Kolej Metropolitalna
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Kolej Metropolitalna
Od kilku miesięcy pojawiają się różne informacje o Kolei Metropolitalnej w Trójmieście. Dopóki był to jedynie temat wypowiedzi polityków, to nie poruszałem tutaj tej sprawy. Teraz, gdy sporządzany jest już pierwszy z projektów - Wstępne studium wykonalności - uważam, że warto przedstawić ją na Forum.
Oczywiście jest to trochę futurystyczna wizja rozwoju sieci kolejowej na terenie Trójmiasta, ale...
No, właśnie. Czasem dzięki tzw. lobby politycznemu ziszczają się nawet tak śmiałe projekty. Ten zaś jest mi szczególnie bliski, bo obejmuje m.in. odbudowę kolei kokoszczańskiej (lub kokoszkowej - jak kto woli).
Załączona mapka przedstawia zakładany przebieg Kolei Metropolitalnej. Co z tego "wyjdzie" ?? Pożyjemy, zobaczymy...
Oczywiście jest to trochę futurystyczna wizja rozwoju sieci kolejowej na terenie Trójmiasta, ale...
No, właśnie. Czasem dzięki tzw. lobby politycznemu ziszczają się nawet tak śmiałe projekty. Ten zaś jest mi szczególnie bliski, bo obejmuje m.in. odbudowę kolei kokoszczańskiej (lub kokoszkowej - jak kto woli).
Załączona mapka przedstawia zakładany przebieg Kolei Metropolitalnej. Co z tego "wyjdzie" ?? Pożyjemy, zobaczymy...
L.L.
-
- Towos
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
- Lokalizacja: Gdańsk
Dzień Dobry.
Jestem nowym użytkownikiem forum i chciałbym się przywitać za Wszystkimi.
To mój pierwszy post.
Ciekawe jakie będą projekty rozwiązania problemu doprowadzenia szyn "na lotnisko"?Chodzi mi szczególnie o odcinek od mostu pod obwodnicą do lotniska - rożnica poziomów, pofalowany teren, no i podejście do lądowania (rzędy reflektorów). Linia Kokoszki-Osowa została przerwana właśnie przez tor/pas podejściowy do lądowania. Ul. Nowatorów (bodajże) jest niżej niż płyta lotniska a jak z będzie z przebiegiem torów? Ponadto aż prosiłoby się "przy okazji" połączyć kolejowo Kartuzy z Gdańskiem.
Pozdrawiam
Jestem nowym użytkownikiem forum i chciałbym się przywitać za Wszystkimi.
To mój pierwszy post.
Ciekawe jakie będą projekty rozwiązania problemu doprowadzenia szyn "na lotnisko"?Chodzi mi szczególnie o odcinek od mostu pod obwodnicą do lotniska - rożnica poziomów, pofalowany teren, no i podejście do lądowania (rzędy reflektorów). Linia Kokoszki-Osowa została przerwana właśnie przez tor/pas podejściowy do lądowania. Ul. Nowatorów (bodajże) jest niżej niż płyta lotniska a jak z będzie z przebiegiem torów? Ponadto aż prosiłoby się "przy okazji" połączyć kolejowo Kartuzy z Gdańskiem.
Pozdrawiam
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
nie brak ich na statkach
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Właśnie "Studium wykonalności" ma zaproponować rozwiązania tych i innych problemów związanych z przebiegiem i funkcjonowaniem Kolei Metropolitalnej.
Jeszcze nie widziałem tego opracownia, ale wiem, że pierwsza część jest już wykonana. Jeśli będę wiedział coś więcej - poinformuję.
Oczywiście kolejowe "otwarcie" Gdańska w stronę Kaszub jest jednym z celów stawianych Kolei Metropolitalnej. Zatem śmiałe rozważania pozwalają zobaczyć pociągi regionalne relacji Gdańsk - Wrzeszcz - Kokoszki - Glincz - Kościerzyna - Lipusz - Bytów Tak, tak... Oczywiście pociągi nowoczesne i szybkie, kursujące po nowoczesnym torze z prędkościami rzędu 80-100 km/h, bo tylko taka kolej ma sens. Kolej odpowiednio finansowana, z dobrą, nowoczesną ofertą przewozową.
Pozwolę sobie jeszcze na dygresję: Postulowane przez niektórych tzw. "MK" utrzymywanie ruchu na liniach lokalnych z prędkościmi rzędu 30 km/h, z czynnymi stacjami z dwoma, a nawet trzema okręgami nastawczymi - to kompletna bzdura. Ciekaw jestem, czy ci ludzie kiedyś to zrozumieją...
