Bożepole Wielkie

Obecne oblicze stalowych szlaków;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Kolins »

Obrazek
Strzebielino Morskie. Byk z drugą częścią składu z kruszywem, pierwsza część jest wypychana przez SU42-501 w kierunku Bożegopola Wielkiego.

Obrazek
Bożepole Wielkie. ZU-EDK-300-5 oraz SU42-501

Obrazek
Pierwsze sypnięcie tego dnia

Obrazek
Dalej sypiemy kruszywo

Obrazek
Bożepole Wielkie. ZU-EDK-300-5 oraz SU42-501

Obrazek
Manewry SU42-501, skład z kruszywem zostanie podzielony.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2007, 22:06 przez Kolins, łącznie zmieniany 2 razy.
Kolins
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Wszysko dobrze, ale...
TO NIE TŁUCZEŃ :!:

Dzisiaj fotorelacja Kolisa, ale ode mnie kilka zdań komentarza.

Dnia 15-06-2007 rozładowano z wagonów typu Dumpcar kliniec - kruszywo łamane na drugą warstwę pokrycia ochronnego.
Jak widać wcześniej zdecydowaliśmy o zrobieniu takiego "rowka" na międzytorzu - tam gdzie biegnie ciąg drenarski. Spowodowane jest to tym, że pokrycie ochronne pierwszej warstwy (przypomnę - mieszanka żwirowo-piaskowa 0-16) okaząło się być zbyt szczelne i mogłoby utrudniać spływ wód opadowych płaszczzną torowiska do drenażu.
Ponadto dzisiaj został zmontowany rozjazd Rłd (ten który pokazywałem wczoraj).
L.L.
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Kolins »

Leszek Lewiński pisze:Wszysko dobrze, ale...
TO NIE TŁUCZEŃ :!:
Noo, jak się muzyk na tematy kolejowe wypowiada, to mamy tego typu kłopoty. Pomylić tłuczeń z kruszywem, to chyba tylko ja potrafię :lol:
Przepraszam najmocniej i dzięki za poprawkę. Opis już nieco zmieniony.
Kolins
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

W związku z Dniami Techniki Kolejowej była dwudniowa przerwa w fotorelacji z Bożegopola Wlk.
W międzyczasie sporo się wydarzyło. Przede wszystkim rozścielono warstwę podsypki tłuczniowej (sobota) i ułożono rozjazdy i wstawki torowe na długości toru głównego zasadniczego (niedziela).
Dzisiaj informuję, że Lębork powrócił do Macierzy, tzn. w godzinach południowych tor znów połączył "dziurę" w Bożympolu. Oczywiście ruch pociągów jeszcze się nie odbywa, ale maszyny przejeżdżają już na część "lęborską".

Fotorelacja z godzin południowych:
Załączniki
Za podbijarą podąża dynamiczny stabilizator podsypki DGS62N.
Za podbijarą podąża dynamiczny stabilizator podsypki DGS62N.
Regulacja położenia nowowbudowanych rozjazdów i wstawek torowych. Na pierwszym planie podbijarka UNIMAT 4S.
Regulacja położenia nowowbudowanych rozjazdów i wstawek torowych. Na pierwszym planie podbijarka UNIMAT 4S.
Tor i rozjazdy jeszcze krzywawe, ale już niebawem...
Tor i rozjazdy jeszcze krzywawe, ale już niebawem...
L.L.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Po południu (a nawet wieczorem) sytuacja wyglądała już całkiem nieźle...
Tor i rozjazdy w torze głównym wyregulowane. Podsypka wbudowana. Wydawałoby się, że nic - tylko otwierać dla ruchu pociągów (tak pewnie uważaliby "fachowcy" z misc.oszo.... :twisted: ).
Złudne to. Jest jeszcze sporo pracy.

Fotorelacja z późnego popołudnia:
Załączniki
UNIMAT po raz trzeci - i ostatni.
UNIMAT po raz trzeci - i ostatni.
Płyty przejazdowe typu "Mirosław" czekają już na jutrzejszy montaż.
Płyty przejazdowe typu "Mirosław" czekają już na jutrzejszy montaż.
Ostatnia kosmetyka geometrii toru. <br />&amp;quot;Pięć na czarno&amp;quot;. To przygotowanie wielkości nasunięć dla podbijarki.
Ostatnia kosmetyka geometrii toru.
&quot;Pięć na czarno&quot;. To przygotowanie wielkości nasunięć dla podbijarki.
Zamiatamy.<br />Profilarka ZTU300-16 w akcji.
Zamiatamy.
Profilarka ZTU300-16 w akcji.
Wydawać by się mogło, że za chwilę pojadą tędy pociągi...<br />A tu jeszcze tyle pracy: spawy, podłączenie rozjazdów, układka płyt przejazdowych...
Wydawać by się mogło, że za chwilę pojadą tędy pociągi...
A tu jeszcze tyle pracy: spawy, podłączenie rozjazdów, układka płyt przejazdowych...
L.L.
Awatar użytkownika
Kolins
Pospieszny
Posty: 119
Rejestracja: 19 gru 2006, 16:51
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: Kolins »

A to wszystko wraz z tym tłuczniem przyciągnęły już w sobotę dwie stonki, 513 i 349 :razz:
W Wejherowie powstało foto
Kolins
Grzechu
Towarowy
Posty: 16
Rejestracja: 28 gru 2006, 10:58
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Grzechu »

