Strona 20 z 21

: 18 sie 2014, 10:41
autor: Łukasz Jamroz
kolaczykier pisze:Porównywanie do siebie województw, podawanie ludności, itp. jest w tej sprawie nieprecyzyjne
Zarzucasz nieprecyzyjność konkretnym danym liczbowym, a samemu rzucasz puste ogólniki, które wywołują jedynie uśmiech politowania:

Suwałki, Augustów - czy piszący te słowa widział kiedyś mapę Polski? Taką uwzględniającą sieć drogową i kolejową? Śmiem wątpić.

Łomża i Ostrołęka? W kontekście kolei na lotnisko to miał być rozumiem żart, natomiast w kontekście dojazdów do lotniska samochodem, do Warszawy jest nie tak znowu dużo dalej, a drogi lepsze.

Lotnisko w środku lasu z beznadziejnym dojazdem, będzie dla mieszkańców Białegostoku alternatywą wobec Warszawy? Litości...

: 18 sie 2014, 20:39
autor: w116
Łukasz Jamroz pisze:
kolaczykier pisze:Porównywanie do siebie województw, podawanie ludności, itp. jest w tej sprawie nieprecyzyjne
Zarzucasz nieprecyzyjność konkretnym danym liczbowym, a samemu rzucasz puste ogólniki, które wywołują jedynie uśmiech politowania:

Suwałki, Augustów - czy piszący te słowa widział kiedyś mapę Polski? Taką uwzględniającą sieć drogową i kolejową? Śmiem wątpić.

Łomża i Ostrołęka? W kontekście kolei na lotnisko to miał być rozumiem żart, natomiast w kontekście dojazdów do lotniska samochodem, do Warszawy jest nie tak znowu dużo dalej, a drogi lepsze.

Lotnisko w środku lasu z beznadziejnym dojazdem, będzie dla mieszkańców Białegostoku alternatywą wobec Warszawy? Litości...

Niestety muszę się z tym zgodzić w 100%. Olsztyn nie jest metropolią w rodzaju Szczecina (gdzie jeśli chodzi o wyniki finansowe i tak jest bardzo słabo), sprawę dojazdów z Suwałk, Augustowa, Ostrołęki i Łomży taktownie przemilczę. Pomysł uruchomienia lotniska generujacego OGROMNE straty jest PORONIONY. Podobnie jak rewitalizacja kolei do Wielbarka, pieniądze wydane, ani jeden towarowy nie przejechał...
Polska D jest Polską D i nią pozostanie, niestety...

: 18 sie 2014, 22:22
autor: SP45-166
w116 pisze:Polska D jest Polską D i nią pozostanie, niestety...
Ktoś właśnie chce przeskoczyć tym "misiem" (lotniskiem) z Polski "D" do Polski "A" i otworzyć oczy niedowiarkom... Pytanie tylko czy lotnisko w każdym województwie to naprawdę najlepszy sposób na zrównywanie szans Polski A, B tudzież F. Czy inwestycje takie jak rozbudowa strefy ekonomicznej w Chorzelach nie jest lepszym wyjściem. Czy nie opłaca się bardziej sprzyjanie rozbudowie infrastruktury naziemnej, oraz sprzyjanie przedsiębiorczości która daje pracę. Lotniskiem się ludzie nie najedzą, nie napełnią kieszeni srebrnikami, a kolejną fabryką w województwie o wiele prędzej.

: 18 sie 2014, 23:22
autor: Łukasz Jamroz
SP45-166 pisze:Czy inwestycje takie jak rozbudowa strefy ekonomicznej w Chorzelach nie jest lepszym wyjściem. Czy nie opłaca się bardziej sprzyjanie rozbudowie infrastruktury naziemnej, oraz sprzyjanie przedsiębiorczości która daje pracę. Lotniskiem się ludzie nie najedzą, nie napełnią kieszeni srebrnikami, a kolejną fabryką w województwie o wiele prędzej.
Tu właśnie nie chodzi o jakieś wielkie inwestycje - takie podejście to zaściankowi samorządowcy z warmmazu mają - wielkie otwarcie po latach pociągów na nowej linii przy pomocy środków z Łuniii!!! - a po 3 miesiącach zamykamy po cichu. Można stosunkowo skromnymi działaniami (jak przy remoncie linii do Pisza) uzyskać o wiele większy efekt - tylko nie będzie medialnie.

