No ale za to mamy w tych jednostkach 1 klasę co w serii EN57 jest rzadkościąMaro pisze:Łyna i Motława nie jeżdżą na jednostkach po modernizacji wewnątrz składu. ..e.daniel pisze:także dobry komfort (odnowione EZT)
Dyskusje o rozkładzie jazdy
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
-
- Towos
- Posty: 29
- Rejestracja: 09 sty 2007, 08:53
- Lokalizacja: Gdańsk
PKP PR podało projekt rozkładu pociągów dalekobieżnych:
http://www.pr.pkp.pl/img_in//Projekt%20 ... 7_2008.pdf
http://www.pr.pkp.pl/img_in//Projekt%20 ... 7_2008.pdf
Więc muszę Cię Kolego zmartwić. Twoja radość jest przedwczesna, bo Rybak nie pojedzie do Berlina, a jedynie do Szczecina, tak jak dotychczas.Sebastian pisze:Jestem i zaskoczony i zadowolony.Zawsze postrzegałem PR jako tego przewoźnika,który lekceważy klientów,(...)
I nie jest to efektem lekceważenia klientów, lecz umów między przewoźnikami PKP i DB.
Sam byłbym bardzo ukontentowany ponownie widząc w 3-Mieście (co)dzienny skład z logiem DB na burcie, ale kolejowa rzeczywistość jest taka, jaka jest i niestety na ten moment będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
A Pan Chodak to spoko gość i pomysły ma 1 klasa, ale pewnych rzeczy nawet i on nie przeskoczy.
Na pocieszenie dodam, że w nowym rozkładzie ponownie będzie kursował pociąg Berlin - Kaliningrad/Ełk w podobnych godzinach co teraz, ale tym razem jako samodzielny skład, nie powiązany z Podlasiakiem.
Władze mojego (obecnego) województwa czynią starania, aby był on dostępny na polskim odcinku dla podróżnych w relacji PL-RU i odwrotnie.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Szczegółów dotyczących tego połączenia nie znam, zwłaszcza że jeszcze kilkanaście dni temu mówiło się, że go nie będzie w ogóle lub pojedzie przez Poznań.
O ile mi wiadomo będzie to pociąg sezonowy, przy czym sezon należy tu rozumieć jako okres pomiędzy 1 maja, a 30 września 2008 r.
Wczoraj na żaglowcu Kruzenshtern w porcie szczecińskim odbyło się spotkanie zarządu Województwa Zachodniopomorskiego z władzami Obwodu Kaliningradzkiego, podczas którego podpisano porozumienie o współpracy obu regionów.
Poruszono też kwestię obecnie funkcjonującego połączenia kolejowego, na bazie "Masuren Expressu", a zwłaszcza jego niedostępności dla polskich podróżnych. Okazało się, że o sposobie funkcjonowania tego połączenia zadecydowało idiotyczne porozumienie Ministra Transportu RP z jego odpowiednikami w Rosji i Niemczech, w którym uzgodnił on kursowanie pociągu przez Polskę, jako tranzytowego, bez możliwości wsiadania na stacjach pośrednich w PL. PKP PR, obsługujące tę relację, nie są za ten stan rzeczy winne.
Marszałek Zach-Pomu zapowiedział, że wystąpi do MT w tej sprawie tak, by w przyszłym rozkładzie jazdy pociąg był dostępny dla wszystkich chętnych i z każdej stacji pośredniej.
Co z tego wyjdzie zobaczymy.
A poniżej fotka tego pociągu na wyjeździe ze stacji Szczecin Gumieńce w kierunku Berlina, dnia 10 czerwca br.
Na czele składu 232-686.
O ile mi wiadomo będzie to pociąg sezonowy, przy czym sezon należy tu rozumieć jako okres pomiędzy 1 maja, a 30 września 2008 r.
Wczoraj na żaglowcu Kruzenshtern w porcie szczecińskim odbyło się spotkanie zarządu Województwa Zachodniopomorskiego z władzami Obwodu Kaliningradzkiego, podczas którego podpisano porozumienie o współpracy obu regionów.
