Lipusz - Bytów [finał]
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Lipusz - Bytów [finał]
W dniu 29 grudnia przybył do Kościerzyny pociąg złożony z 17 wagonów z cementem dla ... Prefabetu w Osławie Dąbrowie. Towar nadano pomimo wprowadzonego znacznie wcześniej ograniczenia przewozowego !!!
Dzisiaj po długich rozmowach z Kierownictwem Prefabetu oraz Przewoźnika (Cargo CZ Gdynia), wychodząc naprzeciw klientowi, postanowiliśmy wydać zgodę na jednokrotny przejazd tego ładunku. Będzie to jazda pod konwojem pracowników ISE Kościerzyna, z astronomiczną prędkością 5 km/h. Z uwagi na konieczność ograniczenia masy i długości pociągu (aby konwój mógł szybko i skutecznie reagować w przypadku zaistnienia sytuacji nadzwyczajnej) transport odbędzie się dwukrotnie: jutro (czwartek) i w sobotę.
Powrót we wtorek - już całym, próżnym składem.
Przejazd w porze widnej. Rozkłąd jazdy jest właśnie opracowywany. Odjazd z Kościerzyny będzie ok. godz. 8.
To chyba ostatni kolejowy epizod na tej linii. W każdym bądź razie do czasu rozwiązań systemowych, o któych dzisiaj znów gorąco dyskutowaliśmy. Światełko w tunelu jakby się pojawiło, ale świeci jeszcze bardzo delikatnie...
Dzisiaj po długich rozmowach z Kierownictwem Prefabetu oraz Przewoźnika (Cargo CZ Gdynia), wychodząc naprzeciw klientowi, postanowiliśmy wydać zgodę na jednokrotny przejazd tego ładunku. Będzie to jazda pod konwojem pracowników ISE Kościerzyna, z astronomiczną prędkością 5 km/h. Z uwagi na konieczność ograniczenia masy i długości pociągu (aby konwój mógł szybko i skutecznie reagować w przypadku zaistnienia sytuacji nadzwyczajnej) transport odbędzie się dwukrotnie: jutro (czwartek) i w sobotę.
Powrót we wtorek - już całym, próżnym składem.
Przejazd w porze widnej. Rozkłąd jazdy jest właśnie opracowywany. Odjazd z Kościerzyny będzie ok. godz. 8.
To chyba ostatni kolejowy epizod na tej linii. W każdym bądź razie do czasu rozwiązań systemowych, o któych dzisiaj znów gorąco dyskutowaliśmy. Światełko w tunelu jakby się pojawiło, ale świeci jeszcze bardzo delikatnie...
L.L.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Za http://www.skpl.kalisz.pl/news.shtml
Spotkanie w Bytowie 11.01.2007
W dniu 10.01.2007 r w Urzędzie Miejskim w Bytowie odbyło się spotkanie na temat dalszego funkcjonowania linii kolejowej Lipusz - Korzybie poza strukturami PKP PLK S.A. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele PLK - ZLK Gdańsk , Urzędu Miejskiego w Bytowie, klienci korzystający z przewozów na omawianej linii oraz potencjalni operatorzy - KORMORAN Sp.z o.o. oraz SKPL.
Na spotkaniu ustalono ostateczną datę 30.06.2007 r dla utrzymywania linii i udostępniania do ruchu pociagów przez PKP PLK S.A. Przedstawiciele obecnego zarządcy linii kolejowej oświadczyli, iż powodem zamknięcia są względy techniczne oraz ekonomiczne, a ich podmiot nie jest zainteresowany dalszym użytkowaniem tej linii i zostawia ją do dyspozycji samorządu lokalnego.
Spółka KORMORAN zagwarantowała, iż w chwili przejęcia od samorządu w/w linii rozpocznie natychmiast stosowny gruntowny remont obejmujący kompleksowa wymianę nawierzchni na całej długości linii, natomiast SKPL nie składał żadnych oświadczeń woli w omawianej sprawie. Władze samorządowe mają miesiąc na złożenie stosownego wniosku do PKP S.A.
Niewątpliwie cieszą takie informacje. Jenocześnie chciałbym 'przeprosić' za przeciąganie tego wątku oraz powitać wszystkich Forumowiczów, gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum
Spotkanie w Bytowie 11.01.2007
W dniu 10.01.2007 r w Urzędzie Miejskim w Bytowie odbyło się spotkanie na temat dalszego funkcjonowania linii kolejowej Lipusz - Korzybie poza strukturami PKP PLK S.A. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele PLK - ZLK Gdańsk , Urzędu Miejskiego w Bytowie, klienci korzystający z przewozów na omawianej linii oraz potencjalni operatorzy - KORMORAN Sp.z o.o. oraz SKPL.
Na spotkaniu ustalono ostateczną datę 30.06.2007 r dla utrzymywania linii i udostępniania do ruchu pociagów przez PKP PLK S.A. Przedstawiciele obecnego zarządcy linii kolejowej oświadczyli, iż powodem zamknięcia są względy techniczne oraz ekonomiczne, a ich podmiot nie jest zainteresowany dalszym użytkowaniem tej linii i zostawia ją do dyspozycji samorządu lokalnego.
Spółka KORMORAN zagwarantowała, iż w chwili przejęcia od samorządu w/w linii rozpocznie natychmiast stosowny gruntowny remont obejmujący kompleksowa wymianę nawierzchni na całej długości linii, natomiast SKPL nie składał żadnych oświadczeń woli w omawianej sprawie. Władze samorządowe mają miesiąc na złożenie stosownego wniosku do PKP S.A.
Niewątpliwie cieszą takie informacje. Jenocześnie chciałbym 'przeprosić' za przeciąganie tego wątku oraz powitać wszystkich Forumowiczów, gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum
S. Mróz
"Małe stacyjki są dumne z tego, że przez nie przejeżdżają pociągi pośpieszne"
"Małe stacyjki są dumne z tego, że przez nie przejeżdżają pociągi pośpieszne"
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Jeździmy do Osławy do końca czerwca 2007.
Taka decyzja zapadła dzisiaj i taką umowę podpisano. Oczywiście będzie to jazda z "zawrotną" prędkością 10 km/h z pilotem (czyli pod nadzorem pracowników PLK) składami o masie do 800 t z jedną lokomotywą typu SM42. Linia będzie funkcjnowała do wyznaczonego terminu lub do ... wystąpienia awarii (czyli wykolejenia - bez orzekania winy). Do tego czasu samorządowcy z Bytowa mają załatwić sprawy przejęcia linii.
Taka decyzja zapadła dzisiaj i taką umowę podpisano. Oczywiście będzie to jazda z "zawrotną" prędkością 10 km/h z pilotem (czyli pod nadzorem pracowników PLK) składami o masie do 800 t z jedną lokomotywą typu SM42. Linia będzie funkcjnowała do wyznaczonego terminu lub do ... wystąpienia awarii (czyli wykolejenia - bez orzekania winy). Do tego czasu samorządowcy z Bytowa mają załatwić sprawy przejęcia linii.
L.L.
-
- Towarowy
- Posty: 24
- Rejestracja: 25 paź 2004, 15:36
- Lokalizacja: Skierniewice
Tu mi się kojarzy, że podobne obostrzenia były na linii Olecko-Gołdap, dopóki się ta nie rozpadła. Jak było większe brutto do zabrania to SM42 jeździła w stronę Gołdapi na 2 razy.Leszek Lewiński pisze:J z "zawrotną" prędkością 10 km/h z pilotem (czyli pod nadzorem pracowników PLK) składami o masie do 800 t z jedną lokomotywą typu SM42.
Pozdr.
CAr.
CAr.
http://www.gp24.pl/apps/pbcs.dll/articl ... 0/OGAZECIE
BYTÓW
28 lutego 2007 - 6:00
Miasto będzie miało znowu kolej
Po piętnastu latach odradza się komunikacja kolejowa w Bytowie. Pociągi osobowe do Trójmiasta ponownie zaczną kursować jeszcze w tym roku.
Kiedy likwidowano bytowską kolej, były jeszcze parowozy. Do Słupska na razie bytowianie raczej nie dojadą, bo skradziono tory. Samorząd bytowski jest zdecydowany przejąć nieczynną od lat linię kolejową pomiędzy Bytowem a Lipuszem.