Jeszcze nie widziałem tego opracownia, ale wiem, że pierwsza część jest już wykonana. Jeśli będę wiedział coś więcej - poinformuję.
Oczywiście kolejowe "otwarcie" Gdańska w stronę Kaszub jest jednym z celów stawianych Kolei Metropolitalnej. Zatem śmiałe rozważania pozwalają zobaczyć pociągi regionalne relacji Gdańsk - Wrzeszcz - Kokoszki - Glincz - Kościerzyna - Lipusz - Bytów Tak, tak... Oczywiście pociągi nowoczesne i szybkie, kursujące po nowoczesnym torze z prędkościami rzędu 80-100 km/h, bo tylko taka kolej ma sens. Kolej odpowiednio finansowana, z dobrą, nowoczesną ofertą przewozową.
Pozwolę sobie jeszcze na dygresję: Postulowane przez niektórych tzw. "MK" utrzymywanie ruchu na liniach lokalnych z prędkościmi rzędu 30 km/h, z czynnymi stacjami z dwoma, a nawet trzema okręgami nastawczymi - to kompletna bzdura. Ciekaw jestem, czy ci ludzie kiedyś to zrozumieją...
L.L.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Byłoby by super gdyby ta kolej powstała, ale moim zdaniem jest to następna na pomorzu inwestycja typu Sience-Fiction.
U nas po prostu nic się ostatnio nie udaje.
Hala sportowa , Stadion w letnicy , Autostrada ( znowu budują kawałek który skończy się w polu) tak jak most wantowy itp, itd.
Ludzie dajcie sobie na luz. O czym wy wogóle marzycie. Nowe linie kolejowe ?? Za 50 lat może tak ,ale na pewno nie teraz .
U nas po prostu nic się ostatnio nie udaje.
Hala sportowa , Stadion w letnicy , Autostrada ( znowu budują kawałek który skończy się w polu) tak jak most wantowy itp, itd.
Ludzie dajcie sobie na luz. O czym wy wogóle marzycie. Nowe linie kolejowe ?? Za 50 lat może tak ,ale na pewno nie teraz .
-
- Towos
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 sty 2007, 19:15
- Lokalizacja: Gdańsk
Studium wykonalności to już coś znaczy. Oznacza to że coś już drgnęło w tym kierunku (dotąd kończyło się jedynie na pobożnych życzeniach). Myślę że moje pokolenie ma szansę dożyć momentu w którym pojedziemy szybkim i nowoczesnym pociągiem z Wrzeszcza przez Kokoszki, lotnisko Rębiechowo, Osowę do Gdyni i dalej do Babich Dołów. Wydaje mi się że jest to dużo bardziej realny projekt niż głośna sprawa planu odbudowy i reaktywacji linii 230 o której tyle mówią wejherowscy samorządowcy. pozdrawiam.
Tomasz S
Odpowiedz godna misc.znudzonypracownikPKP, mimo wszystko dziekuje. Domyslam sie, ze nikt nie zrobi TATAAAM i kolej metropolitarna nie ruszy jednego dnia. Taka inwestycja musi byc rozlozona w czasie, stad wzielo sie moje pytanie.Leszek Lewiński pisze:Gratuluję znajomości sieci kolejowej na Pomorzu (godnej misc.oszołom.)MajkelB1 pisze:Czy sa to etapy budowy?
Kolory oznaczają oczywiście istniejące lub projektowane linie kolejowe. Które są którymi - wystarczy wziąć mapę sieci PKP, popatrzeć, POMYŚLEĆ i wszystko stanie się jasne.
Pozdr.
MB
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Dane mi było zobaczyć pierwszą część opracowania "Wstępne studium wykonalności...".
Większość tematów poświęcona jest analizom gospodarczo-ekonomicznym, ale jest i - najbardziej mnie interesująca - część techniczna.
Zaproponowano trzy warianty odgałęzienia Kolei Metropolitalnej we Wrzeszczu (a właściwie w rejonie p.o. Zaspa) i w Gdyni (rejon p.o Wzg. Św. Maks.).
W Kokoszkach i w Rębiechowie - tory "w trójkąt". Daje to możliwość jazd w kierunku Kartuz z Gdańska i z Gdyni przez Rębiechowo.
