[foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

W załączniku zdjęcia ze stacji w Rucianem-Nidzie i Piszu - 4 miesiące po zawieszeniu ruchu pasażerskiego.
Załączniki
2007-05-23_kolej_ruciane_01.jpg
2007-05-28_kolej_ruciane_01.jpg
2007-06-05_kolej_ruciane_01.jpg
2007-06-05_kolej_ruciane_02.jpg
2007-06-05_kolej_ruciane_03.jpg
2007-06-01_kolej_pisz_01.jpg
2007-06-01_kolej_pisz_02.jpg
2007-06-04_kolej_pisz_01.jpg
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

7.06.2007 r. - Pociąg Podlasiak ze Szczecina Gł. zbliża się do Mikołajek, a w nim spora grupa kibiców zamierzająca na rozpoczynający się następnego dnia Rajd Polski:

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... e_id=10330
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Ostatnio dużo było na temat zainteresowania linią 219 przez Władze Samorządowe i Ministerstwo Transportu. Padało dużo zapewnień o nie likwidowaniu kolejowych połączeń towarowych i osobowych. I słowa przeszły w czyny.
Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie podpisał z Gminami na terenie których przebiega linia 219 ( dotyczy odcinku Ełk – Pisz – Ruciane Nida – Szczytno ) porozumienia o wspólnym wykonywaniu robót na tej linii, zgodnie z którymi PLK dostarczy materiały ( głównie podkłady ) oraz nadzór, a Urzędy zapewnią pracowników - bezrobotnych – do wykonywania prac torowych. W tym roku roboty będą prowadzone głównie na szlaku Pisz – Ełk oraz odcinku Spychowo – Ruciane Nida – Pisz. Pierwsze partie podkładów docierają do stacji Pisz. Roboty nie zakończa się w tym roku i będą kontynuowane w następnych latach.
Jednak warunkiem prowadzenia robót jest:
1. Sukcesywne dostarczanie potrzebnych materiałów – podkłady i złączki torowe
2. Zaangażowanie bezrobotnych zatrudnionych przy robotach torowych – że nie zniechęcą się ciężką pracą i porzucą roboty.
Planowane efekty tych robót w to:
1. Na odcinku Pisz – Ełk utrzymanie obecnego ruchu pociągów towarowych oraz uzyskanie prędkości v=50 km/h dla autobusów szynowych ( obecnie na całym odcinku obowiązuje prędkość v=20 km/h ), co stworzy realne szanse na przywrócenie ruchu pociągów osobowych.
2. Na odcinku Pisz – Ruciane Nida – Szczytno likwidacja części ograniczeń prędkości, co pozwoli skrócić czas jazdy pociągów osobowych i tym samym przywrócić ich kursowanie.

Przywrócenie kursowania pociągów osobowych jest oczywiście uzależnione od tempa wykonywanych prac i nie należy się spodziewać, że już w tym roku zostaną one przywrócone. Jednak jest to pierwszy, duży krok, aby linia „odżyła” i w następnych latach ponownie zaczęły jeździć pociągi osobowe.
Awatar użytkownika
smopi
Osobowy
Posty: 51
Rejestracja: 27 paź 2005, 16:04
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: smopi »

bastard pisze:Ostatnio dużo było na temat zainteresowania linią 219 przez Władze Samorządowe i Ministerstwo Transportu. Padało dużo zapewnień o nie likwidowaniu kolejowych połączeń towarowych i osobowych. I słowa przeszły w czyny.
Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie podpisał z Gminami na terenie których przebiega linia 219 ( dotyczy odcinku Ełk – Pisz – Ruciane Nida – Szczytno ) porozumienia o wspólnym wykonywaniu robót na tej linii, zgodnie z którymi PLK dostarczy materiały ( głównie podkłady ) oraz nadzór, a Urzędy zapewnią pracowników - bezrobotnych – do wykonywania prac torowych. W tym roku roboty będą prowadzone głównie na szlaku Pisz – Ełk oraz odcinku Spychowo – Ruciane Nida – Pisz. Pierwsze partie podkładów docierają do stacji Pisz. Roboty nie zakończa się w tym roku i będą kontynuowane w następnych latach.
Jednak warunkiem prowadzenia robót jest:
1. Sukcesywne dostarczanie potrzebnych materiałów – podkłady i złączki torowe
2. Zaangażowanie bezrobotnych zatrudnionych przy robotach torowych – że nie zniechęcą się ciężką pracą i porzucą roboty.
Planowane efekty tych robót w to:
1. Na odcinku Pisz – Ełk utrzymanie obecnego ruchu pociągów towarowych oraz uzyskanie prędkości v=50 km/h dla autobusów szynowych ( obecnie na całym odcinku obowiązuje prędkość v=20 km/h ), co stworzy realne szanse na przywrócenie ruchu pociągów osobowych.
2. Na odcinku Pisz – Ruciane Nida – Szczytno likwidacja części ograniczeń prędkości, co pozwoli skrócić czas jazdy pociągów osobowych i tym samym przywrócić ich kursowanie.

