Strona 35 z 41

: 04 kwie 2012, 18:51
autor: karolwscil
a jak na tą chwilę frekwencja na tej trasie?

czy przy kolejnych rozkładach będzie sens utrzymywać połączenie z rana Ełk-Pisz? Wydaje mi się że nie, bo ciężko kogokolwiek jest na tym połączeniu zobaczyć...

: 28 kwie 2012, 08:03
autor: matpan
Na YouTubie pojawił się świetny filmik z OL49-11. Nagranie jest z 1990 roku.

http://www.youtube.com/watch?v=koGhr_vE2V4

: 28 kwie 2012, 19:26
autor: Stellwerk
Na jakiej stacji jest postój (mniej więcej w połowie filmu)?

: 29 kwie 2012, 17:55
autor: Rajmund
W pierwszej scenie tego filmu jest pokazany wyjazd z Pisza ( w tle zabudowania miasta i przejazd kolejowy z drogą krajową nr 58). Następnie przejazd kolejowy z DK58 w okolicy Kaliszek,odjazd z przystanku w Kaliszkach,a na końcu stacja w Białej k. Piszu (Biała Piska).

: 11 maja 2012, 22:39
autor: matpan
Nie chce mi się zakładać nowego tematu w "Kolej wczoraj" dlatego zapytam tu. Ostatnio kolega podesłał mi link do fotki, na której widać zniszczony most kolejowy w Rucianem. Nigdzie nie mogę znaleźć jakichkolwiek informacji kiedy ten most był zniszczony (w sensie tu podana jest data 1930 rok).

http://chomikuj.pl/krzysztof1411/FOTOGR ... 767940.jpg

W opisie zdjęcia podane jest "Gesprengte brucke in Rudczanny" co oznacza "Wysadzony most w Rudczanach". Ktoś coś wie ?

: 12 maja 2012, 15:45
autor: Marcin Przegiętka
matpan pisze: W opisie zdjęcia podane jest "Gesprengte brucke in Rudczanny" co oznacza "Wysadzony most w Rudczanach". Ktoś coś wie ?
Nie wiem, czy to Rosjanie czy Niemcy zniszczyli most na kanale, ale bardziej prawdopodobne wydaje się to drugie. Wilhelm Kretzschmann (Die Wiederherstellung der Eisenbahnen auf dem östlichen Kriegsschauplatz, Berlin 1925) podaje, że most miał 45 m długości a jego odbudowa trwała od 8 do 18 lutego 1915 r.

: 30 maja 2012, 10:17
autor: Hubi
25.05.12r Skład z tłuczniem wyjeżdża ze stacji Szczytno w kierunku Marcinkowa.

12 sierpnia 2012

: 13 sie 2012, 22:12
autor: Jarzyk
Kilka zdjęć z Pisza z 12 sierpnia 2012 roku.

: 25 kwie 2013, 23:13
autor: Referee
Doszły mnie słuchy jakoby stacja Pisz idzie do przekwalifikowania w przystanek osobowy. (wiadomo o co chodzi). Czy Wy tam na mejscu macie jakieś informacje na ten temat?

: 26 kwie 2013, 17:17
autor: maciek
Ciekawe zagadnienie! Czy szanowny Kolega mógłby oświecić ogół forumowego społeczeństwa skąd posiada taką informację?

: 26 kwie 2013, 18:12
autor: Stellwerk
Z 4 parami pociągów osobowych na dobę? Jeden tor wystarczy....
Jest tam jakis znaczacy ruch towarowy?

: 26 kwie 2013, 19:40
autor: Paweł Wagner
Stellwerk pisze:Jest tam jakis znaczacy ruch towarowy?
Aktualnie: trzy pary pociągów zdawczych Ełk - Pisz (sporadycznie wydłużonych do Szerokiego Boru) + kilka cięższych wahadeł w ciągu miesiąca (kruszywo do remontu dróg).

: 27 kwie 2013, 09:48
autor: SP45-166
Stellwerk pisze:Z 4 parami pociągów osobowych na dobę? Jeden tor wystarczy....
Jest tam jakis znaczacy ruch towarowy?
110 km szlaku ze Szczytna na Ełk bez jakiejkolwiek stacji w sensie techniczno-ruchowym? Układanie jakiegokolwiek rozkładu jazdy byłoby stanem wyższej abstrakcji. Jak sobie wyobrażasz kończenie biegu pociągów w Piszu? Jakiekolwiek krzyżowania nawet z towarowymi? 2,5 h odbiegi od pociągu (w praktyce wysłanie towarowego z Ełku na Szczytno nie byłoby możliwe, bo szlak Szczytno-Ełk byłby zajęty przez osobowe w godz. 3:30-6:06 potem 8:50-14:08 i potem 17:30-20:05), zdawka nie zdążyłaby dojechać z Ełku do Pisza i wrócić nie mówiąc już o rozładunku....

: 27 kwie 2013, 10:36
autor: Stellwerk
SP45-166 pisze:110 km szlaku ze Szczytna na Ełk bez jakiejkolwiek stacji w sensie techniczno-ruchowym? Układanie jakiegokolwiek rozkładu jazdy byłoby stanem wyższej abstrakcji.
Dla 4 par pociągów nie jest to abstrakcja (wyższa ani niższa). Dlatego się pytałem o ruch towarowy.
SP45-166 pisze: Jak sobie wyobrażasz kończenie biegu pociągów w Piszu?
W tej chwili żaden nie kończy, więc mogłoby tak pozostać...

: 27 kwie 2013, 17:41
autor: Referee
Może to na tym polega optymalizacja w wersji "soft". Utrzymali linię, ale stację się zamknie. Może to być na zasadzie jak w Mikołajkach, czyli "w każdej chwili do uruchomienia", czego przykładem był ostatni pociąg specjalny. Informacja jest raczej wiarygodna, bo pochodzi ze źródła w tej materii dobrze poinformowanego. Nie zapadły jeszcze w tej materii decyzje, ale wszystko zmierza ku ich realizacji.