Dyskusje o rozkładzie jazdy

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: darek600141 »

Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Ja bym tak pewnie nie obstawiał która z linii będzie kolejna.Nikt nie spodziewał się liwidacji wszystkich pociągów regionalnych na linii Ełk-Białystok,a jednak do tego doszło.Elektryfikacja na danej linii nie oznacza,że muszą tam jeżdzić pociągi,czego przykładem jest Ełk-Białystok.Oby w naszym regionie nikt nie doprowadził do takiej sytuacji,że na zelektryfikowanej linii nie będzie jezdził żaden pociąg regionalny,bo i taki scenariusz jest możliwy.
kaim
Pospieszny
Posty: 175
Rejestracja: 09 sie 2005, 11:13
Lokalizacja: Braniewo

Post autor: kaim »

Od 1 lutego Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych PKP w Olsztynie wprowadzi zmiany w kursowaniu niektórych pociągów.

Zmiany będą szczególnie dotyczyć mieszkańców Pisza, Szczytna i Działdowa. PKP zdecydowały o zawieszeniu przewozów na trasie Działdowo-Brodnica, a pociągi z Olsztyna do Pisza przez Szczytno będą kursować tylko w relacji Olsztyn-Szczytno i z powrotem. Dobrą informacją dla podróżnych korzystających z tej linii jest fakt, że połączenia zapewnić mają przewoźnicy samochodowi.
Inne zmiany dotyczą m.in. kilku pociągów z Braniewa do Olsztyna i z powrotem. Te, zamiast codziennego kursowania, będą jeździć tylko od poniedziałku do piątku. Na wniosek podróżnych zmienione będą też godziny kursowania kilku pociągów m.in. z Olsztyna do Działdowa i z powrotem oraz z Iławy do Działdowa i z powrotem. Wprowadzane zmiany mają przynieść w skali roku oszczędności w granicach 2 mln zł. Kolejna korekta rozkładu jest zaplanowana na 1 czerwca
Awatar użytkownika
darek600141
Pospieszny
Posty: 160
Rejestracja: 21 sty 2007, 15:33
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: darek600141 »

Mam nowy rozkład!!
Podam wam strone!!
http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID ... n=14&nav=A
Pozdrowienia dla klubowiczów WMTMK Olsztyn
Awatar użytkownika
Marcin Przegiętka
Pospieszny
Posty: 155
Rejestracja: 10 lip 2006, 14:53
Lokalizacja: Warszawa / Toruń

Post autor: Marcin Przegiętka »

Bernard pisze: Zaś na odcinku Brodnica-Działdowo są cztery pary i w dodatku nie kursujące we wszystkie dni tygodnia. Jak taką ofertą można zainteresować pasażerów?
Mimo wszystko frekwencja w pociągach jest niezła na tej linii. Niestety, wiele wskazuje na to, że ruch zostanie zawieszony, pomimo zbierania podpisów, artykułów w gazetach itd. Jeśli dwóch marszałków się nie dogada (a do tej pory się nie dogadało), linia padnie.
Pozdrawiam,
Marcin

"Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją."
Radek
InterCity
Posty: 306
Rejestracja: 18 paź 2004, 12:52
Lokalizacja: Ostróda / Kraków

Post autor: Radek »

Zmiana rozkladu jazdy ma takze pozytywne strony. Wg niej, o ile jest prawdziwa(?!), uruchomiona zostanie para pociagow oznaczona (F): Ilawa - Malbork - Ilawa, z Ilawy o 10:48, z Malborka o 10:37. Pewnie jest to wpadka W-MZPR...
Tu stacja Iława, tu stacja Iława Główna...:-)
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Zapadła już ostateczna decyzja co do likwidacji ruchu pasażerskiego na linii Sierpc-Toruń?Podobno jeszcze toczą się ostatnie negocjacje pomiędzy kujawsko-pomorskim UM a PKP.
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

