[foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Nie wiem, czy ktoś tu jeszcze zagląda, ale wrzucam kilka fotek z rewitalizacji w okolicach byłej stacji w Białej Piskiej i z przejazdu kolejowego w Kaliszkach.
- Załączniki
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Aż nie do uwierzenia, że to prawda
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Szkoda, że przy okazji nie położą drugiego toru oraz nie zrobią elektryfikacji linii.
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Ale po co drugi tor, do 3 par szynobusów? To już lepiej przywrócić jeszcze posterunki w Białej Piskiej i Rucianej żeby zwiększyć przepustowość, choć i tak jak w Spychowie i Drygałach przywrócą status stacji to już będzie lepiej, a w międzyczasie :
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Tak! Mamy dłuższy kryzys techniczny, ale za jakiś czas Forum powróci w nowszej i lepszej szacie.
Dzięki za zdjęcia, proszę o więcej!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Porcja zdjęć z niedzielnego rekonesansu po rewitalizowanym odcinku między Drygałami a Rucianem-Nidą. Sorki za jakość, bo robione z taniego smartfonu. W Białej Piskiej - jak widać na poniższych fotografiach - zauważyłem, że robione są szersze ławy pod torowisko i szerokość ich pokrywa się ze starymi rozjazdami po obu krańcach stacji. Czyżby ma powstać oprócz przystanku bocznica?
Z innych spostrzeżeń to to, że od Drygał (bo dalej w stronę Ełku się nie zapuszczałem) do Kaliszek zrywane jest wszystko łącznie z podtorzem, natomiast od Pisza w stronę Rucianego-Nidy wymieniana jest jedynie nawierzchnia (szyny + podkłady).
Z innych spostrzeżeń to to, że od Drygał (bo dalej w stronę Ełku się nie zapuszczałem) do Kaliszek zrywane jest wszystko łącznie z podtorzem, natomiast od Pisza w stronę Rucianego-Nidy wymieniana jest jedynie nawierzchnia (szyny + podkłady).
- Załączniki
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Wreszcie ktoś wstawił z Rucianego foty , super nowy peron w Rucianym będzie w tym samym miejscu co stary czy będzie przesunięty bliżej budynku stacyjnego? I co z torem nr 2 , który już kilkanaście lat jest nieużywany czy idzie do rozbiórki?
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Trudno powiedzieć jak to będzie wyglądało w Rucianem,w SWIZ-ie wyczytałem że peron ma być jednokrawędziowy o długości 100m, natomiast w R-N Zachód jednokrawędziowy o długości 150m co jest nielogiczne,ponieważ jeśli w przyszłości miałyby się zatrzymywać pociągi dalekobieżne to raczej w Rucianem-tu jest przy dworcu przystanek autobusowy i postój taksówek.O Białej Piskiej w SWIZ-ie też nie było mowy o dodatkowym torze,a ławę pod podwójny tor robią,więc kto wie jak to będzie w Rucianem?
Lokalne wróble ćwierkają,że jest lekka obsuwa z terminami,i brakuje ogólnie maszyn do robót ziemnych (poszukują koparko-ładowarek do wynajmu na lokalnym rynku).W niedzielę spotkałem ludzi pracujących przy torach,więc musi coś być na rzeczy.
Lokalne wróble ćwierkają,że jest lekka obsuwa z terminami,i brakuje ogólnie maszyn do robót ziemnych (poszukują koparko-ładowarek do wynajmu na lokalnym rynku).W niedzielę spotkałem ludzi pracujących przy torach,więc musi coś być na rzeczy.
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Niewiem czy nie było zmian w projekcie, ale wg PFU w R- N Zach. ma mieć 200 m a R- N 120m
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Kilka zdjęć ze Spychowa, jak widać przywracany jest do życia drugi tor. Co mniej-więcej 3 metry wmontowywane są staroużyteczne podkłady w celu wzmocnienia toru, który zapewne będzie służył do przeładunku materiałów oraz manewrów.
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Aktualne zdjęcia z prac na stacjach w Piszu i Rucianem-Nidzie.
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
W ostatnich dniach prace przy linii w okolicach Rucianego-Nidy mocno przyspieszyły. Zakończono gruntowny remont mostu nad kanałem (piaskowanie, malowanie, wymiana mostownic), w okolicach dworca i dalej ok.1,5 km w stronę Olsztyna, wzmocniono i uformowano na nowo podtorze. Położone są nowe krawędzie peronowe.
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Na stronie PLKi też są zdjęcia: https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/inf ... -elk-4010/
ale najwięcej zdjęć jest na tej stronie: http://www.plk-polskawschodnia.pl/tag/linia219/
ale najwięcej zdjęć jest na tej stronie: http://www.plk-polskawschodnia.pl/tag/linia219/
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Jak oceniacie całość prac między Szczytnem a Ełkiem? Podoba się Wam modernizacja?
