[foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

wolter79 pisze:Uważam, że jak najszybciej należy linię kolejową naprawić i wprowadzić kursy na trasach:
- Racibórz - Katowice - Warszawa - Olsztyn - Pisz - Ełk - Suwałki;
- Łódź - Warszawa - Olsztyn - Pisz - Ełk;
- Szczecin - Gdańsk - Olsztyn - Pisz - Ełk - Białystok;
- Gliwice - Częstochowa - Warszawa - Białystok - Ełk - Pisz - Olsztyn
Proponuję odłożyć na bok wszystkie czysto teoretyczne przypuszczenia co do cudownych relacji pociągów, jakie to mogłyby jeździć przez Pisz. Przecież póki co nawet kursowanie pociągów osobowych, obsługiwanych szynobusami jest podobno za drogie.

Remont, remont i to gruntowny remont, wszak 20 km/h na trasie do Pisza jest miejscami prędkością wygórowaną. Bez remontu, czyt. bez pieniędzy na ów remont (bo chęci są, szczególnie ze strony samorządów i PKP PLK) wszystkie nadzieje o dalekobieżnych, z którymi się zagalopowaliśmy w marzeniach będzie można między bajki włożyć.

...wówczas jedynym pojazdem szynowym, jaki będzie można spotkać na szlaku, stanie się drezyna inspekcyjna:

http://www.zdjecia.ruciane-nida.org/det ... e_id=11704

Bądźmy jednak dobrej myśli!

PS. "Transport towarowy":
http://www.zdjecia.ruciane-nida.org/det ... e_id=11374
wolter79
Towarowy
Posty: 2
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:18

Post autor: wolter79 »

Ełkowi również obiecywano województwo po podziale administracyjnym w 1975 roku. I... nic?

to było wczesniej . Ale pozniej znowu obiecano iwec wy...ebano ich z powrotem
Awatar użytkownika
smopi
Osobowy
Posty: 51
Rejestracja: 27 paź 2005, 16:04
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: smopi »

czy wybór Polski jako organizatora Euro i związany z tym napływ pieniędzy z UE (podobno 37 MLD) może spowodować że część środków przeznaczonych na inne remonty zostanie przesunieta na remont tej i innych mazurskich linii?
Obrazek
Awatar użytkownika
Anrep
Pospieszny
Posty: 193
Rejestracja: 03 lis 2005, 20:42

Post autor: Anrep »

Czarno widzę. "Nie-eurowe" regiony dostaną figę, bo stolica, trójmiasto czy Wrocław muszą trzymać poziom.
Tu pozamykają co mogą i w zamian otworzą lotnisko z kursami do Dublina.

Pozdrawiam
ruszyła maszyna po szynach ospale
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Wracając do tematu.

Na początku kwietnia znikł ostatni ślad bocznicy do byłego Zakładu Płyt Pilśniowych i Wiórowych przy p.o. Ruciane-Nida Zach. Kilka tygodniu temu zdemontowany został "ślepy" rozjazd na torze szlakowym, ostatni element przypominający o bocznicy. Jej najdłuższy tor miał długość użytkową 1 630 m (szkic w załączniku).

Bocznica w ostatnich miesiącach:
Sierpień 2005 r.
Styczeń 2006 r.
Kwiecień 2006 r.
Listopad 2006 r.
Załączniki
Kwiecień 2007 r.
Kwiecień 2007 r.
Cudem ocalały szkic bocznicy
Cudem ocalały szkic bocznicy
ZPPiW, ok. 1965 r.
ZPPiW, ok. 1965 r.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

9.04.2007 - Szczytno

SA106-009 jako poc. rel. Olsztyn - Szczytno - Olsztyn.

PS. W dacie nie ma żadnej pomyłki ;-)
Załączniki
2007-04-09_kolej_szczytno_03.jpg
2007-04-09_kolej_szczytno_04.jpg
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Podczas, gdy w Rucianem-Nidzie okres (tymczasowej?) kolejowej suszy, pozwolę sobie przeskoczyć "w górę", tj. do linii Czerwonka - Ełk.

07.04.2007 r. - Mikołajki - Szynobus SA106-003 pokonuje most kolejowy nad jeziorem Tałty:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ge_id=9518
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Pawle czy w najbliższym czasie można spodziewać się "jakiegoś" remontu na linii z Czerwonki do Ełku,bo miejscami ten szlak jest w bardzo kiepskim stanie.A w ogóle nazwa kursującego pociągu z Berlina "MASUREN EXPRESS" jest nieadekwatna do stanu tej linii,podczas gdy miejscami szlakowa spada do 20-30 km/h.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Sebastianie, na temat ewentualnego remontu nic mi nie wiadomo.

27.03.2007 r. - Mrągowo - SU42-507 z pociągiem relacji Olsztyn Gł. - Ełk:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... ge_id=9463
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

14.05.2007 r. - Woźnice - SU46-010 z pociągiem Podlasiak relacji Szczecin Gł. - Ełk:

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... e_id=10069
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

14.05.2007 r. - Zełwągi - SA106-003 Ełk - Olsztyn:

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... e_id=10140
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Przypuszczam,że SU46-010 przeszła niedawno naprawę główną bo w takim świeżym malowaniu ją tutaj można zaobserwować.Czy może się ktoś wypowiedzieć na ten temat?Pozdrawiam!
Bodek
Pospieszny
Posty: 129
Rejestracja: 12 lip 2005, 14:57
Lokalizacja: Gdynia / Szczecin

Post autor: Bodek »

Sebastian pisze:Przypuszczam,że SU46-010 przeszła niedawno naprawę główną bo w takim świeżym malowaniu ją tutaj można zaobserwować.Czy może się ktoś wypowiedzieć na ten temat?Pozdrawiam!
Z pewnością nie.
Naprawy główne [NG] lokomotyw serii SU46 ostatnio wykonywane były w okolicach 2004 roku przez poznańskie ZNTK, które jak powszechnie wiadomo mają poważne kłopoty finansowe. Obecnie PKP Cargo ma umowę z PESą na naprawy rewizyjne lokomotyw spalinowych SU45 i SU46.
SU46-010 podobnie jaki inne SUki przechodzą zgodnie ze swoim cyklem naprawczym, czyli co 500 000 km naprawy rewizyjne w zakładach PESA Bydgoszcz. Maszyny, które przebyły tam naprawy posiadają charakterystyczne malowanie wg schematu jasny/ciemny/jasny (zbliżone do oryginalnie stosowanego przez HCP), podczas gdy ZNTK Poznań zawsze stosował wersję uproszczoną, czyli jasny/ciemny.
Nieoficjalnie mogę powiedzieć, że planowane jest w tym lub 2008 roku kilka NG maszyn SU46 połączonych z modernizacją tych loków. Zakresu tych modernizacji, ani wykonawcy napraw niestety nie znam.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
M.Szymański
Towos
Posty: 29
Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: M.Szymański »

Bodek pisze:
Sebastian pisze:
Nieoficjalnie mogę powiedzieć, że planowane jest w tym lub 2008 roku kilka NG maszyn SU46 połączonych z modernizacją tych loków. Zakresu tych modernizacji, ani wykonawcy napraw niestety nie znam.
Może wymienią silniki spalinowe na nowe - jednostki napędowe FIATA jak na obecne standarty dużo palą. Może tak jak w ST44 dla LHS-u pojawią się silniki Caterpillara - ech
pomarzyć można:). Pozdrawiam
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

18.05.2007 r. - SM42-401 z pociągiem dodatkowym relacji Szeroki Bór - Pisz:

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/det ... e_id=10118
ODPOWIEDZ