- Chcemy przywrócić tu ruch towarowy oraz osobowy - mówi Stefan Sroka z urzędu miejskiego. - Zależy nam, aby po ośmiu latach rozmów w końcu podpisać umowę z PKP. Nie możemy dłużej czekać, bo infrastruktura jest rozkradana. Samorządowcy liczą na ożywienie gospodarcze miasta, wiele miejscowych firm chce transportu kolejowego, m.in. hurtownie budowlane i składy opału.
Urzędnikom pomagają specjaliści z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, którzy reaktywowali już niejeden zapomniany szlak kolejowy. - Ta trasa powinna być przywrócona do życia - mówi Patryk Skopiec, wiceprezes IRiPK. - Co najważniejsze koszty nie są relatywnie duże. Najwyżej kilka milionów złotych. Na dodatek pieniądze na reaktywację kolei są zarezerwowane w funduszach unijnych, tym bardziej miasto powinno po nie sięgnąć.
Spotkanie urzędników z Bytowa z urzędnikami z PKP odbędzie się jeszcze w marcu. Kolej odda szlak kolejowy w bezpłatne użytkowanie. - Projekt umowy już jest, teraz załatwiamy ostatnie formalności - zapewnia Alicja Szczodrowska z PKP Nieruchomości w Gdyni. Na pierwszy ogień pójdą pociągi towarowe.
Po niewielkiej modernizacji torowiska, będą kursowały również osobowe. Obsługiwać ma je szynobus. W stronę Korzybia i Słupska bytowska kolej prędko raczej nie pojedzie, bo szyny częściowo już rozkradziono.
BYTÓW
28 lutego 2007 - 6:00
Miasto będzie miało znowu kolej
Po piętnastu latach odradza się komunikacja kolejowa w Bytowie. Pociągi osobowe do Trójmiasta ponownie zaczną kursować jeszcze w tym roku.
Kiedy likwidowano bytowską kolej, były jeszcze parowozy. Do Słupska na razie bytowianie raczej nie dojadą, bo skradziono tory. Samorząd bytowski jest zdecydowany przejąć nieczynną od lat linię kolejową pomiędzy Bytowem a Lipuszem.
- Chcemy przywrócić tu ruch towarowy oraz osobowy - mówi Stefan Sroka z urzędu miejskiego. - Zależy nam, aby po ośmiu latach rozmów w końcu podpisać umowę z PKP. Nie możemy dłużej czekać, bo infrastruktura jest rozkradana. Samorządowcy liczą na ożywienie gospodarcze miasta, wiele miejscowych firm chce transportu kolejowego, m.in. hurtownie budowlane i składy opału.
Urzędnikom pomagają specjaliści z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, którzy reaktywowali już niejeden zapomniany szlak kolejowy. - Ta trasa powinna być przywrócona do życia - mówi Patryk Skopiec, wiceprezes IRiPK. - Co najważniejsze koszty nie są relatywnie duże. Najwyżej kilka milionów złotych. Na dodatek pieniądze na reaktywację kolei są zarezerwowane w funduszach unijnych, tym bardziej miasto powinno po nie sięgnąć.
Spotkanie urzędników z Bytowa z urzędnikami z PKP odbędzie się jeszcze w marcu. Kolej odda szlak kolejowy w bezpłatne użytkowanie. - Projekt umowy już jest, teraz załatwiamy ostatnie formalności - zapewnia Alicja Szczodrowska z PKP Nieruchomości w Gdyni. Na pierwszy ogień pójdą pociągi towarowe.
Po niewielkiej modernizacji torowiska, będą kursowały również osobowe. Obsługiwać ma je szynobus. W stronę Korzybia i Słupska bytowska kolej prędko raczej nie pojedzie, bo szyny częściowo już rozkradziono.
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Jak mawiają Rosjanie: pażywiom - uwidim...KSICHU pisze:może Pan ma coś do powiedzenia na ten temat ?
Pamiętajmy tylko, że gmina Krokowa też miała plany, wizje, koncepcje...
Życzę im jak najlepiej. Niech linie powiatowe rozwijają się wokół tzw. sieci podstawowej zarządzanej przez PLK.
Mam jednak dziwne wrażenie, że jest to temat, jakich wiele na "Forum Martel". Temat z cyklu: "zamierzam". Tam, mimo, że chodzi tylko o budowę makiety z reguły kończy się na "zamierzaniu". Tutaj trzeba tak naprawdę zbudować parę ładnych kilometrów prawdziwej kolei. Na razie samorządowcy "zamierzają".
L.L.