Linia kolejowa Orzysz-Giżycko wczoraj i dziś...
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Linia kolejowa Orzysz-Giżycko wczoraj i dziś...
Tak jak obiecałem jakis czas temu... "wszystko" o linii kolejowej Orzysz-Giżycko wczoraj i dziś: http://www.stjuchy.kolej.szczecin.pl/orzgiz/
Miłej lekturki
Szczególne podziękowania dla Piotra Gawrysiaka i Michała Kaweckiego
PS. Na razie ogólna mapka (flash) jeszcze nie działa, ale lada moment powinna byc poprawiona na serwerze.
Miłej lekturki
Szczególne podziękowania dla Piotra Gawrysiaka i Michała Kaweckiego
PS. Na razie ogólna mapka (flash) jeszcze nie działa, ale lada moment powinna byc poprawiona na serwerze.
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Piotr Janik
- InterCity
- Posty: 300
- Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
27 maja Dniem Wzajemnej Adoracji
Ależ, CM... żeby zostać członkiem fanclubu Witryny (tej Witryny), "wystarczy sobie powiedzieć, że można by ją utracić"...
I, oczywiście, pozdrowienia dla Karoliny i Agnieszki .
I, oczywiście, pozdrowienia dla Karoliny i Agnieszki .
Freien Strecken für freien Menschen!
Wielce Szanowny Panie Prezesie FC "Torowiskiem"
Pytajnik na giżyckiej parowozowni (tej sprzed 1914 roku) oznacza tylko hipoteczną lokalizację "wachlarzówki" oraz ilość stanowisk (3-5 zapewne). Piotr sugeruje istnienie tu standardowej 16-metrowej obrotnicy... Dziś ten teren jest pogrodzony kilunastometrowymi działeczkami i sadami, stoją jakieś ogródkowe szopy - być może fragmenty postkolejowe. Pomogłaby lustracja z motolotni lub przynajmniej wejście na sudbahnowską wieżę wodną - wszystko w okresie wczesnowiosennym
Klasyczna wędka...
PS. To jest rzeczywiście chyba ostatni tekst w takiej formie. Wymysliłem jednak formę pokrewną - mam nadzieję ciekawszą. Michał się uśmiał z tego patentu
Pytajnik na giżyckiej parowozowni (tej sprzed 1914 roku) oznacza tylko hipoteczną lokalizację "wachlarzówki" oraz ilość stanowisk (3-5 zapewne). Piotr sugeruje istnienie tu standardowej 16-metrowej obrotnicy... Dziś ten teren jest pogrodzony kilunastometrowymi działeczkami i sadami, stoją jakieś ogródkowe szopy - być może fragmenty postkolejowe. Pomogłaby lustracja z motolotni lub przynajmniej wejście na sudbahnowską wieżę wodną - wszystko w okresie wczesnowiosennym
Klasyczna wędka...
PS. To jest rzeczywiście chyba ostatni tekst w takiej formie. Wymysliłem jednak formę pokrewną - mam nadzieję ciekawszą. Michał się uśmiał z tego patentu
2 czy 3?
Podejrzewalem Milki o trzytorowy uklad (choc na mapie zaznaczono tylko dwa tory). Tu chyba sie to potwierdza - dwa tory widac przed peronem (glowny i mijankowy), a trzeci majaczy blizej dworca (typowy spedycyjny - przy rampie magazynowej).