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Re: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk
Dobre pytanie, żeby rozpocząć dyskusję. Całkiem niedawno, bo 15 czerwca, przejechałem się linią kolejową nr 219 przy okazji powrotu z Olsztyna do Warszawy. Odniosłem wrażenie, jak by to ująć, że jeszcze nie wszystkie prace są zakończone... Nie zmienia to faktu, że bardzo cieszy mnie modernizacja linii nr 219. Jak to zwykle bywa, są pewnie rzeczy lepiej i gorzej rozwiązane, ale bez dwóch zdań kluczem jest zasadnicza poprawa parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz zdolności przepustowej, co zapewni tej trasie nowe życie.
Jak wszyscy pamiętamy, w okresie bezpośredno poprzedzającym modernizację linii kolejowej nr 219 między Szczytnem a Ełkiem mieliśmy tylko jeden posterunek zapowiadawczy, a mianowicie stację kolejową Pisz. Oznaczało to konieczność prowadzenia ruchu kolejowego na dwóch bardzo długich szlakach: Szczytno - Pisz (ok. 57 km; dla uproszczenia podaję odległości pomiędzy osiami posterunków) oraz Pisz - Ełk (ok. 54 km). Modernizacja przyniosła poprawę, bowiem pojawiły się dwa nowe posterunki zapowiadawcze, czyli stacje Spychowo i Drygały, w niektórych źródłach określane mijankami (moim zdaniem błędnie). Tym samym skróceniu uległy długości szlaków, które obecnie wynoszą:
Szczytno - Spychowo: ok. 25 km,
Spychowo - Pisz: ok. 32 km,
Pisz - Drygały: ok. 28 km,
Drygały - Ełk: ok. 27 km.
Oczywiście to nadal dużo i w przypadku utrudnień ruchowych przy większej liczbie pociągów mamy gwarantowane opóźnienia wtórne. Pozytywnie trzeba natomiast ocenić równomierne rozłożenie posterunków zapowiadawczych, co w kontekście trasowania jest korzystne.
Za kontrowersję uznałbym minimalistyczne potraktowanie jednego z najważniejszych mazurskich ośrodków turystycznych, jakim jest Ruciane-Nida. Po zakończonej modernizacji dostajemy jedynie dwa przystanki osobowe: Ruciane Nida Zachód z peronem o długości 200 m (to tutaj przewidywane są postoje pociągów dalekobieżnych) oraz Ruciane-Nida z peronikiem o długości 120 m. Czy należy wykluczać możliwość kończenia i rozpoczynania biegu właśnie w Rucianem-Nidzie? Osobiście widziałbym tu jednak stację i peron lub perony również 200-metrowe.Ciekawostka:
W obecnie obowiązującym wakacyjnym rozkładzie jazdy, który na odcinku Szczytno - Ełk przewiduje kursowanie 4 par pociągów relacji Olsztyn Gł. - Ełk - Olsztyn Gł. oraz jednej pary Olsztyn Gł. - Pisz - Olsztyn Gł., na wszystkich wymienionych stacjach odbywają się planowe krzyżowania! A jeśli dobrze kojarzę, to na całej linii nr 219 pociągi nie krzyżują się jedynie w Pasymiu.
Kolejna refleksja dotyczy rozwiązań projektowych. W czasie mojej ostatniej przejażdżki zdziwiło mnie, że dojeżdżając do Drygał minęliśmy tarczę ostrzegawczą z migającym pomarańczowym światłem. Ani chybi "biorą nas na bok", semafor wjazdowy na dwa pomarańczowe "oczka", tylko dlaczego, skoro w planie nie było żadnego krzyżowania? Już miałem przed oczami wizję całkowicie nieoczekiwanego spotkania z pociągiem towarowym, ale przyczyna okazała się inna. Prawdopodobnie chodziło wyłącznie o to, aby "ominąć" nieczynne jeszcze przejście przez tory (stanowiące dojście do peronu dwukrawędziowego). Takie przejścia, zabezpieczone rogatkami i sygnalizatorami świetlnymi, powstały również w Spychowie i Piszu, przy czym o ile tam przecinają one tory główny dodatkowe, to na stacji Drygały kolizja występuje w torze głównym zasadniczym. I ten układ średnio mi się podoba, mam wrażenie, że można by poszukać innego rozwiązania.
Cóż jeszcze... Fajnie, że mamy przystanek Pisz Wschód. A z kolei trochę żal Karwicy Mazurskiej, która chociaż w sezonie mogłaby pewnie od czasu do czasu służyć rowerzystom czy wycieczkowiczom. Ten przystanek w środku leśnej głuszy stał się ofiarą modernizacji... Znak czasów?
No, to przypomniałem sobie, jak się pisze na Forum, teraz ciekaw jestem innych opinii.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski