Olsztyn - Korsze - Ełk
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Olsztyn - Korsze - Ełk
Dlaczego pociągi na trasie Olsztyn - Korsze - Ełk jeżdżą ze zmianą lokomotywy z elektrycznej na spalinową w Korszach? Czy gdyby na całej trasie były prowadzone lokomotywą spalinową, to było by dużo dłużej i drożej?
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Hej!
Też się nad tym zastanawiałem. Na pewno byłoby szybciej, nie wydaje mi się też, żeby było drożej. Oczywiście takie rozwiązanie ma sens głównie w przypadku pociągów osobowych relacji Olsztyn-Ełk i vice versa, bo przy pospiesznych mała różnica, czy zmiany takcji dokonamy już w Olsztynie, czy w Korszach.
Generalnie rzecz ujmując, obecna sytuacja jest swoistą patologią logistyczną... Jednym dobrym rozwiązaniem jest elektryfikacja odcinka Korsze-Ełk.
Pozdrawiam!
Też się nad tym zastanawiałem. Na pewno byłoby szybciej, nie wydaje mi się też, żeby było drożej. Oczywiście takie rozwiązanie ma sens głównie w przypadku pociągów osobowych relacji Olsztyn-Ełk i vice versa, bo przy pospiesznych mała różnica, czy zmiany takcji dokonamy już w Olsztynie, czy w Korszach.
Generalnie rzecz ujmując, obecna sytuacja jest swoistą patologią logistyczną... Jednym dobrym rozwiązaniem jest elektryfikacja odcinka Korsze-Ełk.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
W PKP jak zwykle "nie da się":
Zmiana lokomotyw na stacji Korsze jest podyktowana brakiem elektryfikacji odcinka Korsze – Ełk. Ponieważ koszt trakcji spalinowej jest wyższy od elektrycznej rezygnacja ze zmiany lokomotywy podniosłoby koszt pociągu o ok. 250 zł. i pogorszyłoby wynik ekonomiczny pociągów.
Reasumując z uwagi na istniejące uwarunkowania techniczne i wyższe koszty trakcji spalinowej rozwiązanie zaproponowane przez Pana nie może być zastosowane.
Ponadto w sprawie niepotrzebnego postoju pierwszego porannego pociągu relacji Ełk - Olsztyn na stacji Sterławki Wielkie:
Powodem siedmio minutowego postoju pociągu nr 98131 rel. Ełk (5:40) – Olsztyn Gł. (8:16) na stacji Sterławki Wielkie było krzyżowanie z pociągiem nr 98120 relacji, Korsze (5:30) – Ełk (7:28), który posiadał termin – kursuje do 30.06.br a poza tym po ogłoszeniu.
Termin kursowania nie został wydłużony, lecz ponieważ istniała możliwość przywrócenia kursowania pociągu – postój został zachowany.
Zmiana lokomotyw na stacji Korsze jest podyktowana brakiem elektryfikacji odcinka Korsze – Ełk. Ponieważ koszt trakcji spalinowej jest wyższy od elektrycznej rezygnacja ze zmiany lokomotywy podniosłoby koszt pociągu o ok. 250 zł. i pogorszyłoby wynik ekonomiczny pociągów.
Reasumując z uwagi na istniejące uwarunkowania techniczne i wyższe koszty trakcji spalinowej rozwiązanie zaproponowane przez Pana nie może być zastosowane.
Ponadto w sprawie niepotrzebnego postoju pierwszego porannego pociągu relacji Ełk - Olsztyn na stacji Sterławki Wielkie:
Powodem siedmio minutowego postoju pociągu nr 98131 rel. Ełk (5:40) – Olsztyn Gł. (8:16) na stacji Sterławki Wielkie było krzyżowanie z pociągiem nr 98120 relacji, Korsze (5:30) – Ełk (7:28), który posiadał termin – kursuje do 30.06.br a poza tym po ogłoszeniu.
Termin kursowania nie został wydłużony, lecz ponieważ istniała możliwość przywrócenia kursowania pociągu – postój został zachowany.
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
-
- EuroCity
- Posty: 425
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
- Lokalizacja: Reda
Gdyby światem rządzili inżynierowie i technicy (jak na przełomie XIX i XX wieku) to oczywiście rozwiązanie takie uznanoby za poprawne i elektryfikację wykonano.admk1985 pisze: Jednym dobrym rozwiązaniem jest elektryfikacja odcinka Korsze-Ełk.
W związku z tym, że obecnie światem rządzą księgowi (nazywając się ekonomistami) i wszystkie sprawy techniczne sprowadzaja do finansów (no, chyba, że stojąca wyżej polityka i politycy zdecydują inaczej) to żadnej elektryfikacji się nie spodziewajmy. Inwestycja ta zwróciłaby się może po 50-70 latach, zatem nikt nie wyłoży na nią pieniędzy...
Ot, taka ci to brutalna prawda.
L.L.
Czytając uważnie informację uzyskaną od PR można dość przewrotnie wywnioskować, że z powodu niezelektryfikowania odcinka Korsze - Ełk pociągi na tej trasie są droższe w utrzymaniu o ok. 250 zł każdy. W jakimś horyzoncie czasowym inwestycja w elektryfikację linii powinna się zwrócić.
Wniosek: Trzeba elektryfikować!
Wniosek: Trzeba elektryfikować!
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
Co tu mówić o elektryfikacji,skoro PR zabiera kolejne pociągi na odcinku Korsze-Ełk.Ludzie pracujący w Zakładzie Przewozów Regionalnych w Olsztynie nie mają pojęcia jaki byłby plus tej elektryfikacji.Patrzą jedynie z perspektywy niopłacalnosci i likwidują kolejne pociągi.Dobrze,że spółka INTERCITY myśli inaczej i nie jest reprezentowana przez ludzi o poglądach wrogich dla rynku kolejowego.Cieszy,a może i nawet niekiedy wzrusza,że na Mazury dociera pociąg TLK POJEZIERZE.PR stawia teraz na pociągi pospieszne,które jak twierdzi nie przynoszą strat w co oczywiście nie chce mi się wierzyć,a przewozy regionalne pozostawia samym sobie.Widoczny jest tu wyrażny brak znajomosci podstaw marketingu i strategii dotarcia do klienta.
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Hej!
Sebastianie, powiedz, jaki jest związek między ZPR-ami czy PKP Intercity, a ewentualną elektryfikacją linii kolejowych? To raz. Dwa, nieprawda, że PKP PR stawia tylko na pociągi pospieszne, o czym świadczy m. in. niedawne zdegradowanie dwóch pospiesznych: "Motławy" i "Łyny" do rangi osobowych i w obu przypadkach zmiana składu z wagonowego na ezt.
Wracając do tematu: fakt, dziś na kolei rządzą księgowi. Cóż, to znak czasów. W każdym razie uważam, że oprócz przychodów materialnych powinno się również uwzględniać koszty alternatywne: ekologię, płynność jazdy, ergonomię. No i ciągle zastanawia mnie, czy źródeł finansowania podobnych inwestycji nie możemy szukać w Unii Europejskiej? Ja nie twierdzę, że wszystko dostaniemy za darmo, ale być może koszty dałoby się w ten sposób znacząco zredukować?
Pozdrawiam!
PS: Forum to miejsce wolnych wypowiedzi i można tu sobie podyskutować. Miło by jednak było, gdyby obeszło się bez przesadnych i zbyt emocjonalnych stwierdzeń kierowanych pod kątem niektórych środowisk (a zwłaszcza Kolejarzy).
Sebastianie, powiedz, jaki jest związek między ZPR-ami czy PKP Intercity, a ewentualną elektryfikacją linii kolejowych? To raz. Dwa, nieprawda, że PKP PR stawia tylko na pociągi pospieszne, o czym świadczy m. in. niedawne zdegradowanie dwóch pospiesznych: "Motławy" i "Łyny" do rangi osobowych i w obu przypadkach zmiana składu z wagonowego na ezt.
Wracając do tematu: fakt, dziś na kolei rządzą księgowi. Cóż, to znak czasów. W każdym razie uważam, że oprócz przychodów materialnych powinno się również uwzględniać koszty alternatywne: ekologię, płynność jazdy, ergonomię. No i ciągle zastanawia mnie, czy źródeł finansowania podobnych inwestycji nie możemy szukać w Unii Europejskiej? Ja nie twierdzę, że wszystko dostaniemy za darmo, ale być może koszty dałoby się w ten sposób znacząco zredukować?
