Dyskusje o rozkładzie jazdy

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Leszek Lewiński pisze:
admk1985 pisze: ... jakie powinny być spełnione warunki, aby prowadzić ruch o "obniżonych" standardach bezpieczeństwa?
Nie istnieje taka możliwość, bo nie istnieją takie przepisy. Dlatego dla UTK takie działanie byłoby PRZESTĘPSTWEM.
A jeszcze z ciekawości. Pana zdaniem powinno się takie przepisy wprowadzić? Wydaje się, że przy dzisiaj dostępnych środkach technicznych nie powinno być problemów praktyczną realizacją podobnego modelu ruchu... A taniej byłoby, i to pewnie znacznie. Tańsza obsługa linii = mniejsze stawki dla operatorów. Prosty rachunek. Ale nie w Polsce... :???:

Pozdrawiam!
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jestem ciekaw czy dużo pociągów zlikwidują na Warmii

Post autor: Bernard »

kuba_mk pisze: W momencie kiedy wszystkie pociągi między Działdowem a Mławą mają "G" jestem w stanie uwierzyć we wszystko.
Kolejna polityczna decyzja. UM nie chce finansować pociagów przez granice województwa. Mam rodzinę na tej trasie w Iłowie i strasznie narzekają, że mała ilość pociągów uniemożliwia załatwienie czegokolwiek w Mławie. A na tym odcinku prędkość szlakowa jest wysoka i konkurencja ze strony PKS-u słaba (długi czas jazdy autobusów).

PS. Mnie już też nic nie dziwi :wink:
Ostatnio zmieniony 22 sty 2007, 20:18 przez Bernard, łącznie zmieniany 1 raz.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

OCZYWIŚCIE (to odpowiedź na post Adama, bo w międzyczasie Benek coś naskrobał).
Moim zdaniem to właśnie niereformowalni automatycy (czyli srk-owcy) rozłożą kolej w Polsce. Swoim mówię to wprost. To wg mnie najdurniejsza branża w PLK. Skostniała i trzymająca się ściśle staroświeckich przepisów, zasłaniająca się najczęściej hasłem-klucz: bezpieczeństwo ruchu. A to przecież właśnie oni nie potrafią zrobić prostych, tanich urządzeń ssp, prostych i tanich urządzeń sterowania zdalaczynnego. Ba, nie potrafią nawet osygnalizować przebiegów np. na 80 km/h przez rozjazd...
Wysłałbym to całe automatykowe bractwo na nauki do zachodniego sąsiada. Może oczy by im się otworzyły. Chociaż... wątpię :sad:
Ostatnio zmieniony 22 sty 2007, 20:30 przez Leszek Lewiński, łącznie zmieniany 1 raz.
L.L.
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Post autor: kuba_mk »

Bernard pisze:Taka oferta nie jest wystarczająca. Nikt nie kupi biletu miesięcznego na dwie pary pociągów o 4 rano i o 16.
Z tym to się akurat zgadzam. Ale chodziło mi o sensowną ofertę, która satysfakcjonuje dojeżdzających do szkół i pracy. Czy kolejowe przewozy regionalne mają może sens tylko przy 6-8 parach połączeń na dobę? Bo z tego co mówisz wnioskuję, że uruchamianie pociągów typowo szkolnych, czy typowo pracowniczych jest nieporozumieniem.
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Szczytno - Pisz do likwidacji? No coz, mozna sie bylo tego spodziewac. Ale cos za cos. Mam nadzieje, ze zmieni sie rowniez rozklad Olsztyn - Szczytno i szynobus bedzie dobrze wykorzystywany, nie bedzie mial 4,5 godzinnego postoju w Szczytnie!
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

Na stronie PKP PR ukazał się komunikat dotyczący zmian w RJ na terenie woj. kujawsko-pomorskiego, które wprowadzone zostaną od 1 lutego.

