Strona 2 z 2

: 04 cze 2008, 15:11
autor: feyg
ciekawe historyczne zdjęcia Małkini z galerii Cezarego Piechowicza

Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 04 cze 2008, 15:37
autor: Sebastian
Jak dobrze zauważyłem zdjęcia te przypominają carskie czasy,kiedy to na linii (obecnie z Zielonki do Kuźnicy Białostockiej) leżał szeroki tor.A w którym roku dobudowano drugi tor na tej linii?

: 05 cze 2008, 17:32
autor: Andrzej Massel
Sebastian pisze:Jak dobrze zauważyłem zdjęcia te przypominają carskie czasy,kiedy to na linii (obecnie z Zielonki do Kuźnicy Białostockiej) leżał szeroki tor.A w którym roku dobudowano drugi tor na tej linii?
Linia Warszawsko-Petersburska była w czasach carskich dwutorowa, podobnie w czasach II RP. Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.
Przyjście Rosjan w 1944-45 roku spowodowało, że "jakimś cudem" jeden z torów zniknął. Jeszcze w rozkladzie z 1948 roku wykazywany jest jeden tor (nawet na odcinku Warszawa Wilenska - Tłuszcz).
Potem drugi tor stopniowo odbudowywano i w latach sześdziesiątych ciągnął się on już do Prostynia Bugu oraz między Łapami a Białymstokiem. A u schyłku lat sześćdziesiątych zakonczono odbudowę drugiego toru na całym odcinku Warszawa - Białystok. Do dzisiaj jednotorowy pozostał tylko most na Bugu pomiędzy Prostyniem a Małkinią.

: 07 cze 2008, 12:57
autor: Marcin Przegiętka
Andrzej Massel pisze: Linia Warszawsko-Petersburska była w czasach carskich dwutorowa, podobnie w czasach II RP. Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.
Tak na marginesie: czy czasem drugi tor z linii Nowa Wilejka - Turmont nie został wykorzystany do budowy linii Kutno - Strzałkowo?

Ostatnie zdjęcie ("Każdy niech mówi co chce, tu pracuje PKP!") rzuca na kolana!
A przy tym nic nie straciło na aktualności...

: 08 cze 2008, 13:26
autor: Andrzej Massel
Marcin Przegiętka pisze:
Andrzej Massel pisze: Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.
Tak na marginesie: czy czasem drugi tor z linii Nowa Wilejka - Turmont nie został wykorzystany do budowy linii Kutno - Strzałkowo?
Tak właśnie Panie Marcinie. W pomnikowej książce "Dwudziestolecie komunikacji w Polsce Odrodzonej" napisano, że "dla budowy linii Kutno - Strzałkowo" musiano rozebrać drugi tor na linii Wilejka Turmont"

: 09 cze 2008, 18:39
autor: flugzeug30
Ja jeszcze a propos Włóczęgi Północy- zna ktoś numeracje lokomotyw SU/SP- 45 , które ten pociąg prowadzały ?? .

: 09 cze 2008, 23:44
autor: ksiezyc
Skoro mowa jest o linii Kutno - Strzałkowo to znalazłem na tą okolicznośc taką kwitancję:
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie i liniowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...

: 16 cze 2008, 19:10
autor: ksiezyc
Jeszcze trochę różnych rozkładów jazdy wygrzebałem.
zima 1964/65
Obrazek
1966/67
Obrazek
1975/76
Obrazek
1981/81
Obrazek
1985/86
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie i rozkladowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...

: 11 lip 2008, 23:17
autor: flugzeug30
A zdarzało się czasem , że prowadzały Włóczęgę ST- 43 ??.

: 25 lip 2008, 23:26
autor: pom_maszynisty
Raczej nie.
Przynajmniej od początku lat osiemdziesiątych.