Strona 11 z 36

: 06 mar 2007, 23:35
autor: Frost
ARGH! Już nie mogę się powstrzymać... [Dobrze to rozumiem, że forum dotyczące WiM, temat zupełnie o czym innym, etc.] :roll:

Jak mniej więcej sprawy przestawiają się odnośnie Mielna? Jakie koncepcje ma UM albo Zachpom. ZPR w sprawie reaktywacji przejazdów na tej 'odnodze' (jeśli jakiekolwiek mają)?

Z góry dziękuję za odpowiedź :mrgreen:

: 07 mar 2007, 00:53
autor: toromistrz
Z tego co wiem sprawy nie ma.Kilka lat się o reaktywacji tej linii mówiło.UM Koszalin chciał ją uruchomić tylko na sezon-jaki sens tego jest nie wiem.PLK na taki układ nie chce się zgodzić i chyba ma rację.Na dzień dzisiejszy drezyną się już chyba nie pojedzie(drzewa w torze), siec trakcyja zdemontowana do końca po licznych kradzieżach,SSP na drodze nr 11 koło Mścic zdemontowane. Nie wiem czy są jakieś rozmowy. Co ciekawe to słyszałem że przed wojną był to tramwaj Koszalin-Mścice-Mielno-Unieście który dzielił tor z pociągiem na odcinku Koszalin-Mścice.I jest to możliwe bo w Mielnie czasami odkrywają zaasfaltowane szyny w środku drogi.
Za to wiem że od jakiegoś czasu prowadzi się rozmowy w Darłowie.Chodzi o to żeby szynobus jeździł do Darłówka pod jednostkę wojskową po bocznicy wojskowej.Przystanek by był przed jednostką przy plaży.Wojsko boi się chyba najazdu szynobusu Talibów i coś się nie chcą zgodzić.Ale tamtejsze władze samorządowe wiedzą co to jest brak pociągu, wiedzą doskonale co im pociąg daje.Pewnie minie trochę czasu ale w końcu się dogadają a budowa 100m peronu chyba nie będzie problemem.

Może ktoś z was ma jakieś informacje na temat kołobrzeskiej wąskotorówki??? Szukam od dłuższego czasu ale nic ciekawego nigdzie nie ma. W trakcie różnych robót odkopujemy szyny, na moście na parsęcie jeszcze podkładki po 3 szynie właśnie od wąskotorówki.Tor był wspólny od dzisiejszego dworca do nieistniejącego dworca Kołobrzeg-Kostrzewno, niedawno rozebraliśmy nastawnię Kb-3(prawie sama się rozleciała)która obsługiwała mijankę normalnotorową Kostrzewno, z drugiej strony był dworzec wąskotorowy.

Zmiany od czerwca

: 26 maja 2007, 23:18
autor: Radek
I znowu zmiany w rozkładzie. Kolejna zmiana na Szczytno - Olsztyn (połączenie pociągów Braniewo - Olsztyn i Olsztyn - Szczytno w jedną relację) i zmiana minut odjazdów i przyjazdów (obsługa szynobusami). Szynobus na trasie Olsztyn - Giżycko - Ełk (z Olsztyna po 8, z Ełku po 16). Poza tym pociąg Olsztyn - Kraków zamienia się w Olsztyn - Gliwice (odj. 13:01, powrót 14:44).

: 28 maja 2007, 08:13
autor: Sebastian
Radek pisze: pociąg Olsztyn - Kraków zamienia się w Olsztyn - Gliwice (odj. 13:01, powrót 14:44).
Wreszcie PR pomyślały o konkurencji wobec TLK "POJEZIERZE"

: 29 maja 2007, 23:51
autor: daniel
Radek pisze:połączenie pociągów Braniewo - Olsztyn i Olsztyn - Szczytno w jedną relację
taki "zabieg" powinien już być dawno zrobiony, podobnie powinno być (jeśli tylko to możliwe byłoby w obiegach) w relacjach Braniewo - Olsztyn - Mikołajki - Ełk, czy Olsztyn - Ełk - Olecko.aby było jak najmniej przesiadek


Radek pisze:pociąg Olsztyn - Kraków zamienia się w Olsztyn - Gliwice (odj. 13:01, powrót 14:44).
nie ma się co martwić, bo z Krakowem zachowuje sie skomunikowanie w Warszawie

: 30 maja 2007, 11:38
autor: Sebastian
Pociąg nr 54112 rel.Olsztyn Główny-Gliwice będzie nosił nazwę "HUTNIK".

