Powojenne relacje kwidzynskich Wittfeldów.....

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Powojenne relacje kwidzynskich Wittfeldów.....

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

Temat jest o tyle pilny, ponieważ informacje są potrzebne do wydrukowania kalkomanii na tablice relacji do zestawu spolszczającego model Wittfelda firmy Liliput/Bachmann.
Awatar użytkownika
ArTuR
Przyspieszony
Posty: 79
Rejestracja: 18 wrz 2005, 23:32
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: ArTuR »

Jest taki ładny temat o Wittfeldach w Kwidzynie, ale trzeba używać opcji "szukaj" :idea: :

:arrow: http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=234

Obiegi tych wagonów z 1935r. :

Kwidzyn 8.37 -> 9.47 Biskupiec 11.54 -> 13.03 Kwidzyn 13.50 -> 15.33 Biskupiec 18.10 -> 19.17 Kwidzyn

Kwidzyn 8.11 -> 9.28 Iława 10.25 -> 11.35 Kwidzyn

Kwidzyn 13.49 -> 15.22 Myślice 15.40 -> 16.32 Prabuty 17.30 -> 18.03 Kwidzyn

Kwidzyn 6.00 -> 6.38 Gardeja (polska) 7.00 -> 7.35 Kwidzyn

Kwidzyn 23.25 -> 0.16 Malbork 0.41 -> 1.38 Kwidzyn

Prabuty 5.37 -> 6.18 Iława 6.45 -> 6.52 Smolniki 7.28 -> 7.37 Iława 7.57 -> 9.26 Malbork 9.54 -> 10.41 Prabuty
Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

ArTuR pisze:Jest taki ładny temat o Wittfeldach w Kwidzynie, ale trzeba używać opcji "szukaj" :
Oraz trzeba czytać ze zrozumieniem, bo mi nie chodzi o Marienwerder, tylko o Kwidzyn, a właściwie Kwidzyń wtedy :!:
nowmir
Osobowy
Posty: 70
Rejestracja: 24 paź 2006, 08:31
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: nowmir »

Na 100 % była relacja Kwidzyn - Prabuty, Prabuty - Kwidzyn. Jeździły też pewnie do Grudziądza, Malborka, Kisielic (via Prabuty) oraz Iławy.
Jeśli chodzi o Kwidzyń to takiej miejscowości nigdy nie było. Zmiękczenie nad n jest wynalazkiem ludzi z centralnej Polski i niekompetentnych urzędników PRL. Twarde Kwidzyn pochodzi z łaciny i funkcjonowało równolegle z Marienwerder. Dlatego w modelu poprawił bym oznaczenia: 090 802 Ma, St. Kwidzyń, Lok. Malbork, Dyr. Gdańsk. Dziwne, że nikt nie przekręcił nazwy Malbork na Malborg (forma nadal w użyciu).
Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

Jeśli chodzi o Kwidzyń to takiej miejscowości nigdy nie było.
Pojawił się cień szansy, bo zobaczymy co powie rozkład jazdy z 1947r i bodaj 55. Oczywiście relacje będą opracowane o oryginalną pisownię tamtych lat.
Andrzej Massel
Osobowy
Posty: 65
Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andrzej Massel »

Zbigniew Łęgowski pisze:
Jeśli chodzi o Kwidzyń to takiej miejscowości nigdy nie było.
Pojawił się cień szansy, bo zobaczymy co powie rozkład jazdy z 1947r i bodaj 55. Oczywiście relacje będą opracowane o oryginalną pisownię tamtych lat.
Sprawdziłem dane z rozkładów jazdy z pierwszych lat powojennych. W rozkladach z 1946, 1947 i 1948 roku w rejonie Kwidzyna nie ma wykazanych żadnych pociągów pasażerskich oznaczonych skrótem Mt.
Pojawiają się one w rozkladzie zimowym 1950/1951. Ich relacje są następujące:
95012 Kwidzyn 2:45 - Jabłonowo Pomorskie 5:12
95121 Jabłonowo Pomorskie 5:22 - Kwidzyn 7:34
95016 Kwidzyn 8:39 - Jabłonowo Pomorskie 11:00
95123 Jabłonowo Pomorskie 12:07 - Kwidzyn 14:46
95018 Kwidzyn 15:48 - Jabłonowo Pomorskie 18:18
95127 Jabłonowo Pomorskie 20:40 - Kwidzyn 23:00

