[RJ 2005/2006] Kowalewo Pom. - Golub Dobrzyń

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

[RJ 2005/2006] Kowalewo Pom. - Golub Dobrzyń

Post autor: Bernard »

Wg niesprawdzalnych bliżej informacji PKP PR określiła tą linię adnotacją "do reaktywacji", w zalezności, czy UM chciałby zakupić szynobus na tą trasę..
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Benku, bardzo dobra wiadomość. Co do szynobusu: przecież Kujawsko-Pomorskie ma całkiem sporo SA106. Jeszcze za mało?

W każdym razie przywrócenie ruchu pasażerskiego na odcinku do Golubia byłoby bardzo logicznym posunięciem. Mam nadzieję, że tak się rzeczywiście stanie. Sporo chwil spędzałem swojego czasu na przystanku Kowalewo Pomorskie Miasto.

Pozdrówka!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Szynobusy SA106 nalezące do Kuj-Pom. UM mają już porobione obiegi. Tutaj potrzebny jest kolejny pojazd tylko na ta linię. Możliwe, że logiczny byłby obieg Przez Fordon i Chełmżę, Kowalewo Pom. do Golubia Dobrzynia.

PS. Szczerze, to nie wierzę, że dojdzie do tej reaktywacji. Czy orientujesz się jak wyglada stan nawierzchni na tej linii?
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Bernard pisze:Szynobusy SA106 nalezące do Kuj-Pom. UM mają już porobione obiegi. Tutaj potrzebny jest kolejny pojazd tylko na ta linię. Możliwe, że logiczny byłby obieg Przez Fordon i Chełmżę, Kowalewo Pom. do Golubia Dobrzynia.
No faktycznie oddzielny szynobus by się przydał specjalnie na tę linię, bo tylko wtedy można by ułożyć w miarę dobry rozkład jazdy.
Bernard pisze:PS. Szczerze, to nie wierzę, że dojdzie do tej reaktywacji. Czy orientujesz się jak wyglada stan nawierzchni na tej linii?
Ja myślę, że z czasem się uda. Na bank do Golubia będą jeździli ludzie, jeśli podrzuci się im pod nos dobrą ofertę. Warto by pomyśleć także o dalszym odcinku do Brodnicy. Co do stanu nawierzchni, to nie wiem, jak jest dziś. Ostatni raz bylem tam chyba ja wiem... 3 lata temu. Nawierzchnia wyglądała wtedy nieźle, widoczne były ślady jeżdżenia drezyną, nie było większych problemów z trawskiem. Rok wcześniej, czyli gdzieś przed czteroma laty, na odcinku Kowalewo Pomorskie - Kowalewo Pomorskie Miasto stała jeszcze SSP oraz przejazd kolejowy z rogatkami. Potem jednak SSP zamieniono na zwykły przejazd kategorii D, podobnie zdeklasowano przejazd kategorii A. Nie wiem, jaka szlakowa obowiązywała do zawieszenia.

Benek, jakbyś wiedział coś więcej, to pisz. Skąd masz w ogóle to info?

Pozdrówka!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

admk1985 pisze:Benek, jakbyś wiedział coś więcej, to pisz. Skąd masz w ogóle to info?

Pozdrówka!
Nie przyznam się do momentu, jezeli przestanie być to plotką i dowiem się coś o tym z niezaleznego źródła. :)
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
lyck
InterCity
Posty: 340
Rejestracja: 15 paź 2004, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lyck »

co do stanu linii to przed rokiem wyglądała nieźle - poza samymi budynkami, które są we wstępnej fazie ruiny. Foty ze stacji Ostrowite k/Golubia i z Kawek. Kawki teraz mogą być w znacznie gorszym stanie.

Ostrowite:

Obrazek

Kawki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W Kawkach miałem po raz pierwszy okazję obejrzeć poddasze typowego pruskiego budynku stacyjnego. Bardzo ciekawe. Ostrowite jest z lutego, a Kawki z listopada 2004.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

W nowej "cegle" pojawiła się tabela 406 Kowalewo Pomorskie - Golub Dobrzyń. Niestety, na razie jest pusta, z adnotacją "ruch pociągów zawieszony do odwołania".

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

To już coś. Może w kolejnym rozkładzie, lub po poprawce coś się ruszy??
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

W/w rozkład zdeaktualizował się po wielokroć, a tu tymczasem...

Link do okiełznania.

Panie i Panowie - wygląda na to, że będziemy mogli dojechać pociągiem do Golubia-Dobrzynia i to juz w najbliższy weekend!
Awatar użytkownika
Anrep
Pospieszny
Posty: 193
Rejestracja: 03 lis 2005, 20:42

Post autor: Anrep »

Czy ktoś z Kolegów MK był w Golubiu-Dobrzyniu na tym wyjeździe?
ruszyła maszyna po szynach ospale
Mecenas
Osobowy
Posty: 68
Rejestracja: 24 wrz 2009, 13:26

Post autor: Mecenas »

"Pierwsza linia turystyczna w Polsce" z dopiskiem "w strukturach PKP" :) Czyżby PeKaP dostrzegł w końcu sens istnienia nitek o walorach wyłącznie turystycznych?
Awatar użytkownika
maczy
Ekspres
Posty: 215
Rejestracja: 21 lis 2007, 18:24

Post autor: maczy »

Anrep pisze:Czy ktoś z Kolegów MK był w Golubiu-Dobrzyniu na tym wyjeździe?
Był;).

