Włóczęga Północy

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
feyg
Ekspres
Posty: 247
Rejestracja: 18 gru 2006, 18:29
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: feyg »

ciekawe historyczne zdjęcia Małkini z galerii Cezarego Piechowicza

Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Jak dobrze zauważyłem zdjęcia te przypominają carskie czasy,kiedy to na linii (obecnie z Zielonki do Kuźnicy Białostockiej) leżał szeroki tor.A w którym roku dobudowano drugi tor na tej linii?
Andrzej Massel
Osobowy
Posty: 65
Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andrzej Massel »

Sebastian pisze:Jak dobrze zauważyłem zdjęcia te przypominają carskie czasy,kiedy to na linii (obecnie z Zielonki do Kuźnicy Białostockiej) leżał szeroki tor.A w którym roku dobudowano drugi tor na tej linii?
Linia Warszawsko-Petersburska była w czasach carskich dwutorowa, podobnie w czasach II RP. Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.
Przyjście Rosjan w 1944-45 roku spowodowało, że "jakimś cudem" jeden z torów zniknął. Jeszcze w rozkladzie z 1948 roku wykazywany jest jeden tor (nawet na odcinku Warszawa Wilenska - Tłuszcz).
Potem drugi tor stopniowo odbudowywano i w latach sześdziesiątych ciągnął się on już do Prostynia Bugu oraz między Łapami a Białymstokiem. A u schyłku lat sześćdziesiątych zakonczono odbudowę drugiego toru na całym odcinku Warszawa - Białystok. Do dzisiaj jednotorowy pozostał tylko most na Bugu pomiędzy Prostyniem a Małkinią.
Pozdrowienia z Warszawy
Awatar użytkownika
Marcin Przegiętka
Pospieszny
Posty: 155
Rejestracja: 10 lip 2006, 14:53
Lokalizacja: Warszawa / Toruń

Post autor: Marcin Przegiętka »

Andrzej Massel pisze: Linia Warszawsko-Petersburska była w czasach carskich dwutorowa, podobnie w czasach II RP. Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.
Tak na marginesie: czy czasem drugi tor z linii Nowa Wilejka - Turmont nie został wykorzystany do budowy linii Kutno - Strzałkowo?

Ostatnie zdjęcie ("Każdy niech mówi co chce, tu pracuje PKP!") rzuca na kolana!
A przy tym nic nie straciło na aktualności...
Pozdrawiam,
Marcin

"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
Andrzej Massel
Osobowy
Posty: 65
Rejestracja: 11 mar 2006, 20:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Andrzej Massel »

Marcin Przegiętka pisze:
Andrzej Massel pisze: Jedynie na odcinku Nowa Wilejka - Turmont (teren obecnej Litwy) zdjęto po I wojnie światowej jeden z torów.
Tak na marginesie: czy czasem drugi tor z linii Nowa Wilejka - Turmont nie został wykorzystany do budowy linii Kutno - Strzałkowo?
Tak właśnie Panie Marcinie. W pomnikowej książce "Dwudziestolecie komunikacji w Polsce Odrodzonej" napisano, że "dla budowy linii Kutno - Strzałkowo" musiano rozebrać drugi tor na linii Wilejka Turmont"
Pozdrowienia z Warszawy
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

Ja jeszcze a propos Włóczęgi Północy- zna ktoś numeracje lokomotyw SU/SP- 45 , które ten pociąg prowadzały ?? .
ksiezyc
Przyspieszony
Posty: 99
Rejestracja: 08 lut 2008, 12:52
Lokalizacja: Ciecierzyn
Kontakt:

Post autor: ksiezyc »

Skoro mowa jest o linii Kutno - Strzałkowo to znalazłem na tą okolicznośc taką kwitancję:
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie i liniowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem, że na świecie jest tak wielu idiotów (C) Stanislaw Lem (1921-2006)
ksiezyc
Przyspieszony
Posty: 99
Rejestracja: 08 lut 2008, 12:52
Lokalizacja: Ciecierzyn
Kontakt:

Post autor: ksiezyc »

Jeszcze trochę różnych rozkładów jazdy wygrzebałem.
zima 1964/65
Obrazek
1966/67
Obrazek
1975/76
Obrazek
1981/81
Obrazek
1985/86
Obrazek

Pozdrawiam serdecznie i rozkladowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie podejrzewałem, że na świecie jest tak wielu idiotów (C) Stanislaw Lem (1921-2006)
flugzeug30
Pospieszny
Posty: 128
Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lodz/Warszawa
Kontakt:

Post autor: flugzeug30 »

A zdarzało się czasem , że prowadzały Włóczęgę ST- 43 ??.
pom_maszynisty
Towarowy
Posty: 23
Rejestracja: 04 cze 2008, 00:51

Post autor: pom_maszynisty »

Raczej nie.
Przynajmniej od początku lat osiemdziesiątych.
ODPOWIEDZ