95014 Kwidzyn 4:53 - Prabuty 5:30/5:36 - Biskupiec Pom Miasto 7:00 (dni robocze)
95432 Biskupiec Pomorski Miasto 7:15 - Kisielice 7:46 (dni robocze)
95433 Kisielice 8:00 - Biskupiec Pomorski Miasto 8:30 (w czwartki robocze)
95434 Biskupiec Pomorski Miasto 9:19 - Kisielice 9:50 (w czwartki robocze)
95435 Kisielice 10:20 - Biskupiec Pomorski Miasto 10:50 (w dni robocze oprócz czwartków)
95436 Biskupiec Pomorski Miasto 12:30 - Kisielice 13:00 (dni robocze oprócz czwartków)
95124 Kisielice 14:45 - Jabłonowo Pomorskie 15:48 (w dni robocze)
95125 Jabłonowo Pomorskie 16:08 - Kisielice 17:10 (w dni robocze)
95437 Kisielice 17:20 - Biskupiec Pomorski Miasto 17:50
95438 Biskupiec Pomorski Miasto 18:25 - Prabuty 19:35/19:50 - Kwidzyn 20:25 (Prabuty - Kwidzyn w dni robocze)

Podobnie wygląda ruch w rozkladzie 1951 roku.

I tu pewna refleksja: jeżeli porówna się rozkład z roku 1950 z rozkładem przedwojennym to widać jednak pewną kontynuację: w obu przypadkach relacje bezpośrednie Kwidzyn - Prabuty - Biskupiec Pomorski Miasto. Tylko czas jazdy się pogorszył...

Około 1955 roku Wittfeldy zostały zastąpione przez Ganze (później oznaczone jako SN52).
Pozdrowienia z Warszawy
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

To ja dam mały OT... otóż nazwa Kwidzyn pochodzi , OIDP , od staropruskiej nazwy miejscowej pierwszego osiedla na miejscu obecnego miejsca - Quidin .



tu powrót do wątku-
1] Jaka jest dokładność odwzorowania oryginału w tym modelu ?? .

2] A gdzieś było jakieś miejsce , oprócz Kwidzyna , gdzie doładowywano akumulatory tych Wittfeldów ?? .
Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

1] Jaka jest dokładność odwzorowania oryginału w tym modelu ?? .

2] A gdzieś było jakieś miejsce , oprócz Kwidzyna , gdzie doładowywano akumulatory tych Wittfeldów ?? .
Odp.1 Odwzorowanie modelu, w formie kalkomanii będzie zawierało opis wagonu, który obecnie stoi w Skierniewicach. Do modelu mają być dodane trawione w metalu tablice relacji , z nadrukowaną??? kalkomanią. Opcjonalnie miały być cztery relacje. Jak to wszystko będzie wyglądało? Nie wiem, ponieważ robi to Pan z Gliwic i ''bada grunt'' na potencjalnych klientów. Prosił o pomoc w sprawie tablic, by uzyskać jak najwierniejszy realizm historyczny. Mi osobiście zależy na takim komplecie oznaczeń i o postępie prac będę informował.
Odp.2 ŚK podaje, że po wojnie wagony kursowały w okolicach Szczecina i Chojnic. Rozkład jazdy z 1946 roku podaje kursy Mt w relacji Wołyń Pom.-Międzyzdroje-Warszów i Hel-Puck-Reda, chociaż tu mogły kursować wagon(y)motorowe niekoniecznie akumulatorowe?
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Aaa...czyli to ma być konwersja z jakiegoś w skali H0 Wittfelda , produkcji niemieckiej ??.
Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

flugzeug30 pisze:Aaa...czyli to ma być konwersja z jakiegoś w skali H0 Wittfelda , produkcji niemieckiej ??.
Taaak, ma to być zestawik na konwersję modelu Lilliput/Bachman.
Od mojego dobrego przyjaciela Jerzego P. z Bydgoszczy dostałem taką oto informacje, wg. mnie sensacyjną. Spójrzcie na relacje pociągów Mt :!:
''Zbyszek,
w rozkładzie LATO 1947 znalazłem następujące relacje Mt:
Bydgoszcz - Nakło n. Not.,
Nakło n. Not. - Bydgoszcz,

Chełmno - Kornatowo,
Kornatowo - Chełmno,
Toruń Mokre - Unisław - Chełmno - Kornatowo,
Kornatowo - Chełmno - Unisław,
Chełmno - Unisław - Toruń Mokre,..''
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

nowmir pisze:[...]Jeśli chodzi o Kwidzyń to takiej miejscowości nigdy nie było. Zmiękczenie nad n jest wynalazkiem ludzi z centralnej Polski i niekompetentnych urzędników PRL [...]
Załączniki
Tow. Akc. S. Orgelbranda Synów... (C)Olga Ruta
Tow. Akc. S. Orgelbranda Synów... (C)Olga Ruta
Freien Strecken für freien Menschen!
ODPOWIEDZ