Hubi pisze:Moim zdaniem zabytki narodowe trzeba ratować, tym bardziej my, miłośnicy kolei nie powinniśmy przystawać na dewastację czy też likwidację takich dworców jak Zabiele Wielkie. Kolej najpiękniejsze oblicze pokazuje na takich szlakach, jak ten prowadzący z Ostrołęki do Szczytna. Osobiście bardzo duży sentyment mam do linii nr 262 i już postanowiłem, że niedługo przejadę się po tej trasie, nawet drezyną rowerową. Nie można dopuścić do zrujnowania tak pięknych zabytków kolejnictwa, tylko przez to, że ktoś na górze tak sobie życzy, a nie ma o tym bladego pojęcia.
Pozdrawiam!
Wiesz pewnie że warto by było tylko zadajmy sobie pewne pytanie:
Jaką my jako luźna i niewielka grupa osób mamy możliwości? Jakie mielibyśmy nawet jako stowarzyszenie? ŻADNE! To przykre ale tak jest. Żyjemy w kraju bezprawia, w którym każdy kto ma odrobinę władzy, wyczynia co chce. Wyburzenie zabytkowej szopy przy dw. Wileńskim? Proszę bardzo...
Jeżeli centralna placówka muzealnictwa kolejowego wygląda tak jak wygląda (ul. Towarowa 1- Warszawa), jeżeli przepiękny zabytkowy budynek dworca w Sierpcu na kształt szlacheckiego dworka z przełomu lat 20/30 wygląda tak jak wygląda (ruina zabita deskami) mimo że kręci się tam regularnie co rok-dwa sceny do różnych filmów, to kto się przejmie jakimś tam dworczykiem w Jastrząbce czy Zabielu Wielkim. Dadzą go nam/wam na uciechę do opieki na dwa trzy lata, ale jak przyjdzie co do czego to wyburzą szybciej niż nam się wydaje...
http://poznajpolske.onet.pl/gallery/gdy ... age,8.html
Proszę bardzo, najciekawszy zabytek w Gdynii ponoć, i jeden z ciekawszych obiektów wojskowych w Polsce tuż przy linii brzegowej dostępnych do zwiedzania. Więc co się robi gdy osuwa się pod nim skarpa? Przesuwa dalej od brzegu i ten brzeg umacnia? NIE...! Rozwala się i nie będzie wcale, a za trzy lata pewnie będzie tam budowa jakichś penthousów sprzedanych za grube pieniądze z pięknym widokiem na morze....