Pozdrawiam!
PS: Forum to miejsce wolnych wypowiedzi i można tu sobie podyskutować. Miło by jednak było, gdyby obeszło się bez przesadnych i zbyt emocjonalnych stwierdzeń kierowanych pod kątem niektórych środowisk (a zwłaszcza Kolejarzy).
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Adamie poruszyłeś w swoim poście kwestię Motławy i Łyny.Właśnie zainteresowało mnie to dlaczego te pociągi nie są obsługiwane przez składy wagonowe tylko przez ezt?Czyżby brakowało wagonów?admk1985 pisze:Hej!
Sebastianie, powiedz, jaki jest związek między ZPR-ami czy PKP Intercity, a ewentualną elektryfikacją linii kolejowych? To raz. Dwa, nieprawda, że PKP PR stawia tylko na pociągi pospieszne, o czym świadczy m. in. niedawne zdegradowanie dwóch pospiesznych: "Motławy" i "Łyny" do rangi osobowych i w obu przypadkach zmiana składu z wagonowego na ezt.
Wracając do tematu: fakt, dziś na kolei rządzą księgowi. Cóż, to znak czasów. W każdym razie uważam, że oprócz przychodów materialnych powinno się również uwzględniać koszty alternatywne: ekologię, płynność jazdy, ergonomię. No i ciągle zastanawia mnie, czy źródeł finansowania podobnych inwestycji nie możemy szukać w Unii Europejskiej? Ja nie twierdzę, że wszystko dostaniemy za darmo, ale być może koszty dałoby się w ten sposób znacząco zredukować?
Pozdrawiam!
PS: Forum to miejsce wolnych wypowiedzi i można tu sobie podyskutować. Miło by jednak było, gdyby obeszło się bez przesadnych i zbyt emocjonalnych stwierdzeń kierowanych pod kątem niektórych środowisk (a zwłaszcza Kolejarzy).
... i większej kondensacji bliźniaczych tematów - np. tu:PS: Forum to miejsce wolnych wypowiedzi i można tu sobie podyskutować. Miło by jednak było, gdyby obeszło się bez przesadnych i zbyt emocjonalnych stwierdzeń kierowanych pod kątem niektórych środowisk (a zwłaszcza Kolejarzy).
http://www.anduril.linuxpl.com/kmk/viewtopic.php?t=393
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
To jest proste – PKP PR musi dzierżawić od PKP Cargo lokomotywę i mechaników oraz za to płacić. Dodatkowo PR nie płacą Cargo za to i też Cargo nie chce za bardzo. Obydwa pociągi miały być obsługiwane nowymi jednostkami EN57 – 2000 jednak dyr PR w Olsztynie jakoś nie chce chyba posiadać nowych eztów tylko rodzi się pytanie dlaczego. Myślę że jakieś z puli 75 eztów lub jakaś pula wagonów nowych.Sebastian pisze: poruszyłeś w swoim poście kwestię Motławy i Łyny.Właśnie zainteresowało mnie to dlaczego te pociągi nie są obsługiwane przez składy wagonowe tylko przez ezt?Czyżby brakowało wagonów?
mgr inż. Sebastian Marszał
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Paweł Wagner
- EuroCity
- Posty: 455
- Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
- Kontakt:
Kilka fotek z podróży do Ełku w kabinie EP07-434
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=sta ... no=galeria
Pociąg pospieszny PODLASIAK nr 81200 rel.Szczecin Gł-Białystok na Tracku.
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=sta ... toid=21784
Przystanek Górowo
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=sta ... toid=21783
EP07-434 z pociągiem pospiesznym "PODLASIAK" klikaset metrów przed Górowem.Widok w strone Korsz.
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=sta ... no=galeria
Pociąg pospieszny PODLASIAK nr 81200 rel.Szczecin Gł-Białystok na Tracku.
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=sta ... toid=21784
Przystanek Górowo
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=sta ... toid=21783
EP07-434 z pociągiem pospiesznym "PODLASIAK" klikaset metrów przed Górowem.Widok w strone Korsz.