http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID ... 14&TID=556

Na temat W-M nadal cisza...
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

kuba_mk pisze: Czy kolejowe przewozy regionalne mają może sens tylko przy 6-8 parach połączeń na dobę? Bo z tego co mówisz wnioskuję, że uruchamianie pociągów typowo szkolnych, czy typowo pracowniczych jest nieporozumieniem.
Tak. Tylko conajmniej 6 par pociągów na dobę ma sens i tworzy jako taką ofertę przewozową na danej trasie i bez obawy, że jak wizyta w urzedzie/ośrodku zdrowia/ zakupy sie przedłużą to nie trzeba będzie nocowac na dworcu.
W takiej ofercie zawarte są oczywiscie pociągi typowo pracownicze/do urzędu/lekarza i szkolne, czyli te co przyjeżdżają na stację końcową przed 7.00 i przed 8.00, a wyjeżdżają po 14.00 i po 15.00. Pociąg bardzo wczesno-ranny ok 4.00 służy zazwyczaj kolejarzom i pasażerom zdążającym w dalszą podróż, którzy kożystają z pociągu regionalnego, aby dostać sie do stacji węzłowej i przesiąść się na pociąg miedzyregionalny. Pociągi w okolicy południa służą ludziom wybierającym sie do sklepów i turystom. Pociągi popołudniowe ok 17.00 i późnowieczorne 20.00-21.00 służą zazwyczaj studentom, powracającym z zakupów/urzędów, wycieczkowiczom itp.


PS. "Duże" przewozy to pojecie względne. Np Metro Warszawskie charakteryzuje sie "dużymi" przewozami, które kształtują się ok 300 tyś pasażerów na dobę. To jest dopiero zapotrzebowanie na przewozy!! Do Pisza chyba jeździ mniej ludzi dzienie :wink:
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
kuba_mk
DYŻURNY RUCHU
Posty: 122
Rejestracja: 21 paź 2005, 18:31
Lokalizacja: Lidzbark Welski
Kontakt:

Re: Jestem ciekaw czy dużo pociągów zlikwidują na Warmii

Post autor: kuba_mk »

Bernard pisze:Kolejna polityczna decyzja. UM nie chce finansować pociagów przez granice województwa.
Tylko czekać jak wzorem lat 20-tych ubiegłego wieku zaczną rozbierać tory i rozkopywać nasypy na odcinkach granicznych w obawie przed wjazdem pociągu z konkurencyjnego ZPR-u...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 sty 2007, 18:02 przez kuba_mk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Post autor: CM »

Na temat W-M nadal cisza...
... przed burzą :evil:

Dobrze, ba - najlepiej, poinformowane "źródło osobowe" w PKP PR wydobyło na światło dzienne pismo okólne krążące niczym śmierć po mazurskich torach... Całości cytować zabroniono, ale nie wytrzymam... no nie wytrzymam:

[...] Zgodnie z regulaminem przyznawania tras Biuro Eksploatacji i Organizacji Przewozów spółki "PKP Przewozy Regionalne" w Warszawie prosi o zarządzenie poniższych zmian w ramach korekty rocznej ważnej od dnia 01 lutego 2007r.: [...]

1. Pociąg nr 9641 Olsztyn Gł. 10.43 Pisz 13.25 skrócić relację do st. Szczytno
2. Pociąg nr 9640 Pisz 13.44 Olsztyn Gł. 16.29 skrócić relację na Szczytno - Olsztyn Gł.
3. Pociąg nr 9645 Olsztyn Gł. 14.35 Pisz 17.30 skrócić relację na Olsztyn Gł.- Szczytno
6. Pociąg nr 9644 Pisz 17.44 Olsztyn Gł. 20.30 skrócić relację na Szczytno-Olsztyn Gł.
[...] ciach newsy...

Jest też o wycofaniu zamówień na przewozy pasażerskie na odcinku Szczytno-Ruciane-Pisz. Nie ma nawet mowy o sezonowym ruchu (np. pociągach w lipcu/sierpniu). Definitywny koniec...

PS. Chciałbym nie wierzyć w to co czytam. Może jeszcze nie jest za późno... łudzę się. Wiem, pisałem już dawno, wróżyłem... i ... stało się?
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Awatar użytkownika
pzpr
Towarowy
Posty: 16
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pzpr »

Od 1 lutego na na odc. Szczytno - Olsztyn ma być dodany nowy pociąg o 11:50 ze stacji początkowej w zestawieniu SA106.
Awatar użytkownika
Paweł Wagner
EuroCity
Posty: 455
Rejestracja: 16 maja 2005, 22:45
Kontakt:

Post autor: Paweł Wagner »

CM pisze:
Na temat W-M nadal cisza...
... przed burzą :evil:
(..)
Może jeszcze nie jest za późno... łudzę się.
Wygląda na to, że ostateczna decyzja już zapadła i los odcinka Szczytno - Pisz jest przesądzony. Dzisiaj olsztyński ZPR zrobił objazd wzdłuż nieszczęsnego odcinka, wywieszając na stacjach i przystankach tablice informujące, iż z dniem 1 lutego ruch pasażerski zostaje zawieszony - z przyczyn ekonomicznych. :cry:

Decyzja była trzymana w tajemnicy do ostatniej chwili. Nawet dyżurni ruchu czy piska kasa biletowa jeszcze wczoraj nic nie wiedzieli na ten temat.

