Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Jawa350 pisze:Jednak mi wraz z koleżanką MadameRouge udało się tam pojechać i nakręcić podczas jazdy kilka filmików.
No właśnie wydawało mi się, że znajoma twarz. To Ty byłeś w mundurze, tak? :-)

Co do linii nr 35 - w ciągu jednego tygodnia na chwilę odżyły w ruchu pasażerskim oba jej końce: odcinki Ostrołęka - Grabowo oraz Wielbark - Szczytno. Gorzej jednak ze środkiem. Krótka wizyta w Zabielu Wielkim potwierdziła dramatyczny stan infrastruktury. Cały czas liczę jednak na to, że pójdzie ku lepszemu.

@Jawa350 - jak u Was wygląda sytuacja? Podjęliście już jakieś konkretne działania?

Pozdrawiam serdecznie!

Adam Dąbrowski
Załączniki
Pociąg specjalny relacji Szczytno - Wielbark (15.06.2011)
Pociąg specjalny relacji Szczytno - Wielbark (15.06.2011)
Trzeci i ostatni podczas DTK pociąg specjalny relacji Grabowo - Ostrołęka zmierza ku stacji docelowej... (19.06.2011)
Trzeci i ostatni podczas DTK pociąg specjalny relacji Grabowo - Ostrołęka zmierza ku stacji docelowej... (19.06.2011)
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Jawa350
Towarowy
Posty: 20
Rejestracja: 22 lut 2011, 20:35

Post autor: Jawa350 »

Adam Dąbrowski pisze:No właśnie wydawało mi się, że znajoma twarz. To Ty byłeś w mundurze, tak? :-)
można tak powiedzieć;]
Adam Dąbrowski pisze:@Jawa350 - jak u Was wygląda sytuacja? Podjęliście już jakieś konkretne działania?
WMTMK dowie się w swoim czasie
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Jawa350 pisze:WMTMK dowie się w swoim czasie
No, trzeba przyznać, że pozostajcie dość tajemniczy... W każdym razie - powodzenia!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Jawa350
Towarowy
Posty: 20
Rejestracja: 22 lut 2011, 20:35

Post autor: Jawa350 »

Adam Dąbrowski pisze: powodzenia!
Dzięki :)
pcela
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2011, 03:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pcela »

Wiadomo coś nowego w tej sprawie, już prawie wrzesień i żadnych nowych informacji.
Jawa350
Towarowy
Posty: 20
Rejestracja: 22 lut 2011, 20:35

Post autor: Jawa350 »

Powiem tylko tyle że sprawy się toczą do przodu, angażuje się też Ostrołęka, współpraca z muzeum zapowiada się obiecująco, a na odcinku Grabowo - Jastrząbka trzy tygodnie temu pojechała drezyna (przejazd na naszą prośbę Bractwa Drezynowego "Drezyniarze.pl" z pracownikami PLK-i Małkinia i z nami) bez problemu dojechaliśmy, kradzieży nie ma a krzaki i samosiewy są nieznaczne (prawie się nie zatrzymywaliśmy). Naprawdę więcej szczegułów zdradzić nie mogę, dowiecie się wszystkiego w odpowiednim czasie. Zamiast pytać lepiej trzymajcie kciuki.
Pozdrawiam
Załączniki
Jastrząbka
Jastrząbka
Nowa Wieś
Nowa Wieś
cyniux
Towarowy
Posty: 9
Rejestracja: 16 lip 2010, 20:05
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: cyniux »

Witam
Szczerze żeby nie te zdjęcia to bym normalnie nie uwierzył. Jeżdżę dwa razy w tygodniu koło tego odcinka ale nie widziałem żeby chociaż trawa się położyła. Ale gratulacje że coś działacie w kierunku ożywienia tej linii. Odnosnie ubytków w torowisku podobno zaczynają się za Jastrząbką w kierunku Olszewki.
Pozdrawiam i życzę jak największych sukcesów.
lipski
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 07 paź 2010, 17:03

