Olsztyn - Korsze - Ełk

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Nie chcę otwierać nowego tematu, więc wklejam tą smutną wiadomość tutaj:
Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w miejscowości Biedaszki Duże koło Kętrzyna doszło do wypadku, w którym zginęła jedna osoba, a cztery zostały ranne.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,wid,87 ... omosc.html
http://gazeta.wm.pl/?main=15&c=118,3,17172

Krótka relacja była również w dzisiejszych "Informacjach" w TVP3 Olsztyn:
http://ww6.tvp.pl/7244,20070129452441.strona
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

I znów kolejny popis dziennikarskich i policyjnych BURAKÓW !! :evil:
Ten przejazd znam bardzo dobrze. Jest on STRZEŻONY przez samoczynną sygnalizację przejazdową :!: :!: :!:

U mnie wczoraj podobnie... Na szczęśćie bez skutków.
Pociąg 81112 Szczecin - Białystok o godz. 14:35 ZATRZYMAŁ SIĘ przed przejazdem STRZEŻONYM w km 77,061 przed stojącym na nim ... autobusem :!:
GHratulacje dla kierowców, a niedouczeni żurnaliści niech w brukowcach nadal piszą, że kontrolować trzeba dróżników przejazdowych.
Tylko jak sprawdzić alkomatem urządzenia ssp :?:
L.L.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

No wypadki wypadkami a sieć wczoraj uszkodziła 3 z 4 pantografów oraz reflektor w pociągu do Gdyni. Dodatkowo został pobity reflektor górny (oprawa).

Dziennikarze nawet jak dostaną na piśmie to i tak swoje napiszą bo oni mają wszystko co się do nich mówią głęboko w d...
mgr inż. Sebastian Marszał
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

(Teoretycznie) więcej pociągów na Warmii i Mazurach

Post autor: Radek »

Po grudniowej zmianie rozkładu jazdy i podzieleniu pociągów Toruń - Olsztyn na Toruń - Iława i Iława - Olsztyn oraz Bydgoszcz - Olsztyn na Bydgoszcz - Iława i Iława - Olsztyn przyszedł czas na kolejne zmiany.
Od 1 lutego pojedzie 'nowy' pociąg Korsze (5:57) - Ełk (7:36), który został zlikwidowany jakiś czas temu. Ale w bezpośredniej relacji Olsztyn - Ełk i Ełk - Olsztyn przez Korsze, Kętrzyn, Giżycko będzie jeździł tylko jeden pociąg. Pozostałe będą podzielone na relacje Olsztyn - Korsze i Korsze - Ełk (podobnie jak obecnie pociąg wieczorny), co wiąże się zapewne z obsługą Olsztyn - Korsze przez EZT.

http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Zmian ... -korsz.pdf
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Sebastian

Re: (Teoretycznie) więcej pociągów na Warmii i Mazurach

Post autor: Sebastian »

Radek pisze:Po grudniowej zmianie rozkładu jazdy i podzieleniu pociągów Toruń - Olsztyn na Toruń - Iława i Iława - Olsztyn oraz Bydgoszcz - Olsztyn na Bydgoszcz - Iława i Iława - Olsztyn przyszedł czas na kolejne zmiany.
Od 1 lutego pojedzie 'nowy' pociąg Korsze (5:57) - Ełk (7:36), który został zlikwidowany jakiś czas temu. Ale w bezpośredniej relacji Olsztyn - Ełk i Ełk - Olsztyn przez Korsze, Kętrzyn, Giżycko będzie jeździł tylko jeden pociąg. Pozostałe będą podzielone na relacje Olsztyn - Korsze i Korsze - Ełk (podobnie jak obecnie pociąg wieczorny), co wiąże się zapewne z obsługą Olsztyn - Korsze przez EZT.

http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Zmian ... -korsz.pdf
Szkoda jakichkolwiek komentarzy na temat PR.Widać doskonale,że w PR dzierżą władzę ekonomiści.Jakiekolwiek próby zmiany obsługi trakcyjnej na tej linii nie mają sensu.Co z tego,że do Korsz trasę będzie obsługiwał EZT,skoro PR mogą stracić więcej niż zyskać na tym zbędnym kosmetycznym zabiegu?Wiadomo,że nie wszyscy pasażerowie jadą tylko do Korsz.Wielokrotnie widziałem,że pasażerowie jądący w stronę Ełku kupują (większość) bilety do Kętrzyna i Giżycka.Są to na ogół studenci.Za jakiś czas znowu PR powrócą do bezpośredniej relacjii do Ełku.Wiadomo,że pasażer mający możliwość bezpośredniego dojazdu na miejsce wybierze bezpośredni środek lokomocji.W tym wypadku będzie to autobus.Można w tym miejscu zadać może i retoryczne pytanie:Czy PR zasięgnęły opinii pasażerow na tej linii?Wątpię!I wracamy znowu do punktu wyjścia.To nazywa się "betonowe" myślenie.
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Po ostatnich przesunięciach taboru pomiędzy spółkami coś się jednak zmieniło - wg nowego rozkładu jazdy jedyny osobowy relacji Olsztyn (8:50) - Korsze - Ełk, Ełk (16:25) - Korsze - Olsztyn nie ma już 10-minutowego postoju w Korszach co oznacza, że na całej trasie prowadzony jest lokomotywą spalinową. Może pozostałe podzielone pociągi zostaną z czasem połączone w jedną relację i będą prowadzone w podobny sposób?
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

