Olsztyn-Elbląg
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Witam!
Maldyty sie modernizuja. Trwa przebudowa sygnalizacji ksztaltowej na swietlna. Stoja juz semafory swietlne. Jeszcze nieczynne. Podobno zlikwidowana zostanie jedna nastawnia, ta od strony Olsztyna. Przejazd kolejowy z niej obslugiwany bedzie teraz obslugiwany z drugiej nastawni. Stoja juz slupy pod kamery TV przy przejezdzie.
I tylko jedna sprawa mnie zastanawia. Nie znam sie na tym, wiec nie mam pojecia dlaczego przy torze Nr: 2 (wg schematu z tej storny: http://semaforek.pl/wiki/images/f/f6/Maldyty.png ) patrzac w kierunku wyjazdu na Olsztyn stoi semafor swietlny jednokomorowy, a w kierunku Elblaga "kilkukomorowy". Dlaczemu sie pytam? Czyzby mial to byc tor "jednokierunkowy", tylko z Olsztyna do Elblaga?
Moze jakis znawca mi wyjasni ta zagadke, z gory dziekuje.
MichalB
Maldyty sie modernizuja. Trwa przebudowa sygnalizacji ksztaltowej na swietlna. Stoja juz semafory swietlne. Jeszcze nieczynne. Podobno zlikwidowana zostanie jedna nastawnia, ta od strony Olsztyna. Przejazd kolejowy z niej obslugiwany bedzie teraz obslugiwany z drugiej nastawni. Stoja juz slupy pod kamery TV przy przejezdzie.
I tylko jedna sprawa mnie zastanawia. Nie znam sie na tym, wiec nie mam pojecia dlaczego przy torze Nr: 2 (wg schematu z tej storny: http://semaforek.pl/wiki/images/f/f6/Maldyty.png ) patrzac w kierunku wyjazdu na Olsztyn stoi semafor swietlny jednokomorowy, a w kierunku Elblaga "kilkukomorowy". Dlaczemu sie pytam? Czyzby mial to byc tor "jednokierunkowy", tylko z Olsztyna do Elblaga?
Moze jakis znawca mi wyjasni ta zagadke, z gory dziekuje.
MichalB
MB
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Kolor słupa jaki jest ??MajkelB1 pisze:Witam!
Maldyty sie modernizuja. Trwa przebudowa sygnalizacji ksztaltowej na swietlna. Stoja juz semafory swietlne. Jeszcze nieczynne. Podobno zlikwidowana zostanie jedna nastawnia, ta od strony Olsztyna. Przejazd kolejowy z niej obslugiwany bedzie teraz obslugiwany z drugiej nastawni. Stoja juz slupy pod kamery TV przy przejezdzie.
I tylko jedna sprawa mnie zastanawia. Nie znam sie na tym, wiec nie mam pojecia dlaczego przy torze Nr: 2 (wg schematu z tej storny: http://semaforek.pl/wiki/images/f/f6/Maldyty.png ) patrzac w kierunku wyjazdu na Olsztyn stoi semafor swietlny jednokomorowy, a w kierunku Elblaga "kilkukomorowy". Dlaczemu sie pytam? Czyzby mial to byc tor "jednokierunkowy", tylko z Olsztyna do Elblaga?
Moze jakis znawca mi wyjasni ta zagadke, z gory dziekuje.
MichalB
mgr inż. Sebastian Marszał
Witam!
Bylem dzis na stacji w Maldytach i przyjrzalem sie dokladniej. Przy torze Nr: 2 Wg. tego schematu: http://semaforek.pl/wiki/images/f/f6/Maldyty.png) jest na wyjezdzie w kier Olsztyna semafor jednokomorowy, przy torze Nr: 1 - trojkomorowy, przy torze Nr: 3 - czterokomorowy, ktory dodatkowo stoi po "niewlasciwej" stronie toru i jest oznakowany tarcza (czarny trojkat skierowany w kier. semafora, na bialym tle).
Dodatkowo pomiedzy przejazdem kolejowym, a pierwszym rozjazdem od strony Olsztyna ustawiono tarcze manewrowa (tak przynajmniej sadze).
Narazie jeszcze wszystko wygaszone, nadal dzialaja semafory ksztaltowe.
Caly czas zastanawia mnie sytuacja przy torze Nr: 2 - czemu jednokomorowy???
Moze ktos madry i fachowy zlituje sie i wyjasni ta zagadke?
Bylem dzis na stacji w Maldytach i przyjrzalem sie dokladniej. Przy torze Nr: 2 Wg. tego schematu: http://semaforek.pl/wiki/images/f/f6/Maldyty.png) jest na wyjezdzie w kier Olsztyna semafor jednokomorowy, przy torze Nr: 1 - trojkomorowy, przy torze Nr: 3 - czterokomorowy, ktory dodatkowo stoi po "niewlasciwej" stronie toru i jest oznakowany tarcza (czarny trojkat skierowany w kier. semafora, na bialym tle).