Post autor: lipski »

dokładnie w okolicach miejscowości Rupin(ok 3 km za Jastrząbką w kierunku Parciak) są ubytki, spowodowane kradzieżami...
MadameRouge
Towarowy
Posty: 8
Rejestracja: 04 maja 2011, 20:26
Lokalizacja: Olsztyn/Ostrołęka

Post autor: MadameRouge »

A to nie jest jeden duży ubytek mający około 60m długości?
lipski
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 07 paź 2010, 17:03

Post autor: lipski »

moze w szynach nie ma dużych ubytków, ale w łączeniach( nie znam fachowego nazwnictwa) już prędzej
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Wiecie coś na temat kursów towarowych do Wielbarka? Bardzo pilnie obserwuję tą trasę oraz obydwa dworce, ale żadnego pociągu na tej trasie od czasu przejazdu szynobusa nie widziałem, jedynie jakaś drezyna raz na jakiś czas przejedzie. Podobno otwarcie tej linii miało odciążyć drogi, a tym czasem jeździ jeszcze więcej ciężarówek z drewnem do Wielbarka. Może ktoś wie co się dzieje, że towarowe nie kursują na wskrzeszonej-nieużywanej linii?
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hubi pisze:Wiecie coś na temat kursów towarowych do Wielbarka? Bardzo pilnie obserwuję tą trasę oraz obydwa dworce, ale żadnego pociągu na tej trasie od czasu przejazdu szynobusa nie widziałem, jedynie jakaś drezyna raz na jakiś czas przejedzie. Podobno otwarcie tej linii miało odciążyć drogi, a tym czasem jeździ jeszcze więcej ciężarówek z drewnem do Wielbarka. Może ktoś wie co się dzieje, że towarowe nie kursują na wskrzeszonej-nieużywanej linii?
Pozdrawiam!
Według informacji, które udało mi się uzyskać z różnych źródeł, żaden z przewoźników nie wystąpił jak dotąd do PLK o przyznanie trasy i nie ma oficjalnych wieści co do daty przejazdu pierwszego pociągu towarowego. Kilka razy przewinął się termin jesienny, ale to dość ogólna prognoza. Być może sprawa utknęła gdzieś między Swedwoodem a przewoźnikiem? Jeśli będę wiedział coś więcej, na pewno napiszę, o to samo proszę też inne zainteresowane osoby. :-)

A na marginesie, ile razy widziałeś w Wielbarku drezynę od czasu przejazdu SA106?

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Drezynę widziałem na obrzeżach Szczytna, jak pędziła w stronę Wielbarka. Raz widziałem pojedyńczo jadącą WM15A, widziałem też dwie spęte WM15A wypełnioną pracownikami PKP w pomarańczowych kamizelkach i ze trzy razy chyba WMB10. Czasem też na torowisku kręcą się pracownicy PKP, ale nie wiem w jakim celu.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Hubi pisze:Czasem też na torowisku kręcą się pracownicy PKP, ale nie wiem w jakim celu.
Po torowisku to nikt się nie może kręcić, chyba, że po rozbiórce nawierzchni kolejowej.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Witam!

W dniach od 28 września do 17 grudnia zaplanowane jest całodobowe zamknięcie toru na odcinku linii nr 219 Olsztyn Główny - Szczytno i na odcinku linii nr 35 Szymany - Szczytno. Zamknięcie związane jest z rozpoczęciem modernizacji ww. linii w ramach programu RPO WiM 2007 - 2013 (dojazd do lotniska w Szymanach). W związku z powyższym wydaje się mało prawdopodobne, abyśmy jeszcze w tym roku zobaczyli pociągi towarowe do Swedwoodu. Wprawdzie rozważany był "awaryjny" wariant dojazdu do Wielbarka od strony Nidzicy, ale póki co zarówno PLK, jak i Swedwood, nie podjęły żadnych działań zmierzających do wdrożenia go w życie. Można przypuszczać, że powrót pociągów na okoliczne szlaki nastąpi dopiero po zakończeniu modernizacji, no, chyba że w ostatniej chwili jednak ruszy się coś z 225-ką.

Pozdrawiam serdecznie!

Adam
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
ODPOWIEDZ