Nawet jak odwieszą tą linię, to stali klienci kolei zdażyli już kupić miesięczne na autobusy i analogicznie jak na Czersk-Bąk pociąg po odwieszeniu będzie liczył sobie 3 pasażerów w tym dwóch kolejarzy.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Sebastian

Post autor: Sebastian »

Z dniem 1 lutego 2007r zmienił się nieco rozkład jazdy pociągów.Dla pociągu nr 97137 rel.Olsztyn Gł-Elbląg wyjeżdżającego z Olsztyna o 18:35 wyznaczono 2 dodatkowe postoje w Wołownie i Koziej Górze.Jednak tych zmian nie naniesiono na rozkłady wiszące na w/w przystankach do chwili obecnej.Czy podróżni mają zgadywać o której będzie przejeżdzał dany pociąg?Jest to kolejny przykład jak PKP PR zachęca potencjalnych klientów do korzystania z ich usług. :cry:
Awatar użytkownika
CM
Ekspres
Posty: 270
Rejestracja: 05 cze 2005, 15:23
Lokalizacja: Arys-Posen-Bromberg
Kontakt:

Kujawsko - Pomorskie się nie poddaje...

Post autor: CM »

Kujawsko - Pomorskie...

Rozpoczęły się rozmowy przedstawicieli PKP PR z samorządem na temat przywrócenia ruchu osobowego na liniach Toruń-Sierpc, Bydgoszcz-Chojnice oraz Brodnica-Działdowo. Protesty mieszkańców i lokalnych samorządów powiatowych są tym większe, że na 2007 rok region zapłacił PR aż o 26% więcej dotacji (50 mln PLN). Żaden inny region nie odnotował takie zwyżki dofinansowania PR. PKP żądało 58 mln dopłat - więc owe 8 mln różnicy "sfinansowano" likwidacją tych trzech linii. Nadgorliwość godna...
Od 16.02.2007 r. przystąpiono do renegocjacji umowy. Albo przywrócenie ruchu (w zamian za oszczędności na innych liniach i "prezenty" taborowe), albo redukcja dofinansowania PR i dalszy ciąg wojny.

Gest dobrej woli. PKP dostanie od samorządu trzy nowe PESY (ponoć już są przygotowane do wyjazdu z fabryki). To tak na otarcie łez po skreśleniu unijnych 25 mln EURO na zakup nowego taboru z RPO w najbliższych latach (nie tylko kolej tak "tną" - bydgoski port lotniczy też).

Mam obawy, że negocjacje mogą się kończyć połowicznym "sukcesem"... czyli któraś linia nie będzie reanimowana. Która? Pewnie Działdowo...

Oby nie.
Kolejowy elementarz Warmii i Mazur! www.torowiskiem.prv.pl
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

CM pisze:Rozpoczęły się rozmowy przedstawicieli PKP PR z samorządem na temat przywrócenia ruchu osobowego na liniach Toruń-Sierpc, Bydgoszcz-Chojnice oraz Brodnica-Działdowo
Linia Chojnice - Bydgoszcz na szczęście nie została zamnknięta dla ruchu osobowego, wycofano jedynie jedną parę pociągów :o
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
stachn
Towarowy
Posty: 7
Rejestracja: 04 mar 2007, 08:24

Post autor: stachn »

Jak kto woli - tutaj sie jałowa dyskusja zaczęła
Leszek Lewiński pisze:OCZYWIŚCIE (to odpowiedź na post Adama, bo w międzyczasie Benek coś naskrobał).
Moim zdaniem to właśnie niereformowalni automatycy (czyli srk-owcy) rozłożą kolej w Polsce. Swoim mówię to wprost. To wg mnie najdurniejsza branża w PLK. Skostniała i trzymająca się ściśle staroświeckich przepisów, zasłaniająca się najczęściej hasłem-klucz: bezpieczeństwo ruchu. A to przecież właśnie oni nie potrafią zrobić prostych, tanich urządzeń ssp, prostych i tanich urządzeń sterowania zdalaczynnego. Ba, nie potrafią nawet osygnalizować przebiegów np. na 80 km/h przez rozjazd...
Wysłałbym to całe automatykowe bractwo na nauki do zachodniego sąsiada. Może oczy by im się otworzyły. Chociaż... wątpię :sad:
"