Najmniejsze realne szanse mają oczywiście Babie Doły (zresztą analizy zamieszczone w Studium na to wskazują). Największe - połączenie do Rębiechowa.
Na razie wiceminister od transportu jest nasz, więc może dzięki politykom doczekamy się czegoś nowokolejowego w Trójmieście. W końcu politycy są nieobliczalni, co pokazują nam na każdym kroku
Większość tematów poświęcona jest analizom gospodarczo-ekonomicznym, ale jest i - najbardziej mnie interesująca - część techniczna.
Zaproponowano trzy warianty odgałęzienia Kolei Metropolitalnej we Wrzeszczu (a właściwie w rejonie p.o. Zaspa) i w Gdyni (rejon p.o Wzg. Św. Maks.).
W Kokoszkach i w Rębiechowie - tory "w trójkąt". Daje to możliwość jazd w kierunku Kartuz z Gdańska i z Gdyni przez Rębiechowo.
Najmniejsze realne szanse mają oczywiście Babie Doły (zresztą analizy zamieszczone w Studium na to wskazują). Największe - połączenie do Rębiechowa.
Na razie wiceminister od transportu jest nasz, więc może dzięki politykom doczekamy się czegoś nowokolejowego w Trójmieście. W końcu politycy są nieobliczalni, co pokazują nam na każdym kroku
L.L.
-
- Towos
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
- Lokalizacja: Gdańsk
Czyli przy okazji odbudowy linii Wrzeszcz-Kokoszki będziemy mieli remont linii Kokoszki-Kartuzy i odbudowę rozjazdów w Glinczu? No byłoby bardzo ciekawie Patrząc na korki przy znanym hipermarkecie i na rondach w Żukowie - kolej wydaje sie być dobrą alternatywą
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
nie brak ich na statkach
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Dzisiaj w gmachu PKP w Gdańsku przy ul. Dyrekcyjnej 2-4 odbyła się prezentacja opracowania: "Wstępne studium wykonalności Kolei Metropolitalnej". Zaprojektowane rozwiązania przedstawili dr Massel, Wołek i Żółtowski. Było trochę oficjeli: od Wiceminostra poczynając, poprzez UTK, PKP, Samorząd, Województwo i media (ciekawe, co napiszą w prasie).
L.L.
Proszę, napisali: gazeta.pl TrójmiastoLeszek Lewiński pisze:(ciekawe, co napiszą w prasie).
Pozdrawiam,
Janek
Pozdrawiam
-
- Towarowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 wrz 2006, 17:43
- Lokalizacja: Malbork
Dziś w Gdańskiej 'Panoramie' była o tej sprawie mowa.
http://ww6.tvp.pl/7014,20070206456072.strona
Temat jest pod koniec programu,swoje trzeba odczekać
Uwaga:
Wszystkie wypowiedzi dotyczące pewnej grupy dyskusyjnej zostały usunięte jako zupełnie nie związane z tematem wątku. Prosiłbym na temat, Panowie!
Pozdrawiam serdecznie!
Adam, Administrator
http://ww6.tvp.pl/7014,20070206456072.strona
Temat jest pod koniec programu,swoje trzeba odczekać
Uwaga:
Wszystkie wypowiedzi dotyczące pewnej grupy dyskusyjnej zostały usunięte jako zupełnie nie związane z tematem wątku. Prosiłbym na temat, Panowie!
Pozdrawiam serdecznie!
Adam, Administrator
Ostatnio zmieniony 06 lut 2007, 22:18 przez von plauen, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Towos
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
- Lokalizacja: Gdańsk
Teraz na temat
Pamiętam w latach 80-tych całodzienne manewry na stacji Gdańsk Kokoszki prowadzone przez Ty2 - wyjeżdżała czasami na tor wyciągowy. Pamiętam też SM03 wolniutko podążającą do bazy CPN z Kokoszek - to chyba jeszcze w 1990 roku. Szkoda, że mam zdjęć. Może lepsze czasy dla kolei na tym kierunku jednak wrócą?
Pozdrawiam
Pamiętam w latach 80-tych całodzienne manewry na stacji Gdańsk Kokoszki prowadzone przez Ty2 - wyjeżdżała czasami na tor wyciągowy. Pamiętam też SM03 wolniutko podążającą do bazy CPN z Kokoszek - to chyba jeszcze w 1990 roku. Szkoda, że mam zdjęć. Może lepsze czasy dla kolei na tym kierunku jednak wrócą?
Pozdrawiam
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
nie brak ich na statkach