Poruszono też kwestię obecnie funkcjonującego połączenia kolejowego, na bazie "Masuren Expressu", a zwłaszcza jego niedostępności dla polskich podróżnych. Okazało się, że o sposobie funkcjonowania tego połączenia zadecydowało idiotyczne porozumienie Ministra Transportu RP z jego odpowiednikami w Rosji i Niemczech, w którym uzgodnił on kursowanie pociągu przez Polskę, jako tranzytowego, bez możliwości wsiadania na stacjach pośrednich w PL. PKP PR, obsługujące tę relację, nie są za ten stan rzeczy winne.
Marszałek Zach-Pomu zapowiedział, że wystąpi do MT w tej sprawie tak, by w przyszłym rozkładzie jazdy pociąg był dostępny dla wszystkich chętnych i z każdej stacji pośredniej.
Co z tego wyjdzie zobaczymy.
A poniżej fotka tego pociągu na wyjeździe ze stacji Szczecin Gumieńce w kierunku Berlina, dnia 10 czerwca br.
Na czele składu 232-686.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
"Masuren Express" to według mnie pociąg którego oferta krzywdzi trochę polskich pasażerów.Gdybym to ja układał rozkład jazdy ten pociąg w ogóle by się w nim nie pojawił.Patrząc na frekwencję "Masuren Express" nie ukrywajmy,że nie jest ona za wysoka.Gdyby ten pociąg pokonywał całą trasę w dzień frekwencja z pewnością byłaby lepsza.Ale ja pozostanę i tak zwolennikiem kontynuowania rozmów które pozwoliłyby "Rybakowi" pojechać do Berlina
- Sebastian Marszał
- ZWROTNICZY
- Posty: 637
- Rejestracja: 30 paź 2004, 21:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Z ostatnich (nieoficjalnych) doniesień wynika, że Bory Tucholskie jednak w nowym RJ pojadą, ale w nieco zmodyfikowanej trasie. Od Wawy przez Kutno i Toruń do Bydgoszczy, a stąd dalej przez Chojnice i Szczecinek do Kołobrzegu, czyli po starej trasie. Zmiana trasy na odcinku Wawa - Wierzchucin jest skutkiem rozpoczęcia modernizacji linii nr 9 i wynikającym z tego ograniczeniem przepustowości tej linii.
W związku z przegraną w Kuj-Pomie PKP PR się mocno zawzięły i przedłużają / modyfikują trasy kilku pociągów do Grudziądza. Będą tam zaglądać bodajże 4 pary pośpiechów, w tym jeden od strony Jabłonowa. Tyle mogę powiedzieć na dziś, jak coś nowego się pojawi, nie omieszkam się swą wiedzą z Wami podzielić.
W związku z przegraną w Kuj-Pomie PKP PR się mocno zawzięły i przedłużają / modyfikują trasy kilku pociągów do Grudziądza. Będą tam zaglądać bodajże 4 pary pośpiechów, w tym jeden od strony Jabłonowa. Tyle mogę powiedzieć na dziś, jak coś nowego się pojawi, nie omieszkam się swą wiedzą z Wami podzielić.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
Intryguje mnie jakich relacji będą te pociągi? Jedną ma stanowić posp. Wrocławianin przez Chełmżę i Toruń, wiadomo dokąd. A co z pozostałymi? Szczególnie ciekawi mnie ten pociąg jadący od strony Jabłonowa? Co by to mogło być, co przyjeżdża do Jabłonowa i dalej jedzie do Grudziądza? Chyba nic od strony Torunia, bo to absurd. Od Brodnicy chyba też nic, skoro Bory zmieniają trasę. Może coś od strony Olsztyna? Swoją drogą ciekawy byłby pociąg Olsztyn (a może nawet Białystok) Jabłonowo - Grudziądz - Chojnice - Szczecinek - Kołobrzeg / Szczecin. Ale to są tylko takie moje mrzonkiBodek pisze:W związku z przegraną w Kuj-Pomie PKP PR się mocno zawzięły i przedłużają / modyfikują trasy kilku pociągów do Grudziądza. Będą tam zaglądać bodajże 4 pary pośpiechów, w tym jeden od strony Jabłonowa.
