Kolejka w cegielni Kadyny.

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Zbigniew Łęgowski
Osobowy
Posty: 72
Rejestracja: 28 lis 2004, 13:29
Lokalizacja: Terespol Pomorski

Kolejka w cegielni Kadyny.

Post autor: Zbigniew Łęgowski »

Szukałem,ale nie znalazłem.Czy kolejka cegielniana w Kadynach jest obecnie eksploatowana???
Przemek
Ekspres
Posty: 218
Rejestracja: 02 paź 2004, 09:55
Lokalizacja: Dobre Miasto

Post autor: Przemek »

Odwiedziłem Kadyny wiosną tego roku, w celu zrobienia dokumentacji fotograficznej. Zdjęcia są zrobione, wkrótce będą na grupie.
Cegielnia już nie działa, znajduje się w niej agroturystyka z jazdą konną. Po dawnej działalności pozostały jeszcze jakieś cegły na placu oraz część maszyn i urządzeń. Kolejka jest prawie kompletna, na terenie jest wls-ka, poza ogrodzniem kilkanaście koleb. tory prowadzą do wyrobiska, w malowniczy sposób wijąc się między zabudowaniami gospodarczymi i mieszkalnymi przy małej cegielni, nastepnie w parowach prowadzących do dawnych wyrobisk.
Ze względu na malowniczy przebieg jest potencjalnie ciekawa dla ew.przewozów turystycznych.
pozdrawiam,
Przemek Trzaskowski
Salsa
Towarowy
Posty: 1
Rejestracja: 26 sty 2011, 22:02

Cegielnia Kadyny - 2011

Post autor: Salsa »

Witajcie! Trafiłem tu przez forum 750mm. Pozdrawiam wszystkich.

Przy okazji odświeżam wątek o kolejce cegielni Kadyny.
1. Torowisko kolejki jest dobrze zachowane
2. Długość torowiska wynosi około 2 km, linia wjeżdża w las do wyrobiska gliny.
3. Lokomotywa jest sprawna i schowana "pod dachem" (zdjęcia w załączniku).
4. Możliwe jest zorganizowanie wizyty w Kadynach dla MK późną wiosną lub latem - może przy okazji jakiejś imprezy na Żuławskiej KD, spotkania przy makiecie modułowej w Braniewie itp.

5. Obecny właściciel jest osobą otwartą na wszelkie pomysły dotyczące wykorzystania tej kolejki. Nie ma zamiaru rozbierać torów ani sprzedawać taboru.

6. Mój pierwszy pomysł - na 2011 rok - to wykorzystanie linii dla przejazdów ręcznymi/spalinowymi drezynami.

Chętnie wysłucham wszelkich propozycji, uwag itp.
Zapraszam przy okazji na moją stronę http://www.zalewwislany.pl
Wprawdzie jest ona poświęcona szlakom wodnym, ale wszelkie akcenty kolejowe staram się zamieszczać:

Most obrotowy w Elblągu (kolejowy 1435 mm): http://www.zalewwislany.pl/elblaski-wez ... -nieczynny

Most obrotowy w Rybinie (kolejowy 750 mm) : http://www.zalewwislany.pl/rzeki-delty- ... -Szkarpawa

Pozdrowienia, Piotr
Załączniki
SAM_1493.JPG
SAM_1494.JPG
SAM_1501.JPG
Jakub
Towarowy
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2009, 15:04

Post autor: Jakub »

Co do jakości torowiska to raczej nie byłbym takim optymistą, to zdjęcia z wakacji zeszłego roku, po drógiej stronie szosy do elbląga torów brak na odcinku 200m zdemontowany rozjazd... w lesie samosiejki na 5-7 cm w skrajni..

Zanim cokolwiek tam pojedzie to cięcia będzie mnówstwo.....
Załączniki
i jeszcze mapka poglądowa żeby było wiadomo o czym piszemy
i jeszcze mapka poglądowa żeby było wiadomo o czym piszemy
w kierunku cegielni
w kierunku cegielni
odcinek przy drodze nad zalew
odcinek przy drodze nad zalew
przed przejazdem z DK 503?
przed przejazdem z DK 503?
Łukasz Jamroz
Pospieszny
Posty: 161
Rejestracja: 11 gru 2007, 15:45
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Łukasz Jamroz »

W6 nadal tam stoi? Dobry znak, że go złomiarze przez tyle lat nie ruszyli.
ODPOWIEDZ