Przy okazji - Mistrz Jasiński defintywnie poległ ze swoimi teoriami jakoby za czasów Kolei Poludniowej rolę dworca w Giżycku pełniły te szopki przy starej wieży wodnej. Wśród wysypu pocztówek kolejowych ze wschodnich Mazur jest Giżycko z 1900 roku - Sudbahn-Bahnhof stoi sobie naigrywając się złośliwie
- Stacja Krzepielów
- Przyspieszony
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 gru 2006, 17:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
Nach Arys---właściwy kierunek!!! Pasażerowie do Ublika proszę przyśpieszyć przesiadanie
Muzeum Historii Linii Kolejowych
Stacja Chrzypsko Wielkie
--
Czytaj periodyk "Stacja Chrzypsko Wielkie"
na www.muzeumchrzypsko.pl
Stacja Chrzypsko Wielkie
--
Czytaj periodyk "Stacja Chrzypsko Wielkie"
na www.muzeumchrzypsko.pl
Anrep: trafiony-zatopiony! Pierwsza sugestia poprawna - jest to plebiscyt. Takie samo ujęcie pojawia się w albumie "Loetzen - Stadt und Kreis" i jest podpisane następująco:
------------------------------------------------Auf Antrag polnischer Kreise bestimmte der Versailler Vertrag in den Artikeln 94 und 95, daß in unserer Heimat darüber abgestimmt werden sollte, ob die Bevölkerung zu Deutschland oder zu Polen gehören wollte. Die Abstimmung sollte unter internationaler Kontrolle durchgeführt werden. Ab 12. 2. 1920 wurden die Aktivitäten im Wahlkampf durch die Interalliierte Kommission überwacht. Amtsgerichtsrat Ehlers und Lehrer Britt bemühten sich um die Organisation von heimatbewußten Vereinen in Stadt und Land. Aus allen Teilen des Reiches kamen abstimmungsberechtigte Ostpreußen nach Lötzen; hier beim Eintreffen eines Sonderzuges.
Tu jest kilka ww. "rewizjonistycznych" pocztówek: http://ruciane-nida.org/sercemazur/view ... c&start=30CM pisze:Przy okazji - Mistrz Jasiński defintywnie poległ ze swoimi teoriami jakoby za czasów Kolei Poludniowej rolę dworca w Giżycku pełniły te szopki przy starej wieży wodnej. Wśród wysypu pocztówek kolejowych ze wschodnich Mazur jest Giżycko z 1900 roku - Sudbahn-Bahnhof stoi sobie naigrywając się złośliwie
Aktualny link (względem zamieszczonego post wyżej) do zdjęć dworca w Giżycku to: http://ruciane-nida.org/sercemazur/viewtopic.php?t=391
Warto też dodać, że opis linii znajduje się obecnie pod adresem http://www.starejuchy.pl/kolej/orzgiz/
W ramach uzupełnienia kilka wizerunków dworców kolejowych, których zabrakło przy opisie sprzed ponad 5 lat (ale ten czas...).
Budynki w Konopkach i Upałtach raczej nie zaskakują, zwraca za to uwagę dworzec w Rudzie, który jak się zdaje został rozbudowany do widocznej na zdjęciu postaci po I-wojennych zniszczeniach (przypomina trochę dworzec w Kruklankach). Dziś nie ma po nim śladu.
Warto też dodać, że opis linii znajduje się obecnie pod adresem http://www.starejuchy.pl/kolej/orzgiz/
W ramach uzupełnienia kilka wizerunków dworców kolejowych, których zabrakło przy opisie sprzed ponad 5 lat (ale ten czas...).
Budynki w Konopkach i Upałtach raczej nie zaskakują, zwraca za to uwagę dworzec w Rudzie, który jak się zdaje został rozbudowany do widocznej na zdjęciu postaci po I-wojennych zniszczeniach (przypomina trochę dworzec w Kruklankach). Dziś nie ma po nim śladu.
Jak się tak dobrze przypatrzeć to dworzec w Rudzie przypomina również inne dworce, które były odbudowywane po I wojennych zniszczeniach. Ciekawe źródło mówiące o odbudowie infrastruktury w załączniku.pucior pisze:Zwraca za to uwagę dworzec w Rudzie, który jak się zdaje został rozbudowany do widocznej na zdjęciu postaci po I-wojennych zniszczeniach (przypomina trochę dworzec w Kruklankach).