Dyskusje o rozkładzie jazdy
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Tia... tak na otarcie łez po kultowym "Podlasiaku"? Z Kołobrzegu się ma opłacać, ale ze Szczecina już nie - bo "bliżej" (!?) będzie puścić od nowego rozkładu "Podlasiaka" przez Warszawę?
Wszystkie linie Ełk-Olsztyn do wycinki? Gaszenie popytu czas zacząć?
Wszystkie linie Ełk-Olsztyn do wycinki? Gaszenie popytu czas zacząć?
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Na stronie Przewozów regionalnych dostępny jest RJ 2005/2006:
Ogólnie bez emocji:
W Warmińsko-Mazurskim praktycznie bez rewolucji, sporo pociągów ma kursowanie w (F) do 31.III.06 (to data minimalnego kursowania. Gdy UM da pieniądze, to będzie jeździł dalej).
Na Ełk-Olecko 3 pary pociągów. Na Gutkowo-Braniewo Bez Zmian.
Pomorskie:
Praktycznie bez zmian:
Czersk-Bąk, Kościerzyna-Wierzchucin, Laskowice Pom.-Czersk jest uwzględniony w ruchu do 31.III (to data minimalnego kursowania. Gdy UM da pieniądze, to będzie jeździł dalej).
Sporo pociągów, ale nie wszystkie, ma statut do 31.III.06, na Gdynia-Kościerzyna, Kościerzyna-Chojnice, Wierzchucin-Chojnice, Tczew-Chojnice, Malbork-Grudziądz. Na tej ostatniej zlikwidowany jest ten sztuczny podział na odcinek Grudziądz-Kwidzyn. Liwa i Bursztyn jedzie do grudziądza i jeździ codziennie. W obecnym rozkłądzie brak kursów Bursztyna w wakacje to było nieporozumienie.
Ogólnie bez emocji:
W Warmińsko-Mazurskim praktycznie bez rewolucji, sporo pociągów ma kursowanie w (F) do 31.III.06 (to data minimalnego kursowania. Gdy UM da pieniądze, to będzie jeździł dalej).
Na Ełk-Olecko 3 pary pociągów. Na Gutkowo-Braniewo Bez Zmian.
Pomorskie:
Praktycznie bez zmian:
Czersk-Bąk, Kościerzyna-Wierzchucin, Laskowice Pom.-Czersk jest uwzględniony w ruchu do 31.III (to data minimalnego kursowania. Gdy UM da pieniądze, to będzie jeździł dalej).
Sporo pociągów, ale nie wszystkie, ma statut do 31.III.06, na Gdynia-Kościerzyna, Kościerzyna-Chojnice, Wierzchucin-Chojnice, Tczew-Chojnice, Malbork-Grudziądz. Na tej ostatniej zlikwidowany jest ten sztuczny podział na odcinek Grudziądz-Kwidzyn. Liwa i Bursztyn jedzie do grudziądza i jeździ codziennie. W obecnym rozkłądzie brak kursów Bursztyna w wakacje to było nieporozumienie.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2005, 15:11 przez Bernard, łącznie zmieniany 1 raz.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- Adam Dąbrowski
- DYŻURNY RUCHU
- Posty: 1140
- Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn
Ejże, no hola, hola!!! Benek, czy my czytamy te same rozkłady jazdy? Kiedy ostatnio widziałeś taki układ w tabeli 503?Bernard pisze:Na stronie Przewozów regionalnych dostępny jest RJ 2005/2006:
Ogólnie bez emocji:
W Warmińsko-Mazurskim praktycznie bez rewolucji, oprócz Elbląg-Tolkmicko-Braniewo, która nie jest uwzględniona, nawet w pociągach kursujących do 31.III.06 (to data minimalnego kursowania. Gdy UM da pieniądze, to będzie jeździł dalej).
Na Ełk-Olecko 3 pary pociągów. Na Gutkowo-Braniewo Bez Zmian.
Olsztyn Główny (05:05) - Braniewo (07:05)
Olsztyn Główny (08:53) - Braniewo (10:49)
F Olsztyn Główny (10:02) - Orneta (11:05)
F Olsztyn Główny (14:10) - Braniewo (15:59)
Olszyn Główny (15:49) - Braniewo (17:52)
F Olsztyn Główny (20:54) - Braniewo (22:58 )
Braniewo (05:18 ) - Olsztyn Główny (07:22)
Braniewo (07:27) - Olsztyn Główny (09:16)
F Orneta (11:15) - Olsztyn Główny (12:16)
F Braniewo (11:40) - Olsztyn Glówny (13:30)
Braniewo (16:05) - Olsztyn Głwny (18:05)
F Braniewo (18:06) - Olsztyn Główny (20:11)
Toż to dwie nowe pary pociągów!!!
