Strona 7 z 13

: 21 paź 2014, 10:19
autor: Stellwerk
Pewnie po prostu wygrali przetarg...
Skoro metro w Warszawie budują Włosi i Turcy, to czemu szczecinianie nie mogliby naprawiać torów na Mazurach? :mrgreen:

: 21 paź 2014, 14:39
autor: Radek1998
Stellwerk pisze:Pewnie po prostu wygrali przetarg...
Skoro metro w Warszawie budują Włosi i Turcy, to czemu szczecinianie nie mogliby naprawiać torów na Mazurach? :mrgreen:
A co ma Mełno i Jabłonowo do Mazur ???

: 20 sty 2015, 16:37
autor: tomaszo
Z radością informuję, że odcinek Brodnica- Gutowo Pomorskie a najprawdopodobniej cały "martwy" do tej pory odcinek Brodnica-Lidzbark jest znów przejezdny :). Z tego co udało mi się dowiedzieć drezyna dojechała od strony Brodnicy najprawdopodobniej do granicy województwa za Gutowem. Jeśli ma ktoś jakieś informacje jakie będą jeździły tą trasą pociągi i ewentualnie kiedy będę ogromnie wdzięczny :)

: 20 sty 2015, 17:31
autor: maczy
Prawdopodobnie się powtarzam, ale - na progu nowego roku - jest to dla mnie, póki co, najlepsza kolejowa informacja roku. Oby tylko moja (nasza) radość nie była przedwczesna...

: 21 sty 2015, 10:38
autor: SP45-166
Fajnie że szlak jest utrzymywany w przejezdności. Pytanie tylko czy to nie sztuka dla sztuki. Jeżeli to zostało uzupełnione tylko po to by sobie leżało nieużywane to czy jest sens wstawiać złodziejom nowy przyszły łup? A może to jakaś jaskółka zapowiadająca powrót ruchu? Coś wiadomo wam w tym temacie?

: 21 sty 2015, 11:52
autor: maczy
Pożiwiom, uwidim.

Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014- 2020

: 25 sty 2015, 11:58
autor: Sławomir Raflewski
W założeniach POPW dla województwa warmińsko - mazurskiego rozważa się rewitalizacjię odcinka linii D29-208 Działdowo- Brodnica

: 26 sty 2015, 07:37
autor: maczy
Sławku, możesz podrzucić źródło? Dotarłem jedynie do suchego projektu POPW na okres 2014-2020, w którym nie wskazuje się konkretnych linii kolejowych.

: 26 sty 2015, 20:08
autor: maczy
"Wspólnymi siłami" wraz ze Sławkiem udało się ustalić lokalizację wspomnianego dokumentu:

Ekspertyza dotycząca Województwa Warmińsko-Mazurskiego

Mimo wszystko podkreślę, że należy podejść do treści tam zawartej z dystansem - jest to bowiem, poza opisem aktualnego status quo, jedynie lista życzeń. Takich dokumentów powstawało już mnóstwo i niekoniecznie słowo stawało się wówczas ciałem.

: 27 sty 2015, 18:24
autor: Stellwerk
maczy pisze:poza opisem aktualnego status quo
Jak bardzo aktualnego? Dokument powołuje sie na spis powszechny 2002, rózne analizy z 2004-2006 i na "Strategię Rozwoju Kraju 2007-2015".

: 28 sty 2015, 20:25
autor: maczy
Stellwerk pisze:Jak bardzo aktualnego? Dokument powołuje sie na spis powszechny 2002, rózne analizy z 2004-2006 i na "Strategię Rozwoju Kraju 2007-2015".
Słuszna uwaga. Ten temat również poruszyłem w trakcie prywatnej rozmowy ze Sławkiem.

Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

: 20 mar 2015, 17:29
autor: tomek1989tadzik
Czy ktoś może mnie oświecić co te zdjęcia przedstawiają dodam że je zrobiłem w okolicach kierunku na Lidzbark.

: 20 mar 2015, 19:32
autor: Leszek Lewiński
Fotografia 0090: Słupki, które stanowią bazę pomiarową do pomiaru przesunięć szyn w torze bezstykowym na tzw. punktach stałych. To Polska bzdura nie stosowana w żadnym innym zarządzie kolejowym Europy, wynikające z tego iż polskie prawo zezwala na byle jakie zbudowanie toru bezstykowego, a później (w ramach "dupochronu") nakazuje w takim torze mierzyć przesunięcia, aby na podstawie tych rzekomo przydatnych wyników wnioskować o zachowaniu jego stateczności.

Fotografia 0089: Balisy, czyli punkty oddziaływania taboru na urządzenia srk i odwrotnie w systemie ETCS.

: 30 cze 2015, 15:23
autor: kruszak01
Witam, po pierwsze się przedstawię i powitam, a po drugie podsyłam link z naszą kolejową strona z Brodnicy na fb: https://www.facebook.com/pages/Kolej-w- ... fref=photo

wokół niej zgromadzimy wiele osób, które będą chciały poprzeć nasze wszelkie pomysły, a w pierwszej kolejności będziemy walczyli o przywrócenie ruchu na linii 208 do Działdowa. Już wystarczy stagnacji i nieogarnięcie włodarzy dwóch województw. Wstyd i hańba, żeby 30 tysięczne miasto mające możliwość połączenia się z CMK nie miało do niej dostępu przez "widzimisie" marszałków. Chcemy normalnego ruchu kolejowego w Brodnicy. To super szansa również dla Grudziądza, 100 tyś miast bez połączeń TLK...... Szansa na wszelkie objazdy sezonowe pociągów TLK.

Teraz tak, byliśmy dzisiaj (administratorzy strony na FB) na obchodzie linii od stacji kawałek za Tamę Brodzką. Linia utrzymana w dobrym stanie, Brodnica dorobiła się od początku tego roku drezyny WM10 i pracownicy dbają o ten szlak. WM10 to na tę chwilę jedyna jednostka, która kursuje na tym szlaku od Brodnicy do Radoszk / Gutowa, bo za Gutowem, jak już wiemy, nie nasze województwo, ale mam nadzieję, że z tamtej strony też nie najgorzej to wygląda. Pomóżcie nam przywrócić ruch na tej linii :D Polubcie stronę, a wszelkie następne kroki będziemy podejmowali. Zapraszamy też do dyskusji, jeśli macie jakieś pytania.

: 01 lip 2015, 22:39
autor: TrainzN
Doceniam inicjatywę, ale... od dokonywania obchodów to jest toromistrz, ew. dróżnik obchodowy a nie osoby postronne. Ja bym się na publicznym forum nie chwalił przebywaniem na terenie kolejowym bez należytych uprawnień. No chyba, że fajpejdż prowadzą pracownicy ISE Toruń Wschodni to przepraszam. Mimo wszystko życzę powodzenia, w promowaniu idei przywrócenia ruchu na tym odcinku linii 208.