Przywrócenie kursowania pociągów osobowych jest oczywiście uzależnione od tempa wykonywanych prac i nie należy się spodziewać, że już w tym roku zostaną one przywrócone. Jednak jest to pierwszy, duży krok, aby linia „odżyła” i w następnych latach ponownie zaczęły jeździć pociągi osobowe.
super!
wreszcie jakieś dobre wieści, mam nadzieję że znajdą się chętni do pracy bo w polskich realiach wcale nie musi byc to takie proste :(
Obrazek
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

W ramach uzupełnienia wiadomości, które podał kolega bastard dodam, iż dzisiaj w Urzędzie Miasta i Gminy w Rucianem-Nidzie odbyło się pierwsze spotkanie z osobami, które zatrudnione mają zostać na stanowisku robotnika torowego przy pracach remontowych. Brakuje jeszcze dwóch chętnych. Jeszcze w tym tygodniu ma odbyć się szkolenie BHP.

Na szlaku trwa natomiast znaczenie podkładów, które idą do wymiany. Do Pisza, prócz podkładów, dotarła również drezyna, która stacjonować będzie tam na czas remontu.

http://images26.fotosik.pl/2/017fe12cec346e6emed.jpg

Szczegółowy podział prac i obowiązków między samorządami a PKP PLK określony jest w porozumieniu, które jest załącznikiem do uchwał, jakie podjęły lub podejmą w najbliższym czasie Rady Miast i Gmin od Ełku, przez Ruciane po Szczytno. Rada Miejska Rucianego-Nidy takową uchwałę podjęła podczas sesji na początku czerwca.

Treść uchwały:
http://www.ruciane-nida.org/pliki/uchwala_9-81-2007.pdf
(plik PDF, rozmiar 1,2 MB)
Pawelo
Towarowy
Posty: 1
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:30

Post autor: Pawelo »

Witam
Mam pytanie Pawel_RN kiedy przypuszczalnie powrócą połączenia pasażerskie z Szczytna do Pisza?
Pewnie gdzieś od nowego rozkładu?
Czy będziesz robił zdjęcia podczas remontu?

Ja jestem oczywiście za wznowieniem połączeń pasażerskich Z Szczytna/Olsztyna do Pisza.
Piękna linia.
----------------------------
Pozdrawiam
Paweł Bier.
(Pawelo)
----------------------------
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Pod koniec minionego tygodnia w Rucianem-Nidzie rozpoczęły się pierwsze prace w zakresie poprawy stanu technicznego i infrastruktury na linii nr 219. W oczekiwaniu na przytransportowanie podkładów, pracownicy robót publicznych uczestniczyli w wycince krzaków, odtwarzaniu ciągów odwadniających i czyszczeniu przepustów.

Dzisiaj kolejny dzień prac - przygotowania do wymiany podkładów na torze nr 1 tutejszej stacji. W godzinach przedpołudniowych szczytnowska WM15-5635 dostarczyła na stację podkłady drewniane. Dokumentacja prac na załączonych zdjęciach.

Poniedziałek był wyjątkowo ruchliwy na stacji w Rucianem-Nidzie. Prócz prac remontowych, trwała instalacja wagonów mieszkalnych (12 wagonów mieszkalnych, 1 świetlica, 1 magazyn), które w sobotę przyjechały ze Szczytna. Wagony ustawione zostały przy peronie, na torze nr 1. Już dzisiaj w jednym z nich zakwaterowani zostali pierwsi turyści.
Załączniki
Pierwsi turyści wprowadzają się do wagonu
Pierwsi turyści wprowadzają się do wagonu
Odchwaszczarka nie zaglądała tutaj od dłuższego czasu
Odchwaszczarka nie zaglądała tutaj od dłuższego czasu
Znaczenie podkładów, które będą wymienione
Znaczenie podkładów, które będą wymienione
2007-06-25_kolej_ruciane_10.jpg
Rozładunek podkładów
Rozładunek podkładów
Razem z wagonami przyjechał sprzęt do uprawiania turystyki wodnej ;)
Razem z wagonami przyjechał sprzęt do uprawiania turystyki wodnej ;)
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Dzisiaj ciąg dalszy prac przy wymianie podkładów. Tylko w środę wymienionych zostało 30 szt. podkładów drewnianych na stacji Ruciane-Nida. Prace posuwają się od północnej głowicy stacji w kierunku peronów. W robotach uczestniczy już komplet - 17 osób zatrudnionych w ramach robót publicznych.

