Strona 4 z 13

: 25 gru 2013, 20:55
autor: qba10
Porostu mój ojciec pracuję na tej stacji w Lidzbarku, stąd te info.
Prefabetowi sytuacja w której ruch kolejowy z Działdowa do Lidzbarka jest zawieszony nie jest za bardzo na rękę.
Wiem że prefabet coś tam walczy o kontynuowanie ruchu na tym odcinku.

Z tego co się dowiedział ojciec, to możliwe że przez najbliższy rok coś tam jeszcze będzie jeździć.

W sumie nie rozumiem tej sytuacji w ogóle.
Koszta utrzymania tego odcinka zostały zredukowane do minimum, a jakiś tam dochody ten odcinek musi generować.

: 27 gru 2013, 07:29
autor: maczy
qba10 pisze: Wiem że prefabet coś tam walczy o kontynuowanie ruchu na tym odcinku.

Z tego co się dowiedział ojciec, to możliwe że przez najbliższy rok coś tam jeszcze będzie jeździć.
Kuba, ale do tego potrzeba jest Vmax > 0 km/h. Tak czy owak, pisz, gdy pojawią się w tym temacie jakieś nowe fakty.

: 28 gru 2013, 17:13
autor: TrainzN
qba10 pisze:W sumie nie rozumiem tej sytuacji w ogóle.
Koszta utrzymania tego odcinka zostały zredukowane do minimum, a jakiś tam dochody ten odcinek musi generować.
Dla mnie to jest jasne. Tylko zapytaj o to jakiegokolwiek bonza z kierownictwa PLK to zaraz dostaniesz wykład jak drogie jest owe utrzymanie 'minimum'. Co mnie wcale nie dziwi - państwowe to MUSI być drogie.

: 28 gru 2013, 17:18
autor: Stellwerk
TrainzN pisze: zaraz dostaniesz wykład jak drogie jest owe utrzymanie 'minimum'. Co mnie wcale nie dziwi - państwowe to MUSI być drogie.
Upraszczasz sprawę. Główne koszty utrzymania linii w niewielkim stopniu zależą od tego czy jeździ tam 1 pociąg czy 10.

: 29 gru 2013, 11:51
autor: TrainzN
Stellwerk pisze:Główne koszty utrzymania linii w niewielkim stopniu zależą od tego czy jeździ tam 1 pociąg czy 10.
Nie o to mi chodzi. Czy koszty utrzymania odc. Lipusz-Bytów czy Szymankowo - NDG są takie same jak odc. Gdańsk Gł - Tczew? I powtarzam, że nie chodzi mi o ilość pociągów.

: 24 kwie 2014, 21:43
autor: Adam Dąbrowski
TrainzN pisze:Oczywiście wielki + za tekst nt. łącznicy 733.
Dziękuję Tobie i wszystkim osobom komentującym artykuł za miłe słowa. :smile:
TrainzN pisze:Co do wypowiedzi powyżej: można prosić o bliższe info nt. pociągów jeżdżących - rozumiem obecnie (?) - na odc. Działdowo - Lidzbark :?: Ostatnim pociągiem, o którym tam słyszałem był skład FPL w lutym ubiegłego roku. Sam też ostatnimi czasy nie widziałem śladów ruchu - tor na Lidzbark w Działdowie pokryty jest rdzą.
Pociąg (z lok. serii SM48) był w Lidzbarku m. in. w piątek 21 marca i nie był to wcale jednorazowy wypad. Nie chcę skłamać, ale to chyba obsługa Prefabetu. Więcej szczegółów zna m. in. kolega @kuba_mk. Proponuję podnieść ten wątek w temacie http://www.wmtmk.pl/forum/viewtopic.php?t=117&start=45. Co do rdzy - może być dość mylącym śladem, bo pojawia się bardzo szybko. Właśnie owego 21 marca jechałem EIC "Warmia" z Warszawy do Olsztyna i wylot z Działdowa na Lidzbark był pięknie wyślizgany. Wówczas też była to dla mnie spora niespodzianka. :smile:

Pozdrawiam,

Adam

: 26 kwie 2014, 12:42
autor: tomaszo
Na 99 % pociągi obsługują Prefabet w Lidzbarku. W Radoszkach do, których mam blisko panuje cisza. Mimo wszystko bardzo mnie ucieszyła wieść, że linia między Działdowem a Lidzbarkiem jednak żyje. To dobrze wróży dla całego odcinka Działdowo- Brodnica.