Nadzalewówka też przecież jest:
F Elbląg (14:39) - Braniewo (16:02)
F Braniewo (16:15) - Elbląg (17:37)
Wprawdzie F to pociągi "domarcowe", ale zawsze!!!
Jak dla mnie w przypadku lini dobromiejskiej jest to milowy krok w dobrym kierunku. Pamietajmy, że być moze ruszy jeszcze IC, a byłaby to siódma para...
JESTEM ZA!
Pozdrówka!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Adam Dąbrowski
Najnowże wieści z regionu:
Dziś 30.10.2005 ma przyjechać dwuczłonowy szynobus PESY dla woj Pomorskiego, który wg relacji PKP PR ma objąć służbę na linii Kościerzyna-Chojnice.
Niebawem ma być kolejny jednoczłonowy PESObus SA103. Mają podobno w podwójnej trakcji (z SA103 dostarczonym w sierpniu) obsługiwać linię 201 Gdynia-Koscierzyna.
Dzięki dostawom kolejnych autobusów szynowych możemy spodziewać się w najbiższej przyszłości wycofania lokomotyw SP42 z ruchu regionalnego.
Dziś 30.10.2005 ma przyjechać dwuczłonowy szynobus PESY dla woj Pomorskiego, który wg relacji PKP PR ma objąć służbę na linii Kościerzyna-Chojnice.
Niebawem ma być kolejny jednoczłonowy PESObus SA103. Mają podobno w podwójnej trakcji (z SA103 dostarczonym w sierpniu) obsługiwać linię 201 Gdynia-Koscierzyna.
Dzięki dostawom kolejnych autobusów szynowych możemy spodziewać się w najbiższej przyszłości wycofania lokomotyw SP42 z ruchu regionalnego.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
11 grudnia 2005 wejdzie w życie nowy rozkład jazdy PKP, na którym literą "F" zaznaczone będą pociągi likwidowane od 1 kwietnia 2006.
Dla przykładu:
Warmińsko-mazurski oddział PKP Przewozy Regionalne zapowiedział zawieszenie działalności 60 pociągów (m.in. popołudniowe pospieszne połączenia z Warszawą i Gdynią)w przypadku, gdy nie dostanie od Urzędu Marszałkowskiego żądanej kwoty ponad 40 mln złotych. Władze województwa zamiast zwiększyć, chcą natomiast ograniczyć dotację na kolej w tym regionie z niespełna 25 do 22 mln złotych. Oznacza to, że na likwidacji 60 połączeniach nie musi się wcale skończyć...
Więcej TU
Dla przykładu:
Warmińsko-mazurski oddział PKP Przewozy Regionalne zapowiedział zawieszenie działalności 60 pociągów (m.in. popołudniowe pospieszne połączenia z Warszawą i Gdynią)w przypadku, gdy nie dostanie od Urzędu Marszałkowskiego żądanej kwoty ponad 40 mln złotych. Władze województwa zamiast zwiększyć, chcą natomiast ograniczyć dotację na kolej w tym regionie z niespełna 25 do 22 mln złotych. Oznacza to, że na likwidacji 60 połączeniach nie musi się wcale skończyć...
Więcej TU
Szczegółowy wykaz wszystkich pociągów kursujących przez cały 2006 znajduje się tu:
http://www.pr.pkp.pl/podrozni/mw/warmin ... rskie1.pdf
Natomiast rozkład pociągów oznaczonych kontrowersyjnym F i kursujących prawdopodobnie tylko do końca marca znajduje się tu:
http://www.pr.pkp.pl/podrozni/mw/warmin ... rskie2.pdf
Dziwne, że te pociągi, choć najpierw wiele z nich będzie kursowało codziennie, potem znikną z rozkładu w ogóle, nie pojawią się nawet w dni wolne od pracy (np. pospieszny "Mazury" Elbląg - Olsztyn - Warszawa, czy Olsztyn - Gdynia).
http://www.pr.pkp.pl/podrozni/mw/warmin ... rskie1.pdf
Natomiast rozkład pociągów oznaczonych kontrowersyjnym F i kursujących prawdopodobnie tylko do końca marca znajduje się tu:
http://www.pr.pkp.pl/podrozni/mw/warmin ... rskie2.pdf
Dziwne, że te pociągi, choć najpierw wiele z nich będzie kursowało codziennie, potem znikną z rozkładu w ogóle, nie pojawią się nawet w dni wolne od pracy (np. pospieszny "Mazury" Elbląg - Olsztyn - Warszawa, czy Olsztyn - Gdynia).
