Węzeł Wielbark i okolice
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Węzeł Wielbark i okolice
Witam!
Choć na razie materiału jest jeszcze niedużo, mogę już oficjalnie napisać: nowa strona internetowa dotycząca węzła Wielbark i okolic, będąca spadkobierczynią dawnego "Stukotu", została przed chwilą otwarta.
Zapraszam na: www.wielbark.wordpress.com
Obecnie na stronie można znaleźć artykuł dotyczący genezy linii kolejowej Nidzica - Szczytno oraz garstkę wspomnień osób związanych z wielbarskim węzłem. Pod koniec weekendu postaram się również zamieścić wzmiankę na temat przejazdu autobusu szynowego relacji Szczytno - Wielbark - Szczytno w dn. 15.06.2011. Kolejne materiały będą dodawane w myśl zasady "krok po kroku" i sądzę, że kroki te będą raczej małe. O nowościach będę informował na stronie oraz w niniejszym wątku.
Gorąco zapraszam!
Choć na razie materiału jest jeszcze niedużo, mogę już oficjalnie napisać: nowa strona internetowa dotycząca węzła Wielbark i okolic, będąca spadkobierczynią dawnego "Stukotu", została przed chwilą otwarta.
Zapraszam na: www.wielbark.wordpress.com
Obecnie na stronie można znaleźć artykuł dotyczący genezy linii kolejowej Nidzica - Szczytno oraz garstkę wspomnień osób związanych z wielbarskim węzłem. Pod koniec weekendu postaram się również zamieścić wzmiankę na temat przejazdu autobusu szynowego relacji Szczytno - Wielbark - Szczytno w dn. 15.06.2011. Kolejne materiały będą dodawane w myśl zasady "krok po kroku" i sądzę, że kroki te będą raczej małe. O nowościach będę informował na stronie oraz w niniejszym wątku.
Gorąco zapraszam!
Ostatnio zmieniony 20 lip 2014, 17:34 przez Adam Dąbrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam!
W ramach dzisiejszej aktualizacji strony został dodany drugi artykuł: Budowa linii kolejowej Nidzica - Wielbark. Znacznie rozbudowana została również Geneza linii kolejowej Nidzica - Wielbark. Oba teksty wzbogaciłem o sporą liczbę materiałów źródłowych, które częściowo dostępne były niegdyś na stronie "Stukot".
Zapraszam na www.wielbark.wordpress.com
W ramach dzisiejszej aktualizacji strony został dodany drugi artykuł: Budowa linii kolejowej Nidzica - Wielbark. Znacznie rozbudowana została również Geneza linii kolejowej Nidzica - Wielbark. Oba teksty wzbogaciłem o sporą liczbę materiałów źródłowych, które częściowo dostępne były niegdyś na stronie "Stukot".
Zapraszam na www.wielbark.wordpress.com
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam!
Dodałem na stronę www.wielbark.wordpress.com garstkę mniejszych i większych aktualności z życia linii nr 35 i 225.
Dodałem na stronę www.wielbark.wordpress.com garstkę mniejszych i większych aktualności z życia linii nr 35 i 225.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam!
Zapraszam na www.wielbark.wordpress.com do przeczytania relacji z przejazdów drezyną na liniach nr 35 i 225 w dniach 24 i 25 września 2011 r.
Zapraszam na www.wielbark.wordpress.com do przeczytania relacji z przejazdów drezyną na liniach nr 35 i 225 w dniach 24 i 25 września 2011 r.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam!
No i udało mi się przygotować przedświąteczną aktualizację Węzła Wielbark. W niej najświeższe wieści dotyczące okolicznej kolei, a także - dzięki wielkiej uprzejmości @bastarda (za co jeszcze raz ogromnie Mu dziękuję!) - prezent gwiazdkowy w postaci trzech planów schematycznych: mijanki Piwnice, posterunku odgałęźnego Suchy Las oraz mijanki Wielbark Las. Od siebie dodałem skan biuletynu informacyjnego dotyczącego przejechania semafora wskazującego sygnał "STÓJ" na stacji Parciaki w 1983 roku oraz artykułu z "Kurka Mazurskiego" poświęconego przystankowi osobowemu Korpele.
www.wielbark.wordpress.com
Zapraszam do lektury!