A czy jakieś osobówki na odcinku Korsze - Ełk prowadzone są jeszcze przez lokomotywy, czy wszystko przeszło już na SA?
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Autobusy szynowe spotkać można, z tego co zaobserwowałem, tylko na jednej parze pociągów osobowych na odc. Korsze - Ełk (98037, rel. Ełk - Korsze i 98028, rel. Korsze - Ełk). Pozostałe trzy pary obsługują lokomotywy.
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

W Wydminach modernizują stację. Kształtowe semafory i mechaniczne zwrotnice zostają wymienione na ich nowe odpowiedniki. Świetlne semafory i elektryczne napędy zwrotnicowe już wkrótce zaczną działać. Zlikwidowana zostanie nastawnia wykonawcza Wy1, przy jednoczesbym przeniesieniu sterowania przejazdem kolejowym do nastawni dysponującej. Nowe rogatki, sygnalizacja i telewizja przemysłowa jest w trakcie instalacji. Wydminy to kolejna stacja z której znikają sentymentalne już semafory kształtowe.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Aktualny postęp prac (stan z 20 grudnia).
Załączniki
Wjazd strony Giżycka.
Wjazd strony Giżycka.
Wyjazd z Wydmin w kierunku Giżycka.
Wyjazd z Wydmin w kierunku Giżycka.
Awatar użytkownika
krzysztoforek
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 22 maja 2006, 14:04
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: krzysztoforek »

To ciekawe,kiedy przyjdzie pora na Giżycko??
Mała modernizacja by nie zaszkodziła,o wymianie torów już nie wspomnę.
Może coś wiecie o planach robót w Giżycku?
Wszystkie zdjęcia 06.07.2008 r.
Załączniki
widoczna waga wagonowa.
widoczna waga wagonowa.
Wjazd od strony Kętrzyna.
Wjazd od strony Kętrzyna.
Od strony Kętrzyna.
Od strony Kętrzyna.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

krzysztoforek pisze:To ciekawe,kiedy przyjdzie pora na Giżycko??
Mała modernizacja by nie zaszkodziła,o wymianie torów już nie wspomnę.
Przebudowa urządzeń srk ma zgoła inne podłoże niż TECHNIKA. Chodzi o likwidację mało efektywnych etatów nastawniczych (przy dwóch nastawniach na małej stacyjce trzeba zatrudnić 10 osób, likwidacja jednej z nich - zatrudnienie spada do 5). Dlatego przebudowy wykonuje się na małych stacjach (mijankach). Wymiana urządzeń srk na stacji wielkości Giżycko kosztowałaby miliony, a efekty "etatowe" byłyby takie same jak w Wydminach. Zatem - na większe stacje na tę chwilę nie ma co liczyć.
L.L.
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

Czy w ramach dobrze pojętej ekonomii według PLK można się spodziewać także likwidacji przejazdów strzeżonych przez dróżników, a zakładania SSP? Jeśli tak to gdzie?
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Łukasz Jamroz pisze:Jeśli tak to gdzie?
Wszędzie, bo dróżnik przejazdowy to najbardziej niebezpieczny człowiek wśród ruchowców.
Problemem są tylko tzw. AUTOMATYCY, którzy za jeden komplet ssp życzą sobie ... bagatela ... 800 000 zł, a nawet ciut więcej :evil:
L.L.
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

To bardzo ciewkawe co Pan Leszek pisze. Jak widać jest to szerzące się zjawisko. Wystarczy popatrzeć na odcinku Ełk-Grajewo modernizacje PLK
-SSP na Ełk Szyba Wschód
- świetlne +SSP w Prostkach
- świetlne + SSP w Grajewie
Potwierdza się to w 100% - w ESW obsady brak, redukcja w Prostkach i Grajewie o 50%. Faktem jest że PLK ponosi koszty moderny, co np. w przypadku Grajewa nie było wcale małą sumą, gdyż wybudowano zupełnie nową nastawnię.

A może ktoś z szanownych forumowiczów jaki jest np. koszt takiego jednego kompletnego semaforka i elektrycznego napędu zwrotnicowego?
ODPOWIEDZ