Z kształtowych na świetlne
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
- Sławomir Raflewski
- Ekspres
- Posty: 213
- Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
- Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Plany robót zakładające między innymi wymianę semaforów kształtowych na świetlne w najbliższych latach obejmują:
- na linii 353 – stacje Naterki, Barczewo i Sątopy Samulewo
- na linii 220 – stacje Żabi Róg i Morąg
W pierwszej kolejności w 2013 r. roboty będą prowadzone na stacji Morąg.
Pozostałe stacje – kiedy i w jakiej kolejności – o tym będzie zdecydowane, gdy będą znana środki finansowe na remonty na poszczególne lata.
- na linii 353 – stacje Naterki, Barczewo i Sątopy Samulewo
- na linii 220 – stacje Żabi Róg i Morąg
W pierwszej kolejności w 2013 r. roboty będą prowadzone na stacji Morąg.
Pozostałe stacje – kiedy i w jakiej kolejności – o tym będzie zdecydowane, gdy będą znana środki finansowe na remonty na poszczególne lata.
Z punktu widzenia pasjonatów kolei szkoda tych kształtów, ale technika jak wiadomo rządzi się własnymi prawami i nikt nie będzie nam na nasze widzimisię robił skansenu.
Morąg na świetlnych - ciężko się będzie przyzwyczaić. W sumie 220 dość długo ostała się w całości na kształtowych. Dziś na świetlnych są jedynie Gamerki Wielkie (w sumie nie wiem od kiedy?) i od niedawna Małdyty.
Linia 353 na odcinku Olsztyn - Korsze była bardzo specyficzna bo stacje pośrednie posiadały prawie wyłącznie semafory kształtowe - teraz to się zmieni.
Ciekawy jestem czy gdziekolwiek w regionie wymiana semaforów na świetlne pociągnie za sobą wymianę srk na napędy 'elektryczne'
Morąg na świetlnych - ciężko się będzie przyzwyczaić. W sumie 220 dość długo ostała się w całości na kształtowych. Dziś na świetlnych są jedynie Gamerki Wielkie (w sumie nie wiem od kiedy?) i od niedawna Małdyty.
Linia 353 na odcinku Olsztyn - Korsze była bardzo specyficzna bo stacje pośrednie posiadały prawie wyłącznie semafory kształtowe - teraz to się zmieni.
Ciekawy jestem czy gdziekolwiek w regionie wymiana semaforów na świetlne pociągnie za sobą wymianę srk na napędy 'elektryczne'
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Witam!
Przy okazji pytanie do fachowcow. Ile kosztuje elektryczny naped zwrotnicy? Czy to jest kwota okolo tysiaca, dwoch, pieciu czy moze dziesieciu tysiecy. Zupelnie niewiem, stad naiwne moze pytanie.
W Maldytach podczas modernizacji zrezygnowano z montazu (podobno dla oszczednosci) dwoch napedow elektrycznych zwrotnic Nr: 2 i 9 (wg schematu z http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... aldyty.png ), a na koncu toru Nr: 2 od strony Olsztyna zamontowano semafor jednokomorowy z czerwonym swiatlem. To mocno ograniczylo funkcjonalnosc stacji.
Ostatnio wydzialem dziwaczne manewry, gdy przyjechala na stacje od strony Elblaga drezyna. Wpuszczono ja na tor 2, bo "za chwile" mialy sie minac dwa osobowe, ktore wjechaly na tor 1 i 3. Gdy osobowe pojechaly to drezyna wycofala sie w kierunku Elblaga i po chwili wjechala na tor 1, by potem pojechac w kierunku Olsztyna. Troche to glupawe. Gdyby zamontowano elektryczne napedy tych dwoch rozjazdow i "normalny" semafor wyjazdowy, to pociagi moglyby, tak jak to bylo kiedys, jechac z toru 2 w kier. Olsztyna.
Ciekawe ile zaoszczedzono.
Pozdr. Michal
Aa i jeszcze pytanie. Czy po zmianie na swietlne w Moragu, tez stacja bedzie obslufiwana z jednej tylko nastawni?
Tak jest w Maldytach, ale chyba tylko od strony Olsztyna, bo od strony Elblaga podobno w dalszym ciagu jest po staremu.TrainzN pisze:Ciekawy jestem czy gdziekolwiek w regionie wymiana semaforów na świetlne pociągnie za sobą wymianę srk na napędy 'elektryczne'
Przy okazji pytanie do fachowcow. Ile kosztuje elektryczny naped zwrotnicy? Czy to jest kwota okolo tysiaca, dwoch, pieciu czy moze dziesieciu tysiecy. Zupelnie niewiem, stad naiwne moze pytanie.
W Maldytach podczas modernizacji zrezygnowano z montazu (podobno dla oszczednosci) dwoch napedow elektrycznych zwrotnic Nr: 2 i 9 (wg schematu z http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... aldyty.png ), a na koncu toru Nr: 2 od strony Olsztyna zamontowano semafor jednokomorowy z czerwonym swiatlem. To mocno ograniczylo funkcjonalnosc stacji.
