Modernizacja linii kolejowej nr 216 Działdowo - Olsztyn Główny
: 31 gru 2016, 20:29
Myślę, że prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 216 można uznać za rozpoczęte. PKP PLK właśnie ogłosiły przetarg na na prace projektowe i budowlane.
Ogłoszenie i dokumentacja przetargowa znajduje się tutaj:
Ogłoszenie o przetargu
Kilka ciekawostek z SIWZu:
1. Podniesienie prędkości dla pociągów osobowych do 120 km/h, na odcinku Działdowo-Nidzica nawet do 140 km/h. Dla towarowych 80 km/h.
2. Powstanie nowego przystanku osobowego pod roboczą nazwą Olsztyn Dajtki.
3. Likwidacja przystanku osobowego w Krasnołące
4. Przesunięcie (zbliżenie) większości przystanków kolejowych do istniejących przejazdów kolejowo-drogowych. Właściwie na swoim miejscu zostaje chyba tylko Bartąg.
5. Przesunięcie przystanku Bujaki o około 1,3 km w kierunku Olsztyna.
6. Ostateczna likwidacja stacji w Komornikach (a właściwie dwóch rozjazdów, które po niej pozostały)
7. Podniesienie Waplewa do rangi mijanki (z jednym torem głównym dodatkowym). Sterowanie będzie odbywało się zdalnie z Olsztynka.
8. Powstanie nowego posterunku odgałęźnego Olsztyn Kortowo w miejscu rozejścia linii 216 i 353. Będzie on umożliwiał przejazd między tymi liniami i obsługiwał także tamtejszą bocznicę.
9. Wydłużenie stacji Nidzica do około km 27,200, czyli miejsca rozejścia się linii 216 i 225. W tym miejscu ma powstać półtrapez z rozjazdami umożliwiającymi przejazd do 100 km/h na bok. Wychodzi na to, że przy okazji będziemy mieli reaktywację linii 225 do Wielbarka wraz z elektryfikacją
Na koniec informacja prasowa z rynku kolejowego
Ogłoszenie i dokumentacja przetargowa znajduje się tutaj:
Ogłoszenie o przetargu
Kilka ciekawostek z SIWZu:
1. Podniesienie prędkości dla pociągów osobowych do 120 km/h, na odcinku Działdowo-Nidzica nawet do 140 km/h. Dla towarowych 80 km/h.
2. Powstanie nowego przystanku osobowego pod roboczą nazwą Olsztyn Dajtki.
3. Likwidacja przystanku osobowego w Krasnołące
4. Przesunięcie (zbliżenie) większości przystanków kolejowych do istniejących przejazdów kolejowo-drogowych. Właściwie na swoim miejscu zostaje chyba tylko Bartąg.
5. Przesunięcie przystanku Bujaki o około 1,3 km w kierunku Olsztyna.
6. Ostateczna likwidacja stacji w Komornikach (a właściwie dwóch rozjazdów, które po niej pozostały)
7. Podniesienie Waplewa do rangi mijanki (z jednym torem głównym dodatkowym). Sterowanie będzie odbywało się zdalnie z Olsztynka.
8. Powstanie nowego posterunku odgałęźnego Olsztyn Kortowo w miejscu rozejścia linii 216 i 353. Będzie on umożliwiał przejazd między tymi liniami i obsługiwał także tamtejszą bocznicę.
9. Wydłużenie stacji Nidzica do około km 27,200, czyli miejsca rozejścia się linii 216 i 225. W tym miejscu ma powstać półtrapez z rozjazdami umożliwiającymi przejazd do 100 km/h na bok. Wychodzi na to, że przy okazji będziemy mieli reaktywację linii 225 do Wielbarka wraz z elektryfikacją
Na koniec informacja prasowa z rynku kolejowego