Wyrzucono kasę na linię do nikąd, fachowcy zrobilli swoje - stąd jak zwykle na sieci PLK niedziałające SSP. A że pociągów nie ma? Ale BENDO, JAK TYLKO SAMOLOTY ZACZNO LATAĆ...

A kilkadziesiąt kilometrów dalej mamy linię kolejową przez Mikołajki, która przy najgorszych prędkościach miała frekwencję wymagającą doczepiania wagonu do SA106 - ale remont odcinka z V=20 nie jest tak spektakularny jak otwarcie nowej linii... Płakać się chcę nad głupotą władz i wyborców.

Jest wykonawca trasy do lotniska Szymany za 61 mln zł

: 29 paź 2014, 10:50
autor: Stellwerk
PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na rewitalizację i modernizację linii kolejowych łączących Olsztyn z lotniskiem w Szymanach.

Inwestycja obejmuje odcinek Olsztyn - Szczytno w ciągu linii kolejowej nr 219 i odcinek Szczytno - Szymany na linii nr 35. Zadanie przewiduje też budowę 1,6 km nowej linii - od stacji Szymany do terminalu portu lotniczego wraz peronem i wiatą peronową przy terminalu. Przewidziano także budowę Lokalnego Centrum Sterowania ruchem na stacji w Szczytnie. Na realizację kontraktu zwycięzca przetargu będzie miał 12 miesięcy.

Jako najkorzystniejsza, według kryterium najniższej ceny, została wybrana oferta konsorcjum spółek z grupy NDI, która opiewa na 61,33 mln zł brutto. Budżet zamawiającego, czyli PKP PLK, wynosi 68,39 mln zł brutto

Więcej

: 11 sie 2016, 14:36
autor: Adam Dąbrowski
Hej,

po kilkunastu latach przerwy w Wielbarku znów pojawił się pociąg towarowy! :smile: W nocy z wtorku na środę dotarł tu skład z kruszywem z Zagnańska (na potrzeby wykonywanej w okolicy inwestycji drogowej), prowadzony lokomotywą ST48-17, dziś rano odjechał zwrot wagonów z lokomotywą SM42-1303. W załączniku kilka zdjęć dzisiejszego transportu.

Jak na razie wygląda to na sprawę jednorazową, miejmy jednak nadzieję, że za jakiś czas pociągów towarowych na tej linii pojawi się więcej.

Podziękowania dla Pawła za informację i towarzystwo!

Pozdrawiam serdecznie!

Adam Dąbrowski

: 13 paź 2016, 17:12
autor: laczor
Tymczasem wróbelki ćwierkają o ponownej reaktywacji ruchu pasażerskiego do Wielbarka
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 78583.html

Jednak sądzę, że przy tej ofercie efekt tej "reaktywacji" będzie powtórką z 2013r, bo o ile popołudniową parą może ktoś pojedzie, to dla kogo ma być pociąg z Olsztyna do Wielbarka w weekendy o 5 rano :?: :???:

: 13 paź 2016, 20:53
autor: Adam Dąbrowski
laczor pisze:Jednak sądzę, że przy tej ofercie efekt tej "reaktywacji" będzie powtórką z 2013 r.
Zgadzam się całkowicie. :sad:

