Olsztyńskie petuchy (parowozy serii Pt47)
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Towarowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 04 cze 2008, 00:51
-
- Osobowy
- Posty: 74
- Rejestracja: 31 lip 2007, 12:03
-
- Towarowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 04 cze 2008, 00:51
W 1985 roku po raz pierwszy spotkałem Pt47-171 w Ełku. Jak zwykle przyprowadziła pociąg z Olsztyna i po obrządzeniu i wypucowaniu przez mechaników stała przez kilka godzin , aby po południu wrócić do Olsztyna. Maszyna miała na wiatrownicach charakterystyczne strzałki i osłony reflektorów przełożone z elektrowozów. Pt47-171 posiadała stałą obsadę więc mechanik Ryszard A. i pomocnik Heniek dbali o nią jak mogli.Na zdjęciu w drzwiach parowozu stoi mechanik Ryszard który nie był najwyższego wzrostu. Nazywano go mały człowiek od wielkich parowozów. W oknie pomocnik Heniek.
Niestety nie mam jej zdjęć na trasie z Olsztyna do Ełku , z prostej przyczyny. Albo prowadzi się parowóz , albo robi się zdjęcia. Rozkładowe czasy jazdy były na tyle napięte w ,że nie było jak wysiąść z parowozu na stacjach pośrednich i zrobić zdjęcia. W budce trzeba było dyskretnie przebywać , nie zwracając uwagi sokistów i milicjantów ,aby potem rozkoszować się jazdą , a czasami prowadzeniem petuchy. Pt47-171 miała ważny kocioł do 28.09. 1986 roku i została potem odstawiona do Kortowa wraz z innymi olsztyńskimi parowozami Pt47 .
Kompletne dane parowozu to:
Pt47-171 wyprodukowana Chrzanów 2111/1950. Kocioł HCP 3194/1949.
oddana do służby 17.05.50 Katowice,
04.53 Warszawa Odolany,
31.08.62 Wrocław Gł.
09.10.70 Kłodzko,
20.10.72 Czestochowa
10.75 Racibórz
01.78 Rozwadów
24.10.81 Olsztyn
Skasowana 24.08.1988 i odstawiona do Malborka. Z tamtąd trafiła do Kościerzyny pod fałszywym numerem 100.Zdjęcie
http://tomi.holdys.pl/parowozy/pt47-171-01.jpg
Pt47-171 wyprodukowana Chrzanów 2111/1950. Kocioł HCP 3194/1949.
oddana do służby 17.05.50 Katowice,
04.53 Warszawa Odolany,
31.08.62 Wrocław Gł.
09.10.70 Kłodzko,
20.10.72 Czestochowa
10.75 Racibórz
01.78 Rozwadów
24.10.81 Olsztyn
Skasowana 24.08.1988 i odstawiona do Malborka. Z tamtąd trafiła do Kościerzyny pod fałszywym numerem 100.Zdjęcie
http://tomi.holdys.pl/parowozy/pt47-171-01.jpg