Strona 30 z 36

: 09 mar 2013, 15:25
autor: Arkimbz
Radek pisze:Pisałem o tym w tym wątku:
http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... 0&start=15

Wygląda na to, że na Mazury coraz ciężej będzie się dostać koleją, ostatni Regio z Torunia do Iławy i Olsztyna będzie już przed godz. 16. Potem jeszcze tylko iR i TLK.
Pociągów będzie niestety jeszcze mniej, jak już wspomniałem głównie na liniach niezelektryfikowanych. Pieniądze na dotowanie połączeń regionalnych w województwie są. Problem to...nowy tabor, który często się psuje. Naprawy pochłaniają bardzo duże kwoty. Wszystkie nowe pojazdy szynowe w województwie zostały wyprodukowane przez Pesę objęte są gwarancją...chyba tylko z nazwy.

Za każdą naprawę Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie płaci ogromne pieniądze. Zestawy kołowe niektórych autobusów szynowych jeżdżących w województwie miały wżery. Jest to wada podlegająca gwarancji ze strony producenta czyli Pesy. Bydgoski producent nie usunął jej. Zestawy wymieniono na nowe, ale zapłacić za nie musiał Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie. Kwota takiej wymiany to: dla SA106 119 000 tyś. złotych, dla SA133 179 000 tyś. złotych. Umowy z producentem skonstruowane są w ten sposób, że przewoźnik nie może sam robić napraw taboru, nie wspominając już o przeglądach. Zostało to zastrzeżone przez Pesę. Samodzielne naprawy i przeglądy byłyby możliwe gdyby przewoźnik...sam zrobił dla siebie dokumentację pojazdu :grin: Obecna jest własnością Pesy i jest udostępniana przewoźnikowi.

Samodzielna naprawa np: nowego Elfa jeżdżącego w województwie może wiązać się ze złamaniem umowy między PRami a Pesą. W takiej sytuacji bydgoski producent ma prawo pozwać do sądu przewoźnika. To jeszcze nie koniec. Nowy Elf wyprodukowany dla województwa warmińsko-mazurskiego co 20 dni musi przejść przegląd w Bydgoszczy. Koszt takiego przeglądu to 20 000 tyś złotych. W ciągu roku daje to kwotę 365 000 tyś złotych. Gdzie sens i logika w kupowaniu takiego pojazdu, który generuje tak ogromne koszty? Właśnie przez częste naprawy i przeglądy, chociażby Elfa, brakuje pieniędzy na połączenia w regionie. Stąd cięcia i zapowiedzi kolejnych. Umowy są konstruowane w sposób niekorzystny dla przewoźnika. Nikt nie ponosi za to odpowiedzialności. 50-letnia gwarancja na Elfa to również szczyt kuriozum. Żywotność pojazdu szacuje się na 30 lat. Jak widać, dla Pesy liczy się tylko dopływ kasiury przez kilka dobrych lat.

: 10 mar 2013, 09:37
autor: Radek
Na "szczescie" przetarg na przewozy w wojewodztwie przewiduje taki sam rozklad 2013/14 jak 2012/13, wiec zmian w ilosci polaczen juz byc nie powinno, ewentualnie godziny.

: 27 maja 2013, 09:42
autor: SP45-166
Scena gdzie wysiada na oko z 50 osób w Ełku na ostatnim filmiku...
Temu imbecylowi który skreślił Olecko powinni jaja obciąć....

Tabelki PKP PLK

: 20 paź 2013, 20:24
autor: fastcracker
Czyli tzw cegła już jest na razie w formie elektronicznej
http://rozklad.plk-sa.pl/Tablice

: 21 paź 2013, 17:43
autor: Sławomir Raflewski
Tyle że ten SRJP w tabelach nie zawiera tak jak kiedyś w "cegłach" była umieszczona informacja w pierwszym oraz ostatnim okienku rubryki skąd/dokąd jedzie dany pociąg .podaję przykład tabela 415 stacja Grudziądz pociąg PR-R odjazd 7:47 widnieje tylko do Malborka a jedzie do Gdyni Głównej ,tak jest w każdej tabeli .Natomiast legenda zawiera tylko nazwę pociągu oraz terminy kursowania jak dla mnie to taka forma SRJP jest do bani

: 23 paź 2013, 09:25
autor: Staszek
To jest wersja rozwojowa i ciągle coś poprawiają, np. jest już w legendzie Gdynia, może jeszcze coś pierniki zmienią?