W ramach tej (trzeba rzecz nazwać po imieniu) imprezy mieliśmy do czynienia w sumie z 4 pociągami. Jedna para to ta "biletowana", czyli Toruń - GD i powrót, natomiast druga, nieco mniej oficjalna, to para pociągów GD - Ostrowite k/Golubia i powrót. Pociąg do/z Ostrowitego był dostępny dla wszystkich chętnych za darmo i cieszył się wysoką frekwencją. Z powodu braku, na chwilę obecną, możliwości oblotu w Golubiu-Dobrzyniu, skład stanowił pewnego rodzaju "push&pull" - czteroczłonową klasyczną oliwkową bipę Przewozów Regionalnych ciągnęły i pchały na przemian dwie stonki: SM42-583 z PR oraz SM42-186 z PKP Cargo. W wagonie grał zespół muzyki dawnej, atmosfera była bardzo sympatyczna.

Mniej więcej w czasie między przyjazdem pociągu z Torunia, a kursem do Ostrowitego w obrębie stacji przeprowadzono akcję z cyklu "Bezpieczny przejazd", jednak bez bezpośredniego udziału taboru kolejowego.

Ponieważ jednak mówimy o pociągu turystycznym, jego uruchomienie miało też inny, niekolejowy cel. Na golubskiej starówce zorganizowano m.in. pokazy walk rycerskich - nie brałem w nich jednak udziału, ponieważ czas "wolny" spędziłem zwiedzając po ćwierćwiecznej przerwie przepięknie położony golubski zamek.

Drobnym zgrzytem był przejazd pociągu z Torunia przez Ostrowite. Okazało się, że PLK udrażniając szlak nie wpadło na to, że linia może nie zachowywać skrajni i to pionowej. W okolicy przejazdu w Ostrowitem nad linią kolejową w dwóch miejscach najprawdopodobniej miejscowi mieszkańcy rozwiesili bowiem jakieś kable, na szczęście jednak były to co najwyżej media typu Internet, a nie np. elektryka. Pod pierwszym kablem udało się składowi zmieścić dosłownie na "żyletkę", ku uciesze mechanika prowadzącej SM42-583. Dosłownie kilka sekund później nie było już tak różowo i pociąg zerwał grupę następnych "drutów". Na szczęście podczas czasu wolnego w oczekiwaniu na powrót pociągu do Torunia pracownicy PLK zainteresowali się tymi uszkodzeniami - niestety nie wiem, jak ostatecznie została rozwiązana ta sprawa.

Ogólnie mówiąc, imprezę można zaliczyć bezwzględnie do udanych. Pogoda dopisała, frekwencja jak najbardziej również, na każdym przystanku na trasie od Kowalewa do Golubia obejrzeć pociąg przyszli okoliczni mieszkańcy, nie zabrakło też mediów oraz koleżanek i kolegów z aparatami;).

Zdjęcia można obejrzeć m.in. na oficjalnej stronie miasta Golub-Dobrzyń.
Awatar użytkownika
Marcin Przegiętka
Pospieszny
Posty: 155
Rejestracja: 10 lip 2006, 14:53
Lokalizacja: Warszawa / Toruń

Post autor: Marcin Przegiętka »

Powstanie kolei turystycznej Toruń - Kowalewo - Golub Dobrzyń - Brodnica, jakby bliżej...
Chociaż forma adaptacji dworców (szczególnie wieże wodne w Kowalewie) wydaj się być nieco dyskusyjna.
Szczegóły:
http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index. ... 5&Itemid=1
Pozdrawiam,
Marcin

"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
Awatar użytkownika
2xM
Towos
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 23:36
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: 2xM »

Koncepcja jest ciekawa. Może trochę zbyt toporna konstrukcja przeszkleń (elementy stalowe mogłyby być zdecydowanie cieńsze), ale ogólnie nie jest źle.
Pytanie jak z ewentualną realizacją i późniejszym utrzymaniem. W Niemczech (albo choćby w kilku największych polskich miastach) byłbym spokojny. W tym wypadku obawiam się jednak, że koncepcja koncepcją, a skończy się jak nie przymierzając w Szczytnie...
Awatar użytkownika
2xM
Towos
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 23:36
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: 2xM »

PKP Cargo dostarczy tabor dla kolejki turystycznej

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego kupi od PKP Cargo historyczny tabor kolejowy w postaci lokomotywy spalinowej typu SM41-111, parowozu Ol49-3 i czterech wagonów pasażerskich. Pojazdy te posłużą do stworzenia turystycznej kolei historycznej promującej przyrodnicze i historyczne walory województwa kujawsko-pomorskiego. Samorząd wyda na zakup tego taboru 312 tys. 756 zł.
Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/20273/PKP_ ... ycznej.htm

Więcej na ten temat:
http://www.kolej24.pl/news/czytaj/kujaw ... owy-tabor/
http://www.przetargi.egospodarka.pl/795 ... 010_2.html
ODPOWIEDZ