Pytanie o plany stacji w Gołdapi i Olecku
Moderatorzy: Sebastian Marszał, bastard
Pytanie o plany stacji w Gołdapi i Olecku
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów.
Pozwoliłem sobie zapytać o wymienione w temacie plany, gdyż przeglądając forum, natrafiłem na podaną przez lycka informację o odnalezieniu ich w archiwach.
Wspomniany Użytkownik zapowiedział także relację na temat gołdapskiej stacji, na którą z niecierpliwością czekam.
W związku z tym mam prośbę o informację, kiedy taka relacja ukaże się na forum.
Będę również wdzięczny za zamieszczenie przedwojennych planów obu stacji (Oleckiem jestem zainteresowany głównie pod kątem kolei wąskotorowej), za co z góry serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam
liberator
Pozwoliłem sobie zapytać o wymienione w temacie plany, gdyż przeglądając forum, natrafiłem na podaną przez lycka informację o odnalezieniu ich w archiwach.
Wspomniany Użytkownik zapowiedział także relację na temat gołdapskiej stacji, na którą z niecierpliwością czekam.
W związku z tym mam prośbę o informację, kiedy taka relacja ukaże się na forum.
Będę również wdzięczny za zamieszczenie przedwojennych planów obu stacji (Oleckiem jestem zainteresowany głównie pod kątem kolei wąskotorowej), za co z góry serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam
liberator
Re: Pytanie o plany stacji w Gołdapi i Olecku
Witam!
Gołdap jako stacja węzłowa powinna mieć choćby niewielką parowozownię... tak się przynajmniej wydaje...
Pozdrawiam
ZiemoT
Ja dołączam się do prośby i dodaję swoją..., czy ktoś ma jakieś informacje na temat istnienia bądź nie, budynku parowozowni w Gołdapi. Układ ulic i lokalizacja wieży ciśnień wskazuje, że mogło coś istnieć przy wyjeździe w kierunku Olecka, po północno-wschodniej stronie stacji... ale teraz tam są krzaczory...Pozwoliłem sobie zapytać o wymienione w temacie plany[...]
Gołdap jako stacja węzłowa powinna mieć choćby niewielką parowozownię... tak się przynajmniej wydaje...
Pozdrawiam
ZiemoT
Wyczerpująca odpowiedź na to pytanie znajduje się w tym wątku:...czy ktoś ma jakieś informacje na temat istnienia bądź nie, budynku parowozowni w Gołdapi.
http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... rowozownie
Są tam zamieszczone fragmenty aż dwóch(!) planów gołdapskiej stacji, dlatego wiem, że lyck ma do nich dostęp.
Pozdrawiam
liberator
Wielkie dzięki za tę pocztówkę!dysponuję tylko takim widoczkiem z aukcji
Przypomniała mi ona ciekawą kwestię. Chodzi o tor, a właściwie dwa tory dochodzące do obrotnicy, zaznaczone na zdjęciu i planie. Jest to jedyny znany mi przypadek, gdzie dwa tory stykały się z obrotnicą w jednym miejscu.
Czy ktoś z Forumowiczów wie, jak rozdzielano ruch z obrotnicy na te tory? Na zdjęciu nie widać żadnej wajchy zwrotnicy (plama na zdjęciu, na którą dokładnie wskazuje strzałka jest najprawdopodobniej korbą służącą do rotacji obrotnicy), a szyny obu torów wydają się schodzić dokładnie w tych samych miejscach. Czy mogły być one względem siebie minimalne przesunięte tak, że lekki obrót obrotnicy kierował ruch na drugi tor? Jak w takim razie mogła zostać rozwiązana bliskość otworów na bolec blokujący położenie obrotnicy?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie na ten temat.
Pozdrawiam
liberator