: 04 cze 2008, 15:11
Nasze Forum ma już 19 lat! Tworzą je pasjonaci, kolejarze, samorządowcy, politycy, naukowcy... Jest z kim i o czym porozmawiać. Od lipca 2020 r. wracamy do dyskusji o historii, teraźniejszości i przyszłości dróg szynowych na Warmii, Mazurach i Pomorzu.
https://www.wmtmk.pl/forum/
Linia Warszawsko-Petersburska była w czasach carskich dwutorowa, podobnie w czasach II RP. Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.Sebastian pisze:Jak dobrze zauważyłem zdjęcia te przypominają carskie czasy,kiedy to na linii (obecnie z Zielonki do Kuźnicy Białostockiej) leżał szeroki tor.A w którym roku dobudowano drugi tor na tej linii?
Tak na marginesie: czy czasem drugi tor z linii Nowa Wilejka - Turmont nie został wykorzystany do budowy linii Kutno - Strzałkowo?Andrzej Massel pisze: Linia Warszawsko-Petersburska była w czasach carskich dwutorowa, podobnie w czasach II RP. Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.
Tak właśnie Panie Marcinie. W pomnikowej książce "Dwudziestolecie komunikacji w Polsce Odrodzonej" napisano, że "dla budowy linii Kutno - Strzałkowo" musiano rozebrać drugi tor na linii Wilejka Turmont"Marcin Przegiętka pisze:Tak na marginesie: czy czasem drugi tor z linii Nowa Wilejka - Turmont nie został wykorzystany do budowy linii Kutno - Strzałkowo?Andrzej Massel pisze: Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.