-
- Pospieszny
- Posty: 128
- Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
- Lokalizacja: Lodz/Warszawa
- Kontakt:
Tak, tak miałem na myśli odcinek Olsztyn - Iława - Jabłonowo. Trasa przez Działdowo byłaby bez sensu chociaż z tego względu, że jest o wiele dłuższa. Jednak z przejazdem od strony Działdowa też chyba nie byłoby problemu, skoro jeździły tamtędy Bory Tucholskie. Mam tu na myśli oczywiście inną relacje pociągu. Skoro Bory w przyszłym rozkładzie, ze względu na remont linii Warszawa - Gdynia, pojadą przez Kutno i Bydgoszcz, to w zastępstwie, aby uniknąć przeładowania na niej, można by wprowadzić np. do pospiesznego Mazury łącznik do Grudziądza od Działdowa przez Brodnicę. Byłoby to na tyle korzystne, iż nie stanowiłoby zbytnio obciążenia taborowego. Do obsługi takiego połaczenia wystarczyłyby np. skład :2 wagony 2 kl i 1 wagon 1/2 kl, robiący 1 obieg w dziennie.flugzeug30 pisze:od strony Olsztyna przez Dzialdowo ?!. Nie bardzo - linia na razie zamknieta. Raczej przez Ilawe Glowna- Jablonowo
-
- Pospieszny
- Posty: 128
- Rejestracja: 18 lip 2007, 21:42
- Lokalizacja: Lodz/Warszawa
- Kontakt:
Stan nawierzchni w porównaniu z innymi liniami o podobnym znaczeniu nie jest najgorszy. Dozwolona predkośc pociągów na tej trasie to prawdopodobnie 80 km/h.flugzeug30 pisze:jaki jest teraz stan nawierzchni na linii Dzialdowo- Brodnica.
Szansa oczywoście, że jest. Problem tkwi w finansowaniu przewozów, ponieważ linia ta położona jest na pograniczu dwóch województw. Kujawsko - pomorskie jest za utrzymaniem połączeń a samorząd warmińsko - mazurskiego nie. Rozwiązaniem byłoby wprowadzenie połączenia dalekobieżnego finansowanego przez budżet państwa. Swego czasu rozważano wprowadzenie dwóch par dziennie Działdowo - Chojnice. A co z tego wyjdzie????flugzeug30 pisze:A jest szansa. zeby np kiedys wrocily na tej linii pociagi
Jak już wcześniej wspomniałem Bory Tucholskie w nowym rozkładzie pojadą, lecz dla zmylenia przeciwnika w nowej relacji i trasie oraz z nową nazwą.
Będzie to pociąg "Kujawiak" relacji Lublin - Kołobrzeg przez Wawę, Bydgoszcz, Chojnice i Szczecinek. Oczywiście tylko w sezonie, a poza nim zdaje się tylko w relacji Lublin - Bydgoszcz.
Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że jadąc w kierunku Kołobrzegu w Chojnicach zamelduje się o 14:35, a w przeciwną stronę o 12:50.
Będzie to pociąg "Kujawiak" relacji Lublin - Kołobrzeg przez Wawę, Bydgoszcz, Chojnice i Szczecinek. Oczywiście tylko w sezonie, a poza nim zdaje się tylko w relacji Lublin - Bydgoszcz.
Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że jadąc w kierunku Kołobrzegu w Chojnicach zamelduje się o 14:35, a w przeciwną stronę o 12:50.
USAMORZĄDOWIĆ regionalne linie kolejowe!!!
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=62563#62563
Pozdrowienia z Pomorza!
B. Jędrzejewski