A propos wspomnianych niby powodów zawieszenia ruchu - z informacji kierownika pociągu wynika, iż w zeszłym tygodniu w Szczytnie do szynobusu relacji Pisz - Olsztyn Gł. doczepiano w pośpiechu dodatkowy wagon. Pesobus już w drodze do Szczytna z trudem zabierał nowych pasażerów.
Załączniki
Ogłoszenie
Ogłoszenie
Jeden z ostatnich pociągów z Rucianego-Nidy do Olsztyna
Jeden z ostatnich pociągów z Rucianego-Nidy do Olsztyna
Awatar użytkownika
Frost
Towarowy
Posty: 21
Rejestracja: 27 gru 2006, 15:02
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Frost »

Nie ma co ukrywać - klamka poprostu zapadła :evil: :!: Szkoda

Mam jedno tylko pytanie 'natury kosmetycznej': Kiedy będzie ostatni przejazd osobówki na linii: 31 stycznia czy tego feralnego 1 lutego. Trochę głupkowate pytanie i chyba sam sobie odpowiadam na nie, ale wolałbym się upewnić.
S. Mróz
"Małe stacyjki są dumne z tego, że przez nie przejeżdżają pociągi pośpieszne"
M.Szymański
Towos
Posty: 29
Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: M.Szymański »

Pozostaje złowrogie pytanie - która linia następna na WM :?: Mam nadzieję, że już żadna, ale kto wie? Może ktoś dojdzie do wniosku, że ruch pasażerski na linii Czerwonka-Ełk jest niepotrzebny :mad: - przecież równolegle biegnie droga krajowa? Swoją drogą gdy w pomorskiem chciano zawiesić Kościerzyna-Chojnice to dzięki (?) lokalnym społecznościom (lobbing, protesty) pociągi osobowe nadal jeżdżą. Podobnie jest w przypadku Bąk-Karsin-Czersk. A jak sytuacja wygląda tutaj?
Pozdrawiam
Kotłów parowych nie ma już na kolei, ale nadal
nie brak ich na statkach
Sebastian

Post autor: Sebastian »

M.Szymański pisze:Pozostaje złowrogie pytanie - która linia następna na WM :?: Mam nadzieję, że już żadna, ale kto wie? Może ktoś dojdzie do wniosku, że ruch pasażerski na linii Czerwonka-Ełk jest niepotrzebny :mad: - przecież równolegle biegnie droga krajowa? Swoją drogą gdy w pomorskiem chciano zawiesić Kościerzyna-Chojnice to dzięki (?) lokalnym społecznościom (lobbing, protesty) pociągi osobowe nadal jeżdżą. Podobnie jest w przypadku Bąk-Karsin-Czersk. A jak sytuacja wygląda tutaj?
Pozdrawiam
Mam już dosyć wieści o zamykanych liniach na Warmii i Mazurach!Czemu w zachodnio-pomorskim nie likwidują połączeń kolejowych,a wręcz uruchamiane są nowe połączenia?Odpowiedz jest prosta:jest współpraca "na poziomie" pomiędzy szczecińskim zpr a samorządem województwa i są nowe pociągi.Tylko jak zwykle na W-M się nie da.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Sebastian pisze:PozdrawiamMam już dosyć wieści o zamykanych liniach na Warmii i Mazurach!Czemu w zachodnio-pomorskim nie likwidują połączeń kolejowych,a wręcz uruchamiane są nowe połączenia?Odpowiedz jest prosta:jest współpraca "na poziomie" pomiędzy szczecińskim zpr a samorządem województwa i są nowe pociągi.Tylko jak zwykle na W-M się nie da.
Pewnie za rok linia Czerwonka -Ełk będzie tylko czynna w sezonie i tylko do Mikołajek. Tak obstawiam.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
ODPOWIEDZ