Pytanie o plany stacji w Gołdapi i Olecku

Historia dróg żelaznych;

Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard

liberator
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2010, 10:18
Lokalizacja: w-wa

Pytanie o plany stacji w Gołdapi i Olecku

Post autor: liberator »

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów.

Pozwoliłem sobie zapytać o wymienione w temacie plany, gdyż przeglądając forum, natrafiłem na podaną przez lycka informację o odnalezieniu ich w archiwach.
Wspomniany Użytkownik zapowiedział także relację na temat gołdapskiej stacji, na którą z niecierpliwością czekam.
W związku z tym mam prośbę o informację, kiedy taka relacja ukaże się na forum.
Będę również wdzięczny za zamieszczenie przedwojennych planów obu stacji (Oleckiem jestem zainteresowany głównie pod kątem kolei wąskotorowej), za co z góry serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam
liberator
ziemot
Towarowy
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2008, 19:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytanie o plany stacji w Gołdapi i Olecku

Post autor: ziemot »

Witam!
Pozwoliłem sobie zapytać o wymienione w temacie plany[...]
Ja dołączam się do prośby i dodaję swoją..., czy ktoś ma jakieś informacje na temat istnienia bądź nie, budynku parowozowni w Gołdapi. Układ ulic i lokalizacja wieży ciśnień wskazuje, że mogło coś istnieć przy wyjeździe w kierunku Olecka, po północno-wschodniej stronie stacji... ale teraz tam są krzaczory...
Gołdap jako stacja węzłowa powinna mieć choćby niewielką parowozownię... tak się przynajmniej wydaje...

Pozdrawiam
ZiemoT
liberator
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2010, 10:18
Lokalizacja: w-wa

Post autor: liberator »

...czy ktoś ma jakieś informacje na temat istnienia bądź nie, budynku parowozowni w Gołdapi.
Wyczerpująca odpowiedź na to pytanie znajduje się w tym wątku:

http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... rowozownie

Są tam zamieszczone fragmenty aż dwóch(!) planów gołdapskiej stacji, dlatego wiem, że lyck ma do nich dostęp.

Pozdrawiam
liberator
ziemot
Towarowy
Posty: 14
Rejestracja: 17 cze 2008, 19:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ziemot »

Witam!

O wielkie dzięki, wertowałem forum na okoliczność gołdapskiej szopy ale chyba jakoś kiepsko ;-).
Dzięki.

ZiemoT
Awatar użytkownika
pucior
Towos
Posty: 43
Rejestracja: 17 lut 2007, 19:22
Lokalizacja: Pozezdrze / Sopot
Kontakt:

Post autor: pucior »

Gołdapską parowozownię widać dobrze na jednej z przedwojennych widokówek - dysponuję tylko takim widoczkiem z aukcji, jeśli ktoś ma w lepszej rozdzielczości to proszę o wklejenie.
pzdr
Załączniki
ebay.de
ebay.de
liberator
Towarowy
Posty: 4
Rejestracja: 25 sty 2010, 10:18
Lokalizacja: w-wa

Post autor: liberator »

dysponuję tylko takim widoczkiem z aukcji
Wielkie dzięki za tę pocztówkę!

Przypomniała mi ona ciekawą kwestię. Chodzi o tor, a właściwie dwa tory dochodzące do obrotnicy, zaznaczone na zdjęciu i planie. Jest to jedyny znany mi przypadek, gdzie dwa tory stykały się z obrotnicą w jednym miejscu.
Czy ktoś z Forumowiczów wie, jak rozdzielano ruch z obrotnicy na te tory? Na zdjęciu nie widać żadnej wajchy zwrotnicy (plama na zdjęciu, na którą dokładnie wskazuje strzałka jest najprawdopodobniej korbą służącą do rotacji obrotnicy), a szyny obu torów wydają się schodzić dokładnie w tych samych miejscach. Czy mogły być one względem siebie minimalne przesunięte tak, że lekki obrót obrotnicy kierował ruch na drugi tor? Jak w takim razie mogła zostać rozwiązana bliskość otworów na bolec blokujący położenie obrotnicy?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie na ten temat.

Pozdrawiam
liberator
Załączniki
.
.
goldap12.JPG
ODPOWIEDZ