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
Czyżby likwidacja?
Niemiła niespodzianka może spotkać pasażerów, którzy 1 kwietnia zechcą udać się pociągiem do Białegostoku –donosi Gazeta Olsztyńska.
Połączenia znikną z rozkładu jazdy, jeśli do końca miesiąca nie wyjaśni się, kto i w jakim stopniu będzie je finansował. Zagrożone są wszystkie połączenia na tej trasie. Mowa o siedmiu pociągach wyjeżdżających z Ełku do Białegostoku i pięciu z Białegostoku do Ełku. Informacja wywołała zaniepokojenie wśród ełczan. Za finansowanie połączeń kolejowych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego odpowiada Urząd Marszałkowski. Problem w tym, że urząd ma pieniądze na utrzymanie 94 połączeń, a w województwie jest ich około 180. —Połączenia Ełku z Białymstokiem mogą być zawieszone, ale to nie dlatego, że ich nie chcemy, ale nas na nie stać —wyjaśnia Andrzej Bober, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Geodezji Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie. —Finansowanie połączeń kolejowych zależy od tego, czyim składem odbywa się kurs. W tym przypadku skład jest z Białegostoku i tamtejsze PKP oczekuje, że jakieś dofinansowanie tych kursów otrzyma. —Odcinek połączenia Ełk —Białystok na terenie naszego województwa jest niewielki —dodaje Andrzej Bober. —Dlatego uznaliśmy, że z tych połączeń możemy zrezygnować. Ale skoro mieszkańcy Ełku chcą, by komunikacja między tymi miastami została utrzymana, zapewnimy im inny sposób dojazdu do Białegostoku niż pociąg. PKP w Białymstoku potwierdza zamiar zawieszenia tych połączeń. Winą za zaistniałą sytuację obarcza Urząd Marszałkowski. —Te pociągi nie zostały objęte umową z urzędem, widocznie ich nie chcą —tłumaczy Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy 'PKP Przewozy Regionalne' sp. z o.o. —Będziemy się jednak starać, by uratować ich jak najwięcej. Szukamy rozwiązań jak najwygodniejszych dla pasażerów. W marcu ma nastąpić nowa korekta rozkładu jazdy. W pociągach Ełk —Białystok do 15 marca trwa liczenie frekwencji. Kolejarze sprawdzają, ile osób jeździ, kto i jakie bilety kupuje. Od tego zależy czy znikną one z rozkładu 1 kwietnia, czy nie.
Połączenia znikną z rozkładu jazdy, jeśli do końca miesiąca nie wyjaśni się, kto i w jakim stopniu będzie je finansował. Zagrożone są wszystkie połączenia na tej trasie. Mowa o siedmiu pociągach wyjeżdżających z Ełku do Białegostoku i pięciu z Białegostoku do Ełku. Informacja wywołała zaniepokojenie wśród ełczan. Za finansowanie połączeń kolejowych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego odpowiada Urząd Marszałkowski. Problem w tym, że urząd ma pieniądze na utrzymanie 94 połączeń, a w województwie jest ich około 180. —Połączenia Ełku z Białymstokiem mogą być zawieszone, ale to nie dlatego, że ich nie chcemy, ale nas na nie stać —wyjaśnia Andrzej Bober, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Geodezji Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie. —Finansowanie połączeń kolejowych zależy od tego, czyim składem odbywa się kurs. W tym przypadku skład jest z Białegostoku i tamtejsze PKP oczekuje, że jakieś dofinansowanie tych kursów otrzyma. —Odcinek połączenia Ełk —Białystok na terenie naszego województwa jest niewielki —dodaje Andrzej Bober. —Dlatego uznaliśmy, że z tych połączeń możemy zrezygnować. Ale skoro mieszkańcy Ełku chcą, by komunikacja między tymi miastami została utrzymana, zapewnimy im inny sposób dojazdu do Białegostoku niż pociąg. PKP w Białymstoku potwierdza zamiar zawieszenia tych połączeń. Winą za zaistniałą sytuację obarcza Urząd Marszałkowski. —Te pociągi nie zostały objęte umową z urzędem, widocznie ich nie chcą —tłumaczy Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy 'PKP Przewozy Regionalne' sp. z o.o. —Będziemy się jednak starać, by uratować ich jak najwięcej. Szukamy rozwiązań jak najwygodniejszych dla pasażerów. W marcu ma nastąpić nowa korekta rozkładu jazdy. W pociągach Ełk —Białystok do 15 marca trwa liczenie frekwencji. Kolejarze sprawdzają, ile osób jeździ, kto i jakie bilety kupuje. Od tego zależy czy znikną one z rozkładu 1 kwietnia, czy nie.
