Strona 3 z 3

: 24 wrz 2010, 18:42
autor: Cezar
Jeśli uważnie prześledzisz historię dywizji, to zauważysz jakie zmiany nastąpiły w jej nazewnictwe od momentu powstania do jej końca. Zmiany te dotyczyły również formujących ją oddziałów.
Interesujący nas pułk miał następujące nazwy:

Początek 1943 r.:
SS-Freiwilligen-Regiment 1 (Lett. Legion) - 1 ochotniczy pułk SS Legionu Łotewskiego

22.10.1943 r.:
SS-Freiwilligen-Grenadier-Regiment 32 (lett. Nr.1) - 32 ochotniczy pułk grenadierów SS (1 łotewski)

Wrzesień 1944 r.:
Waffen-Grenadier-Regiment der SS 32 (lett. Nr.3) - 32 pułk grenadierów SS (3 łotewski)

Loki z szopy w Ornecie (przed i po II w.ś.)

: 01 lip 2012, 14:14
autor: yahya
Czy wiadomo, jakie konkretnie parowozy DRG i PKP (jeśli w ogóle) stacjonowały w szopie w Ornecie przed, w czasie i po II w.ś.?

Infrastruktura stacji Wormditt XIX/XXw.

: 17 lis 2012, 21:50
autor: Robcio
Witam.

Bardzo cieszę się , że temat o stacji kolejowej w Wormditt wzbudził duże zainteresowanie.
Chciałbym poprosić kolegów o wyrażenie opinii na temat starego dworca barakowego eksploatowanego na przełomie XIX/XXw.
Szczególnie interesuje mnie „wymiarówka” tego dworca.
Wszelkie dane zamieściłem w temacie „Imprezy” z racji tego , że jesteśmy w trakcie budowy makiety właśnie tego dworca.
Intryguje mnie kilka szczegółów takich jak:
1. czy w tym okresie wykorzystywano elektryczność do obsługi infrastruktury stacyjnej? Czy tez opierano się na oświetleniu naftowym? Jeśli było wykorzystywane zasilanie elektryczne , czy stacja miał własne „trafo”?
2. czy wieża ciśnień miała zasilanie elektryczne własnego napędu pomp?
3. czy wykorzystywano system telegrafu?
4. z rzeczy przyziemnych – jak rozwiązano problem szaletów WC?
5. jaka była odległość między torami , no i ile ich mogło być w pierwszej fazie eksploatacji stacji?
6. jak wyglądały perony? Na pocztówkach starych dworców barakowych widać , że praktycznie ich nie było. Ale czy to możliwe?
7. czy na stacjach z końca XIX wieku wykorzystywano jakieś urządzenia przeładunkowe: dźwigi, rampy (oprócz tych przy budynku magazynowym), itp.?

Bardzo prosiłbym o pomoc w temacie. Niezbędne jest to do wykonania jak najwierniejszej repliki dworca i części stacji.

Pozdr.

Re: Infrastruktura stacji Wormditt XIX/XXw.

: 18 lis 2012, 13:20
autor: Stellwerk
Robcio pisze: 1. czy w tym okresie wykorzystywano elektryczność do obsługi infrastruktury stacyjnej?
Na pewno nie w 19 wieku: Seit 1901 erstrahlte in Wormditt das elektrische Licht

: 18 lis 2012, 13:42
autor: Stellwerk
Na filmie w youtube http://www.youtube.com/watch?v=VjdB2W_sIV8 , w momencie 0:34 jest stara fotografia dworca, której w tym wątku chyba nie widziałem. I jeszcze jedno ujecie, 2:02.

: 18 lis 2012, 17:18
autor: Robcio
Dzięki za ciekawe linki no i infomację o elektryfikacji.
W tymże samym źródle doczytałem , że telegraf był przyłączony do kolei w 1884, a system wodociągów z wieżą ciśnień oddano w 1911r. Tylko czy dotyczy to wieży ciśnień? , która stoi za miatstem przy szosie Orneta - Morąg czy też o tą stacyjną? Dla mnie jako laika wieża ciśnień stała na stacji już dużo wcześniej bo pociągi czymś trzeba było napełniać. Określa się , że wody w standardowym parowozie wystarczało na 80 - 100 km. Tak więc pociąg na oparach mógł dojechać na trasie Olsztyn Orneta Olsztyn. Ale chyba nie o to chodziło.
Pozdr.

Orneta - Dobre Miasto

: 28 cze 2014, 21:01
autor: thering25
Witajcie,
Gratuluje - bardzo dobrze opracowany temat. Az milo poczytac i pozaglebiac sie w tajemnice.
Mam jednak pytanie, ktore zaczelo mnie nurtowac analizujac mapy satelitarne.
Na szlaku Orneta - Dobre Miasto sa pozostalosci po czyms co na zdjeciach satelitarnych wyglada jak stary przebieg linii. Czy wiecie moze czy to byla (jest) droga czy faktycznie przebieg linii kiedys byl inny. Jesli byl inny, co spowodowalo zmiane przebiegu i kiedy?
Z gory dziekuje za info.
Pozdrawiam
Krzysiek

: 11 paź 2014, 12:32
autor: CM
Totalna przebudowa, temat był wałkowany - http://www.wmtmk.pl/forum/viewtopic.php?p=2796#2796