Drezyna pomiarowa w Braniewie

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

kaim
Pospieszny
Posty: 175
Rejestracja: 09 sie 2005, 11:13
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: kaim »

Piękny składzik widziałem dzis na trasie Braniewo Brama-Braniewo.SM42+kilkanaście wagonów z ok 20 czołgami.Na końcu składu była tez druga SM42(dokładnych numerów nie pamietam)

Na stacji Braniewo zaobserwowałem Drezyne pomiarową EM-120-01 z wagonem.

Szkoda że mi się aparat rozwalił bo takie widoki zapewne szybko sie nie powtórza :( :(
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

kaim pisze:Na stacji Braniewo zaobserwowałem Drezyne pomiarową EM-120-01 z wagonem.
Otrzymaliśmy od RŻD zlecenie dokonania pomiarów torów normalnych na terenie Kaliningradskoj Obłasti. Dnia 20.04.2005 byliśmy drezyną pomiarową EM-120 w Kaliningradzie. Start z Braniewa nastąpił o 7:00, powrót do Braniewa ok. 16. Kilka fotek wstawiłem na FM. Dziś Em'ka mierzyła tory na odcinku Braniewo - Elbląg - Malbork - Szymankowo - Nowy Dwór Gd. - Tczew - Gdańsk - Gdynia. Teraz załoga odpoczywa. Jutro pomiar torem 2 Gdynia - Warszawa.
L.L.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Leszek Lewiński pisze:Dziś Em'ka mierzyła tory na odcinku Braniewo - Elbląg - Malbork - Szymankowo - Nowy Dwór Gd. - Tczew - Gdańsk - Gdynia. Teraz załoga odpoczywa. Jutro pomiar torem 2 Gdynia - Warszawa.
Zapytam retorycznie: Braniewo - Elbląg przez Młynary, tak? :)

Zapytam też nie-retorycznie: jak wyglądają pomiary taką drezyną i przykładowo jakie wyniki wyszły dla badanych linii? Czy sprawdza się nawierzchnię pod jakimś konkretnym kątem, czy też są to ogólne badania diagnostyczne, czyli profilaktyka?

Pozdrawiam!

PS: Zdjęcia na FM bardzo fajne. Nie wiedziałem, że Kalince podmieniają lokomotywę, myślałem, że jak dawniej polska SU45 dociera aż do końca. Gdzie się odbywa zmiana lokomotywy, w Mamonowie?
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

kaim pisze:Moge prosić o linka do tych zdjęć :?: :?:
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=6721
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

admk1985 pisze: Zapytam retorycznie: Braniewo - Elbląg przez Młynary, tak? :)
Tak.
admk1985 pisze: Zapytam też nie-retorycznie: jak wyglądają pomiary taką drezyną i przykładowo jakie wyniki wyszły dla badanych linii? Czy sprawdza się nawierzchnię pod jakimś konkretnym kątem, czy też są to ogólne badania diagnostyczne, czyli profilaktyka?
Drezyna pomiarowa EM-120 służy do pomiaru układu geometrycznego toru w tzw. względnym układzie, czyli na bazie szytwnej pojazdu pomiarowego. Mierzy się i zapisuje w formie wykresu:
- nierówności pionowe - osobno dla toku lewego i prawego;
- wichrowatość toru;
- przechyłkę;
- szerokość toru i gradient szerokości;
- nierówności poziome - osobno dla toku lewego i prawego.
Podczas pomiaru ustala się prędkość maksymalną, a ta warunkuje wartości dopuszczalne poszczególnych parametrów geometrycznych. Przekroczenie wartości dopuszczalnej jest usterką klasy C. Dodatkowo system zestawia te usterki w formie tabulogramów...
To tak w wielkim skrócie i przybliżeniu. Dopowiem jeszcze, że jest to bardzo skuteczne i szybkie urządzenie pomiarowe, pozwalające na identyfikowanie usterek pod obciążeniem toru taborem, z którego otrzymujemy wiele informacji o nawierzchni kolejowej badanego odcinka.

admk1985 pisze:Zdjęcia na FM bardzo fajne.
E... tam. Kiepskie. Ja nie umiem fotografować. Ale obiekty na nich uwidocznione - z pewnością są ciekawe :)
admk1985 pisze:Nie wiedziałem, że Kalince podmieniają lokomotywę, myślałem, że jak dawniej polska SU45 dociera aż do końca. Gdzie się odbywa zmiana lokomotywy, w Mamonowie?
Tak. W Mamonowie.
L.L.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Dziękując za odpowiedzi, zapytam o jeszcze jedno. Na zdjęciu przedstawiającym rosyjską jednostkę spalinową (prigorodnyj pojezd :) ) widać też na pierwszym planie ciekawy moim zdaniem tor. Cóż to za podkład tam leży (te charaktersytyczne ułożenie na kształt litery "V")? Jakie ewentualne zalety płyną z takiego systemu i czy u nas w kraju, a może i w bliższej okolicy, można spotkać podobne rozwiązania?