: 02 cze 2007, 12:26
autor: daniel
Zmiany dotyczą także popspiesznego ŚNIARDWY
- do 30.09 kursuje codziennie
- od 1.10 zamiast, jak dotąd piątki, soboty, niedziele - tylko w piątki i niedziele w relacji Olsztyn - Poznań
- w soboty i poniedziałki w relacji Poznań - Olsztyn


wg. mnie tragiczne rozwiązanie i zupełnie nie wiem komu ma ono służyć :???:

rozkład jazdy 2007/2008

: 07 lip 2007, 14:41
autor: daniel
Jest już lipiec, a więc projekt nowego rozkładu powinien istnieć. Czy wie ktoś coś o nowych połączeniech? Mi udało się uzyskać następujące info dla naszego regionu:

- w planie Jezioraka ma być pociąg o nazwie DOBRAWA w rel. Olsztyn - Wrocław - Praga
:lol:
- Rybak Białystok - Berlin
- Mamry wydłużone do Suwałk przez Olecko
- TLK Pojezierze wydłużone do Suwałk p. Olecko; terminy te same, co w obecnym rozkładzie,
- Gryf, jak teraz Szczecin - Olsztyn/Suwałki-sezonowo
- likwidacja Borów Tucholskich
- Ex Słupia wydłużony do Kołobrzegu
- Śniardwy jako łącznik posp. Bałtyk rel. Poznań - Gdynia
- sezonowy Łódź Kal. - Ełk - bez zmian
- Kormoran Olsztyn - Opole

inne newsy:
- całoroczny posp. Wrocławianin : Grudziądz - Wrocław
- obecny Bachus rel. Gdynia - Zielona Góra z wagonami do Frankfurtu nad Odrą

: 07 lip 2007, 17:24
autor: KSICHU
- likwidacja Borów Tucholskich
W takim razie po co w ogóle uruchomiono to połączenie ? :smile:

Pozdrawiam

Krzysztof Werner

: 08 lip 2007, 10:47
autor: Sebastian
Muszę przyznać,że jestem trochę zaskoczony z z wydłużenia "Rybaka" do Białegostoku.Wreszcie liczy się chociaż trochę głos pasażerów.Nie ukrywam,że sam osobiście konsultowałem projekt wydłużenia "Rybaka" do Berlina z p.Leszkiem Hodakiem Naczelnikiem Działu Marketingu Zachodnio-Pomorskiego Zakładu Przewozó
w Regionalnych w Szczecinie.Przyznał,że jest to możliwe,gdyż "Rybak" ma skomunikowanie z pociagiem do i z Berlina.Stwierdził jednak,że sprawę przekaże dalej i stało się.

: 08 lip 2007, 10:56
autor: kuba_mk
A czy jakieś pospieszne w relacjach Olsztyn - Gdynia pojadą przez Iławę?

: 08 lip 2007, 11:21
autor: daniel
KSICHU pisze:Cytat:
- likwidacja Borów Tucholskich


W takim razie po co w ogóle uruchomiono to połączenie ?
W końcu to jest PKP PR, a jak pokazuje rzczywistośc jest ono nieobliczalne i słynie z podejmowania mało racjonalnych decyzji.

Sebastian pisze:Muszę przyznać,że jestem trochę zaskoczony z z wydłużenia "Rybaka" do Białegostoku.Wreszcie liczy się chociaż trochę głos pasażerów
Kolega jest "zaskoczony", czy "zadowolony" tą decyzją?

kuba_mk pisze:A czy jakieś pospieszne w relacjach Olsztyn - Gdynia pojadą przez Iławę?
Pewnie te przyspieszone, które kursują obecnie, będą nadal kursowały, gdyż są dobrym rozwiązaniem. Stosunkowo szybki czas przejazdu i dobra cena, a także dobry komfort (odnowione EZT) generują dobrą frekwencję. Mimo to uważam, iż przez Iławę mógłby kursować jeden pośpiech Szczecin - Białystok, nawet kosztem jedengo przyspieszonego, który mógłby jechać przez Elbląg. Nie zawsze bowiem jest się w prosty sposób przedostać z Iławy w stronę Białegostoku, tym bradziej Szczecina.

: 08 lip 2007, 11:34
autor: Sebastian
Jestem i zaskoczony i zadowolony.Zawsze postrzegałem PR jako tego przewoźnika,który lekceważy klientów,jednakże taktyka PR powoli się zmienia o czym świadczy projekt rozkładu jazdy dla niektórych pociągów pospiesznych na rok 2007/2008.A co sądzicie o "DOBRAWIE" do Pragi?

Re: rozkład jazdy 2007/2008

: 08 lip 2007, 20:49
autor: kaim
daniel pisze:Jest już lipiec, a więc projekt nowego rozkładu powinien istnieć. Czy wie ktoś coś o nowych połączeniech? Mi udało się uzyskać następujące info dla naszego regionu:

- w planie Jezioraka ma być pociąg o nazwie DOBRAWA w rel. Olsztyn - Wrocław - Praga
Pamietam ze kiedys planowane bylo polaczenia Kaliningradu z Praga.Moze jakis łącznik bedzie :mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink:

: 08 lip 2007, 21:23
autor: Maro
daniel pisze:także dobry komfort (odnowione EZT)
Łyna i Motława nie jeżdżą na jednostkach po modernizacji wewnątrz składu. Bardzo często jedna z jednostek ma plastikowe siedzenia! 210 km na plastikach to koszmar, niestety ludzie siadają tam gdzie wolne, więc czasem, nie zważając na komfort jazdy, siadają tam. Jednostki te dostały tylko nowe malowanie.