Rozpoczeła sie wymiana podkładów na trasie Braniewo- Gutkowo

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Darek z Ornety

Rozpoczeła sie wymiana podkładów na trasie Braniewo- Gutkowo

Post autor: Darek z Ornety »

Ogromne ilości podkładów są składowane na stacji w Ornecie, przynajmniej 5 tys. Zostały sproadzone również urządzenia i drezyny specjalistyczne, dźwigi i podnościki, spychacze, jak i spora liczba wagonów mieszkalnych dla pracowników. Jak się dowiedziałem ma to związek z wprowadzeniem na tej trasie pociągu relacji Berlin-Kaliningrad. Dzisiaj rospoczęto załadunek podkładów na platwormy.
Pozdrawiam z Ornety.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Hej!

A więc jednak!!! Darek, jeśli masz czas i możliwości (wiem, wiem, ciężko z tym bywa...), bardzo przydałyby się zdjęcia i bieżące relacje. A może ktoś z Klubowiczów może pofocić co nieco?

Ten remont to nie tylko szansa na pospieszny, ale olbrzymia szansa dla całej linii.

Wreszcie dzieje się coś pozytywnego!

Pozdrawiam i dziękuję za garść wspniałych wieści! :wink:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Bernard
High-speed
Posty: 701
Rejestracja: 02 paź 2004, 10:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bernard »

O ile pamiętam tam jest 60km/h szlakowa. Gdyby zrobili 80km/h to już byłby sukces. Ja sobie wyobrażam, jak SA106 leci tam 100km/h, a PKS jeździ pusty.
"Uwaga Grupa! Kierunek wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!"
Darek z Ornety

Post autor: Darek z Ornety »

Może nie tyle pks-y co prywatni przewoźnicy, Radex i Kamix jeździły by puste. Jezeli mówimy o opłacalności przejazdu, to należy wreszcie powiedzieć o podjeciu walki o klijenta przez kolej. Dotychczas było tak: Jeżdzą to niech jeżdzą, jak nie jeżdżą to zamykamy trase. Nie podejmowano żadnej walki o klijenta. Pierwszym krokiem powinno być zwiększenie częstotliwosci kursowania pociągów, jak i obniżka cen biletów, przynajmniej do poziomu jak Busy, z Ornety do Olsztyna 8 zł, choć np. 6 zł byłoby znakomitym impulsem pozytywnie nastawiajacym klijenta do PKP. Wazne są tkaże konfort, szybkość niezawodność itd.. Kolej musi otrzepać się z Komuny i znaleśc sobie miejsce na ojczystych szlakach.

nadmienie ze zgodnie z przepisami prawa unijnego 20% przejazdów powinno być udostepniane dla przewoźników z pozostałych krajów unii. To właśnie stało się impulsem do naprawy tej trasy (przejazd pociągu IC).

Jak tylko prace nabiorą tempa, zrobie kilka fotek, narazie wszystkim
Tomek
Ekspres
Posty: 248
Rejestracja: 25 wrz 2004, 20:32
Lokalizacja: Pisz/Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Tomek »

5000 podkładów to prawie 3 km toru. To już coś. Czy jest tam gdzieś taki właśnie kiepski odcinek. Z tego co pamiętam to w okolicy Rogiedli były duże ograniczenia.
Szkoda by było też gdyby przy okazji modernizacji linii opdcięto wjazd na "obwodnicę Ornety". Ale cóż postęp ma swoją cenę.
Awatar użytkownika
Adam Dąbrowski
DYŻURNY RUCHU
Posty: 1140
Rejestracja: 24 wrz 2004, 17:26
Lokalizacja: Warszawa/Olsztyn

Post autor: Adam Dąbrowski »

Tam jest kilka marnych odcinków, między innymi przed Żugieniami, a także między Pieniężnem a Ornetą. Problemy z nasypami są między Gutkowem a Cerkiewnikiem. Wystarczy, że naprawią właśnie te ubytki i już będzie duży postęp. Telepać się 20 km/h nie przystoi pociągowi IC... :wink:
Pozdrawiam serdecznie,
Adam Dąbrowski
Awatar użytkownika
Piotr Janik
InterCity
Posty: 300
Rejestracja: 29 wrz 2004, 16:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr Janik »

Nie ma to jak wazelina lana publicznie :) : CM przewidywał (w korespondencji) przeprowadzkę drogowców do Ornety jakiś czas temu, tzn. 2 listopada ub.r.

Pytanko zwłaszcza do Darka z Ornety: do kogo należała (należy?) bocznica (na wysokości rampy), na którą do dziś wzbroniony jest wjazd parowozom PKP?
Darek z Ornety
Towos
Posty: 27
Rejestracja: 07 sty 2005, 16:55
Lokalizacja: Orneta

Parowozy?

Post autor: Darek z Ornety »

Jeżeli chodzi o prawo własności, nie mam pojęcia. Przez jakiś czas funkcjonowała w Ornecie prywatna spółka zajmująca się ogólnie branżą paliwową. Remontowali na swój koszt jeden tor zdawczy i jedną bocznice, na miejscu byłego toru przy peronie pierwszym. na dzień dzisiejszy nie ma obawy o odcięcie obwodnicy orneckiej, choć bocznice, m.in. byłej fabryki śrób sa nieużywane od lat, i wszystko wygląda na to, że tak pozostanie (rozebranie hali przeładunkowej). A tak nawiasem mówiąc parowozu w Ornecie nie widziałem od dobrych 15 lat.
ODPOWIEDZ