gryff pisze:Ja będę bronił swoich poglądów
Czekam z niecierpliwością, bo unikasz odpowiedzi na większość pytań.
gryff pisze:Przyjrzyj się tym modernizacjom lokalnych linii kolejowych które to na szeroką skalę są i będą prowadzone na terenie województwa pomorskiego ,którego to jesteś mieszkańcem .Jakoś nie przeczytałem o tym ani jednej negatywnej opinii ,wręcz przeciwnie (nie chodzi mi o forum)
Nie wiem co czytujesz. Negatywnych opinii na temat modernizacji w woj. pomorskim jest sporo - dotyczą przede wszystkim tego że modernizacja na ładnych kilka lat sparaliżowała dojazdy do Trójmiasta. Najlepszą opinią jest coraz mniejsza frekwencja w coraz krótszych składach, na linii gdzie przed modernizacją kursował pełny skład 3xEN57. Efektem tej modernizacji jest przede wszystkim odpływ pasażerów, którzy do pociągów już nie wrócą.
Inne modernizacje w woj. pomorskim ciężko ocenić z perspektywy oferty (nie są tak uciążliwe jak E65,być może oferta się poprawi), natomiast już dziś można zauważyć ich niekorzystne aspekty - na linii helskiej zastosowano perony wysokie, przy całym nowym taborze dostosowanym do peronów niskich. Na węglówce modernizowanej z uwzględnieniem ruchu PKM, przy wzroście ruchu, jednocześnie powstanie wąskie gardło - na dwutorowym szlaku, ze względu na przystanek, ruch będzie prowadzony po jednym torze.
gryff pisze:A Ciebie postrzegam jako potencjalnego likwidatora tego co jeszcze można uratować
A jakiś argument? Bo ja ciebie postrzegam jako marnego dyskutanta - pieniacza, któremu nie dość że brak wiedzy, to jeszcze nie umie przedstawić swoich racji.
gryff pisze:Zajmijcie się panowie zasadnością oraz rachunkiem ekonomicznym i społecznym modernizowanych linii kolejowych na waszych podwóreczkach
Widać nie rozumiesz do czego służy forum dyskusyjne. Otóż służy ono, uwaga:
dyskusji.
harcerz pisze:Jedynym wyjściem jest kolej, która przy stosunkowo niskich nakładach da duże efekty np. w postaci skrócenia czasu dojazdu do Olsztyna.
Czy można prosić o jakiś przykład praktyczny? Bo ja mam przykład że tak nie jest:modernizacja Szczytna (Szyman) - wydatek finansowy nie był niski,owszem, czas przejazdu uległ skróceniu, za to zmniejszyła się liczba pociągów. Czy o takie efekty chodzi?
harcerz pisze:Póki co sytuacja jest taka, że nie ma dobrych torów, więc nie opłaca się kupować lepszych "pociągów".
Sytuacja jest taka, że UM już kupił nowe pociągi w ilości pozwalającej na całkowite wyeliminowanie z ruchu lokomotyw spalinowych - oprócz poprawy komfortu (z tym jest różnie) miały one przynieść obniżenie kosztów, uchronić linie przed likwidacjami itp. Rzeczywistość pokazała że UM równie chętnie co kupował tabor, ciął połączenia i zamykał linie kolejowe, przeplatając to z medialnym, lecz bezsensownymi reaktywacjami. Poza linią przez Mikołajki, działo się to w zupełnym oderwaniu od stanu infrastruktury.
harcerz pisze:Ludzi dodatkowo zniechęca to, że pociągi się wleką, więc nie jeżdżą. Powoduje to, że nadal nie ma sensu remontować torów i kupować pociągów, bo nikt nie jeździ w bieżących warunkach, więc po co wydawać kasę.
Nieprawda! W omawianym przypadku jest wręcz odwrotnie. W woj. warm-maz. najgorszy (najstarszy) tabor jeździ na liniach o najlepszych parametrach, z najlepszą ofertą i największą liczbą pasażerów. Największe środki przeznaczono na zakupy taboru na linie, które likwidowane są najszybciej. Dzięki temu woj. warm-maz. może niedługo mieć więcej sztuk pojazdów, niż par obsługiwanych przez nie pociągów. Mającą duży potencjał (przed zawieszeniem pomimo fatalnej prędkości frekwencja wymagała dołączania Bh do SA106) i zmodernizowaną na sporej części (ze środków budżetu centralnego) linię Czerwonka - Mikołajki - Ełk zamyka się bez żalu, z kolei największym zakresem modernizacji objęta została linia o zerowym ruchu i znikomym potencjale.
harcerz pisze:Jest szansa na modernizację Szczytno - Ełk i elektryfikację Korsze - Ełk to trzeba to zrobić jak najszybciej.
Ciekawe, że w województwie któremu brakuje na utrzymanie połączeń, lekką ręką rzuca się projekty modernizacji. I co, Szczytno - Ełk zmodernizują, żeby potem wyciąć kolejny pociąg?
harcerz pisze:Wówczas ludzie zaczną wracać do kolei bo będzie zwyczajnie szybciej niż autobusem.
Tak jak na liniach Szczytno - Wielbark, Elbląg - Braniewo i Ełk - Olecko?