Ostatnio wydzialem dziwaczne manewry, gdy przyjechala na stacje od strony Elblaga drezyna. Wpuszczono ja na tor 2, bo "za chwile" mialy sie minac dwa osobowe, ktore wjechaly na tor 1 i 3. Gdy osobowe pojechaly to drezyna wycofala sie w kierunku Elblaga i po chwili wjechala na tor 1, by potem pojechac w kierunku Olsztyna. Troche to glupawe. Gdyby zamontowano elektryczne napedy tych dwoch rozjazdow i "normalny" semafor wyjazdowy, to pociagi moglyby, tak jak to bylo kiedys, jechac z toru 2 w kier. Olsztyna.
Ciekawe ile zaoszczedzono.
Pozdr. Michal
Aa i jeszcze pytanie. Czy po zmianie na swietlne w Moragu, tez stacja bedzie obslufiwana z jednej tylko nastawni?
MB
Wymiana semaforów kształtowych na świetlne jest jednym z elementów robót modernizacyjnych urządzeń srk (napędy zwrotnicowe też są wymieniane). Tutaj wykorzystuje się m.in. odzyskane urządzenia z modernizowanej linii 009 Warszawa – Gdańsk. To m.in. typ urządzeń decyduje na które stacje można je wbudować - szczegółów nie znam (nie jestem z branży srk). I to głównie z tego powodu nie jest robiona modernizacja urządzeń srk na stacji Ostróda. Koszt modernizacji nowymi urządzeniami nie załatwi IZ własnymi środkami – więc nie jest to sól w oku IZ Olsztyn jak pisze Staszek .
Ciągle jest nadzieja (choć przesuwana w czasie), że linia 353 na terenie województwa warmińsko-mazurskiego będzie rewitalizowana lub modernizowana – z podniesieniem prędkości do v=120 km i przebudową urządzeń srk m.in. na stacji Ostróda.
Oczywiście istotnym czynnikiem przy wyborze stacji jest też likwidacja okręgu/okręgów nastawczych. W przypadku Morąga i pozostałych stacji są takie założenia.
Ciągle jest nadzieja (choć przesuwana w czasie), że linia 353 na terenie województwa warmińsko-mazurskiego będzie rewitalizowana lub modernizowana – z podniesieniem prędkości do v=120 km i przebudową urządzeń srk m.in. na stacji Ostróda.
Oczywiście istotnym czynnikiem przy wyborze stacji jest też likwidacja okręgu/okręgów nastawczych. W przypadku Morąga i pozostałych stacji są takie założenia.
Likwidacja nastawni uzależniona jest nie od typu semaforów lecz od pozostałego elementu usrk jakim są zwrotnice. Jeżeli w Morągu wymienią wyłącznie semafory a urządzenia pozostaną mechaniczne scentralizowane to nastawnie zostaną tak jak obecnie. Jeśli przebuduje się urządzenia np. na przekaźnikowe z napędami elektrycznymi zwrotnic to jedna z nastawni pójdzie do likwidacji. Urządzenia srk można też przebudować na jednej z głowic, tak jak uczyniono np. w Małdytach, wtedy do likwidacji idzie nastawnia z okręgu w którym przebudowano usrk.MajkelB1 pisze:Witam!
Tak jest w Maldytach, ale chyba tylko od strony Olsztyna, bo od strony Elblaga podobno
Aa i jeszcze pytanie. Czy po zmianie na swietlne w Moragu, tez stacja bedzie obslufiwana z jednej tylko nastawni?
Ostatnio zmieniony 14 sty 2013, 13:15 przez TrainzN, łącznie zmieniany 1 raz.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Wiadomo coś więcej na temat tych założeń? Mianowicie czy modernizacja usrk na stacji Morąg będzie wykonana w wariancie oszczędnościowym - montaż napędów elektrycznych tylko na jednej głowicy, czy nieoszczędnościowym - na całej stacji? Która z nastawni jest przewidziana do likwidacji?bastard pisze:Oczywiście istotnym czynnikiem przy wyborze stacji jest też likwidacja okręgu/okręgów nastawczych. W przypadku Morąga i pozostałych stacji są takie założenia.
ps przepraszam za post pod postem.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!
Maczy napisał/a:
Dziwne,że maczy nic nie znalazł - w wiadomości z dnia 2013-01-10 godz 18:52 podałem stacje, gdzie w najbliższych latach są planowane roboty związane z wymianą semaforów kształtowych na świetlne na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.TrainzN napisał/a:Ktoś coś może wie, gdzie na Warmii i Mazurach PLK zamierza w najbliższym czasie wymienić semafory z kształtowych na świetlne?
W tym wątku tej informacji nie znalazłem - kształty na rzecz świateł zniknęły w minionym roku ze stacji Ryjewo.