Przeniosłem treść posta tutaj http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... c&start=45
Ostatnio zmieniony 04 mar 2007, 10:49 przez stachn, łącznie zmieniany 1 raz.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Chyba Ci się, Kolego, w ferworze walki, tematy pomyliły :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
L.L.
stachn
Towarowy
Posty: 7
Rejestracja: 04 mar 2007, 08:24

Post autor: stachn »

Nie - tematy mi sie nie pomyliły lecz chyba ktoś zapomniał ( może w nawale różnych informacji) gdzie umieścił pierwszy post dotyczących automatyków. Celowo swój post w pierwszej wersji umieściłem tutaj ponieważ tutaj padły zarzuty ( delikatnie mówiąc) pod adresem automatyków.
toromistrz
Towos
Posty: 35
Rejestracja: 02 mar 2007, 10:21
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: toromistrz »

To co piszecie tu o kolejnych zamykanych liniach jest bardzo przykre. jeszcze kilka lat temu u mnie było podobnie. Na całe szczęście od 3 lat jest zupełnie inaczej.Otwiera się linie nieczynne wiele lat.Zaczęło się od ratowania Linii 402 Koszalin-Goleniów na odcinku Kołobrzeg -Goleniów. Sejmik wojewódzki zakupił raciborskiego "dzidziusia". Następnym posunięciem był zakup używanych "Helmutów".Było ich 7 na chodzie.Niestety jeden się w ubiegłym roku spalił pod Chociwlem.Następnie samorząd zakupił 3 bydgoskie PESY. zaczęto majstrować przy rozkładze na lini 402 i uruchomiono linię 418 Sławno-Darłowo.Co ciekawe była nieczynna mimo że przeszła remont kapitalny.W ubiegłym roku uruchomiona została linia 403 na odcinku Ulikowo-Kalisz Pomorski Miasto,w tym roku uruchomiono odcinek Piła-Wałcz.Myśli się teraz o odcinku Wałcz-Kalisz ale kasy na razie brak.
Uratował to wszystko normalnie myślący samorząd i przychylność kolejarzy. Pod koniec kadencji wicemarszałek Rupnik zorganizował na Kołobrzeskim dworcu spotkanie z pracownikami różnych branż i spółek gdzie dziękował za współpracę i przedstawił dalsze plany.Spotkanie odbyło się w Kołobrzegu bo to u nas "garażują" wszystkie szynobusy.Aktualny rozkład jest co rok lepszy, lepsze są połączenia z resztą kraju.Na kilku odcinkach jest oferta specjalna czyli tańsze bilety.Wszystko to dało tyle że nikt już nie mówi o zamykaniu linii,a o remontach z podwyższaniu prędkości i otwieraniu linii wiele lat nieczynnych( w tej chwili Świdwin-Połczyn ). Zemści się też na PESY bo niewygodne, a teraz są za małe.Nic tak nie cieszy jak widok przepełnionego pociągu gdzie jeszcze 3 lata temy mówiło się o zamykaniu linii.
Podobnie stało się z wąskotorówką w Rewalu.Kolei nic się nie opłacało więc zaczęto ją orać.Przejęła ja w użytkowanie gmina Rewal tabor dzierżawią od muzeum w Gryficach.Cały długi sezon kursuje w rozkładzie po sezonie na zamówienie i się opłaca.Problem jest tylko z odcinkem Pogorzelica-Trzebiatów bo nie są uregulowane sprawy własnościowe przez PKP Nieruchomości.Trzeba sporej kasy na remont mostu w Nowielicach a gminy nie mogą inwestować w coś co nie jest ich własnością(chodzi o dofinansowanie z Unii).Ale idzie to wszystko w dobrą stronę.Szkoda tylko że zachodniopomorskie jest jedynym województwem gdzie się nie likwiduje połączeń i pociągów w każdym rozkładzie przybywa.
ODPOWIEDZ