W załączeniu kolejne zdjęcia.
Załączniki
2007-06-27_kolej_ruciane_03.jpg
2007-06-27_kolej_ruciane_01.jpg
2007-06-27_kolej_ruciane_08.jpg
2007-06-27_kolej_ruciane_09.jpg
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Prace toczą się równolegle na kilku "frontach". W załączeniu zdjęcia ze stacji w Piszu.
Załączniki
WM15A-387 przed kolejnym dniem pracy w deszczowy, czwartkowy poranek.
WM15A-387 przed kolejnym dniem pracy w deszczowy, czwartkowy poranek.
Betonowe podkłady gotowe do załadunku...
Betonowe podkłady gotowe do załadunku...
2007-06-28_kolej_pisz_06.jpg
Fragment "zmodernizowanego" odcinka na stacji w Rucianem.
Fragment "zmodernizowanego" odcinka na stacji w Rucianem.
Referee
Ekspres
Posty: 211
Rejestracja: 03 lip 2007, 21:10
Lokalizacja: Wasilków

Post autor: Referee »

Do chwili kiedy pierwszy raz zobaczyłem te zdjęcia nie wierzyłem w powodzenenie tego przedsęwzięcia. Teraz jestem pełen podziwu. Oby tak dalej Panowie w pomarańczowych kamizelkach. Działajacie dla dobra tej linii.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Wczoraj ekipa remontowa przeniosła się na szlak, w okolice 89 kilometra, gdzie trwa wymiana podkładów betonowych. W załączeniu kolejna porcja zdjęć, jeszcze ze stacji.
Załączniki
2007-07-03_kolej_ruciane_01.jpg
2007-07-03_kolej_ruciane_05.jpg
2007-07-03_kolej_ruciane_04.jpg
2007-07-03_kolej_ruciane_06.jpg
Awatar użytkownika
Anrep
Pospieszny
Posty: 193
Rejestracja: 03 lis 2005, 20:42

Post autor: Anrep »

Cześć!

Mam dwa proste pytania:
Wymiana podkładów trwa, ale czy szlak jest więc całkowicie nieprzejezdny (z Pisza do Ełku jeżdżą jeszcze towarowe z drewnem?).
Czy "Panowie w pomarańczowym" mają jakiś określony termin zakończenia prac?

Pozdrawiam
ruszyła maszyna po szynach ospale
Awatar użytkownika
Sebastian Marszał
ZWROTNICZY
Posty: 637
Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Sebastian Marszał »

Ponoć pod koniec listopada ma być wszystko przejezdne
mgr inż. Sebastian Marszał
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Anrep pisze:czy szlak jest więc całkowicie nieprzejezdny (z Pisza do Ełku jeżdżą jeszcze towarowe z drewnem?).
Jeżdżą, lecz prawdopodobnie w ograniczonych terminach (1, 3, 5).
Anrep pisze:Czy "Panowie w pomarańczowym" mają jakiś określony termin zakończenia prac?
sdre pisze:Ponoć pod koniec listopada ma być wszystko przejezdne
Dokładnie. Porozumienie między PLK a samorządami zawarte zostało na okres 5 miesięcy, do 15 listopada i do tegoż właśnie terminu powinny skończyć się wszystkie prace. Niewykluczone jednak, iż jeśli będzie taka potrzeba, sporządzony zostanie aneks do umowy, przedłużający ten termin.
bastard
ZWROTNICZY
Posty: 362
Rejestracja: 06 mar 2007, 20:29

Post autor: bastard »

Pomimo zawartego porozumienia z Gminami zakres niezbędnych robót nie zostanie wyczerpany w tym roku. To, co założono do wykonania w bieżącym roku wynika z dwóch uwarunkowań:
1. Limitu środków finansowych w bieżącym roku na zakup przez PLK materiałów - głównie podkładów.
2. Ilości pracowników ( bezrobotnych ) skierowanych do robót z Urzędów Pracy.
Nawet, aby utrzymać obecną prędkość ( v = 20 km/h ) na szlaku Pisz-Ełk należy roboty kontynuować w latach nastepnych. Założony na ten rok zakres nie wyczerpuje wszystkiego. Ale o tym wiedzą lokalne władze samorzadowe - o całym zakresie robót, ilości niezbędnych materiałów i zakładanych efektach byli poinformowani. I są wstepne uzgodnienia, że w latach następnych roboty będą dalej prowadzone. A to może "zaowocować" również podwyższeniem prędkości nie tylko na szlaku Pisz - Ełk, ale i na odcinku Szczytno - Pisz.
Na szlaku Pisz - Ełk rzeczywiście pociągi towarowe jeżdżą w ograniczonych dniach i o innej porze. To był niezbędny warunek. Nie mozna było zamknąć tego szlaku na parę miesięcy. Choć odbija się to na tempie robót, to jednak dobrze że utrzymano ciągłość jazd pociągów. Tak długa przerwa mogłaby wymusić na przestawienie się klientów na trasport drogowy - a to mogłoby być początkiem końca tej linii.
ODPOWIEDZ