: 14 paź 2016, 17:41
autor: laczor
Właściwie to dlaczego to połączenie powraca tak nagle i to w dodatku w najbardziej martwym turystycznie okresie w roku na jesieni?
Jeszcze w lato bym zrozumiał, bo możnaby tłumaczyć że pociągi są dla weekendowców, rowerzystów, itd. Ale teraz? Znowu przez 2 miesiące pociągami nie pojedzie pies z kulawą nogą oprócz zaliczaków którzy nie byli 3 lata temu. I w grudniu ponownie powie się że jest niskie zainteresowanie i kasujemy.
Nie zdziwie się jak większość lokalsów oprócz tych którzy zobaczą pociąg przypadkiem będzie w błogiej nieświadomości że do ich miejscowości "powróciły" pociągi. W ten sposób to ludzie nigdy się nie przekonają do kolei. Ostatnie dzieje tej linii pokazuje, że dopóki nie będzie ukończony remont do Ostrołęki i nie powróci relacja Ostrołęka-Szczytno-Olsztyn to można zapomnieć o jakiejkolwiek sensownej ofercie. Raz już przykład mieliśmy, teraz mamy drugi. Dalszy komentarz staje się zbędny.

: 14 paź 2016, 18:13
autor: Rajmund
Jak nie wiadomo o co chodzi,to chodzi zapewne o pieniądze.Do końca rozkładu trzeba wyjeździć zamówione kilometry :wink:

: 29 paź 2016, 12:53
autor: laczor
Jak tam Wielbark w pierwszy dzień kursowania? Są jakieś dane o frekwencji? Ciekawym czy pojechało więcej niż 2-3 osoby.... :?: :smile:

: 10 lis 2016, 16:57
autor: spirytus
Wielbark: Pociągi znów znikną z rozkładu?

W ostatni weekend października Przewozy Regionalne uruchomiły pierwsze od trzech lat pociągi pasażerskie do Wielbarka. Na razie nie wiadomo jednak, czy połączenie pojawi się w przyszłorocznym rozkładzie jazdy. Otwarte pozostają także pytania o sens reaktywacji w zaproponowanej formule.

Mogłoby wydawać się, że przebieg poprzedniej, nieudanej reaktywacji ruchu pasażerskiego pomiędzy Szczytnem a Wielbarkiem był tak burzliwy, że charakter ewentualnych działań na rzecz wznowienia ruchu na tej trasie w przyszłości będzie zgoła odmienny i o wiele bardziej przemyślany. Po trzech latach od likwidacji pociągów po zaledwie półroczu ich istnienia wiemy już jednak, że historia lubi się powtarzać, i to nabierając tempa. Tym razem los połączenia okazuje się bowiem niepewny już po dwóch tygodniach jego funcjonowania.

Reaktywacja z rozsądku czy z przypadku?

Województwo warmińsko-mazurskie nie wie bowiem jeszcze, czy będzie dotować kursy na tej trasie w przyszłym roku. – Aktualnie rozkład jazdy na rok 2017 jest w trakcie uzgadniania organizatora [Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego] z operatorem [Przewozami Regionalnymi] – mówi bowiem Ewa Labes-Kunicka, kierownik Biura Polityki Informacyjnej UMWW-M. Jest więc realne, że tegoroczny epizod wskrzeszenia przewozów okaże się jeszcze krótszy niż ten z 2013 r.

Wobec braku konkretnych planów finansującego na okres choćby trzech miesięcy po wznowieniu ruchu zasadnym wydaje się pytanie o sens reaktywacji i stopień jej przygotowania. Trudno bowiem uznać, że organizator dokładnie przeanalizował popyt na przewozy, jeśli jego optyka jest tak krótkoterminowa, że nie zna on nawet tak podstawowych założeń przyszłorocznego rozkładu jak uruchamianie połączeń lub ich brak. Przedstawicielka samorządu przekonuje jednak, że nowe pociągi odpowiadają na konkretne potrzeby mieszkańców regionu.