: 23 paź 2013, 22:39
autor: Sławomir Raflewski
Tak to prawda, zauważyłem że wszystko idzie w dobrym kierunku w innych tabelach też już widać zmiany :mrgreen:

: 25 lut 2014, 16:53
autor: fastcracker
Przypominam o marcowej korekcie od 9 III

Dyskusje o rozkładzie jazdy

: 16 lip 2014, 11:57
autor: Adam Dąbrowski
Witam,

proszę od dnia dzisiejszego (16 lipca 2014 r.) wszelkie dyskusje dotyczące rozkładu jazdy prowadzić w tym wątku. Zostaną do niego doklejone również wszystkie wątki archiwalne związane z tą tematyką.

Pozdrawiam serdecznie,

Adam Dąbrowski

: 25 lip 2014, 14:15
autor: Sławomir Raflewski
Jak wynika z oficjalnych informacji od RJ 2014/15 TLK"Kormoran" będzie kursował w relacji Olsztyn Główny - Wrocław Główny przez Warszawę - Łódź ;Pojawi się nowe połączenie TLK "Skarbek"w relacji Olsztyn Główny -Racibórz oraz TLK"Ukiel" Olsztyn Główny - Warszawa .Co do tych połączeń informacja jest pewna na 100 procent.

: 15 lis 2014, 13:50
autor: pawel_zielony
Niedawno na stronie PLK ukazał się RJ 2014/2015. I trzeba przyznać, że jest on jeszcze gorszy od obecnego. Przede wszystkim, pociągi relacji Olsztyn-Ełk i Ełk-Białystok nie są skomunikowane w Ełku poza jednym połączeniem (około 19:30):
przyjazd 7:11, odjazd 4:28 i 5:44
przyjazd 11:31, odjazd 10:17
przyjazd 16:35, odjazd 15:17

Zostało również zabrane bezpośrednie poranne połączenie REGIO z Olsztyna do Trójmiasta ("ŁYNA" została przesunięta z 9 rano na 16:48).

: 28 lut 2015, 18:53
autor: Rajmund
Na stronie internetowej Warmińsko-Mazurskiego Odziału Przewozów Regionalnych w Olsztynie można zgłaszać uwagi i propozycje dotyczące kursowania pociągów w naszym regionie.źródło

: 05 paź 2015, 14:06
autor: pawel_zielony
Został opublikowany RJ 2015/2016. Na plus, jeżeli chodzi o IC, w PR bez większych zmian:

- nadal tylko 3 pary Ełk-Białystok (brakuje porannego (7:20) i popołudniowego (16:40) kursu z Ełku oraz porannego (5:30) i wieczornego (19:20) kursu z Białegostoku)
- nadal tylko 3 pary Olsztyn-Braniewo (powinno być 5)
- nadal tylko 3 pary Iława - Działdowo (wydano grube miliony na modernizację infrastruktury na wszystkich przystankach)
- na plus powrót bezpośredniego porannego połączenia z Olsztyna do Trójmiasta przez Iławę (z przesiadką w Malborku, chociaż 8:30 to jest ok. pół godziny za późno)

Nie rozumiem 40-minutowego postoju ICN Polaris w Olsztynie (5:25-6:05), co wymusza potem prawie półgodzinny postój w Giżycku na mijankę z dwoma pociągami. Przez to przyjazd do Białegostoku na 10:20 (z uwagi na brak porannego połączenia PR Mazur z Białymstokiem) to jest sporo za późno.

: 18 paź 2015, 19:53
autor: Sławomir Raflewski
Co do pociągu TLK Polaris jest to pewnie pomyłka w RJ (których będzie wiele) pierwotnie Polaris miał zabierać wagony od pociągu TLK Mars i prowadzić je do Ełku. Najprawdopodobniej Mars wypadł z RJ a czas postoju Polarisa w Olsztynie na razie nie uległ zmianie, wszystko okaże się 21 listopada kiedy to RJ będzie publikowany w wersji "ostatecznej "

: 28 paź 2015, 17:27
autor: Rajmund
Na stronie Centrum Zrównoważonego Transportu pojawiła się ciekawa inicjatywa dotycząca między innymi naszego województwa.Tych wszystkich ,którym na sercu leży rozwój transportu kolejowego na Warmii i Mazurach proszę o podpis pod petycją LINK