No i udało mi się przygotować przedświąteczną aktualizację Węzła Wielbark. W niej najświeższe wieści dotyczące okolicznej kolei, a także - dzięki wielkiej uprzejmości @bastarda (za co jeszcze raz ogromnie Mu dziękuję!) - prezent gwiazdkowy w postaci trzech planów schematycznych: mijanki Piwnice, posterunku odgałęźnego Suchy Las oraz mijanki Wielbark Las. Od siebie dodałem skan biuletynu informacyjnego dotyczącego przejechania semafora wskazującego sygnał "STÓJ" na stacji Parciaki w 1983 roku oraz artykułu z "Kurka Mazurskiego" poświęconego przystankowi osobowemu Korpele.
www.wielbark.wordpress.com
Zapraszam do lektury!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
nowości na www.wielbark.wordpress.com
1. Pojawiła się czwarta część dziejów węzła Wielbark, zatytułowana "Międzywojenne dzieje odcinka Wielbark - Ostrołęka", a w niej między innymi czytelne zdjęcia z pozostałości trójkąta do obracania parowozów na stacji Chorzele.
2. Dodałem kilka gadżetów:
- instrukcję R-14,
- fragment Rozkładu Jazdy Pociągów Kolonijnych z 1988 roku (tu ciekawostką są pociągi relacji Ostrołęka - Rostock),
- skan artykułu z "Kuriera Kolejowego" na temat stacji Muszaki,
- skan strony folderu turystycznego na temat przystanku Siódmak.
Zapraszam do odwiedzin.
nowości na www.wielbark.wordpress.com
1. Pojawiła się czwarta część dziejów węzła Wielbark, zatytułowana "Międzywojenne dzieje odcinka Wielbark - Ostrołęka", a w niej między innymi czytelne zdjęcia z pozostałości trójkąta do obracania parowozów na stacji Chorzele.
2. Dodałem kilka gadżetów:
- instrukcję R-14,
- fragment Rozkładu Jazdy Pociągów Kolonijnych z 1988 roku (tu ciekawostką są pociągi relacji Ostrołęka - Rostock),
- skan artykułu z "Kuriera Kolejowego" na temat stacji Muszaki,
- skan strony folderu turystycznego na temat przystanku Siódmak.
Zapraszam do odwiedzin.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
pojawiły się kolejne nowości na www.wielbark.wordpress.com , tym razem w dziale wspomnień. Choć pewnie dość ciężko w to uwierzyć, strona dorobiła się opartego w całości na faktach romansu z linią nr 35 w tle... Autorowi jeszcze raz gorąco dziękuję, a dla formalności dodam, że dla niepoznaki zmienione zostało jedynie imię głównej bohaterki, którą dla potrzeb tekstu ochrzciliśmy Martą. Ponadto na stronie zamieściłem przetłumaczone kolejowe fragmenty wspomnień Heinza Hiplera, opublikowanych w Ortelsburger Heimatbote 2006.
pojawiły się kolejne nowości na www.wielbark.wordpress.com , tym razem w dziale wspomnień. Choć pewnie dość ciężko w to uwierzyć, strona dorobiła się opartego w całości na faktach romansu z linią nr 35 w tle... Autorowi jeszcze raz gorąco dziękuję, a dla formalności dodam, że dla niepoznaki zmienione zostało jedynie imię głównej bohaterki, którą dla potrzeb tekstu ochrzciliśmy Martą. Ponadto na stronie zamieściłem przetłumaczone kolejowe fragmenty wspomnień Heinza Hiplera, opublikowanych w Ortelsburger Heimatbote 2006.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Jest również kilka innych pociągów z DDR do róznych miejsc Polski. Np Zwickau-Łomża (w ponad 20 godzin - mam nadzieję, że było warto...), Gera Süd-Białystok (22 godziny, j.w.).Adam Dąbrowski pisze: fragment Rozkładu Jazdy Pociągów Kolonijnych z 1988 roku (tu ciekawostką są pociągi relacji Ostrołęka - Rostock)
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
kolejne nowości na http://www.wielbark.wordpress.com:
1. Relacja z drezynowej wycieczki po linii nr 225 w dn. 5.05.2012
2. Nowe plany srk dla mijanek Piwnice oraz Wielbark Las (dzięki uprzejmości @bastarda).
Zapraszam!
