Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
W tym poście zostały wspaniałe wspomnienia kolegów związane z olsztyńskimi petuchami, ale po kilku latach zdjęcia się już nie wyświetlają i czas przypomnieć ich ostatnie lata świetności.
Na początek Pt47-100 przy nawęglaniu w Olsztynie w 1984 roku.
Małe sprostowanie do daty zrobienia wszystkich zdjęć. Wszystkie zdjęcia Pt47-100 pochodzą z 1986 roku , a nie 1984. W 1984 roku Pt47-100 stacjonowała jeszcze w Toruniu
i dopiero 24 stycznia 1986 roku przyjęta została na stan MD Olsztyn.
Jako uzupełnienie dane:
Pt47-100 Fablok nr fabr 2100/1949 r.
Kocioł Sosnowiec 12659/1949 r.
oddana do służby 12.01.1950 roku
12.01.50 Iłowo
18.03.72 Olsztyn
01.74 Bydgoszcz
10.79 Toruń
24.01.86 Olsztyn
W 1977 roku zamontowano jej kocioł od Pt47-95 Sosnowiec 12655/1949
6 sierpnia 1986 roku Pt47-100 prowadząc popołudniowy pociąg relacji Olsztyn -Ełk napotkała na przelotną sierpniową burzę . Wichura towarzysząca burzy wywróciła drzewo które to urwało wiatrownicę w parowozie. Z nieznacznym opóźnieniem pociąg dotarł do Ełku z wiatrownicą przywiezioną w tendrze.