Dodatkowo pomiedzy przejazdem kolejowym, a pierwszym rozjazdem od strony Olsztyna ustawiono tarcze manewrowa (tak przynajmniej sadze).
Narazie jeszcze wszystko wygaszone, nadal dzialaja semafory ksztaltowe.
Caly czas zastanawia mnie sytuacja przy torze Nr: 2 - czemu jednokomorowy???
Moze ktos madry i fachowy zlituje sie i wyjasni ta zagadke?
MB
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Profil - pewnie tak.
Gorzej z planem... Krętość linii jest stosunkowo duża, a promienie łuków często niewielkie. Nowe Rozporządzenie przyjmie zasadniczo dopuszczalną wartość przyspieszenia niezrównoważonego na poziomie 0,8-0,85 m/s2, ale czy na tym odcinku "wytrzyma" parametr zmiany przyspieszenia (czyli psi) i prędkość podnoszenia się koła na rampach przechyłkowych - to już najlepiej powiedziałby bastard.
Gorzej z planem... Krętość linii jest stosunkowo duża, a promienie łuków często niewielkie. Nowe Rozporządzenie przyjmie zasadniczo dopuszczalną wartość przyspieszenia niezrównoważonego na poziomie 0,8-0,85 m/s2, ale czy na tym odcinku "wytrzyma" parametr zmiany przyspieszenia (czyli psi) i prędkość podnoszenia się koła na rampach przechyłkowych - to już najlepiej powiedziałby bastard.
L.L.
Problem związany z podniesieniem prędkości do v=100 km/h na linii 220 był rozpatrywany już w 1987 r. tj. podczas modernizacji i elektryfikacji tej linii. W lipcu 1987 r. przez Zarząd Drogowy PDOKP w Gdańsku została sporządzona analiza szybkości na tej linii – wg geometrii toru. Wg. tej analizy prędkość v=100 km/h można było uzyskać na 8 odcinkach o łącznej długości ok. 50,5 km co stanowi ok. 59 % długości tej linii. Na pozostałych odcinkach o mniejszej prędkości decydowały głównie małe promienie łuków i krótkie krzywe przejściowe. Do tego doszły też przekroczone pochylenia podłużne. Przed modernizacją linia 220 była linią II-rzedną, po modernizacji (i elektryfikacji) przekwalifikowano tą linię i stała się linią I-rzedną, z tym że jeszcze przez jakiś czas pojawiał się dopisek, że jest to linia I-rzędna o parametrach linii II-rzędnej. I te wszystkie elementy złożyły się, że odstąpiono od wprowadzenia v=100 km/h jako prędkości rozkładowej. Za dużo byłoby stałych ograniczeń prędkości.
Prędkości v=100 km/h na pewno nie można uzyskać przy wjeździe do stacji Gutkowo, na odcinku między Wołownem a Żabim Rogiem, na wjeździe do stacj Morag, na stacji Małdyty, za Zielonką Pasłęcką oraz Pasłękiem, gdzie są łuki o małych promieniach. Oczywiście można przebudować łuki – jednak są to często bardzo duże koszty. Osobną sprawą mogą być też widoczności na przejazdach kat. D (dla części przejazdów trzeba byłoby zmienić kategorie) lub położenie urządzeń srk. I to też są niemałe koszty.
Przy zmianie parametrów dopuszczalnych – o których pisze Leszek Lewiński – długość odcinków z v=100km/h trochę się zwiększy, jednak nie będzie to duża zmiana.
Są prowadzone wstępne analizy na temat podwyższenia prędkości na części tej linii. Kiedy będzie więcej konkretów – na razie trudno powiedzieć.
Prędkości v=100 km/h na pewno nie można uzyskać przy wjeździe do stacji Gutkowo, na odcinku między Wołownem a Żabim Rogiem, na wjeździe do stacj Morag, na stacji Małdyty, za Zielonką Pasłęcką oraz Pasłękiem, gdzie są łuki o małych promieniach. Oczywiście można przebudować łuki – jednak są to często bardzo duże koszty. Osobną sprawą mogą być też widoczności na przejazdach kat. D (dla części przejazdów trzeba byłoby zmienić kategorie) lub położenie urządzeń srk. I to też są niemałe koszty.
Przy zmianie parametrów dopuszczalnych – o których pisze Leszek Lewiński – długość odcinków z v=100km/h trochę się zwiększy, jednak nie będzie to duża zmiana.
Są prowadzone wstępne analizy na temat podwyższenia prędkości na części tej linii. Kiedy będzie więcej konkretów – na razie trudno powiedzieć.
Dzięki za obszerne wyjaśnienie Zaczynając ten wątek miałem świadomość istnienia łuków o małym promieniu, ale od czego są ograniczenia stałe Na kwestię podniesienia prędkości patrzę z punktu widzenia pasażera, czyli czy skrócił by się czas przejazdu? Oczywiście w przypadku podniesienia prędkości dla całej linii przy wprowadzeniu stałych ograniczeń prędkości.
najlepsze kolejowe klimaty są na Warmii i Mazurach!