Nawiasem mówiąc, takie wycieczki, choćby i pracowite, są chyba najlepszą nagrodą za trud i odpowiedzialność inżynierskiej posługi... :)

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

admk1985 pisze: ...zapytam o jeszcze jedno (...) widać też na pierwszym planie ciekawy moim zdaniem tor (...) (te charaktersytyczne ułożenie na kształt litery "V")? Jakie ewentualne zalety płyną z takiego systemu i czy u nas w kraju, a może i w bliższej okolicy, można spotkać podobne rozwiązania?
Jest to niemiecki system nazywany właśnie Y.
Podkłady są stalowe z kształtownika przypominającego teownik. Zaletą jest bardzo duża sztywność ramy toru w płaszczyźnie poziomej. Z tego powodu tor na takich podkładach może być bezstykowy nawet w łukach o bardzo małym promieniu (na ma zagrożenia wyboczeniem).
U nas zastosowano go już niedaleko Krakowa (na próbę; ale co tu próbować, skoro na DB spełnia swe zadania znakomicie). Lokalizacją nr 2 miał być odcinek Reda - Mrzezino, ale zapadła decyzja o remoncie linii "papieskiej" i mogę się pocałować w d..., bo te podkłady zostaną ułożone właśnie tam.
admk1985 pisze: ...takie wycieczki...
No, ładnie... Ja tam byłem w pracy !! A com zobaczył - to moje :D
L.L.
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

To odcinek między Krakowem w Skawiną tam jest taki łuk na którym zamontowano te podkłady
mgr inż. Sebastian Marszał
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Post autor: CM »

BTW. Dostałem od p. Jarosława Kawskiego ciekawe info dotyczące agonii bocznic "By - Piórkowo" na dawnym WRP Braniewo. Do 5 maja ma być rozebrana praktycznie cała infrastruktura kolejowa tego kompleksu (rampa też? ). Podobno to defintywna decyzja UTK. Ostatnia szansa na sfotografowanie ginącego reliktu "Zimnej wojny"... Bocznice "Piórkowo" miały najdłuższe tory (3,642 km sz. / 2,581 km nrm.) biegnące w nadpasłęckie lasy na wschód od stacji Wlk. Wieżno i Kurowo.
Lokalizacją nr 2 miał być odcinek Reda - Mrzezino, ale zapadła decyzja o remoncie linii "papieskiej" i mogę się pocałować w d..., bo te podkłady zostaną ułożone właśnie tam.
Miast komentarza - xero z "nowokoalicyjnego" preliminarza... :wink:

Obrazek
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

To dziwne. W Braniewie budują a w Piórkowie chcą rozbierać.

Czy chodzi tylko o tę jedną bocznicę? Fakt ta była w najgorszym nieużywaniu.

Ciekawostka. Gdy byłem tam z dziesięć lat temu leżały tam hałdy przytwierdzeń sprężystych.
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Post autor: CM »

Tyle co w info - chodzi tylko o "Piórkowo". Być może chodzi pozyskanie materiału staroużytecznego dla nowego obiektu przeładunkowego pod Braniewiem?
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Tymczasem podkłady systemu Y już leżą na "linii papieskiej"... Na zdjęciach bardzo dobrze widać, jak wyglądają dokładnie.

http://www.forum.martel.pl/viewtopic.php?t=6780

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Martel

Post autor: Martel »

CM pisze:Tyle co w info - chodzi tylko o "Piórkowo". Być może chodzi pozyskanie materiału staroużytecznego dla nowego obiektu przeładunkowego pod Braniewiem?
Piórkowo nie było od dawien dawna używane w planowym wykorzystaniu. Sporadycznie coś tam wyciągano.

Budowa nowego obiektu przeładunkowego przy nastawni Br1 jest prywatną inwestycją, więc zapewne prywaciarz nie dostanie "z odzysku" tylko zakupi na swoje potrzeby nowe.

Kilka dni temu byłem tam i zrobiłem kilka zdjęć. Wstawię jak obrobię do akceptowalnych wymiarów.
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Leszek Lewiński pisze:Otrzymaliśmy od RŻD zlecenie dokonania pomiarów torów normalnych na terenie Kaliningradskoj Obłasti. Dnia 20.04.2005 byliśmy drezyną pomiarową EM-120 w Kaliningradzie. Start z Braniewa nastąpił o 7:00, powrót do Braniewa ok. 16. Kilka fotek wstawiłem na FM.
Witam,
A jak w świetle przeprowadzonych pomiarów wypada stan odcinka od Mamonowa (granicy) do Królewca?
Jaka jest V max obecnie i czy Rosjanie myślą o podniesieniu prędkości na tym odcinku?

Parę lat temu gdy tamtędy jechałem, tor był swieżo po NG, a mimo to było na nim mnóstwo nierówności pionowych, przypuszczalnie w miejscach, gdzie dawniej były pozapadane styki (technologiczne?). Dodam, że tor był już bezstykowy. Ciekaw jestem jak obecnie wyglądają możliwości skrócenia czasu jazdy pociągów na odcinku Braniewo - Królewiec.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Bodek pisze: A jak w świetle przeprowadzonych pomiarów wypada stan odcinka od Mamonowa (granicy) do Królewca?
Generalnie nieźle. Coś tak, jak u nas Reda - Hel. Są odcinki lepsze i gorsze.
Bodek pisze:Jaka jest V max obecnie i czy Rosjanie myślą o podniesieniu prędkości na tym odcinku?
Generalnie 80 km/h, miejscami 60 km/h. Przez stacje - wolniej - głównie 40 km/h.
Podwyższać nie chcą. Twierdzą, że to "i tak mnoga; chwatit"
Bodek pisze:Parę lat temu gdy tamtędy jechałem, tor był swieżo po NG, a mimo to było na nim mnóstwo nierówności pionowych, przypuszczalnie w miejscach, gdzie dawniej były pozapadane styki (technologiczne?). Dodam, że tor był już bezstykowy.
Ich bezstyk jest dziwny...
Co 700-800 m jest 4-5 przęseł klasycznych. To niweczy wszystko. Na pytanie "pacziemu ?" odpowiedź brzmi: "tak nada !!"
Nierówności pionowe to fraszka. Mają strasznie połamane łuki w poziomie. Są to co prawda łagodne złamania, ale wygląda to dziwnie. Wydaje się, że to efekt układki Płatowem "na pałę" - bez znaków regulacji.
L.L.
ODPOWIEDZ