Osobowe wracają do Olecka!!!

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Na trasie Gołdap-Olecko leżą lekkie szyny typ "8" i sosnowe podkłady, które są zupełnie przegniłe. Tam już nigdy nic nie pojedzie, chyba, że zostanie wykonana kompleksowa wymiana nawierzchni, w co osobiście nie wierzę.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Zresztą, na stacji w Olecku, przy wyjeździe na szlak do Gołdapi, ustawiona jest złowroga tarcza zatrzymania D1. Ostatnimi pociągami planowymi, jakie wjeżdżały na linię, były ciężkie towarowe do Stożnego, które dobiły i tak zniszczoną i przegniłą, jak Benek wspomniał, nawierzchnię.

Ostatnim natomiast pojazem, który tam wjechał, był pewnie SN61-183 podaczas "Mazur 2003". Ciekawe, czy potem robili jeszcze objazdy kontrolne?

Szkoda, bo kiedyś w Gołdapi bieg konczyły nawet pociagi dalekobieżne (choćby "Mazury" z Łodzi Fabrycznej)...

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

Nie wiem czy zezwolili by tam nawet na wjazd pociągu rozbiórkowego :x
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Napewno nie. Trzeba by było użyć samochodów.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Przemek
Ekspres
Posty: 218
Rejestracja: 02 paź 2004, 09:55
Lokalizacja: Dobre Miasto

Post autor: Przemek »

Wiem dobrze o stanie nawierzchni wszak przejechałem ją wspólnie z Tomkiem i Adamem Ganzem. Ale czy teraz kiedy jesteśmy obywatelami europy nie było by szansy na remont nawierzchni z funduszy unijnych?
Z tego co widze na drogach Polski wszędzie są remonty, buduje sie nowe skrzyżowania, wiadukty, zmienia nawierzchnie , prostuje itd za kase z brukseli. A gdyby tak komuś zależało, to by pewnie na Olecko Gołdap też coś można było załatwić. Ale komuś musi zależeć i w tym kierunku coś trzeba robić , a nie wygłaszć puste okazjonalne deklaracje. A moze samorządowcy z Gołdapii coś próbowali robić z tym fantem tylko my o tym nic nie wiemy?
p
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Olecko-Gołdap jest zmonopolizowana przez PKS. Ciężko by było kolei, po ewentualnym remoncie, odbić pasażerów.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

Przy rozsądnej szlakowej. Nie widzę problemów.
Szosa Ełk - Gołdap nie kojarzy mi się jako super prosta i równa droga, którą gdy jechałem samochodem przejechałem tak szybko, że jej nie pamiętam. Raczej wspominam kupę zakrętów, wiosek z ograniczeniami do 40 by nie wjechać komuś na podwórko.
Może to są subiektywne odczucia bo jeździłem tam dawno ale tak te kilka jazd pamiętam.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej! Kilka nowych wieści w lakonicznym zapisie:

:arrow: Jedna PESA pojedzie nocą do Ełku przez Korsze, aby obsłużyć poranne Olecko,
:arrow: Druga para do Olecka to pewnie przez Orzysz,
:arrow: "Pogoria" do Bielska-Białej,
:arrow: Pospieszny sezonowy "Śniardwy" relacji Poznań - Mikołajki (nie będzie już łącznika "Biebrzy"),
:arrow: dwie pozostałe PESY obsłużą Braniewo i rzekomo... Pisz!

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!

Polecam link:
http://www.wm.pl/index.php?ct=home&id=662459

Od kwietnia cztery pociągi na Ełk - Olecko. Cztery pociągi, czyli dwie pary... :?

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
CM

Czyzby ocalenie HF-Bahnu?

Post autor: CM »

Czy to że Pan Rychlewski nic nie mów o linii Elbląg-Frombork może oznaczać cudowne ocalenie? Oby...
"Całkowicie zrezygnowano za to z kursowania pociągów na trasie Działdowo-Brodnica" i miejmy nadzieję nic więcej... a może to tylko chodziło o połączenia międzyreginalne?

Zamiast rozjaśnić tylko zaciemnił sprawę.
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Elbląg - Braniewo przez Tolkmicko, Frombork prawdopodobnie zostanie, chociaż jeszcze parę tygodni temu p. Rychlewski zapowiadał, że najchętniej to by zamknął. Prawdopodobnie trasę uratował jednak szynobus, który tam jeździ zbyt wolno i od tego się psuje;-)
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

A jak tam Kwidzyn-Grudziądz?
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Cytuję za Gazetą Pomorską:

PKP Przewozy Regionalne całkowicie zawieszą przewozy na trasach: Inowrocław-Żnin, Bydgoszcz-Kcynia, Działdowo-Brodnica i Lipno-Sierpc. W przypadku tych ostatnich dwóch odcinków prowadzone są rozmowy z ościennymi województwami. Jak zapewniają przedstawiciele Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, jest szansa, że pociągi wrócą do rozkładu.

O trasie Grudziądz - Kwidzyn nic nie piszą, ale na stronie PR jest wyrźnie napisane:

Odcinki z całkowicie zawieszonymi przewozami:
Grudziądz - Kwidzyn (wycofanie 5 par pociagów);
Działdowo - Brodnica (wycofanie 4 par pociągów);
Lipno - Sierpc (wycofanie 2 par pociagów);
Inowrocław - Żnin (wycofanie 6 par autobusów Kolejowej Komunikacji Samochodowej);
Bydgoszcz Gł. - Kcynia (wycofanie 3 par autobusów Kolejowej Komunikacji Samochodowej).
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
ODPOWIEDZ