Aktualności z odcinka Ostrołęka - Chorzele - Wielbark

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Jawa350
Towarowy
Posty: 20
Rejestracja: 22 lut 2011, 20:35

Post autor: Jawa350 »

Galeria z przejazdu Grobowo - Jastrząbka w dniach 10 - 11 sierpnia 2011.
http://drezyniarze.pl/galerie/20110810/
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Adam Dąbrowski pisze:Witam!

W dniach od 28 września do 17 grudnia zaplanowane jest całodobowe zamknięcie toru na odcinku linii nr 219 Olsztyn Główny - Szczytno i na odcinku linii nr 35 Szymany - Szczytno. Zamknięcie związane jest z rozpoczęciem modernizacji ww. linii w ramach programu RPO WiM 2007 - 2013 (dojazd do lotniska w Szymanach). W związku z powyższym wydaje się mało prawdopodobne, abyśmy jeszcze w tym roku zobaczyli pociągi towarowe do Swedwoodu. Wprawdzie rozważany był "awaryjny" wariant dojazdu do Wielbarka od strony Nidzicy, ale póki co zarówno PLK, jak i Swedwood, nie podjęły żadnych działań zmierzających do wdrożenia go w życie. Można przypuszczać, że powrót pociągów na okoliczne szlaki nastąpi dopiero po zakończeniu modernizacji, no, chyba że w ostatniej chwili jednak ruszy się coś z 225-ką.

Pozdrawiam serdecznie!

Adam
To już chyba wiem dlaczego w Szczytnie w niedzielę stał "gagarin" z cargo z 14 wagonami nowych podkładów.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Nie był to na pewno transport podkładów na remont odcinka Olsztyn - Szczytno - Szymany. Podkłady jechały z Papierni do Morzeszczyna. Pociąg zaliczył w Szczytnie dłuższy postój, spowodowany defektem ST44-1081.
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Dzisiaj ten skład wracał, ale na uciągu były już dwa ST44
Jarzyk
Towos
Posty: 34
Rejestracja: 21 kwie 2008, 12:20

Post autor: Jarzyk »

Adam Dąbrowski pisze:Witam!

W dniach od 28 września do 17 grudnia zaplanowane jest całodobowe zamknięcie toru na odcinku linii nr 219 Olsztyn Główny - Szczytno
To jak wobec tego będzie w tym okresie wyglądał ruch pociągów pasażerskich na linii 219?
Będzie zawieszony na całej linii?
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Jarzyk pisze:
Adam Dąbrowski pisze:Witam!

W dniach od 28 września do 17 grudnia zaplanowane jest całodobowe zamknięcie toru na odcinku linii nr 219 Olsztyn Główny - Szczytno
To jak wobec tego będzie w tym okresie wyglądał ruch pociągów pasażerskich na linii 219?
Będzie zawieszony na całej linii?
Odpowiedź znajdziesz tu: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... drozni.pdf

Pozdrawiam! :-)
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
w116
Towos
Posty: 43
Rejestracja: 22 sie 2009, 12:34

Szumne zapowiedzi i ... kicha

Post autor: w116 »

Czy ktoś się orientuje, czy po tych wielce szumnych zapowiedziach z czerwca jeździ cokolwiek (po szynach) do Wielbarka? Czy Swedwood zaczął dowozić drewno pociągami, tak jak było to planowane?
Czy istnieją (w co coraz mniej wierzę) jakiekolwiek plany wznowienia ruchu pasażerskiego na odcinku Szczytno- Wielbark?
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Od przejazdu SA106 żaden inny pociąg nie pojawił się na torach. Sweedwod szuka tańszego przewoźnika od Cargo i póki co żaden towarowy nie pojawił się na szynach do Wielbarka i pewnie prędko się nie pojawi, bo wraz z zamknięciem (na czas remontu) linii do Olsztyna, zamknięto też szlak w kierunku Ostrołęki. W Szczytnie postawiono tarczę zatrzymania D1 na środku torów wychodzących do Wielbarka.
w116
Towos
Posty: 43
Rejestracja: 22 sie 2009, 12:34

Post autor: w116 »

A więc rytualnie przykręcili śrubkę, zatrąbili i... to by było na tyle... Czułem, że to się tak skończy:(
Awatar użytkownika
Hubi
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:16
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Hubi »

Tarczę zatrzymania zdjęto, w kierunku Wielbarka ostatnio wypuściła się drezyna. Na stacji w Szczytnie oczyszczają wszystkie tory i bocznice, rozebrali też kładkę nad torami. Od wczoraj przyjechały dwa składy z jakimś kruszywem i wysypują je z wagonów, obok torów, nie wiem co to jest...
lipski
Osobowy
Posty: 52
Rejestracja: 07 paź 2010, 17:03

Post autor: lipski »

Może nie jest to w pełni związane z tematem ale...
Na mapie Microsoftu(BING) pokazane jest, że od Wielbarka(dokładnie od tej "strategicznej łącznicy go omijającej) aż za Przeździęk Wielki linia ta jest... dwutorowa. Mógłby to ktoś zweryfikować? Podaję link: http://binged.it/rC9IZa
Awatar użytkownika
Sławomir Raflewski
Ekspres
Posty: 213
Rejestracja: 06 paź 2010, 21:37
Lokalizacja: Marcinkowo/Olsztyn

Post autor: Sławomir Raflewski »

To wszystko jest związane z modernizacją Olsztyn -Szczytno -Szymany w ramach RPO
Grudziądz miastem bez połączeń dalekobieżnych
pcela
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 29 sie 2011, 03:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pcela »

Ale modernizowana jest linia Olsztyn-Szczytno-Szymany, a nie Wielbark-Nidzica, a o tej pisał wyżej 'lipski'
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

lipski pisze:Może nie jest to w pełni związane z tematem ale...
Na mapie Microsoftu(BING) pokazane jest, że od Wielbarka(dokładnie od tej "strategicznej łącznicy go omijającej) aż za Przeździęk Wielki linia ta jest... dwutorowa. Mógłby to ktoś zweryfikować? Podaję link: http://binged.it/rC9IZa
Linie 35 i 225 na całej długości są jednotorowe.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
shaggy
Towarowy
Posty: 13
Rejestracja: 13 sie 2009, 19:59

Post autor: shaggy »

Zaraz za łącznicą w Wielbarku w kierunku Nidzicy około kilometrowy odcinek jest dwu-, a miejscami nawet trzytorowy.
http://www.kurekmazurski.pl/?art=9037
ODPOWIEDZ