To ja się od razu podepnę pod ten wątek :)
Panie Leszku-doszły słuchy iż na stacji Czersk rozpoczęły sie prace w sprawie modernizacji? Czy to prawda? I co ona ma objąć? Czy jeszcze poza Żukowem i Czerskiem aktualnie będą robione jakieś prace modernizacyjne stacji np. z kształtowych na świetlne?
Dziękuje Pięknie za odpowiedz na forum!
Pozdrawiam!
Pozdrawiam
Grzegorz Mikosz
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

W Czersku pozostają semafory kształtowe, tylko ich oświetlenie przerobiliśmy z naftowego na elektryczne. Następną stacją będzie Starogard Gdański.
Na semafory świetlne przerabiamy stację Wierzchowo Człuchowskie.
L.L.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Finiszujemy.
Dzisiaj trwał montaż pomostu przejazdu kolejowego. Dokonano też demontażu rozjazdu w torze głównym dodatkowym nr 2. Do prac przy nawierzchni drogowej na dojazdach przystąpiła SKANSKA.
Była też wizytacja budowy.

O tym wszystkim w fotorelacji poniżej.
Załączniki
Plac budowy wizytował Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni Pan Julian Skrochocki. Obok - z lewej strony - główny projektant przebudowy ukladu torowego i przejazdu Pan Dariusz Szczepiński.
Plac budowy wizytował Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni Pan Julian Skrochocki. Obok - z lewej strony - główny projektant przebudowy ukladu torowego i przejazdu Pan Dariusz Szczepiński.
Płyty przejazdowe z prawej strony już ułożone.
Płyty przejazdowe z prawej strony już ułożone.
Przykręcanie płyt zewnętrznych do belek podporowych.
Przykręcanie płyt zewnętrznych do belek podporowych.
Semafory już stoją. Ten dla toru głównego dodatkowego nr 3 wyposażono w &amp;quot;belkę&amp;quot;. Wiadomo - będzie 60 km/h &amp;quot;na bok&amp;quot;.
Semafory już stoją. Ten dla toru głównego dodatkowego nr 3 wyposażono w &quot;belkę&quot;. Wiadomo - będzie 60 km/h &quot;na bok&quot;.
Był rojazad i ... już go nie ma. Rozpoczęto demontaż toru nr 2.
Był rojazad i ... już go nie ma. Rozpoczęto demontaż toru nr 2.
L.L.
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Do wznowienia ruchu pozostało już niewiele czasu. Dlatego w torze nr 1 wykonywane są już tylko prace wykończeniowe. Ruszyły roboty na torach głównych dodatkowych. No i oczywiście SKANSKA ostro "walczy" z asfaltem...
Popatrzmy:
Załączniki
... a na torach głównych dodatkowych prace zasadnicze idą pełną parą.
... a na torach głównych dodatkowych prace zasadnicze idą pełną parą.
Dziś ułożony został Rłd. Trwa montaż wstawki...
Dziś ułożony został Rłd. Trwa montaż wstawki...
... i zamknięcia nastawcze.
... i zamknięcia nastawcze.
Montowane są napędy rozjazdowe...
Montowane są napędy rozjazdowe...
Bitumiczna warstwa wiążąca dochodzi już do płyt.
Bitumiczna warstwa wiążąca dochodzi już do płyt.
Płyty ułożone. Teraz trzeba pozamiatać...
Płyty ułożone. Teraz trzeba pozamiatać...
L.L.
Awatar użytkownika
Anrep
Pospieszny
Posty: 193
Rejestracja: 03 lis 2005, 20:42

Post autor: Anrep »

Witam!

Ładnie wygląda ta budowa. Ja mam trochę inne pytanie: jak odbywa się ruch pociagów dalekobieżnych-np. Olsztyn - Szczecin. Lokalne połączenia zapewnia pewnie komunikacja autobusowa.

Pozdrawiam
ruszyła maszyna po szynach ospale
Leszek Lewiński
EuroCity
Posty: 425
Rejestracja: 24 wrz 2004, 20:13
Lokalizacja: Reda

Post autor: Leszek Lewiński »

Anrep pisze:jak odbywa się ruch pociagów dalekobieżnych-np. Olsztyn - Szczecin.
Dzienne - KKA
Nocne - objazdem przez Chojnice.
L.L.
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: KSICHU »

Leszek Lewiński pisze:Nocne - objazdem przez Chojnice.
Hmm, a ja nic o tym nie wiedziałem. Aż mi głupio, że jestem taki niedoinformowany :???:

A mógłby Pan uchylić rąbka tajemnicy jaką dokładnie trasą jeżdżą te pociągi ? :smile:

Pozdrawiam z Chojnic

Krzysztof Werner
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
Tomasz Sonntag
Towos
Posty: 35
Rejestracja: 17 sty 2007, 19:15
Lokalizacja: Gdańsk

-

Post autor: Tomasz Sonntag »

Nocne pociągi jeżdżą od Tczewa przez: Starogard Gdański, Chojnice, Szczecinek, Miastko, Słupsk (dalej normalnie). Dziś ostatni dzień. Pozdrawiam.
Tomasz S
Awatar użytkownika
KSICHU
Przyspieszony
Posty: 84
Rejestracja: 02 sty 2007, 21:39
Lokalizacja: Chojnice

Re: -

Post autor: KSICHU »

Tomasz Sonntag pisze:Nocne pociągi jeżdżą od Tczewa przez: Starogard Gdański, Chojnice, Szczecinek, Miastko, Słupsk (dalej normalnie). Dziś ostatni dzień. Pozdrawiam.
Serdecznie dziękuję za informację :smile:

Pozdrawiam

Krzysztof Werner
Dwa do przodu, trzy do tyłu...
ODPOWIEDZ