PKP - od strony graficznej

Książki, filmy, dokumenty, zabytkowe eksponaty;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
joanna.wasz
Towarowy
Posty: 20
Rejestracja: 12 paź 2012, 15:28
Lokalizacja: Wejherowo/Toruń

PKP - od strony graficznej

Post autor: joanna.wasz »

Witam, chciałam się przedstawić :)
Jestem studentką 5 roku grafiki (projektowania graficznego) na WSP UMK w Toruniu.
Wpadam na to forum od 2009 roku, miałam okazję poczytać mnóstwo ciekawych tematów.
Darzę kolej wielkim uczuciem, podróż pociągiem i oglądanie starych szlaków kolejowym jest prawdziwą przyjemnością. Kolej to cud natury. Wierzę, że miłośnicy kolei rozumieją to uczucie!

Jestem coraz bliżej końca studiów; pracę dyplomową artystyczną poświęcę kolei, teoretyczną także.
Chciałam was serdecznie poprosić o wskazówkę, wiem, że udzielają się tu osoby które mają wielką i wszechstronną wiedzę o kolei.
Pracę teoretyczna chciałam poświęcić omówieniu i analizie identyfikacji wizualnej PKP, od powstania do teraz. Czyli prościej mówiąc - jaką kolorystykę, typografię wykorzystywała spółka do oznaczania swoich "produktów" - logo PKP, tablice miejscowosci itp, rozkłady jazdy, plakaty, kolory taboru i wszystko inne co ma związek z szatą graficzną PKP.

Chciałam prosić o wskazówkę, czy są książki, artykuły, albumy, filmy z których mogłabym zaczerpnąć materiał do stworzenia rzetelnej pracy.

Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie, nawet krytykę.
Mam nadzieję, że nie naruszyłam zasad forum, kierując taką prośbę do użytkowników.

Dziękuje bardzo i serdecznie pozdrawiam,
Joanna Waszkiewicz
"Każdy z nas ma swój dworzec główny"
- S. Jasiński
hoart
EuroCity
Posty: 460
Rejestracja: 13 wrz 2008, 10:05
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hoart »