: 01 maja 2014, 14:11
autor: kuba_mk
Czując się trochę wyrwany do odpowiedzi załączam obrazek z 21 marca 2014 r.
To podobno drugi taki transport w marcu. Statystycznie wychodzi więc, że pojawiają się co około 10 dni. Pociąg do Lidzbarka eskortowała drezyna z PLK. Widoczne na zdjęciu lokomotywy poczekają na rozładunek wagonów w Prefabecie, poczym wrócą z nimi do Warszawy Pragi. Po modernizacji stacji w Iłowie to właśnie Warszawa Praga przejęła bezpośrednią obsługę Lidzbarka. Podobne pociągi mają kursować przynajmniej do końca 2014 roku.
Dalej w kierunku Brodnicy nie ma śladów świadczących, żeby cokolwiek jechało.

Przy okazji proszę administrację o przeniesienie ostatnich postów do odpowiedniego wątku, bo nam się tu od wielbarskich tematów odeszło.

Działdowo-Brodnica: podniosą semafor!

: 16 cze 2014, 16:56
autor: tomek1989tadzik
Ja potwierdzam wszelkie informacje o pociągach towarowych kursujących w kierunku Lidzbarka (Welskiego) bo sam byłem świadkiem jak jeden taki pociąg zajechał na dworzec w Działdowie z dwiema lokomotywami na czele składu 1-sza to była ST44 A 2-ga to była SM42 i ciągnęły skład gruszek do cementu lub też betonu, a co ja robiłem na dw. w Działdowie czekałem na pociąg w stronę Mazowsza a to był czerwiec i w dodatku środa naturalnie początek czerwca albo koniec maja, bo to tak dawno było że z ledwością to pamiętam.

: 16 cze 2014, 18:23
autor: maczy
Dawno do tego wątku nie zaglądałem i to był błąd;). Poproszę o wszelkie wieści z ruchu kolejowego w tej części linii 208. Dzięki!

: 16 cze 2014, 18:34
autor: tomaszo
Co tu wiele mówić: z Działdowa do Lidzbarka widać większe lub mniejsze ślady ruchu pociągów. Dalej na zachód cisza i wszystko zarasta wysoką trawą...Niestety :/

: 16 cze 2014, 18:49
autor: maczy
Mówić choćby wtedy, gdy wiadomo, że coś przyjedzie/przejedzie, względnie z opóźnieniem odjedzie, jak to miało miejsce i w sytuacji ze zdjęcia, jak i tej opisywanej z ST44.

: 16 cze 2014, 19:53
autor: maczy
Jeszcze pytanie dotyczące Lidzbarka - czy obecnie podawane są sygnały na urządzeniach SRK? Mam na myśli przede wszystkim wyjazdy z Lidzbarka na Działdowo.

: 16 cze 2014, 22:40
autor: TrainzN
Czy te pociągi zdawki do dawnego Prefabetu jeżdżą regularnie? Jeżeli tak to czy ktoś zna rozkład? Godziny? Dni kursowania?

Co do SRK to w Lidzbarku po modernizacji usrk w Działdowie postawiono semafor wyjazdowy grupowy przy wyjeździe na Działdowo, podobnie jak w Szydłowie na linii Opole Zach. - Nysa: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/inde ... %82%C3%B3w stało się to w związku z planowanym powstaniem LCS Działdowo. Także ten semafor zapewne podają.
Tutaj widać ów nowy semafor grupowy: https://maps.google.pl/maps?q=lidzbark& ... .4,,1,1.46

: 16 cze 2014, 22:44
autor: kuba_mk
tomaszo pisze: Dalej na zachód cisza i wszystko zarasta wysoką trawą...Niestety :/
Trwa obecnie przebudowa drogi wojewódzkiej 544 na odcinku Działdowo - Lidzbark. Jednym z jej elementów jest przebudowa przejazdu w km 22,0 w miejscowości Podcibórz. Będzie on przesunięty kilkanaście metrów w kierunku Działdowa (chodzi o poprawę kąta najazdu na rondo, które powstaje tuż za przejazdem). Przebudowa wiąże się z wymianą toru na odcinku kilkudziesięciu metrów i uniemożliwieniem dojazdu do Lidzbarka od strony Działdowa przez jakiś czas. Pytanie czy ten czas będzie na tyle długi, żeby uruchamiać pociągi od strony Brodnicy. Problemem może się okazać to, że między Radoszkami a Tamą Brodzką zaczęły ginąć szyny.
maczy pisze:Czy obecnie podawane są sygnały na urządzeniach SRK? Mam na myśli przede wszystkim wyjazdy z Lidzbarka na Działdowo.
Nie. Przynajmniej owego marcowego dnia nie były.