Decyzja będzie jutro:
http://www.wm.pl/index.php?ct=elk&id=840699
Trudno o miejsce
[20.03.2006] Wciąż nie wiadomo, czy 1 kwietnia z rozkładu jazdy zniknie kilka połączeń kolejowych na trasie Ełk - Białystok. O sprawie pisaliśmy już w "GO" 6 marca.
Przypomnijmy, za finansowanie połączeń kolejowych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego odpowiada Urząd Marszałkowski. Urząd ma pieniądze na utrzymanie 94 połączeń, a w województwie jest ich około 180. Jeśli do końca marca nie znajdą się pieniądze na utrzymanie połączeń Ełku z Białymstokiem, kursy zostaną zawieszone. Samorządowego dofinansowania domaga się białostocki zarząd PKP Przewozy Regionalne. We wtorek w Warszawie będzie o tym rozmawiał zarząd centralny.
- Do połowy marca badaliśmy frekwencję na trasie z Ełku do Olsztyna i z Ełku do Białegostoku - mówi Dariusz Rybeczek, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich PKP w Ełku. - Składy do Białegostoku były wypełnione w 50-80 proc. To, moim zdaniem, bardzo dużo. W weekend trudno znaleźć w nich miejsce.
Nie wiadomo jednak, czy taka frekwencja wystarczy do utrzymania tych kursów.
- By były one rentowne, każdy musiałby mieć przynajmniej 70 procentową frekwencję - dodaje Dariusz Rybaczek.
Ostateczna decyzja będzie znana po wtorkowym posiedzeniu zarządu.
Agnieszka Żukowska
a.zukowska@gazetaolsztynska.pl
http://www.wm.pl/index.php?ct=elk&id=840699
Trudno o miejsce
[20.03.2006] Wciąż nie wiadomo, czy 1 kwietnia z rozkładu jazdy zniknie kilka połączeń kolejowych na trasie Ełk - Białystok. O sprawie pisaliśmy już w "GO" 6 marca.
Przypomnijmy, za finansowanie połączeń kolejowych na terenie województwa warmińsko-mazurskiego odpowiada Urząd Marszałkowski. Urząd ma pieniądze na utrzymanie 94 połączeń, a w województwie jest ich około 180. Jeśli do końca marca nie znajdą się pieniądze na utrzymanie połączeń Ełku z Białymstokiem, kursy zostaną zawieszone. Samorządowego dofinansowania domaga się białostocki zarząd PKP Przewozy Regionalne. We wtorek w Warszawie będzie o tym rozmawiał zarząd centralny.
- Do połowy marca badaliśmy frekwencję na trasie z Ełku do Olsztyna i z Ełku do Białegostoku - mówi Dariusz Rybeczek, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich PKP w Ełku. - Składy do Białegostoku były wypełnione w 50-80 proc. To, moim zdaniem, bardzo dużo. W weekend trudno znaleźć w nich miejsce.
Nie wiadomo jednak, czy taka frekwencja wystarczy do utrzymania tych kursów.
- By były one rentowne, każdy musiałby mieć przynajmniej 70 procentową frekwencję - dodaje Dariusz Rybaczek.
Ostateczna decyzja będzie znana po wtorkowym posiedzeniu zarządu.
Agnieszka Żukowska
a.zukowska@gazetaolsztynska.pl
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...
1.07.06 Zmiana rozkładu jazdy
Czy ktoś ma jakieś informacje jakie pociągi na Kaszubach i WiM mają być wyrzucone od 1 lipca?
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
- Tomasz Olszyński
- Towarowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2006, 16:11
- Lokalizacja: Gdańsk
- Tomasz Olszyński
- Towarowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2006, 16:11
- Lokalizacja: Gdańsk