O pociągi do Wielbarka prosił wójt

– Komunikacja kolejowa do Wielbarka została uruchomiona po uwzględnieniu pisma wójta gminy Wielbark z 23 września tego roku – stwierdza Ewa Labes-Kunicka. W ramach umowy [z Przewozami Regionalnymi] z 26.10.2015 r. zaistniała możliwość uruchomienia komunikacji w soboty i niedziele, tj. zgodnie z oczekiwaniami lokalnej społeczności – dodaje. Jeśli jednak nawet uznać, że mieszkańcy Wielbarka rzeczywiście potrzebują dogodnego transportu w weekendy, a nie w dni powszednie, co już wydaje się założeniem karkołomnym, trudno oczekiwać, że usatysfakcjonuje ich wznowienie ruchu na zaledwie kilka tygodni.

Standardowym dla badania rynku przewozów pasażerskich jest założenie, że realne zainteresowanie nowymi kursami można ocenić na podstawie frekwencji dopiero po kilku miesiącach nieprzerwanego ruchu. Tyle czasu zajmuje bowiem rozprzestrzenianie się informacji o dodatkowych możliwościach transportu czy zmiana przyzwyczajeń. Być może więc nowe pociągi znikną z rozkładu jazdy wcześniej, niż potencjalni zainteresowani zdążą choćby rozważyć możliwość ich wykorzystania w codziennym, a w zasadzie weekendowym życiu.


Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 78894.html

: 21 gru 2016, 15:35
autor: allensteiner
Witam forumowiczów. Ktoś wie jak tam z obłożeniem "Wielbarskiego Intercity"? Czy to ma szansę udowodnić celowość rozbudowania konkretnej oferty na tą linię, czy jak zwykle latają poranne "muchowozy"? Świąteczne pozdrowienia dla forumowiczów.

: 21 gru 2016, 19:43
autor: laczor
allensteiner pisze:Witam forumowiczów. Ktoś wie jak tam z obłożeniem "Wielbarskiego Intercity"? Czy to ma szansę udowodnić celowość rozbudowania konkretnej oferty na tą linię, czy jak zwykle latają poranne "muchowozy"? Świąteczne pozdrowienia dla forumowiczów.
To, że oferta w tym kształcie nie ma sensu wiedzieliśmy już w 2013. W zasadzie najsensowniejszą stroną tej chorej reaktywacji zdaje się być to, że ten kto nie zaliczył Wielbarka 3 lata temu mógł to zrobić teraz :wink:
Wydaje mi się, że kolej w Wielbarku odzyska sens wtedy gdy przestanie być martwym ogryzkiem na mapie, a relacja zostanie przedłużona dalej do Ostrołęki i będzie natężenie ruchu przynajmniej 4-5 par pociągów. Wtedy linia ta posłuży jako dobry środek transportu do Olsztyna dla studentów, oraz turystów.

: 21 gru 2016, 21:23
autor: Adam Dąbrowski
laczor pisze:Wydaje mi się, że kolej w Wielbarku odzyska sens wtedy gdy przestanie być martwym ogryzkiem na mapie, a relacja zostanie przedłużona dalej do Ostrołęki
Mam podobne odczucia, choć nie zapominajmy, że linia nr 35 wiedzie przez odludzia, co niestety stawia pewien znak zapytania jeśli chodzi o potencjał pasażerski. Z tego względu dobrze by się stało, gdyby egzystencja zrewitalizowanej (miejmy nadzieję) linii Ostrołęka - Szczytno oparła się jednak na ruchu towarowym, związanym z obsługą co najmniej kilku podmiotów, np. ostrołęckiej elektrowni, strefy gospodarczej w Chorzelach (o ile ktoś zdecyduje się tam zainwestować) oraz zakładu Swedwood w Wielbarku. Wymienione podmioty mogłyby również generować całkiem spory ruch pasażerski (pracownicy), dodatkowo uzasadniający prowadzenie ruchu osobowego.

Poczekamy, zobaczymy. :smile: