potrafi prowadzić płynnie ruchu na sieci
Ciekawe. Jeżeli jesteś FACHOWCEM w tej materii to przyjdź do PLK i pokaż jak się prowadzi ruch pociągów.
TrainzN napisał/a:
bo 'peelce' zachciało się długi czas temu okręg nastawczy zlikwidować i taki burdel zostawić na ładnych parę lat.
Patrz regulamin tego forum - § 4 pkt 3.a.
I jeżeli na tym forum chcesz uzyskiwać informacje np. od PLK, to po słownictwie z ww. cytatu nie uzyskasz żadnych odpowiedzi.
TrainzN
Pospieszny
Posty: 101
Rejestracja: 13 wrz 2008, 11:43
Lokalizacja: Mława

Post autor: TrainzN »

bastard pisze:TrainzN napisał/a:
Chodzi o to, że PLK nawet nie potrafi prowadzić płynnie ruchu na sieci
Ciekawe. Jeżeli jesteś FACHOWCEM w tej materii to przyjdź do PLK i pokaż jak się prowadzi ruch pociągów.
Nie trzeba być FACHOWCEM, aby stwierdzić, że to co miało miejsce przez tyle lat w Młynarach była karygodne.
bastard pisze:TrainzN napisał/a:
bo 'peelce' zachciało się długi czas temu okręg nastawczy zlikwidować i taki burdel zostawić na ładnych parę lat.
Patrz regulamin tego forum - § 4 pkt 3.a.
I jeżeli na tym forum chcesz uzyskiwać informacje np. od PLK, to po słownictwie z ww. cytatu nie uzyskasz żadnych odpowiedzi.
PLK sama się obraża swoimi działaniami w wielu miejscach na sieci kolejowej, którą zarządza, więc zgodnie z regulaminem pracownicy 'peelki' nie powinni się udzielać na forum.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

bastard pisze:Jeżeli jesteś FACHOWCEM w tej materii to przyjdź do PLK i pokaż jak się prowadzi ruch pociągów.
Może być ciężko, bo etaty są pozajmowane przez fachowców którzy:
- nie umieją ułożyć rozkładu jazdy
- nie umieją utrzymać USRK w sprawności
- nie umieją utrzymać torów i obiektów inżynieryjnych w należytym stanie
- nie umieją dopilnować zgodności projektu stacji, z obowiązującymi przepisami
- pomijając wszystko powyższe - nie umieją nawet utrzymać w należytym stanie wskaźników przy torach.

Więc zamiast unosić się na forum, należałoby raczej z pokorą przyjąć do wiadomości że PKP PLK i jej pracownicy nie są w stanie poprawnie robić tego, za co się im płaci, co wyraźnie widać od momentu gdy UTK zabrało się za kontrole.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Łukaszu, Trainz. Można dyskutować nad sprawami merytorycznymi, ale darujcie sobie komentarze dotyczące tego, kto może udzielać się na Forum, a kto nie, albo próby uczenia innych pokory. Zamiast rozmawiać, od razu wydajecie wyroki. Na jakiej podstawie? :wink: W odniesieniu do Waszego "obiektywizmu" i ocen wydawanych z góry zwracam uwagę na to, że w przytaczanej przez Was opinii UTK też jest błąd. Na linii nr 204 nie istnieje taki szlak jak Chruściel - Młynary. Zgodnie z kilometrażem linii jest tylko szlak Młynary - Chruściel. I co? Niby błahostka? Ale na tej podstawie bardzo szybko mógłbym (podkreślam: tryb przypuszczający) wysnuć opinię, że osoba sporządzająca opinię nie zna podstawowej terminologii kolejowej. I jak wówczas potraktować taką opinię? Jeśli ktoś ocenia, sam powinien być nieskazitelny, ot taka refleksja.

Pozdr.

AD
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
fastcracker
Pospieszny
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: koło łodzi

Post autor: fastcracker »

@bastard ściśnij piłeczkę
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Adam Dąbrowski pisze:ale darujcie sobie komentarze dotyczące tego, kto może udzielać się na Forum, a kto nie, albo próby uczenia innych pokory.
Raczysz żartować? To bastard wyskoczył z pouczeniami i tym że ze względu na krytykę nie będzie udzielał odpowiedzi.
Adam Dąbrowski pisze:W odniesieniu do Waszego "obiektywizmu" i ocen wydawanych z góry zwracam uwagę na to, że w przytaczanej przez Was opinii UTK też jest błąd. Na linii nr 204 nie istnieje taki szlak jak Chruściel - Młynary. Zgodnie z kilometrażem linii jest tylko szlak Młynary - Chruściel. I co? Niby błahostka? Ale na tej podstawie bardzo szybko mógłbym (podkreślam: tryb przypuszczający) wysnuć opinię, że osoba sporządzająca opinię nie zna podstawowej terminologii kolejowej.

A Ir-1 na to:
5. Szlak jest to część linii kolejowej między:
1) dwoma sąsiednimi posterunkami zapowiadawczymi,
2) ostatnim posterunkiem zapowiadawczym i końcowym punktem linii bez posterunku zapowiadawczego.


Ja nie widzę tutaj niczego odnośnie rosnącego kilometrażu. Poza tym nawet gdyby popełniono błąd z kolejnością - to jak się to ma do stwierdzenia obiektywnego faktu, że Sz był wykorzystywany jako normalny sygnał, co w połączeniu z wysokimi kompetencjami pracowników PKP PLK doprowadziło nie tak dawno do śmierci 16 osób.

To forum miłośników kolei - kolejowe patologie należałoby więc piętnować. A tutaj piętnuje się krytykę tych patologii jakie od wielu lat mają miejsce na polskiej kolei. Słowo krytyki pod adresem PKP PLK wiąże się z interwencją administratora forum - zapewne w imię regulaminu, kultury etc. - gdy jednak jeden z kolejarzy na tym forum nazywał dziennikarza półdebilem - wszystko było w najlepszym porządku.

Wracając do tematu - za kilka dni minie dziesiąta rocznica prowadzenia ruchu na zastępczy na stacji Młynary - nie przeszkadzało to chyba nikomu, nawet viceminister piszący na tym forum, i to w kilka dni po Szczekocinach, zakłamywał rzeczywistość odnośnie używania Sz. Dopiero kontrole UTK z pozycji siły - czyli zamykania i ograniczania ruchu na sieci PLK doprowadziły do jakichkolwiek działań w tym zakresie. To najlepiej pokazuje patologie jaka panuje w PLK.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Łukasz Jamroz pisze:Raczysz żartować? To bastard wyskoczył z pouczeniami i tym że ze względu na krytykę nie będzie udzielał odpowiedzi.
Nie mnie wypowiadać się w czyimś imieniu, ale tu raczej nie chodziło o samą krytykę, ile o ton tej krytyki. Słowo "burdel" co prawda trochę już spowszedniało, ale nadal jest mało przyjemne. To co mnie osobiście drażni w wypowiedziach kolegi Trainza i Twoich to nagminne uogólnienia. Bezrefleksyjnie wrzucacie wszystkich i wszystko do jednego wora. Dlatego też trochę się czepiam. :wink:
Łukasz Jamroz pisze:To forum miłośników kolei - kolejowe patologie należałoby więc piętnować. A tutaj piętnuje się krytykę tych patologii jakie od wielu lat mają miejsce na polskiej kolei. Słowo krytyki pod adresem PKP PLK wiąże się z interwencją administratora forum - zapewne w imię regulaminu, kultury etc. - gdy jednak jeden z kolejarzy na tym forum nazywał dziennikarza półdebilem - wszystko było w najlepszym porządku.
Sądzę, że wszystkie osoby piszące na tym Forum są miłośnikami kolei. Jednocześnie każdy miłośnik kolei ma prawo mieć własne poglądy na wiele różnych kwestii związanych z koleją.

Jeśli o mnie chodzi, już kiedyś to pisałem: zdaję sobie sprawę z tego, że nie zawsze byłem czy jestem obiektywny. Oczywiście przepraszam za te momenty, gdy w rażący sposób zabrakło mi trzeźwiejszego spojrzenia na tę czy inną kwestię. Przypominam przy tym, że nie jestem automatem: czasem mogę się pomylić, a czasem zrobić coś wedle subiektywnego uznania. Póki co na taczce jeszcze mnie nie wywieziono... :smile:
Łukasz Jamroz pisze:A Ir-1 na to:
5. Szlak jest to część linii kolejowej między:
1) dwoma sąsiednimi posterunkami zapowiadawczymi,
2) ostatnim posterunkiem zapowiadawczym i końcowym punktem linii bez posterunku zapowiadawczego.

Ja nie widzę tutaj niczego odnośnie rosnącego kilometrażu.
Przed napisaniem poprzedniej wiadomości - dla upewnienia się - zrobiłem to samo, co Ty - zajrzałem do Ir-1. To dobry nawyk. Linia kolejowa z definicji ma swój początek i koniec. Kilometraż linii rośnie od początku do końca, według kilometrażu numeruje się pociągi, tory, a także definiuje szlaki kolejowe. A zatem to "od - do" ma w przypadku kolei istotne znaczenie. Według mnie takie rzeczy powinno się "czuć". Gdyby w piśmie pomylono kierunek - przymknąłbym jeszcze oko. Ale pisanie o dwóch szlakach brzmi już bardzo mało profesjonalnie.
Łukasz Jamroz pisze:Poza tym nawet gdyby popełniono błąd z kolejnością - to jak się to ma do stwierdzenia obiektywnego faktu, że Sz był wykorzystywany jako normalny sygnał, co w połączeniu z wysokimi kompetencjami pracowników PKP PLK doprowadziło nie tak dawno do śmierci 16 osób.
Oczywiście, że to co napisałem, to formalizm. Ale akurat w przypadku organu kontrolnego należy oczekiwać dużej poprawności formalnej i posługiwania się prawidłową terminologią. Skoro poruszacie temat częstych kontroli, to czyńcie to kompleksowo: oceniajcie ocenianego, ale też oceniającego. :smile:

Co do Szczekocin - to zupełnie inny przypadek, niż Młynary. Nie wiem, dlaczego zestawiasz ze sobą te dwie rzeczy - użycie "Sz" faktycznie jest cechą wspólną, ale konteksty są różne. Zaczynając od tego, że na szlaku p. odg. Sprowa - p. odg. Starzyny urządzenia są (i były w dniu katastrofy) nowoczesne, a używanie "Sz" nie miało nic wspólnego z kwestiami ekonomicznymi. Również natężenie ruchu, rodzaj i prędkości pociągów są na obu porównanych liniach inne.
Łukasz Jamroz pisze:Wracając do tematu - za kilka dni minie dziesiąta rocznica prowadzenia ruchu na zastępczy na stacji Młynary - nie przeszkadzało to chyba nikomu, nawet viceminister piszący na tym forum, i to w kilka dni po Szczekocinach, zakłamywał rzeczywistość odnośnie używania Sz. Dopiero kontrole UTK z pozycji siły - czyli zamykania i ograniczania ruchu na sieci PLK doprowadziły do jakichkolwiek działań w tym zakresie. To najlepiej pokazuje patologie jaka panuje w PLK.
Na koniec o samym "Sz". Bez wątpienia nie powinno być normą codzienne (rutynowe) prowadzenie ruchu pociągów w oparciu o taki sygnał, który nawet z nazwy jest jedynie "podpórką" na wypadek "gdyby coś". Według mnie kompleksowym lekarstwem byłoby ogólne zaostrzenie przepisów (Ie-1) dotyczących warunków jazdy na podstawie "Sz", ale zwłaszcza na początku mogłoby to wywołać dość istotne utrudnienia eksploatacyjne. Działania UTK są trochę na zasadzie leczenia objawowego, ale jeśli w wyraźny sposób przyczynią się do ograniczenia procederu nadużywania "Sz", a przy tym zmniejszą efekt "terapii szokowej", to ok. :smile:

Pozdrawiam,

Adam Dąbrowski
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Staszek
Towos
Posty: 46
Rejestracja: 23 maja 2007, 08:17

Post autor: Staszek »

Kiedy Naterki?
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

Mam nadzieję, że nie jest to jeszcze na tyle odległa stacja od obszaru, który nas na tym forum interesuje, więc zaryzykuję - semafory kształtowe zniknęły z modernizowanej i przebudowywanej stacji Grudziądz Mniszek (linia 207 Toruń Wschodni - Malbork).
ODPOWIEDZ