kolejne nowości na http://www.wielbark.wordpress.com:
1. Relacja z drezynowej wycieczki po linii nr 225 w dn. 5.05.2012
2. Nowe plany srk dla mijanek Piwnice oraz Wielbark Las (dzięki uprzejmości @bastarda).
Zapraszam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
no i udało mi się jeszcze przed EURO 2012 przygotować odcinek 5 cyklu "Historia węzła Wielbark i okolic", zatytułowany Stacje i przystanki na linii Nidzica – Szczytno (w latach 1900 – 1945). W artykule tym, po części opisowym, po części stanowiącym dość luźną kwerendę, udało mi się przemycić kilka ciekawych pocztówek i zdjęć, które pozwalają cofnąć się w czasie i dobrze poczuć klimat wschodniopruskiej lokalnej linii kolejowej. Są też dwa plany stacji Wielbark z zasobów AP Olsztyn.
Materiał w dziale "Artykuły" na stronie www.wielbark.wordpress.com
Tradycyjnie zachęcam do lektury i dzielenia się ze mną uwagami na temat tekstu. Jednocześnie przypominam, że nieustannie poszukuję wszelkich materiałów związanych z tematyką (szczególnie historyczną) linii kolejowych Ostrołęka - Szczytno, Nidzica - Wielbark i Wielbark Las - Suchy Las. Osobom, które już mi pomogły (a było ich wiele) jeszcze raz w tym miejscu gorąco dziękuję.
Kolejna aktualizacja strony (będzie to garść newsów z okolic, czyli "Zwięźle o węźle 3" dopiero po EURO.
no i udało mi się jeszcze przed EURO 2012 przygotować odcinek 5 cyklu "Historia węzła Wielbark i okolic", zatytułowany Stacje i przystanki na linii Nidzica – Szczytno (w latach 1900 – 1945). W artykule tym, po części opisowym, po części stanowiącym dość luźną kwerendę, udało mi się przemycić kilka ciekawych pocztówek i zdjęć, które pozwalają cofnąć się w czasie i dobrze poczuć klimat wschodniopruskiej lokalnej linii kolejowej. Są też dwa plany stacji Wielbark z zasobów AP Olsztyn.
Materiał w dziale "Artykuły" na stronie www.wielbark.wordpress.com
Tradycyjnie zachęcam do lektury i dzielenia się ze mną uwagami na temat tekstu. Jednocześnie przypominam, że nieustannie poszukuję wszelkich materiałów związanych z tematyką (szczególnie historyczną) linii kolejowych Ostrołęka - Szczytno, Nidzica - Wielbark i Wielbark Las - Suchy Las. Osobom, które już mi pomogły (a było ich wiele) jeszcze raz w tym miejscu gorąco dziękuję.
Kolejna aktualizacja strony (będzie to garść newsów z okolic, czyli "Zwięźle o węźle 3" dopiero po EURO.
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Witam,
tak jak obiecywałem, EURO się skończyło, to i trzecie "Zwięźle o węźle" jest. W materiale między innymi zebranie najważniejszych informacji związanych z lotniskiem w Szymanach (wraz z wyjaśnieniem aktualnej sytuacji). Zapraszam do lektury.
www.wielbark.wordpress.com
tak jak obiecywałem, EURO się skończyło, to i trzecie "Zwięźle o węźle" jest. W materiale między innymi zebranie najważniejszych informacji związanych z lotniskiem w Szymanach (wraz z wyjaśnieniem aktualnej sytuacji). Zapraszam do lektury.
www.wielbark.wordpress.com
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Ostatnio kradli na linii 262 w Dźwierzutach, teraz nastawnie za Wielbarkiem...
http://szczytno.wm.pl/118225,Kradli-tor ... -zlom.html
http://szczytno.wm.pl/118225,Kradli-tor ... -zlom.html